Jump to content
Honda_Z

Акорд 7-ген - общи дискусии

Recommended Posts

друг вариант освен ръчното над самите фарове не виждам,като бях на преглед ми бяха разместени защото бях сменял крушката на ксенона преди години сега се наложи пак да я сменям и при мен е разместено ,но не съм ходил да го оправям.Съмнява ме проблема да е някъде другаде,успех ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, не ми се иска да пипам ръчното, защото ако ги изравня ръчно и после ако вземе автоматичното да се намести - ще отиде с 1 позиция надолу и тогава десният ми ще е надолу. 

 

Преди време като ги регулирах, че бяха малко ниско и двата, ми направи впечатление, че единият много трудно мърдаше и на няколко пъти ми превъртя инструмента. Не искам да пипам там много много. Но ако не намеря начин - ще пипам ръчното, то се е видяло. Едва ли на хората срещу мен им е приятно да им блестя с тоя ксенон. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам какво е ,аз карах 6 месеца с счупен заден лост (биалета) на ксенона.. направи си сметката 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този случай има ли начин да придвижиш механизма или сензора на ръка в положение, при което фарът да е по-ниско, така че дори да я натовариш повечко - да не се вдигне светлинния сноп твърде много?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ме поправи някой, ако греша, но биалетите за реглаж на фаровете са само две – една за задния мост и една за предния. Следователно няма как да очакваме, че автоматичният реглаж ще прави различни корекции на ляв спрямо десен фар. Единственото логично нещо би било да ги движи заедно. Та, Оги, не мисля, че проблемът ти би се дължал на това кога как си спрял и тръгнал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Pavel_Pavlov написа:

Да ме поправи някой, ако греша, но биалетите за реглаж на фаровете са само две – една за задния мост и една за предния. Следователно няма как да очакваме, че автоматичният реглаж ще прави различни корекции на ляв спрямо десен фар. Единственото логично нещо би било да ги движи заедно. Та, Оги, не мисля, че проблемът ти би се дължал на това кога как си спрял и тръгнал.

Така е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, ogi28b написа:

Колеги, от няколко дни ми направи впечатление, че фаровете ми са разместени. Или десният е отишъл една позиция нагоре или левият - една надолу (от автоматичното регулиране. По-скоро е първото, защото като го гледам на пътя, наистина доста нависоко свети, а тази вечер на извънгрдски път дори няколко пъти ми присветваха. 

 

Единственото, което съм правил напоследък, е да сменя летните със зимни гуми, но забелязах проблема преди това, още с летните. Гумите са напомпани точно и проверени с втори уред. Не возя нищо допълнително и необичайно. Като седна в багажника - двата фара заедно слизат с по една позиция, а като стана - се вдигат, т.е. работи нормално. 

 

Утре ще измеря самата кола дали не се е наклонила нанякъде, може би наляво (за да се вдигне десният или да слезе левият).

 

Когато я купих преди 2 г., бяха на различно ниво  - пак така с десния нагоре, но след 1 седмица се бяха оправили и от тогава е без забележки, досега. 

 

Някоя пружина да е не държи, изпуснал амортисьор, дали може да са причина? Не усещам аномалии по окачването, струва ми се, че всичко работи нормално. 

 

Ако някой има идея, моля да сподели как да ги изравня "насила", но не с ръчното регулиране, а с автоматичното да си застанат както бяха. 

 

Предварително ви благодаря!

 

Ред.: Единственото, което ми идва наум, е да съм паркирал с дясното колело в дупка с работещи фарове, десният е отишъл нагоре заради "пропадането" на колелото, а на другия ден да съм тръгнал с изключени фарове и при новото включване колелата да са били на едно ниво, което системата да приеме за равно и че няма нужда да мести фаровете. Така да са останали разместени. Много малко вероятно, но друго обяснение засега нямам. 

Освен машинката на автоматичното регулиране да е излязла от гнездото на фара друго обяснение нямам.

