Jump to content
Honda_Z

Акорд 7-ген - общи дискусии

Recommended Posts

Колеги, понеже ръководството ми е на немски, съм си купил и такова на английски.

 

Сканирах и качих няколко страници от него, във връзка с последните актуални дискусии.

 

Темата с подгряването на парното на дизелите:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Подгряването на седалките:

Публикувано изображение

А аз винаги съм се чудел, защо на Hi по някое време подгряването спира...

 

И нещо, което на мен ми звучи много странно, а именно, че можеш да не чакаш колата си да загрее повече от минута, стига да не я газираш:

Публикувано изображение

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за 1-та минута работа при студен старт и минусови температури съм го чувал от мой приятел авто-инженер и бивш рали състезател. Логиката му беше, че при работа на студено, маслото и смазочните му функции не са добри, двигателят е форсиран, не се смазва и не работи оптимално. За тази 1 минута маслото се разнася оптимално за моментното си състояние, горивната смес се нормализира достътъчно за да започне работа в движение, която по-бързо ще оптимизира работния режим, температурата и смазването. Друг съвет от него, който също спазвам при студ е като се прибера вечер, да изключа от скорост и да оставя двигателя да поработи поне 1 минута на място. Така горивната смес се нормализирала, получавало се оптимално изгаряне без натрупване на вода, парафин и други гадости и на сутринта, двигателят ще запали по-леко и гарантирано.Zlatozator, така и не разбрах как тази топла газова система може максимално бързо да отопли. Прочетох, че е автоматично задействането й при ниски температури, но все пак нещо не трябва ли да се пусне, настрои за да отопли тя по-бързо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Мануал и на български и въпросната система винаги работи щом вънка е под 5 градуса или е студен двигателя . Няма начин на включване или изключване ;) И аз съм се чудил от време на време като е студено защо двигателя от време на време променя звука си на работа все едно е пуснат климатика , а то било заради системата :) Е ,само можем да се надяваме или съжаляваме , че не е толкова ефективна :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, това за системата на газ го бях чел и го знаех, с тази разлика, че така и не разбирам дали системата работи. Сега прочетох пак упътването на английски и се замислих върху следното:Ако буквално четеш 4-те условия при едновременното сбъдване, на които системата се включва автоматично, то това не изключва ли случая, в който климатичната система е оставена на АУТО? В упътването пише, че трябва да настроиш градуси, различни от минимума и да оставиш вентилатора на произволна позиция. Но така описани тези две условия са възможни да се случат само ако климатичната система е на ръчен режим. Което пък означава, че ако си оставил системата на АУТО, то няма да се включи подгряването на газ.През миналите зими съм пробвал за разлики между работа в режим АУТО и ръчен режим на климатичната система, но ефект от газовата система не мисля, че съм усещал. Или при мен тази система не работи, или е толкова незабележима, че на мен ми се струва, че направо липсва. Ще направя няколко нови експеримента тези дни и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, някой може ли да каже колко Ah e оригиналния акумулатор за 2.2 дизел ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, някой може ли да каже колко Ah e оригиналния акумулатор за 2.2 дизел ?

74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, това за системата на газ го бях чел и го знаех, с тази разлика, че така и не разбирам дали системата работи. Сега прочетох пак упътването на английски и се замислих върху следното:Ако буквално четеш 4-те условия при едновременното сбъдване, на които системата се включва автоматично, то това не изключва ли случая, в който климатичната система е оставена на АУТО? В упътването пише, че трябва да настроиш градуси, различни от минимума и да оставиш вентилатора на произволна позиция. Но така описани тези две условия са възможни да се случат само ако климатичната система е на ръчен режим. Което пък означава, че ако си оставил системата на АУТО, то няма да се включи подгряването на газ.През миналите зими съм пробвал за разлики между работа в режим АУТО и ръчен режим на климатичната система, но ефект от газовата система не мисля, че съм усещал. Или при мен тази система не работи, или е толкова незабележима, че на мен ми се струва, че направо липсва. Ще направя няколко нови експеримента тези дни и ще пиша.

