Jump to content
eternity

техники за авариино спиране

Recommended Posts

Понеже не открих в търсачката а смятам че ще е полезно за младите членове на клуба,по опитните колеги да споделят техники за авариино спиране от големи скорости,за рязко спиране- като цяло изобщо как да намалим спирачния път колкото се може повече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай винаги със съобразена спрямо условията и обстановката на пътя скорост.аз винаги помагам на спирачките със спиране на скорост-една предавка надоло, след това още една и така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто спиране си е комбинация от смъкване на предавки и леко чукване на спирачката. Но ако говориш за инцидентно спиране, което трябва да стане максимално бързо... Зависи от много неща. Един от най-добрите способи е при натискането на спирачката да започнеш да правиш зигзагообразни движения с волана. Така значително удължаваш спирачния път. Но се прави при условие, че настилката е абсолютно суха и чиста и си с читави гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-къс е спирачния път като насочиш автомобила към солиден и неподвижен обект - бетонна стена, скала, дърво(не винаги се получава) и други подобни. Ако няма такива в близост, челния удар със движещ се насреща автомобил също е добро решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто спиране си е комбинация от смъкване на предавки и леко чукване на спирачката. Но ако говориш за инцидентно спиране, което трябва да стане максимално бързо... Зависи от много неща. Един от най-добрите способи е при натискането на спирачката да започнеш да правиш зигзагообразни движения с волана. Така значително удължаваш спирачния път. Но се прави при условие, че настилката е абсолютно суха и чиста и си с читави гуми.

Това трябваше да е смешно ли? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да интересно е това със спирането и зигзагообразното въртене на волана. Аз лично между двете предпочитам стената или дървото, че кво им е...

Редактирано от Matheo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислям се за изхвърляне на МОРСКА КОТВА от автомобила , привързана с въже , директно на асфалта с цел увеличаване на триенето / може и с пиропатрон да се откъсват носачите с гумите и да се спира по под / ... или спирачен парашут .... ;) Но най- бързият изпитан метод за спиране е посочил колегата по-горе - твърд обект.... ;)

Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто решение е да не бллеш по пейзажа и да успееш на време да натиснеш педала.Всяка секунда е определяща при 150-160други методи.ABS,по-широки гуми(хубави),Брембо да не влиза джанта под 17''.и както казаха колегите връщане на предавки с което би загубил средоточеноста си в критичният момент.Щото вместо да насочваш колата на където трябва, ти ще редиш скорости в обратен ред.Не дръж волана с 1 ръка в средата щото аирбега като изкочи ще си удариш юмрук в носа хаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АХАХХАХАХА пиропатрон хахахаххаха :P:P;);):P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто решение е да не бллеш по пейзажа и да успееш на време да натиснеш педала.Всяка секунда е определяща при 150-160други методи.ABS,по-широки гуми(хубави),Брембо да не влиза джанта под 17''.и както казаха колегите връщане на предавки с което би загубил средоточеноста си в критичният момент.Щото вместо да насочваш колата на където трябва, ти ще редиш скорости в обратен ред.Не дръж волана с 1 ръка в средата щото аирбега като изкочи ще си удариш юмрук в носа хаха.

Още 1 метод :P Kaaz 1,5 Way LSD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано съм спирал веднъж екстремно с предишната кола в един тунел в София с двойно амбреиране и от 4-та на 2-ра. Успях да намаля от доста висока скорост и да спра без да надъня колите отпред.Най-добрия вариант е да се предотвратява екстремното спиране, както пишат колегите по-горе.P.S. А какво помага на спирането тоя Kaaz LSD? Дава по-добър контрол върху колелата, в смисъл по-ефективно тръгване-спиране ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,5 Way заключва и при върната газ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно много полезно клипче по темата:http://www.youtube.com/watch?v=XbMcb11dTo0...feature=relatedИзобщо цялата поредица е много полезна, само дето се отнася повече за автомобили със задно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopi...4378aca6f3de28fтук са събрани много полезни клипове за майсторско шофиране! Редактирано от bumer911

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де ама колко от колегите тук са съз задно? :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ставаше въпрос за клипчето(първото клипче в началото) с инструкциите за спиране? Все пак може някой да кара NSX знаеш ли? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-големи дискове, нарязани или перфорирани, по-големи спирачни апарати, нова течност за високи Т.А и помпата има значение след тези промени.Така ще спираш значително по-добре.И задължително с АBS.А за техниките на спиране едно е ясно, скачаш на спирачката и се доверяваш на техниката.(Това става в 95% от случеите на внезапно спиране).Лошото е че някои натискат съединителя и става страшно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че какво му е на съединителя, да не би двигателя да сваля оборотите по-бързо, отколкото можеш да забавиш със спирачките? Ако двигателя е зацепен само имаш допълнителна маса която трябва да спираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така. освен това ако не натиснеш съединител и блокираш колелата (супер лесно в дъждовно време) познай какво става? гасиш двигателя. и после нямаш вакуум за спирачките... така ми се случи 1 път отдавна беше...между другото ако имаш ABS гасенето на двигателя не е толкова лесно и горното не важи.