Първо виж там и ако си сигурен,че машинката не е излезнала  от ябълковидният болт (случва се при дупка или ако нещо си пипал в близост) на фара тогава пипай ръчно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Pavel_Pavlov написа:

Да ме поправи някой, ако греша, но биалетите за реглаж на фаровете са само две – една за задния мост и една за предния. Следователно няма как да очакваме, че автоматичният реглаж ще прави различни корекции на ляв спрямо десен фар. Единственото логично нещо би било да ги движи заедно.

Точно така е - управлява нивото на 2-та фара едновременно. Това е автоматична корекция, на вече направените ръчни настройки за всеки от фаровете.

Ако трябваше да е отделно за всеки фар, системата трябваше да е дублирана и за дясната страна със съответните машинки. Не е съвършена, но върши работа.

По-добре би било задната машинка да е хваната по средата на купето, а биалетката и да се задвижва от перпендикулярен щифт, хванат директно и по средата на задния торсион, така че при завъртането му, да мести биалетката и. Там изместването е минимално и не зависи от ляво/дясно натоварване, а само от клякане на цялата задница. Сега, дори при сам човек в колата и остри продължителни завои (когато над 2 секунди колата е легнала на единия си борд) фаровете се местят по височина. Това обаче е рядкост и може да се симулира само в кръгово с голям диаметър и няколко обиколки с висока скорост. :) На място също е лесно да се забележи. Пускате фаровете, стъпвате на прага на шофьорската врата и държейки се за тавана, се лашвате в страни, за да изнесете центъра си на тежест по-далеч (ако не сте достатъчно тежък). Системата ще сработи и ще вдигне фаровете малко, погрешно отчитайки че са 2-ма наднормени пътници на предните седалки. Вдига ги защото и двата датчика отчитат "клякане". Като слезете от прага, след секунда ще ги смъкне обратно (и двата заедно). Ако след това стъпите в багажника, на "клякане" ще сработи само задният датчик и фаровете ще се смъкнат. Ако ще експериментирате - да напомня че работи само на контакт и на запален мотор.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, значи научих нещо. Никога не съм поглеждал дали има сензор отзад вдясно. Само левия съм виждал, който явно е единствен. Е в такъв случай напрраво нямам обяснение какво и защо се е случило, че да мръдне само единият. Иначе всичко е здраво, всичко си е на място, няма рзхлабени или разместени детайли, системата и в момента си работи - като седна в багажника, мърдат и двата фара едновременно, плавно, както си трябва. 

 

Много странно... и пак да кажа - като я купувах, пак бяха така - десният по-високо и след 1-2 месеца се бяха оправили. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да не ти се иска, аз бих те посъветвал да пипнеш ръчното регулиране или направо отиди на реглаж на фаровете, да ги погледнат с машина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ogi28b написа:

Е, значи научих нещо. Никога не съм поглеждал дали има сензор отзад вдясно. Само левия съм виждал, който явно е единствен. Е в такъв случай напрраво нямам обяснение какво и защо се е случило, че да мръдне само единият. Иначе всичко е здраво, всичко си е на място, няма рзхлабени или разместени детайли, системата и в момента си работи - като седна в багажника, мърдат и двата фара едновременно, плавно, както си трябва. 

 

Много странно... и пак да кажа - като я купувах, пак бяха така - десният по-високо и след 1-2 месеца се бяха оправили. 

В дясно сензор няма за това няма как да го видиш там колега.Гледам си качил снимка на задният (ляв), предполагам,че него си имал в предвид на снимката когато си я правил а казваш,че само предният си виждал.

 

 

IMG_20190722_172954.jpg.dcad00651405b152171dbbb1efc603d5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред също не съм обръщал внимание къде се намира. Не съм го виждал. Някой спомена, че пак е отляво. 

 

Самата снимка е правена за друго - снимах тръбите към резервоара, но на снимката се виждат доста неща и затова я качих, включително и задния сензор. Както казах - мислех, че това е заден ляв сензор, но без да знам, че няма десен. Значи остава само заден. 