От мой опит съм остановил че ако оставиш колата на ауто започва да духа каквото и да било чак след като отлепи стрелката. Това се случва след около 10-ина минути при мен.Ако минеш на ръчно (примерно аз оставям температурата на 28, и настройките да духат към краката и главата едновременно) започва да духа топличко след 3 минути.Също искам да попитам - някой слагал ли си е афтермаркет подгряване на седалката? Сега го обмислям но ми казаха че може да стане само ако тапицерията ми не е лепена а пък аз си нямам никаква идея дали е или не. Ако някой знае нещо повече моля да коментира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с подгряването ще е много голям филм. Остави, че не се знае дали е лепена тапицерията (и нищо чудно да е), ами ще трябва да ти развалят и направят наново шевовете, които еърбега в облегалката на седалката ще трябва да може да скъса при нужда.Бих ти препоръчал да си вземеш кожен салон с подгряване от кола на части, но предвид, че повечето са с десен волан го има и другия момент - не знам как ще се обърне шофьорската седалка. Защото иначе, освен ел. регулирането губиш и ломбалната подкрепа. Грозно е, но най-рационално ще да е да си вземеш от подложките за подгряване на седалки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такива. Засега вършат отлична работа. За 30 сек. сгряват на леката степен-30W. Силната не я ползвам.Самата материя не изстива толкова, колкото тази на тапицерията на полукожения салон. Не са особено грозни и много добре се укрепват. Аз взех по-луксозния модел, който е с оребрен дизайн и пасва на 100% с моя салон. Виж за бежов салон, няма да е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимки или какъв е модела :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше 3 подходящи модела като дизайн и функции пък ти си избери:http://sandkltd.com/?language=bg&page=products&cat=auto_accessories-15-winter_accessoriesтова е сайта на вносителя, виж надолу в каталога.По 12 лв са, по магазините вървят по 20 лв. Можеш да поръчаш или да си ги вземеш от склада им до летището.http://shop.mobile.bg/15-sedalka-s-podgrqvane.htmlтези са другите, като тук цената е завишена с 10 лв.Има и някакви гъзарски по 100 лв, но за мен поне е безсмислено да се дават толкова пари, въпрос на лична преценка:http://rheamp.bg/magazin/%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B0-%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0.html

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Да попитам следното нещо: когато колата е спряна ( с изгасен двигател ), по някога като се кача в нея, педала на спирачките е твърд, като запаля се оправя. На какво може да се дулжи това? Прави го на произволен принцип. Колата е Акорд 7 2.0 бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спреш двигателя, в началото педала е мек /има остатъчно налягане в сервото/, ако натиснеш спирачката 2-3 пъти и педала ще се втвърди! Вероятно си натискал спирачката преди излизане и след това си усетил твърд педал. Направи си такива проби, за да разбереш от това ли е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спреш двигателя, в началото педала е мек /има остатъчно налягане в сервото/, ако натиснеш спирачката 2-3 пъти и педала ще се втвърди! Вероятно си натискал спирачката преди излизане и след това си усетил твърд педал. Направи си такива проби, за да разбереш от това ли е!

Благодаря за отговора, но специално си направих експеримент, като спра двигателя, крака ми да не е на спирачката и след 10-тина минути като се качих пак беше твърд. После понеже ми се наложи пак да мръдна из центъра и като се върнах след около 15-20 мин си беше мек както трябва. Правиго напъно произволно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спреш двигателя, в началото педала е мек /има остатъчно налягане в сервото/, ако натиснеш спирачката 2-3 пъти и педала ще се втвърди! Вероятно си натискал спирачката преди излизане и след това си усетил твърд педал. Направи си такива проби, за да разбереш от това ли е!

Благодаря за отговора, но специално си направих експеримент, като спра двигателя, крака ми да не е на спирачката и след 10-тина минути като се качих пак беше твърд. После понеже ми се наложи пак да мръдна из центъра и като се върнах след около 15-20 мин си беше мек както трябва. Правиго напъно произволно.
На мен ми го прави същото когато съм я оставил на ръчна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.Вземи си един оригинален горивен филтър и всичко,ще бъде наред. По назад има доста писано по този въпрос.Успех

