Jump to content
stomanata

Изчезва ми маслото !?!?

Recommended Posts

CR-V 99г, 148 конски сили.Вкарах си я от Англия,смених маслото с Mobile 10W-40 и на около 4-5000км забелязах, че почти няма никой.С доливане на 1л масло нещата се нормализираха (не се знае колко съм карал с намаляло масло).Направи още около 1000км и пак беше спаднало и направо го изхвърлих.Предполагахме, че това масло е менте и взех от АУТО ПЛЮС (може и да не се пише така) TITAN 10W-40.При изминати около 900км го погледнах и не беше мръднало (всеки път го гледам при вкарана предна дясна гума в една шахта, т.е при едно и също положение и при изминали поне 10 часа за оттичане).Завчера като погледнах пак нищо не беше останало, а съм на около 1500км.Закарах я за смяна на гумучките на клапаните, но като извадиха една от тях се видя, че си е повече отперфектна. Нито беше корава, нито напукана....Няма масло във водата, карам на газ по принцип, но свещите бяха не керемидени а направо бели ( вбуквалният смисъл на думата). Не се вижда да пуши, няма петна под мен,нито като съм лягал под моторасе виждат течове или пръски....Къде и как според Вас изчезва маслото?И то не е постоянно.... (повтарям) след смяна 900км не го е пипнало, а в следващите около 600км изчезва 1л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто си го гори.Хвани твой приятел да дава на място газ до 4-5000 и да я връща: газ, пуска, газ, пуска, газ, пускаа ти стой отзад и гледай.... най вероятно ще бъдеш учуден от сините облаци които до сега не си виждал в огледалото.Другата проста проба е докато твой приятел се движи зад теб, пак от около 4-5000об на ниска предавка да пуснеш газта и да оставиш колата да спира с двигател няколко секунди.... като слезе до към 1500об, подай газ нормално. Човекът отзад ще види много добре дали бълваш синьо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега.Имах абсолютно същите проблеми като теб.И при мен маслото се задържаше по 500-800км.без да мръдне и после изведнъж 0.5л надоло,пак 300-400км. нищо и пак изведнъж на мин.И аз започнах със смяна на гумички но непомогна.Наложи се да отворим двигателя и тогава стана ясна причината.Буталата на 2 и 3 цилиндър бяха с отчупени парчета между сигментите(дано ме разбираш какво искам да кажа) едното 3см. другото4,5см. и от там гори маслото.Обясниха ми го, че някой път тези парчета се намествали и тогава не гори масло в другия случай се размествали и тогава преминава и изгаря.Дано да откриеш причината и да не се налага ремонт като при мен но след ремонта при мен от смяна на смяна не се налага да доливам изабщо.Поздрави и дано се отървеш леко.

Редактирано от KONI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не е гумички на клапаните ще е сегменти

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

измери си компресията ;) много вероятно е старото ти масло да е било скапано. не съм карал до сега с такова, ако някой колега има наблюдения да каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

Имах абсолютно същите проблеми като теб.

И при мен маслото се задържаше по 500-800км.без да мръдне и после изведнъж 0.5л надоло,пак 300-400км. нищо и пак изведнъж на мин.

И аз започнах със смяна на гумички но непомогна.

Нормално да не е от тях.

Буталата на 2 и 3 цилиндър бяха с отчупени парчета между сигментите(дано ме разбираш какво искам да кажа) едното 3см. другото4,5см. и от там гори маслото.Обясниха ми го, че някой път тези парчета се намествали и тогава не гори масло в другия случай се размествали и тогава преминава и изгаря.

Това за парчетата е логично със симптома "ту гори, ту не", въпросът е парчетата от сегментите ли са или от буталото и причината ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е връзката м/у компресията и вида на маслото?Иначе наистина звучи логично това с парчетата, но защо след като впоследните 600км ми е заминал 1л масло свещите са бели, а чернилка има само малко по периферията?!?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми как каква ;) ако имаш компресия в рамките, значи се предполага/казвам предполага/, че сегментите ти са добре и остава да е скапано маслото и да го гори. достатъчно случай има, във форума също, където след смяна на масло с изпитано такова, разхода на масло спира или намаля драстично ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще обясниш това, че не гори масло постоянно ? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

