Jump to content
ZaRRicK

Въпрос за централен отвор?

Recommended Posts

Здравейте, поради това че не мога да си намеря за Сивик 6ген., за зимните гуми, железни джанти на Хонда - 15", 4х100, с 56мм централен отвор, каквито са си и оригиналните параметри за Хонда, а най-близки параметри имат джантите за Опел, при които се намират 15" железни джанти на 4х100, но единствения параметър които се различава е централния отвор, кйто при Хонда е 56мм, а при Опел е 56,5мм. Приемаме че офсетите са съвместими.

Въпроса ми е: проблем ли ще са тези 0,5мм разлика в централния отвор на джантата? Има ли изобщо втулки за железни джанти, и налагат ли се при такава малка разлика?

 

П.С. Предварително да отговоря на евентуалния въпрос: "Защо не си вземеш 14" джанти за зимата?" - Ами имам хубави зимни гуми 15" и другата причина да не искам да минавам на 14" е че колата ще стане още по ниска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами както ти писах аз две години карам с опелски от Тигра!А втулка от 0.25мм едва ли има !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да имаш никакъв проблем,аз вече година карам летите джанти с центр.60мм без втулки.Като ги стегне конуса на гайките те се центрират

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега миналата зима минах и аз по тоя път по който си ти сега, търсих 15-ки железарки и няма и няма, докато накрая в една морга намерих, железарките са от Мини Купър, пасват идеално, няма втулки няма нищо. Ето го и въпросните :)

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Ако все пак не намериш, при слагането въртиш джантата, с главината за да се наместят хубаво конусите на гайките.

 

Поздрави и успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от старите баварци и митсубишита са такива - 4х100 56мм отвор. Виж и по форума на Роувър :), и те са такива. А преди време търсех втулки и най-малките бяха 2мм, а и май не могат да се слагат на железни джанти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите са от джета с отвор 57 нямам никакъв проблем 6 зими ги карам без втулки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да имаш ядове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, ЦО при сивиците е 56.1. Второ, не конусните гайки а ЦО е този който центрира /а и не само центрира/ джантата към главината. Трето, явно никой от тук пишещите не е виждал кола в канавката заради по-голям ЦО. Четвърто, никой който си разбира от работата няма да ти ги сложи джанта с по-голям ЦО, пък макар и с части от милиметъра. И всеки който си разбира от работата ще те посъветва да престържеш малко джантата и да сложиш втулки. Длъжен бях да ти кажа всичко това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата honda symphony. Експерименти с това конкретно, не е желателно да се праат. Гайките, центрират на око, но в действителност гумата пак ше си бие, не е ли центрирана по централния отвор. Ако беше толко елементарно, щяха да продават джанти с дупки за гайки и без централен отвор. Дори втулката е лош вариант, но до някъде алтернатива. Отвора на джантата се щанцова, докато втулката не се знае колко е еднаква като дебелина по цялата си окръжност (не говорим на око). Дори слагането на втулки трябва да се избягва.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно разбра,че колата е в канавката поради несъответствие в ЦО (или е от каране с несъобразена скорост)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз като си взех колата и съм карал без втулки поне 6-7 месеца и не съм усетил вибрации, или да тресе или нещо подобно. Иначе сега си имам и за летите, и за железарките зимни. Лошото на пластмасовите втулки обаче е, че има голяма възможност да се счупят от много монтаж/демонтаж на джантите, или при невнимание и т.н. Проблема е че за четири пластмаски ти искат на повечето места по 20-30лв. Ма като нямаш джанти с точния централен отвор това е положението - втулки !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, ЦО при сивиците е 56.1. Второ, не конусните гайки а ЦО е този който центрира /а и не само центрира/ джантата към главината. Трето, явно никой от тук пишещите не е виждал кола в канавката заради по-голям ЦО. Четвърто, никой който си разбира от работата няма да ти ги сложи джанта с по-голям ЦО, пък макар и с части от милиметъра. И всеки който си разбира от работата ще те посъветва да престържеш малко джантата и да сложиш втулки. Длъжен бях да ти кажа всичко това.