 

Ако изключа левия мотор, натоваря багажника с боклуци за да слезе десният фар и тогава включва левия мотор обратно - дали ще помръдне или ще си остане където е бил, как мислите? Логично звучи да се премести веднага, но кой знае... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чак толкова умна - пробвай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то проблемът е (поне на тези с ръчното управление) в това, че на врътката на таблото стои един потенциометър, а в моторите - също има по един. Като промениш стойността на съпротивлението от врътката на таблото, между него и тези в моторите се появява разлика, заради която протича ток в едната или в другата посока и протича докато разликата стане = 0.  Заради това си мисля, че в момента на включване на буксата, веднага ще бъде отчетена разликата и ще протече ток за преместване.  Е, дано да съм се объркал и да стане :D

 

--------

Горното съм го писал през деня и съм забравил да изпратя. 

 

---------------

 

Сега, да се похваля, колега @Knoxville, послушах те и без много много да умувам, пипнах ръчното. Преди това се уверих, че и двата мотора работят равномерно, като вдигах първо предния мост, а задния го товарих с багаж, после - обратното. Моторите си движат и нагоре и надолу и то с много голям ход и в двете посоки. Първо пробвах да изключа единия мотор, да натоваря колата за да се премести другият и тогава да включа първия. Е, не сработи, както и предполагах - още с включване на кабела, моторът веднага се настройва, не чака дори да почна да я лашкам.

 

Открих и следните неща:

 

- колата трябва да е на контакт, но не е задължително двигателят да работи, за да се самонастроят фаровете

- фарът ми въобще не е бил с една позиция нагоре, а поне с 3-4. Изглежда ксенонът се регулира доста фино, така че винаги да е оптимален. Тук няма как да не призная превъзходството на фабричния пред афтър-маркет-ксенона.

- открих още, че дясната ми лампа свети по-слабо от лявата, но поне е същия цвят. Имам едни Night Breaker Unlimited, ама не им е дошло времето още.

 

Свалих фара надолу с ръчното и го направих на нивото на левия. Преди да го пипна, беше отвратително - светеше над хоризонтала, като на 25 метра от колата левият свети на 30-35 см надолу от хоризонтала, а десният - на около 20 см над хоризонтала. Представям си как са се чувствали насрещните и моля да ме извинят. Това наистина е отвратително ярко, като си срещу него и си в снопа. 

 

И последно - въртях много! Може би поне 4-5 оборота на отвертката. Нямам обяснение как и от какво ще се отклони толкова много. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той десният сноп светлина не трябва да е на едно ниво с левият а една идея по високо,при условие,че левият сноп е фиксиран правилно.Има си причина за това.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имахме тази дискусия в друга тема, Митко, но не ми се търси сега, честно казано. Не си прав, трябва да са на едно ниво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За един Сивик беше, ето я:

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Pavel_Pavlov написа:

Имахме тази дискусия в друга тема, Митко, но не ми се търси сега, честно казано. Не си прав, трябва да са на едно ниво.

Ето така трябва да светят фаровете.

 

f3e0e3dcff0e9c9c.png

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Но това не означава, че не са настроени на еднаква височина.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение дали са на еднакво ниво или не са, стига да осветяват пътя, както трябва.

Това е работа на рефлекторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да няма – ако са твърде високо ще заслепяват другите водачи. По-точно който и да е твърде високо, ще заслепява.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светлинното петно на късите (показано през 3 поста нагоре) се образува не защото лъчът на десният е по-високо от левия, а защото 2-та лъча се събират напред ( /\ )  препокривайки се и заради пластините пред крушките, които са със специфичната форма ( _/ ).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, благодаря ти за обяснението. Ще го допълня така: ".. не защото десният е по-високо, а защото снопът на левия тръгва нагоре/напред в дясната си половина."

 

Май ще е полезно за повечко хора да знаят как трябва да са им настроени фаровете. Ето и малко по-подробно:

 

Колата се поставя на 10 метра от екран/стена. (Може и на друго разстояние, но с 10 метра най-лесно се смята наклонът. Умножава се наклонът в проценти по разстоянието в метри и полученото число показва в сантиметри колко надолу трябва да е насочващата линията, проектираща центровете на фаровете). 

 

Untitled.thumb.png.8e1c79aa11cc23fe6fc905dabe88f712.png

 

Untitled1.thumb.png.7232ce78c06996f7f0ffd3fccb130e60.png

 

Трябва да се има предвид, че има разлика в светлинния сноп по стандартите на DOT и на ECE:

 

- DOT - ъгълът на диагоналната линия е 45 градуса от хоризонталната, след което отново преминава в хоризонтална

- ECE - ъгълът на диагоналната линия е 15 градуса и линията продължава без изменение. 