или гори, или не. с тва, че на моменти не го бута не съм съгласен. а и за счупеното бутало- отваряхме астра със 3 счупени бутала, ама така я караха доста време и там нямаше днес гори утре не. а и ако има счупено бутало компресията ще е тотал, няма да има или ще дава големи разлики. как би обяснил факта, че много от неновите коли градско не бутат грам масло, а като я караш извън града, дори и нормално си го хапва като за световно :blink:

Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би това не е маслото за твоята кола! И аз бях така с Mobil-а, до около 1000км всичко е наред а след още 1500 няма никой, минах на Castrol и в момента на 6/7000км доливам около 400/500 грама. Маслото Fuchs Titan го ползвам на служебния бус и съм доволен, но дали се нрави на Ханда си нямам идея!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Скоро успях и да измеря компресията (на студен/снощен двигател).... На всички цилиндри беше м/у 12 и 13 ако не се лъжа.А да споделя и случай от вчера.Спускам от беклемето надолу.... държа си на 3-та и поддържам около 50-60км/ч и 2500 до 3000 оборота.Свършва спускането и започва равен участък и тогава леко започвам да подавам газ и гледам зад мен започна много яко да пуши. Отбивам и гледам двигателя не е особенно топъл, термостата даже не беше отворил и продължавам. Опитах изфорсирване до 6-7000 оборотоа без успех. Опитах и да карам с 800-900 оборота на 5-та, но пак си пуши, та започнах да си карам както обичайно и след 2-3км каране спря да пуши.Когато ходих до Варна преди няколко дена пак ми изчезна маслото, но тогава си мисля, че при карането около и над 4000 оборота може би започва да изчезва, въпреки че не съм забелязвал да пуши зад мен....Дано всичко да е наред и просто да е неподходящо масло....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!Когато купих моето ЦРВ беше с газ и аз имах същия проблем.При мен се оказаха водачи на клапаните,бяха се разширили и маслото се качваше горе и заминаваше,всичко надолу(сегменти,цилиндри,..)си беше 6.ЦРВ не държи на газ и за това произлизат тия проблеми.Когато си оправиш проблема,си сложи 1 омазителна уредба за смазване на клапаните,че иначе прегарят.УСПЕХ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече е следа, имах ланча дедра имам и едно село дето е на 1300 надморска и кат се спусна от него или където и да е друг баир след като слеза на равното след мен ставаха кълбета син пушак, срам направо за хубавата ланча :dry: Смених гумички никъв ефект, смених сегменти, (цилиндрите и буталата бяха перфектни компресията също) и пак нищо не се оправи, винаги по наклон на скорост и долу на равното пушеше. После съжалявах че когато отварях мотора не смених и водачите на клапаните щото наистина имаха бая луфт , като хвана клапана и го размърдам доста осезателно се клатеше в водача, а когато водача е заминал гумичката не може да устиска така хубаво маслото то да не се просмуква в колектора, от големия вакум при спускане. Така че и аз съм за водачи на клапани, на мотора ти съм сигурен че нищо му няма, щото минах по тоя път :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Скоро успях и да измеря компресията (на студен/снощен двигател).... На всички цилиндри беше м/у 12 и 13 ако не се лъжа.А да споделя и случай от вчера.Спускам от беклемето надолу.... държа си на 3-та и поддържам около 50-60км/ч и 2500 до 3000 оборота.Свършва спускането и започва равен участък и тогава леко започвам да подавам газ и гледам зад мен започна много яко да пуши. Отбивам и гледам двигателя не е особенно топъл, термостата даже не беше отворил и продължавам. Опитах изфорсирване до 6-7000 оборотоа без успех. Опитах и да карам с 800-900 оборота на 5-та, но пак си пуши, та започнах да си карам както обичайно и след 2-3км каране спря да пуши.Когато ходих до Варна преди няколко дена пак ми изчезна маслото, но тогава си мисля, че при карането около и над 4000 оборота може би започва да изчезва, въпреки че не съм забелязвал да пуши зад мен....Дано всичко да е наред и просто да е неподходящо масло....

Е, точно де 1net точно за това ти говори, ти просто си направил теста в доста голям мащаб. Маслените ти сегмети са се спекли и прибрали в буталото и си го гориш с кеф, тва е. Отваряй мотора, сменяй, обслужвай и си карай с кеф след това, не е кой знае каква болка за умиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на бас че не са му се спекли маслените сегменти :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Също е добре да се огледат и клапаните дали са тръгнали,че на мен 2 месеца след водачите ми изгоря и клапан от пустата му газ!