Благодаря колеги бяхте прави.След смяната му колата се отпуши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя ми залепва за втори път за около 2-3 секунди последните два месеца. Май ще сменям цилиндри.Други предположения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залепва - какво ще рече това? Маховик + съединител сменял ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сменял и незнам кога са сменяни за последно,но съединителя си отделя както трябва . Няма претрисане или нешто подобно когато потеглям бавно на 1-ва или задна.Какво значи залепва? При двата случая минавах от 4-та на 3-та на 2-ра с най-нормална скорост ,дори бавно,след като вкарах 2-ра предавка без никакви затруднения съединителя не се върна и скоростния лост не помрадваше . Съединителя остана в това положение 2-3 секунди след което незнам и аз как успях да го оправя. Случи се много бързо и двата пъти на кръгово или влизах в пресечка и трябваше да внимавам и за други движещи се около мен и неможах да анализирам добре ситуацията. Как точно стана ,как се оправи и аз самият неразбрах. Както вече казах за втори път ми се случва за малко повече от 2 месеца, Написах просто така в Гугъл : съединителя ми залепна и видях че на хора със същия въпрос са отговаряли по форуми че проблема им е от : мастър цилиндъра или от слейв цилиндара и че сигурно има теч някъде. Маслото на скоростната кутия съм почти сигурен че никога не е сменяно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново за парното на нашите дизели:Вчера през деня при външна температура от 0 градуса и днес при външна температура +2 градуса четири общо пъти палих колата, като климатика беше на ръчен режим - между 22-23 градуса и вентилатора на едно или две, и... четири пъти започва да духа топло точно на втората минута, според таймера на борд-компютъра. Та може би системата за подгряване на газ, която коментирахме по-горе, работи. А това е в пъти по-бързо от предишното ми "откритие" - 22 градуса и АУТО.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да се е сблъсквал с проблеми с алтернатора , въпреки че съм почти сигурен че е акумулатора Публикувано изображение Като застудя и първото палене след 2 дена без да съм палил колата , на 3-тия ден курец ...Палене с кабели , шофиране 15 мин до работното място с леко отместване на стрелката , вечерта си пали пак , но леко затруднено и на следващия ден пали ( беше плюсова температура ) и сряда късния следобед пак курец ... Купих си зарядно , заредих вчера вечерта , сутринта си запали , до работа пак за 15 мин и днеска вечерта запали , но пак леко трудно и съм почти сигурен , че утре пак няма да запаля ... Как да измеря дал зарежда добре алтернатора , мултицета на 20В и на +/- и чакам при запален двигател и натоварване поне 4в ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш, пускаш фаровете и мериш.Трябва да е минимум 13,8 волта 14,3-14,5 е най добре.Но ако не ти свети лампата ,е малко вероятно да е алтернатор.Сега за отоплението през зимата.Колеги ,няма никаква система за подгряване на газ или там както си мислите , има 4 начина да се генерира топлина.Единия е с печка - нафтова както в мерцедес например, но такава както знаем няма в акордите.Втория е от самия двигател ,знаем резултата :) Третия с ел.подгряване на антифриза - няма такова .Четвъртия от самия климатик - при обръщане на процеса топлината се подава към вътрешния топлообменник и така се затопля купето.Трабва само един четирипътен винтил и малко електроника за управление. Винтила се намира зад десния калник- по спомен.Системата функционира само при минусови темп. мисля че беше -5 и работеше до +60 на антифриза. Служи най вече за размръзяване на предното стъкло.Това мисля че е реализирано в нашите коли.Ефтино и просто решение. Весели празници на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да се е сблъсквал с проблеми с алтернатора , въпреки че съм почти сигурен че е акумулатора Публикувано изображение Като застудя и първото палене след 2 дена без да съм палил колата , на 3-тия ден курец ...Палене с кабели , шофиране 15 мин до работното място с леко отместване на стрелката , вечерта си пали пак , но леко затруднено и на следващия ден пали ( беше плюсова температура ) и сряда късния следобед пак курец ... Купих си зарядно , заредих вчера вечерта , сутринта си запали , до работа пак за 15 мин и днеска вечерта запали , но пак леко трудно и съм почти сигурен , че утре пак няма да запаля ... Как да измеря дал зарежда добре алтернатора , мултицета на 20В и на +/- и чакам при запален двигател и натоварване поне 4в ?