Айде като не сме сигурни да не говорим толкова категорично че има доста различни поколения Хонда сивик. Те тия гайки ей така щот им харесва ги правят на конус. Със сигурност колата която е в канавката не е заради централния отвор има много по-голямо значение дали са стегнати болтовете отколкото дали има някаква десета от мм разлика между централния отвор на джантата и главината. Особено ако втулките са пластмасови е по-добре без тях не за друго но пластмасата доста е податлива на деформации и ако не държат конусите на болтовете ще стане втулката на пастърма !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре даи на някои дядо демек човек които разбира 30 лева да ги мине на струг и си свиркаи ако е можело да има луфтове хората нямаше да се занимават да правят всичко точно ;) пък може и така да караш и да знаеш че това е поредното побългарено нещо ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами още нито съм намерил, нито съм взел. Явно че от 7ген Сивик седан или купе, които са дооста редки, железните джанти също са още по редки, защопто повечето коли са с лети. Колегата "Атома", благодаря, не знаех че и от мини стават, но и те са доста редки, а и не съм виждал такива с железни джанти, но търся и от такова.Търсенето на джанти с точните параметри продължава!Но искам и резервен вариант и за това искам да се подсигуря: Джантите за Опел са много по разпространени и са с централен отвор 56.5мм, спрямо тези за Хонда, които ги дават различно: 56мм или 56,1мм. Та въпроса ми беше: Ще окаже ли такова голямо влияние разлика в диаметъра от 0,4мм или 0,5мм, като се има предвид че има някви окисни натрупвания по главината, които колкото и да шкуриш, не можеш да си сигурен че ще постигнеш идеален кръг с диаметър по каталог. Все пак наистина говорим за 0,4-0,5мм разлика в диаметъра, което е доста малко. Такава абсолютна прецизност ли трябва и толкова ли ще са големи риска и последствията?

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам че ако се кара нормално няма да има проблем и пак ще те посъветвам даи някои лев и да си спокоен ! все пак неструва милиони :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има автомобили, при които централният отвор изобщо не е от значение. Не си го измислям. Преди години имах Рено 11 Турбо и отзад можех да сложа каквито си искам джанти, стига да са 4х100 и стига да имат ЦО поне 25 мм, колкото да се покаже шпилката на главината, барабана беше прав - нямаше засек за лагера. При внимателен монтаж няма да има никакъв проблем - минал съм 100 000 км с Опел с лети джанти с неоригинален ЦО, без ядове, а десният ми крак е бая тежък. Въпреки, че досега говорих за измислени марки, които не мисля повече да ми влизат в гаража, все си мисля, че и любимите ни Хонди ще се справят с неоригинален ЦО - всичко зависи от устройството, което стои зад кръстачката. Слагайте зимни гумета и газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, поради това че не мога да си намеря за Сивик 6ген., за зимните гуми, железни джанти на Хонда - 15", 4х100, с 56мм централен отвор, каквито са си и оригиналните параметри за Хонда, а най-близки параметри имат джантите за Опел, при които се намират 15" железни джанти на 4х100, но единствения параметър които се различава е централния отвор, кйто при Хонда е 56мм, а при Опел е 56,5мм. Приемаме че офсетите са съвместими.

Въпроса ми е: проблем ли ще са тези 0,5мм разлика в централния отвор на джантата? Има ли изобщо втулки за железни джанти, и налагат ли се при такава малка разлика?

 

П.С. Предварително да отговоря на евентуалния въпрос: "Защо не си вземеш 14" джанти за зимата?" - Ами имам хубави зимни гуми 15" и другата причина да не искам да минавам на 14" е че колата ще стане още по ниска.

Преди две години направих тази малка грешка - стоманени джанти от опел... щото ставали на сивика. Направо били същите.

Тази "малка разлика" в централния отвор, за която пишеш, и за която научих после, водеше до много сериозни вибрации и тракане дори при ниски скорости, независимо от добре притегнатите конусовидни гайки.

Разбира се, махнах стоманените джанти, преди да съм си разбил колата и ги върнах на продавача, със малко загуба за мен.

Или точен размер на отвора или нищо, смятам аз. Безсмислени усложнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тоя централен отвор и вибрации...

И като слагаш железарките, що навиваш конусовидната гайка, сложи полусферична, центровай на две срещуположни и си ти - няма вибрации, няма нищо, колата спи с 200.

П.П. Не всички джанти / моите / са с точния централен отвор, втулки не съм слагал досега и кво??? :)

 

... а десният ми крак е бая тежък.

... всичко зависи от устройството, което стои зад кръстачката. Слагайте зимни гумета и газ.

Моят е лек. :)

Червеното е истината, другото е баластра. :D

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...