Редактирано от k0c3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е от пустата му газ ама аиде :music: не трябваше ли да изгорят всички клапани от пустата му газ ми баш тоя :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес я пуснах мойта по инерция близо две минути по едно хубаво надолнище.После подадох рязко газ и не излезе пушилка :music: Забелязвам както ми са свещите бежду тях има някакви като болтове(не ги знам кви са точно) та от там леко е текло като че ли, ма цял литър за 6500км.Бъркам и в "дупето" после с двата пръста като ги разтъркам и почти изчезва.Явно тече от някъде където аз не мога да видя.Май в сервиз най - добре да погледант хората не да врачувам наизуст.

Редактирано от dominiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а няма ли тест, който със сигурност да покаже дали са водачите или сегменти?А ако са сегменти не става ли преди да изхвърля маслото на загрят двигател да развия свещите и да напръскам стабилно с WD-40? :) и евентуално да отворят ако за залепнали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Мани немой ше преебеш нещо,минимум5 лв за WD-40 :lol: Ходи на доктор да я погледне.Водачите се проверяват по-лесно.Ако не са те-сегменти :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а няма ли тест, който със сигурност да покаже дали са водачите или сегменти?А ако са сегменти не става ли преди да изхвърля маслото на загрят двигател да развия свещите и да напръскам стабилно с WD-40? :lol: и евентуално да отворят ако за залепнали?

Незнам за ВД ама един комшия беше запекъл сегменти на таксито си някво део беше, та я остаи една нощ налята в цилиндрите с газ за горене и на сутринта, каза че се оправила и спряла да му гори масло, ама неговата пушеше еи така само като си пърка :) ся колко е верно тва за газта за горене не знам, може и да ме баламосва макар че тоя мит съм го слушал и от другаде, но дали наистина мже да разпече запекани сегменти..... мжеби ако не са яко запекани и да помага. Тва е много кофти проблем дет ти се е случило, и на мен на ланчата до де го открия от къде е ми разказа играта, по сумати форуми питах и разпитвах и никои не можеше да помогне. Ама пък и от кво ще ти се износят водачите е гати тва не е италянка :) Абе без отваряне маи само ще гадаем и после ще разберем кои е бил прав, аз залагам на водачи :) не за друго ми при тях разхода на масло много влияе от начина и условията при които я караш. докато ако са сегменти ша си гори независимо къде и как я караш. За това един път маслото ти е там а пък на другия път го няма, обикновенно наи много ти изгаря при спускане по наклон на скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де. то и аз съм го чувал от няколко места за газ или в случая за ВД-40 :lol:Ами така ще да е. Ще се отваря, пък каквото излезе :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги карам ЦРВ 147/ 2000 г.

Гори ми масло около 1л./1000км.

В субару форума колегите при запечени сегменти промиват двигателя с марков флаш и след това се раздава газ за да се освободят сегментите.Това дали може да се приложи за нашите хонди /ако няма механичен проблем/ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=16160

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се направи такъв опит,но няма гаранция какъв ще е резултата.По-често се случва да са запечени маслообирателните сегменти,но все пак трябва да се измери и компресия предварително при регулирани клапани,и ако е нормална тогава да се опита.Другите възможности са за механичен проблем,който да изисква отваряне на двигателя,или гумички на клапани,но там е малко по-различно.Та дори и да са само запечени пак не никак лесна работа.

     Аз на моя двигател правих такава манипулация като ползвах едни руски добавки за спечени сегменти и спазвах описаната процедура.Резултата е от 1л/1000 км. 10 в 40 масло до 250-300 гр./1500 км. 5 в 40 до тук.Има ефект според мен,ще го направя още веднъж и при следващата смяна на масло.

    Стария начин е да се налива газ и да се чака,после няколко сухи старта да изхвърли нагоре останалото и смяна на масло,но реших да видя братушките какво са направили :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братушките предлагат начин 40%газ за горене,40%ацетон и 20% двиг.масло.Всичко това добре се  смесва и се третира мотора както с газ за горене. Това дали работи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има готова добавка която се продава Разкоксовател за спечени сегменти.Не си играй да обикаляш и бъркаш да не вземе да гръмне нещо.Всичко е описано и лесно за изпълнение.Трябва ти канал,ново масло и маслен филтър.Пък дали има ефект ти ще кажеш после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно означава "спечени сегменти"? Спечени за буталото или за ризата? Ако е за буталото и при работа на двигателя не се раздвижат, то те са толкова износени, че  трябва да се сменят. Ако са  спекли за цилиндър...хехехех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залепват в буталото и не стърчат, но това не означава че са износени. Залепват се само маслените, защото са по-тънки, компресионните няма шанс да залепнат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как могат да се разлепят /Раздвижат/.Колата ми гори масло.Мисля че проблема е точно този.

