Jump to content
malakov

Ниво на маслото в двигателя

Recommended Posts

Колеги кажете какво става ако карам с ниво на маслото в двигателя над максимума?Сменях го и налях повече и сега е над максимума около 5мм.Ще има ли някакви последствия или мога да си я карам така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм така от около месец и за сега няма никакви проблеми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм от приятели които са слгали повече и им е избивало ама не помня от къде.Не е добре да е повече.По принцип го изгаря ама знае ли човек?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквай да текне от някъде ,най вероятно от някой семеринг!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали може да се повиши разхода на гориво от това?

Редактирано от malakov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай я повечко в критиките и се надявай да го изгори. :)

Редактирано от spas21

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е толкова ли е трудно да се източи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай спокйно колега. Дали е половин сантиметър отгоре или отдоло няма да ти стане нищо на колата. проблем е когато като го смениш, за няколко дена стане черно или намалее от горния маркер до долния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие четете ли що пишете ? Значи моо си ръгна и 8 литра масло докато се покаже от капачката на капака на клапаните ? И няма да има ядове ? Ей не случайно има щека и на нея минимум и максимум .

Източването на 500 грама масло от системата трае 30 секунди да речем .Какво ви жертва незнам?

 

malakov що ти е на колата та почваш от далече?

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е добре това хич,ако ви марзи да отвивате пробката най лесния начин е да се пресегнеш и да отвиеш масленния филтър да го излееш някъде и да го завиеш пак. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нищо и няма, просто не ми се занимаваше пак да я качвам на канала ;)Иначе е много вярно това, че хората не напразно са сложили щеката и на нея има минимум и максимум.Само искам да знам дали е много вредно да е малко над максимума.

Редактирано от malakov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай спокйно колега. Дали е половин сантиметър отгоре или отдоло няма да ти стане нищо на колата. проблем е когато като го смениш, за няколко дена стане черно или намалее от горния маркер до долния.

абе колега ако е над максимума избива веднага и прецаква някоя гарнитура

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ходиш да си развиеш пробката и да си напраиш маслото на ниво, че такваз тъпотия не съм чел отдавна. Само олигофрени ли останаха тука бе???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел вместо да отговаряш стил "бг форум" що не обесниш има и хора които не знаят как е що е.Как ще кажеш само олигофрени незнам доста си се взел на сериозно, ама с тоя български манталите к осе чудя и аз.Научил две работи видял, че някой не знае и айде да го нахраним.по темата - обадих се да питам ко точно е станало като е имал повече масло и човека ми сподели че го е изгорил и всичко си е било нормално.Не можах се свържа с тоя къде нещо му се прецака ама няма да е по - различн от това което казаха колегите.Живи и здрави и нека има разбирателсво и подкрепа, а не надменно поведение и пренебрежение. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dominiko Я прочети по нагоре какво е писано и че това което е писано е пълна олигофрения .Как може да дадеш съвет/не ти/ на човек да си кара колата в критиката та да изгори маслото .Това нормално ли ти се струва .Мен по ми прилича на драсканици от това че някой няма какво да прави .

При повече масло и повече обороти ,проблемите стават доста повече .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за карането в червено се надявам да е било шега, не съм го взел на сериозно ;) Идеята ми е някой по запознат да даде мнение, какво би могло да стане и защо е вредно за двигателя, маслото да е над максимума.Аз вече съм направил вече около 200 км така ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, тук наистина се води леко наивна дискусия. Разбира се, че нивото на маслото трябва да е между двата маркера, измерено при хоризонтиран автомобил и студен мотор. Даже е странно, че това не е ясно на питащия. Може би, затова някои се шегуват с него. Ако е над маскимума, естествено, че има вероятност да избие през някой семеринг и колегата питащ, ще има възможността подробно да изчете и изучи "service manual". Хайде, наздраве за нивото на маслото! ;)

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учудвам се, че никой не мисли защо като сменя масло се случва нивото да е над максимума. Защото "майсторите" не си правят труда да прочетат колко масло е нужно на двигателя. Едва ли в сериозен сервиз ги има тези проблеми....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие четете ли що пишете ? Значи моо си ръгна и 8 литра масло докато се покаже от капачката на капака на клапаните ? И няма да има ядове ?