 

С мултимер можеш ориентировъчно да си провериш състоянието на акумулатора следвай тези стойности(след мин 1 час престой на автомобила в покой, т.е. без заряд на акумулатора):

12.65 V - 100 % 12.45 V - 75 % ; 12.24 V - 50 %; 12.06 V - 25 % ; 11.89 V - 0 %.

Проверката на изправността на алтернатора е следната (за бензинов двигател): Палиш.... вдигаш оборотите до 3000 и задържаш така докато ти се включи вентилатора за примудително охлаждане на двигателя, оставяш за кратко да работи на празен ход(т.е. на обороти). Вдигаш оборотите до 2000 и ги задържаш постоянни, включваш късите светлини и мериш на клемите на акумулатора напрежението. Трябва да бъде в границите 13,9-15,1 В. Ако не е в тези граници имаш проблем с алтернатор .... или друга неизправност...

Редактирано от didipov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги"ОГРОМНИ проблеми" с моя Акорд. Направо се чудя какво да правя :lol: Някой ще ми обясни ли каква е логиката на това: като си пусна парното, на мястото, където пише AC On или AC Off няма нищо. Като натисна А/C бутона, се появява АC OFF, а като го натисна отново - AC On. Излиза, че има 3 режима ? Или не, но тогава като не пише на нищо на дисплея, на какъв режим е парното/климатика ? Не знам дали ме разбрахте, сега си го чета и аз трудно се разбирам :D Другият въпрос - какво представлява AUTO режима ? Гледам, че като го включа, степените се настройват автоматично, но мога ръчно да си контролирам температурата. Това ли му е идеята ? И тогава, на климатик ли работи, независимо, че е включен на затопляне, или не ? Абе изобщо, както ви казах, страшни проблеми :cool: Направо се чудя за какво ми беше да си го причинявам :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е на AUTO се включва компресора  AC On ,  (от двигателя се чува един странен звук ) но не го изписва на дисплея Публикувано изображение  и автоматично избира къде да си духа ( дали прозорци или крака )и с каква скорост на вентилатора също. Карал сам на AUTO и то не е постоянно, смисъл че след време си променя скоростта на вентилатора и посоката на духане. Също и сам забелязал, че променя тези неща когато промениш температурата, пример лятото когато си го направил на 23гр . като го намалиш на 20 и почва по силно да духа. (Дано си ме разбрал, че и аз не мога мн . да обеснявам)  Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз през зимата (осебено в града) поставям температурата на Hi и през AC бутона избирам OFF режим и степен на вентилатора. Ако е необходимо, разбира се избирам и режим на клапите. Това е т.нар. ръчен режим на парното. При това положение не се включва компресора на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е в режим AUTO си поддаржа автоматично зададената температура. Ако си го настроил лятото на 18 градуса и температурата в купето се покачи по някаква причина, системата започва да работи за намаляване на температурата до тази която сме задали и която е исписана на дисплея. Дали ще пише AC ON или нищо няма да пише е все тая ,тогава системата си работи тоест агрегата е включен. Когато пише AC OFF агрегата не работи,само вентилатор . В упътването си е описано подробно по принцип за смисъла на режимите,но беше нещо от рода че когато върви "парното"- AC OFF се изсушава въздуха в купето .За наш комфорт трябва да го пуснем на AC ON или "нищо" за да може системата да вкарва равномерно и студен въздух ....... Абе нещо такова ако го искате подробно ще го преведа и напиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от Lidl май са чели нашата тема и от Четвъртък пускат седалки с подгряване, че даже и с масаж:http://goo.gl/BOjs0O :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това и аз го видях вчера и се чудех дали да го постна.Между другото миналата година взех за сивика стелките от брошурата, които също си заслужават, защото са като от истински каучук. Само мисля, че тогава бяха 19,99лв. Повечето аналози за тези пари при първото изтупване зимата се чупят, пък и адски смърдят. Имайте предвид, че като за акорд може да са малки (особено задните).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой скоро да си е боядисвал акорда?Интересувам се от цените в България.Чудя се дали ще ми излезе по евтино да го направя там.Само незнам като добавя пътя колко ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. Аз ходих три пъти до България с Акорда и обратно. Бих казал, че няма съществена разлика( в парите),между двата пътя. Има и други пътища,но тези са основните два.Първият е: Англия, Франция, Белгия, Германия, Австрия, Унгария, Сърбия, България. Вторият е: Англия, Франция, Белгия, Германия, Австрия, Словения, Хърватска, Сърбия, България. На мен ми харесва повече втория,а в случай, че се носи нещо насам (меса,вина,ракии и прочие) си е направо задължителен. През втория имаш повече винетки и пътни такси,но разликата е нищожна на база цялото пътуване.Нормално шофиране ,да има и удоволствие от него,без припрянщини и състезания с времето: южен Лондон -Горна Оряховица €250 през Словения. Това за гориво и пътни такси ,а сандвичите,фериботи и др.,са много индивидуални. Това зимата,лятото парите са мааалко по малко,но пък караш по бързо и спираш по често,което води до още разходи