Ако може да дадете рецепти или препарати които са изпитани на практика.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основен ремонт ефикасна рецепта .Газ за горене не винаги помага .Тея дНИ ще си правя експерименти с моята преди да и отворя мотора :tooth: .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви експерименти /с промивки ли/? Сподели начина и резултата колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Izanagi точно е обяснил какво значи спечени сегменти-става въпрос за маслообирателните.Получава се нагар,който не им позволява да се разпъват и да обират маслото от цилиндъра.Не говорим когато са износени всички и няма компресия.Там никакви експерименти не помагат.

     Та това което аз направих след като доста се рових и консултирах с препатили колеги е следното.Купваш опаковка руска добавка Разкоксовател ,фирмата която ги внася са Римет мисля.Цената е около 40 лв.Трябва ти канал под ръка.Разиваш свещите,откачаш буската на делкото да не прецакаш комутатор и бобина,откачаш буксите на бензиновите инжектори,изравняваш хода на буталата като въртиш шайбата на коляновия вал така че да има еднакъв обем на горивните камери.Бъркаш с един шиш и сравняваш 2 съседни цилиндъра. Наливаш количеството добавка по равно на четирите цилиндра и завиваш бързо свещите обратно.Чакаш 1-1.5 ч.

После махаш свещите и правиш 4-5 сухи старта за да може буталата да издухат остатъка навън.При мен изкара доста нагар от камерите.Завиваш свещи и буксата на делкото,закачаш щипките на инжекторите.Палиш колата и оставяш колата да работи 10 мин на място без форсиране.Гасиш и сменяш масло и маслен филтър.Хубаво е да сложиш по-рядко масло-примерно 5 в 40 синтетика,илизаш от града и раздаваш яко газ :punk:

     Днес след 2200км. изминати от това чудо долях около 250-300мл. масло 5 в 40,което прави около литър на 10000 км.Преди това харчеше твърдо литър на 1000км 10 в 40 масло.Резултат има!Мисля да го направя още веднъж при следващата смяна.И според мен готовата добавка е по-добра от газта за горене.

     Последователността на процедурата трябва да се спазва стриктно и да не забрави нещо!  Като примерно да отвиеш свещите преди сухите стартове или да не се откачи делкото в началото защото може да има сериозни последици за двигателя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенче,да не си купил жипка? или някой стар проект..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям опит и факти понеже такава е темата,който иска да не го прави!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенче,да не си купил жипка? или някой стар проект..

AMee джипка и икономката е апетитна та знаели се и ще и бъркам и на нея разни бълвочи да  вида ко ша стане . и мисла да го пробвам това Разкоксовател.

 

А и акорда се опита да припуши та ше го черпя и него малко  :tooth:  над година не е пален а за 5 е минал 110 км.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Скоро успях и да измеря компресията (на студен/снощен двигател).... На всички цилиндри беше м/у 12 и 13 ако не се лъжа.А да споделя и случай от вчера.Спускам от беклемето надолу.... държа си на 3-та и поддържам около 50-60км/ч и 2500 до 3000 оборота.Свършва спускането и започва равен участък и тогава леко започвам да подавам газ и гледам зад мен започна много яко да пуши. Отбивам и гледам двигателя не е особенно топъл, термостата даже не беше отворил и продължавам. Опитах изфорсирване до 6-7000 оборотоа без успех. Опитах и да карам с 800-900 оборота на 5-та, но пак си пуши, та започнах да си карам както обичайно и след 2-3км каране спря да пуши.Когато ходих до Варна преди няколко дена пак ми изчезна маслото, но тогава си мисля, че при карането около и над 4000 оборота може би започва да изчезва, въпреки че не съм забелязвал да пуши зад мен....Дано всичко да е наред и просто да е неподходящо масло....

здравей колега ,какво се оказа пти теб.Аз имам същият проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз имам същият проблем както колегата NEWBIES  губи масло ,както и пуши ако съм слизал на скорост.Някой намерил ли е какъв е проблема.Моля споделете.Mотора е D14A4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...