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да знае как се лови завой с 2см пясък на него?!? ;) Онзи ден се опитах да го направя това, но в крайна сметка проправих пряк път и си захапах волана! Сега фаровете ми светят един в друг и ме боли носът! И АБС не би ми помогнал, ама аз пък си и нямам! :D И определено нямах време да свалям скорости!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така. освен това ако не натиснеш съединител и блокираш колелата (супер лесно в дъждовно време) познай какво става? гасиш двигателя. и после нямаш вакуум за спирачките... така ми се случи 1 път отдавна беше...

Нещо бъркаш!Спирането задължително е без съединител, ако си на 80км/ч и ти се наложи да намалиш на 60км/ч, да не би да натискаш и съединителя и спирачката?

 

Кеел, относно мнението ти, двигателя забавя доста скороста при спиране.Справка: "моторна спирачка" !

И Господ да ви е на помощ момчета при внезапно спиране в дъжд с над 80км/ч с натиснат съединител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет: При зимни условия както наближава примерно: Спускате шипка- НЕ натискайте спирачка в завоя, намаляйте преди да сте го стигнали или по-просто казано спирачка при заледени и снежни условия се натиска когато волана ви е направо или централно положение. В противен случай може да го стиснете. Колегата с горният пост- Ще го уловиш със газ, ако си натиснал спирачка както съдя по изказването ти автомобила от поднесло състояние само ще се до-поднесе. Излизането от такива ситуации става или с връщане на газта и чакаш да видиш кво става с леко натискане на спирачката или с подаване на газ, защото с предно предаване като ти тръгне задницата теглителната сила ти е отпред- по пътя на логиката трябва да засилиш автомобила за да опънеш дупето, а не както в повечето реакции- натискане на спирачка.Относно мненията за аварийно спиране с натиснат съединител: ПОЖЕЛАВАМ УСПЕХ НА ВСИЧКИ, КОИТО ПОЛЗВАТ ТОЗИ МЕТОД!

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така. освен това ако не натиснеш съединител и блокираш колелата (супер лесно в дъждовно време) познай какво става? гасиш двигателя. и после нямаш вакуум за спирачките... така ми се случи 1 път отдавна беше...

Нещо бъркаш!Спирането задължително е без съединител, ако си на 80км/ч и ти се наложи да намалиш на 60км/ч, да не би да натискаш и съединителя и спирачката?
Все пак говорим за аварийно спиране не за намаляне!И какво ще ти помогне при аварийно спиране това,че примерно си на четвърта и не натискаш съединителя?Ще се получи едно непрестанно гаснене и евентуално палене на двигателя,което не виждам как ще ти помогне?Освен ако шофьора не е от тези дето просто копват спирачката и държат постоянно-тогава просто мотора ще изгасне и толкова!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то доста зависи от условията на пътя - дали е сух, дали е мокър, дали е заснежен, дали е заледен, пясък, чакъл и какво ли не друго. По принцип при аварийно спиране, където нещата са живот - смърт, мисля че най-ефективно, а и инстинктивно е натискането на спирачката до дупка, въпреки че колата става неоправляема и се хлъзга. На това май му се вика спиране по хорда, гумата се износва, получава се така наречения флат спот, където повърхността на триене е много по-голяма и съответно се спира по-бързо. А за хлъзгав път винаги е добре да се спира на границата на спирачното усилие, точно преди да се блокират колелата.На мен ми се е случвало да се наложи зимата да спирам рязко от ~70 километра в час от 5та свалих на 2ра мисля и много леко почуквах спирачките постоянно, като за съединител дори не съм помислял, ако се загуби центростремителността на колелата става още по страшно на хлъзгав терен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто аварийно спиране е "НЕстигането" до такава ситуация, която би го изисквала. А още по-добро е познаването на възможностите на автомобила, който шофираш и съобразяването със заобикалящите те условия!

Редактирано от Koev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така. освен това ако не натиснеш съединител и блокираш колелата (супер лесно в дъждовно време) познай какво става? гасиш двигателя. и после нямаш вакуум за спирачките... така ми се случи 1 път отдавна беше...

Нещо бъркаш!Спирането задължително е без съединител, ако си на 80км/ч и ти се наложи да намалиш на 60км/ч, да не би да натискаш и съединителя и спирачката?

 

Кеел, относно мнението ти, двигателя забавя доста скороста при спиране.Справка: "моторна спирачка" !

И Господ да ви е на помощ момчета при внезапно спиране в дъжд с над 80км/ч с натиснат съединител.

 

Нищо не бъркам, предполагам имаш кола, пробвай. Това относно гасненето в движение.

 

Освен това прави разлика за нещата, аз говоря за случая 80->0, а не за случая 80->60. За друга ситуация става дума...

 

Ефективността на Моторна спирачка + Крачна спирачка не е равно сумата от двете. А на по-силното от двете. И за това бъркаш.

 

Иначе щом опре до сняг и посоки на волана и прочее ситуациите са още повече и по-различни, то е ясно.

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно мненията за аварийно спиране с натиснат съединител: ПОЖЕЛАВАМ УСПЕХ НА ВСИЧКИ, КОИТО ПОЛЗВАТ ТОЗИ МЕТОД!

Пожелай им и късмет.Натискането на съединителя и спирачката при какъвто и да е път води до блокиране на гумите или задействане на АБС.

 

Не ми отговаряйте, няма смисъл да спорим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...