Jump to content
R-Racing

Обикновенните и полиуретанови тампони

Recommended Posts

Здравейте колеги интересно ми е каква е разликата между обикновенните и полиуретанови тампони + и - общо взето малко по подробно инфо :Dможе и да има тема за тях но не я намерих :)Благодаря ви предварителноПоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едните са по-твърди от другите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еми ако може да се вярва на фирмите производители полиуретановите са по здрави и твърди. От там идва по устойчива кола (не потдават като гумените при голямо натоварване и резки завои). От това следва, че колата "слушка" повече по завоите. Моята е с такива на цялата предница и да ти кажа съм доволен. Колко дълго ще издържат времето ще покаже. Единственият кофти ефект/последствие е, че ако не са намазани добре с смазката с която идват след време започва да се чува един звук все едно гумата опира в калника :) Не носят/поемат усукване защото сърцевината им се слага в последствие а не както на гумените да е впресована в тампона, но да ти кажа освен по-добро държане в завоите и това че колата по-бързо се успокоява след излизане от остър завой друго не съм забелязал. Отделно, че при цена на всичките тампони по окачването (оригинални) над 700-800лв (32 броя мисля бяха) полиуретановите излизат 2-пъти по ефтино. Кит за цялата предница и всички тампони за задна долна напречна щанга+амортисьорите, стабилизираща щанга и още нещо имаше са около 180$ мисля...като ти праснат ДДС-то родните митничари излиза малко под 400лв. Аз прецених че така ще ми е по добре и изгодно и не съжелявам :) Това е което мога да ти кажа от личен опит колега. ПС: Пеперудите нови са по 80лв парчето....толкова излизат двата от полиуретан....как се държи колата с тях трябва да ти каже Стамен...аз така и не ги сложих на моята.ПС2: ако обърнеш внимание фирмите които правят афтърмаркет окачване като Skunk2 слагат на носачите и камбър китовете си полиуретанови тампони...предполагам че има защо...

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега супер полезно инфо :)Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-стабилна и "слушка", но пък друг е въпроса какво е влиянието им върху ходовата част след като всичко се втвърди...нямам личен опит, но според си заслужава само ако се прави специално за писта или ако не е за писта, поне да е за пътища по-добри от българските. Емо май беше писал че като е сменил всички тампони с полиуретанови и запали колата на място на тихи обороти ше му изпопадат пломбите. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето малко инфо от първа ръка което много пъти съм казвал.

Като за начало, ако мислиш да ги сложиш и никога да не ги погледнеш, тези тампони не са за теб. Чат пат продавам такива комплекти, но ако човекът иска да ги сложи и 5 години да не се сети за тях, предпочитам да не му ги продавам.

 

Като издържливост се справят доста добре, НО е много важно да са смазани. В момента в който смазката свърши, започват да се износват и да поскърцват. При мен, това се случи след около година и половина еведневно каране. Като се случи, тампоните трябва да се разглобят, почистят и смажат наново. Отнема половин до един ден и като имаме предвид че това се случва веднъж годишно, направо не го броя за проблем. Като разглобих мойте и ги почистих видях че някои от тях определено са се поизносили. Явно доста дълго съм ги карал поскърцващи (няколко месеца са си няколко месеца). Както и да е странното е че дори да изглеждат леко износени, пак няма никакъв луфт в тях. 3-4 пъти годишно карам някой от Омбре сервиз да ми провери окачването и винаги отговора е "бетон". Износени, неизносени, грижи няма.

Един съвет към тези които мислят да слагат кит на Energy suspension: преди да сложите тампоните вземете една телена четка за бормашина и минете всички втулки. Фабрично, втулките имат леки грапавинки които се замазват от телената четка и съм сигурен, че ако за замазани ще износват тампоните маааалко по-бавно като свърши смазката. В комплектите има смазка за поне 5 пълни смазвания, така че смазка има, само трябва да има на кого да му се занимава. Освен това след началното сваляне на фабричните тампони, от там нататък всичко се прави на ръка. Няма чукове, няма преси.

 

Поведение на колата спрямо фабричните тампони....

Някои хора си мислят, че като сложат по-твърди тампони, колата ще почне да друса повече. Няма нищо такова. Първия фактор е че полиуретановия тампон не се усуква както фабричния. Металната му втулка в средата лагерува в лагера, което прави движенията на носача много много по-лесни. Да, полиуретанът е твърд, но не забравяйте че всяко натоварване се опитва да завърти носача, а не да предаде усилието през твърдия тампон. Усилието се предава по този начин през тампоните на амортесьорите, но дори с културно твърди амортесьори и пружини, аз лично не усетих абсолютно никакво втвърдяване на колата.

От липса на друг термин, бих казал че колата става по-стегната. Не знам как да го обясня точно, но като сложи човек такива тампони и разбира колко много са му се чекнели колелата с фабричните тампони. Реакциите на колата стават по-бързи и по-прецизни... изчезва наместването на една купчина гума при рязка смяна на посоката.

 

Като цяло, бих препоръчал такива тампони на всеки, който иска да кара малко по-спортно и не се притеснява от обслужване веднъж годишно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш едни по-твърди гумени и си решаваш проблемите, само дето не се смазват ежегодно.Моето мнение, е че друска една идея повече с полиоретана и става малко по-шумна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, дайте координати на някой, който прави полиуретанови тампони в София. Желателно е да е изпробван, че да не попадна на някое дърво :) . Трябва да сменям задните тампони и съм решил да слагам полиуретан...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не слагайте полиуретан горе на амортисьорите , там като сложите и всяка неравност е адския удър.Карам с такива по цялото окачване от доста време и няма ядове , но на амортисьорите ще ги махна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара, но и за това е добре да се пита в нея. Предполага се, че за толкова години хората, които използват такива тампони ще кажат дали са доволни или не. Интересуват ме тампоните по носачите, не за мен в момента, но ми е интересно да знам. :) Гледам и тук се продават вече, някакви strongflex.... Иначе от къде сте ги поръчвали?

Редактирано от Петър Киров
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз трябва да сменям тампоните на носачите :( Преди месец правих рейка и ми казаха, ще всички тампони са нацепени. Още не са скъсани и може да се кара но трябва да се сменят. От сервиза ми казаха да вземам за носачите само оригинални тампони, понеже всичко друго което пробвали, даже и скъпи други марки за Акорда не били читави и бързо здавали багажа :/ Дали е така - нека, някой запознат да сподели :) Че ще започва да се търсят тампони :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само оригинални тампони, всичко друго е боклук, освен Единствената читава афтърмаркет марка по окачването за Хонда Акорд 7-ма - Hardrace.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...