 

Заради това, светлинните снопове на различни коли изглеждат по различен начин на платното:

 

Untitled3.thumb.png.46fc908c6f3c8819b10d44ffdf78a9c8.png

 

Ред.: Чудесна снимка намерих при колегите от skodaclub.bg:

 

33383-aiming-headlights-how-high-too-hig

 

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одеве все пак си поиграх да си настроя фаровете точно, защото нещо не ми харесваха след вчера. След точни измервания видях, че и двата са малко по-ниско отколкото трябва, а десният беше малко надясно. 

 

Ето за информация: на дизеловия Акорд фейслифт с пружини и амортисьори в задоволително състояние и зимни гуми на 1 сезон ( 2-3000 км при мен) с размер 205 / 55 / 16, напомпани до налягането, указано от производителя, на равна повърхност, празна кола и резервоар около 1/3, височината на фаровете е около 65 см (+/- 1-2 см). Това разстояние може леко да варира, защото различните коли са с различно състояние на пружините и амортисьорите, различни гуми, различно износване на гумите, различно количество гориво и др. подобни.

 

От линията с височина 65 см се чертае друга, която е на 13 см надолу, ако колата е на 10 метра от екрана. 

 

Разстоянието между двата фара от център до център е около 132 см, пак + / - 1 см. (между червените линии на горната снимка. 

 

Въртене на инструмента по часовника вдига фара нагоре, а въртенето срещу часовника - го сваля надолу.

 

При наклон от 1.3 / 100, това значи че светлинния сноп и от двата фара трябва да пада на:

 

66 см / (1,3 см / 100 см) = 50,76 метра или нагледно:

 

Untitled3.png.54bd9d2e773fb312c2b96a0661f1f161.thumb.png.ca354ff6e311587735c6afc119c32848.png

 

И не забравяйте машината и операторът ѝ почти винаги ще ги регулират по-точно от вас. Регулирането не е скъпо и веднъж направено, ще се радвате на добра осветеност за вас, без да пречите на другите, както искате и на вас да не ви пречат. Тия чертежи са за хора, които знаят много добре какво и защо правят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не съм мерил, знаеш ли случайно колко градуса е разликата между долната и горната хоризонтална линия на фара? Или на 10м колко см по-високо е дясната хоризонтална линия? Предполагам около 10см, но не съм сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм. Трябва да го пише някъде из документите и като имам време ще поровя, защото и аз съм се чудил. Струва ми се, че е над нивото на центъра на фара, т.е. ходи нагоре. Заслепяването в широк десен завой  на насрещните е неизбежно. То май е неизбежно с каквито и да е фарове. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е. За това има разлика между старите халогени  и новите ксенони (ЕСЕ спрямо DOT) стандартите - вижте им светлинният рисунък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите в момента съм ги нагласил така, че дясната хоризонтална линия сочи почти „право напред“, но малко по-надолу. Така лявата линия се среща с пътя според мен по-далеч от 50м (но на око). Мислех дали да не ги сваля още малко защото нямам подходящи условия на равен път и стена, където да замеря точни височини, та затова ми беше интересно каква е разликата в ъгъла.

 

Иначе тази настройка е резултат от упражнение срещу стена, също както това, което и ти си описал, но имам съмнение в равнината на пътя, наклона на бордюра, който пречеше да доближа максимално колата до стената, съответно отбелязването на нивото на фаровете върху стената може да не е било максимално точно... И така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се мъчите,а не отидете някъде на уред за регулиране?