 

malakov що ти е на колата та почваш от далече?

Тате казал на мама да долее масло на москвича и тя доляла - до гърловината ;) ... и завалията москвич протече като лейка...

Последното въпросче ми хареса.

Колегата може да кара кротко Хондата и тя ще си изгори необходимото - вече е минал 200км. - не е толкова страшно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на Мерцедеса (W124) преди време ми пропуши от гарнитурата на главата, след смяна на маслото в сервиз. Бяха сипали 4-5 мм повече. Колата изгуби мощност и вдигна разхода, но след 200 км. маслото си спадна до чертичката на МАХ, пушенето изчезна и всичко се оправи ;)... ех, няма ги тия мерцедеси вече... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че по добрия вариянт е просто да се развие пропката, да се изсточи малко до нормолизиране и да си е спокоен човека а не да кара 9000км докато се нормализира количеството поради изгаряне и последнит 1000км да си кара с кеф че всичко е наред. На щеката си има минимум(това означав че нетрябва нивото на маслото да е под белега) и максимум(което означава че маслото не трябва да е над белега) то си е означено толкова е просто а такива излишни локуми се разтягат 1000 страници. Ми то и ако можеше да се кара малко над масимума или малко под минимума то щяха да направят щеката цялата в белези че да се тика масло кои до кадет го кефи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, дори и за миг не съм си помислил, че няма значение, колко масло се слага в двигателя.Преди да го сменям съм прочел в MANUAL-а колко масло се слага точно на този двигател.И между другото да спомена, че сам съм си сменял двигателя и съм изчел доста голяма част от MANUAL-а. Просто съм пропуснал частта, в която казват, че в случай на превишаване на допустимото ниво на маслото, се преминава в режим на каране тип каруцар, или пък чакаш да избие от някъде и така нивото да се нормализира.Просто исках да видя мнение - мога ли мирно и тихо да си я покарам така, без сериозни последствия, докато дойдат почивни дни, да я кача и да източа малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега просто си източи маслото малко и това е.Щото аман от такива закачливи отговори.......Направи каквото трябва и това е.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източи необходимото количество за да се нормализира нивото,толкова е просто.Другото са глупости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам какво може да се повреди по мотора ,ама моята като я взех дойде от вън с 5мм над макса,3 ти път сменям масло при майстор и все така ми го пълни с 5 мм отгоре,пък гледа на компа си данните за мотора .Плюс това от смяна до смяна не мърда нивото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на Мерцедеса (W124) преди време ми пропуши от гарнитурата на главата, след смяна на маслото в сервиз. Бяха сипали 4-5 мм повече. Колата изгуби мощност и вдигна разхода, но след 200 км. маслото си спадна до чертичката на МАХ, пушенето изчезна и всичко се оправи :cool:... ех, няма ги тия мерцедеси вече... :cool:

ша знаеш точно от тези 4-5 мм повече масло ще да е ...голяма боза сме напоследък...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе акад.Едмундо, Мерцедес може да са измислили някакъв преливник :cool: Каквото е в повече го изгаря за по екологично. Пък като е по-малко си долива сигурно :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и ся не дадохте точен отговор на човека ще гръмне ли двигателя с тия 5мм. отгоре над максимума масло или не :) .Аз предлагам човека да не го източва и да кара така поне 2000км и да напише резултата дали му е избила гарнитурата,семерингите или му се е пръснал филтъра(не въздушния) от голямото налягане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Да бе аз да не съм опитно зайче :D Не съм навит.Иначе разбрах каквото ми трябва - благодаря за което.Всичко добро и карайте разумно.П.С.: ........човек да не пита нещо значи........ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, сега когато те "нахраниха" и ти е ясно че небива, следва и обяснението ЗАЩО ;) В повечето "нормални" авто ДВГ-та маслото се помещава в картера на мотора с цел простота на конструкцията и обслужването. Изключение правят моторите с таканареченият сух картер, където маслото е в отделен резервоар. Обикновенно това са мотори с "по-спортни" амбиции за които е важно маслената магистрала да има по-добър топлинен и дебитен контрол. Така се постига и по-добра динамика на "развъртане" на мотора, защото противотежестите на коляновия вал не "шляпат в гьола" хиляди пъти в минута. Не е задължително да избие отнякъде или да го изгори , но сам се досещаш за минусите от твойта ситуация относно демаража и икономичността. Моторът работи най-добре с количеството заложено за оптималното му мазане и охлаждане при стандартните условия и режими, и няма от/до. Маркерите по щеката (при липса на друга индикация) са общоприет похват, тъй като не всеки човек може да прецени доколко е хоризонтална повърхността при мерене. Да не говорим че при някои ДВГ-та щеката не е в някои от "ъглите" на блока а по средата на цилиндровата група. Успех с четенето на мануали (но не само тях) и им имай малко повече доверие - писани са с пот, а някъде и с кръв :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и ся не дадохте точен отговор на човека ще гръмне ли двигателя с тия 5мм. отгоре над максимума масло или не .Аз предлагам човека да не го източва и да кара така поне 2000км и да напише резултата дали му е избила гарнитурата,семерингите или му се е пръснал филтъра(не въздушния) от голямото налягане

Колеги, използвам думите на Еди Ведър, не отговаряйки на него, а по принцип, защото темата все пак е в "технически въпроси". При всичките теоритически знания, все пак не е лошо да се каже нещо от практиката. В началото на 90-те карах Прелюд 2ген. - перфектен двигател, без течове и разход на масло. Мотора побираше точно 3 литра по данни на производителя. Сменям маслото в сервиз без да проследя, колко точно са наляли и хуквам до морето по бърза работа, после обратно. На сутринта, рутинно след дълъг път, вдигам капака - всичко оляно в масло от избил семеринг на разпределителния вал. Оттам в сервиза, въпрос и отговор" наляхме 4 литра масло". А това, като измерване върху щеката изглежда около сантиметър над максимума. Не, че държа особено да се изявя в тази тема, просто споделям един отдавнашен опит. :( Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесния вариант е с една спинцовка снабдена с маркуч отпред да се дръпне примерно 200-300гр от тъбичката за щеката и готово нема канали и прочие и става за 10-ина минути с преобличането :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се обадя... освен оливането на мотора в масло и избил семеринг има и друг проблем. Както колега написа максималното ниво на маслото е точно под коляновия вал тежестите, като при надвишаване максимума, освен че ще се шляпа коляновия вал в маслото, така и ще генерира мехурчета които после отиват по целия двигател и едно че пада налягане, и друго че се смазва с въздух... което вече не е яко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе колеги, защо ми обяснявате като на малоумник, без да знаете въобще какъв съм?Мисля, че в техническо отношение съм доста добре запознат с много неща. Все пак съм завършил ВИАС, учил съм и в Техническият унивреситет, а средното ми образование е Електронна техника. Признавам, че при двигателите с вътрешно горене не съм на ти и затова задавам въпроса.Достатъчно беше само някой да каже - ще избие от някоя гарнитура или семеринг и ще ти се качи разхода. Повече не ми трябва.Пак повтарям - пределно ясно ми е, че не би било добре нивото да е над максимума. Исках да знам какво може да се повреди.Темата може да се затваря, аз разбрах каквото ми трябваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема се изчерпа ,и моо се заключи човека си знае всичко ,и няма нужда от съвети .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Темата може да се затваря, аз разбрах каквото ми трябваше.

Тракваме ключа тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...