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са цените на детайл в Лондон (от любопитство) ? Тука (в София) варират доста от 70 та до 200 лв на детайл. Аз преди 2-3 месеца оправях дребни деруги по 2 детайла, но тъй като имах право на доверен сервиз, само я оставих и си я взех после без да се разправям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук е на детайл и варира между £100 и £200. Но тези цифри не значат много-всичко е пазарлък. В буквалния смисъл.+1 да се направи в България

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги.Имам една питанка относно акумулаторите ви. Моя взе да "сдава багажа" и съм тръгнал да го сменям, но оня ден с най-голямо учудване установих, че акумулатора ми е 45Ah. а мястото е предвидено за малките акумулатори японски стандарт, какъв ми е примерно на сивика, който е 1,4.... на колегите с дизелите сигурно са други, но който е с бензин нека сподели колко Аh акумулатор ползва или някой ако знае ръководството, какво казва по този въпрос.Благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених миналата есен оригиналния. След дълга чуденка каква марка и четене по форуми избрах Варта. На сайта им има конфигуратор и като избереш нашия акорд излиза точно определен продуктов код на акумулатор подходящ за нашата кола. Точно 45 ач тънък и с правилно разположение на клемите. Пак на сайта им има списък с магазините им в бг. Звъннах в най големия от тях и си казах кода. Доставиха го от главния склад и отидох и си го взех. Вече година проблем нямам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Благодаря, щом и 2.4 е с този акумулатор вече съм спокоен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха ;) Аз като си смених акумулатора и го закарах да го заверят заради гаранцията, ми отказаха с мотива, че този акумулатор е невъзможно да е за тази кола :))) Половин час се обяснявахме и им теглих невероятни майни, карайки ги да търсят в интернет, докато се съгласят да го признаят :) Явно е доста шашкащо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ I AM X:

Не съм боядисвал, но проверявах цените понеже имах такова намерение.

В София държат следните цени - 150лв. на детайл, 1500лв. цялостно боядисване.

 

Към колегите с дизелите които са разисквали бавното загравяне и начините за избягването му:

Не знам дали сте чели, но Сивик 7-ма генерация, дизел (1.7 двигател на Исузу) има допълнителни свещи за подгряване на антифриза.

Прочетете темата на дизеловите 7-ци сивик. Там са писали колегите.

Може би има начин да се взаимства нещо от тях Публикувано изображение

Успех.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 акорд седан във Варна 2007 набор. Като си избирах следващата кола мернах няколко такива и реших че това ще е, ей така на външен вид :) Избрах си и си я купих, малко ядове в началото като разбрах че няма вече еърбеци в нея, но важното е че е направена много добре след удара, нямам проблеми вече няколко месеца. А еърбеци си поръчах от UK, даже без да искам си спечелих 2 комплекта, така че сега единият се продава :) Монтирахме ги, много тестове на системата, всичко вече е наред. Премахнах и катализатора и DPF филтъра, после нов софтуер и сега е осезаемо по пъргава, въпреки сравнително тежкото си купе. Впечатлен съм как дизелова кола без катализатори, с чип не изпушва в каквито и да е обороти, колкото и да я настъпваш - явно двигателя заслужава хвалбите си, въпреки че в града разхода ми е между 7,5-8л, а може би очаквах да е с около литър надолу.Успокоих се малко след като прочетох мненията, помислих си че само моята е дефектна и не топли както трябва зимата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. Честито и много безаварийни километри. Седма генерация Акорд дизел няма DPF филтър. Дай ако е възможно повече информация,какво точно сте отстранили?Весели празници...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...