Поне ще ви отпаднат съмненията в неточността на реглажа,вследствие на наклони на настилки и неравности.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си ги правя сам, защото при 1 такова "професионално" пипане в наше село ги бяха "навели" много и се наложи да ги вдигам. А и още като ми каза че няма нужда да седя в колата при реглажа ми стана ясно че с машината работи човек "на око". :)

Лещите на ксенона са на 66см от земята, спирам ги на 1 метър от стената (вътре в гаража) и днес мерих. Десният е на 13мм под хоризонталното нивото, но левият е 17мм под хоризонталата и трябва да го вдигна, но ще е през уикенда, че не ми се връткаше преди да вечерям, а още по малко след това. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не съм отишъл на професионален реглаж основно защото нямам доверие, че ще свършат добра работа. Като знам колко сервизи съм минал докато намеря един–два читави и като гледам по гтп пунктовете каква е заинтересоваността и ме гледат като гръмнати като ги питам нещо за емисиите например… Ако имам препоръчано място, може и да отида. По-вероятно е да си използвам времето като пообиколя квартала за по-подходящо място и сам да ги регулирам по-точно.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми доставя удоволствие да правя нещата по колата си и не бих казал, че се мъча. 

 

Иначе вертикалното настройване е елементарно, въобще не е нужно да има стена и да се чертае свръх-прецизно по нея. Нужно е парче висок картон - към 80 см. Той ще играе ролята на подвижен и лек екран. Също ролетка, маркер и отвертка тип Ph-2. Ето как: 

 

Паркира се на равно място (например паркинг на мол, на кауфланд, на метро, на лидл или подобен). Даже и на улица без дупки може, ако намерите такава. Взема се картонът, разчертава се от 0 до 70-80 см с хоризонтални линии и се използва като подвижен екран, вместо стена. Слага се този картон стъпил на земята буквално пред фара, на 5-10 см от него и се маркира височината на светлинния сноп, която ще е някъде между 60 и 70 см. 65-66 е още по-точно. При 1.3% наклон, маркираме точка на 13 см под тези 65-66 см, или на 52-53 см височина на разчертания картон. Това трябва да е височината на светлинния сноп на 10 метра напред. Слагаме картона на 10 метра пред колата и на 1 метър вляво от фара, който регулираме, слагаме картона пак да е стъпил на земята, връщаме се при колата и въртим врътките докато докараме светлинния сноп на маркираната точка 52-53 см. Това е.

 

Прилагам снимки:

 

Screenshot_2019-11-07-00-36-04-531_com_miui.videoplayer.thumb.png.a808c8374a1f12d4c856ad21a6629ead.pngScreenshot_2019-11-07-00-37-24-337_com_miui.videoplayer.thumb.png.55ea8516bade0006b4757a9558bc71c4.pngScreenshot_2019-11-07-00-38-33-056_com_miui.videoplayer.thumb.png.85438e710c3ad80e3ed87ff109a05387.png     

 

@Pavel_Pavlov, потвърждавам това, което каза @ceco_accord - при правилно настроени DOT-ксенонови фарове, не трябва да има заслепяване, защото дясната хоризонтала не минава над нивото на фара, а остава на същото. Значи 13 см е разликата. До момента не съм намерил някъде да пише за нейното ниво в документите. Ъгълът между двете при 13 см разлика на 10 метра и връх на този ъгъл - центъра на фара, е 0.745 градуса. Не знам дали точно за него питаше. 

 

https://www.calculator.net/triangle-calculator.html?vc=90&vx=1000&vy=13&va=&vz=&vb=&angleunits=d&x=59&y=16

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @ogi28b, искаш ли някой ден да те черпя няколко бири, за да ми настроиш фаровете и да избегна търсенето на сервиз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е заповядай, екранът е разчертан. Пиши ми лс, ако искаш днес след 19:00, на Сточна гара е сервизът :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам проблем.Когато тръгвам няма проблем но като сложа втора скорост забива за момент предницата.Някакви идеи?Колата е Акорд 2.0 бензин.Има и газ,прави го и на бензин и на газ.Помагайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така говорим за фарове. Какви са крушките на 2.4 фейс с оригинален ксенон и колко келвина са? Едната започна да розовее, а разбрах че това е признак че трябва да ги сменя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-назад съм питал същото. Отговориха ми тогава, че цветът е 4300. Цокълът е D2S. 

 

С какви лампи мислиш да ги подмениш? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня за ксеноните, мисля, че оригиналните са на Osram (моите поне бяха такива, когато се наложи да ги сменям).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята едната розовее от поне година и продължава да розовее.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...