Jump to content
Panteca

D15z6

Recommended Posts

Здравейте колеги, проблема ми е следния. Карам си аз d15z6 и си подържам постояна скорост на магистралта на пета,свети си есоn и изведнъж бум - колата почва да набира осезаемо все едно се вклучва в-тека, econ не изгасва докато не мине 3000 об. както обикновено, и така си набира до 130-140 км в час от 110-120. Случвало ми се е и на 3, 4 скорост да го прави но при по-продължително каране на същата скорост. Ще се радвам да ми помогнете с определянето на проблема :D Опитах се да намеря нещо по проблема но нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че е проблем,и при мен така се случваше около 120 километра и изведнъж избухва :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е все едно , а просто на Д15З6 на 5-та скорост ВИТЕКА се включва на 3000 оборота, за разлика то останалите предавки - 2500 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но на мен ми се случва и на под 3000 об. Може да започне и на 2000об. може и на 2700об. на пета предавка без значение, стига само по-продължително да съм поддържал тези обороти. Не знам може ли в-тека да ми се включва така безразборно. :tooth: Интересно ми е от какво е породен този "кик"(това отпушване на двигателя), при положение, че дават по документи, че в-тека се пуска на 5 предавка при над 3500об. :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По кои документи пише че витека на D15Z6 се включва над 3500 оборота?П.С. Не може безразборно да ви се включва витека!!!П.С.1 Може би след година каране на ВТИ моите представи за "vtec kick" да са изкривени, но на Д15З6 трудно мога да нарека "vtec kick" :tooth:!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам същият мотор....и при мен се е случвало...не мисля че е кои знае какъв проблем...на 5-та предавка след 2000 оборота леко да натиснеш педала и тя започва да набира (поне при мен е така)....а колкото до vtec kick-а може да не е като на ВТИ-ката но вярвай ми след 3700 си се усеща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох из разни каталози из нета, че за Д15з6 в-тека се включва от първа до четвърта предавка над 2500 об./мин и над 3500 об./мин на пета предавка. Не мога да кажа къде точно го гледах, но съм сигурен, че е така :Р :tooth: ПС: Все пак значи не е от в-тека тоз "кик", ще потърся проблема другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има разлика м/у двата втек-а. Д15З6 е икономичен втек и режима му е друг (включването и изключването става при различни обороти спрямо VTI).Има теми за различните VTEC с-ми!П.С. "In the last 13 years Honda has made 15 million VTEC systems,and they have never,NOT ONCE had a single FAILURE!" -Jerеmy Clarкson :tooth:

Редактирано от jorkaeff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ВТИ дадох само за сравнение, тук въпросът е кога, как и защо се усеща ВИТЕК-а при Д15З6!!!Нека си размишляваме по темата и да игнорираме написаното от мен за ВТИ-то!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят D15Z8 го прави това дори не само на пета!При равномерно подаване на газ без да се движи педала колата започва сама да ускорява осезаемо,но понякога се усеща и обратния ефект когато сякаш се запушва и за да тръгне пак по същия начин се налага доста да натисна газта!Интересно ми е ако някой знае на какво се дължи това да сподели!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същият "проблем" и мисля че това е Витека.На мен лично ми харесва :rolleyes: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хмм при мен този ефект го има само на пета, но не бих казал, че има запушване (забиване), а просто реакцията при рязко подаване на газ от по-ниски обороти (2500-3000) е по-бавна и то не всеки път. От 1-4 двигателя реагира много бързо и според мен така е нормално. Чувал съм, че чистене на дросела от мазнотиите и наслагванията може да помогне в това отношение, но нямам никаква идея нито как се прави, нито дали наистина ще помогне.А относно включването на ВТЕК-а може да се провери с диод - един колега беше направил такава система - да му светва диод на таблото когато се подаде напрежение към клапана!P.S. Относно т.нар. Vtec-kick - много е пресилено да се говори за такъв ефект при малолитражни икономици, но определено съм усещал нещо като "отвързване" при много бързо ускорение, особено на 2-3-4 при около 3000 об.Усеща се все едно се откача ремарке от колата и тя олеква и набира още по-бъзо и по-лесно.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, незнам защо, но чета и всеки говори за някакви обороти на vtec i econd, имам и аз d15z6, пре мен нещата седят така: на 3,4,5 предавка econd се включва на около 1500 оборота, под тия обороти неработи понеже си натоварвате мотора и вкарва повече гориво за да се измакне от маките си, изключва се при 3500-3700 оборота при мен, следял съм я мн внимателно от любопитсво. Vtec аз го усещам при 4000 оборота, харесах колегата с примера на диода, по нататъка ще го направя и аз за да зъм сигурен кога няистина се включва! Vtec се включва при всички предавки при налягане на маслото, до колкото аз го разбрах и тва при мен е на 4000 оборота! Колкото до тва само тръгване или забиване на колата при мен не сам го усещал! Ще следя темата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста теми по въпроса за ВТЕК при икономиците!!!Нека не си съчиняваме нови технологии и точки на включване на ВИТЕК-а.За последен път ще го напиша за Д15З6:ВТЕК се включва на 2500 оборта и на 5-та скорост на 3000 оборота!!!Това което чувставате като изригване на 4000 оборота и малко над тях е нормалното изригване за всяка Хонда.Просто при 4000 оборота мотора се е развъртял доста по-добре, хондите не се славят с леки сток маховици. Помислете малко, стига с глупости от рода на включва мис е на 1500 оборота, после на 2500, 3000 и малко над 4к!!!С тези си твърдения надскачате и технологиите за 3-степенният витек!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и така и никои не каза нищо за това прословуто ритване :) установил ли е от какво се получава или . ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и така и никои не каза нищо за това прословуто ритване :) установил ли е от какво се получава или . ? :)

От модела е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с D15Z6 и също съм усещал това "наемане". Държа да подчертая,че то не е следствие от включването на В-тек(имам инфоборд и знам кога е включен и кога не). Според мен всичко това си го прави ECU-то -при определено натоварване "отключва" допълнително количество гориво. Най-отчетливо усещам това,когато изкачвам- веднага след като наклона свърши или пътя започне да се спуска- без да натискам допълнително газта ,започва осезателно ускорение. Ускорението спира ако се отнеме от газта-колата отново започва да се движи равномерно.Просто компа така е програмиран(незнайно защо)-когато усети намаляване на натоварването- "решава", че трябва да ускори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста теми по въпроса за ВТЕК при икономиците!!!Нека не си съчиняваме нови технологии и точки на включване на ВИТЕК-а.За последен път ще го напиша за Д15З6:ВТЕК се включва на 2500 оборта и на 5-та скорост на 3000 оборота!!!Това което чувставате като изригване на 4000 оборота и малко над тях е нормалното изригване за всяка Хонда.Просто при 4000 оборота мотора се е развъртял доста по-добре, хондите не се славят с леки сток маховици. Помислете малко, стига с глупости от рода на включва мис е на 1500 оборота, после на 2500, 3000 и малко над 4к!!!С тези си твърдения надскачате и технологиите за 3-степенният витек!!!

Между другото по Инфоборд моя ВИТЕК-Е се влючва при 3000 об/мин на всички предавки -това при напълно натиснат педал на газта. При ненапълно натисната газ нямам наблюдение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно колите ви са прекалено нервни :puke:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тука освен мненията на Мишо и sl3000 останалото е съчинения по спомен и фантазия. мога да говоря специално за д15з3 . При смачкан педал Втека се пуска от 2500 об , а ако се подава равномерно газ на 4000 об. няма как да карате с над 4К и да не е включен втека , но има как да карате под 4к с изключен втек. като не подавате много газ Втека не се включва. "Кик" на икономичен втек се усеща единствено 1-ва и 2-ра предавка и ако е стегнат (пипнат ) двигателя и на 3-та се усеща леко . И най вече може да се нарече Кик само на 1-ва , на останалите предавки е малко повече вътък. относно тея "наемания" (най - точната дума казана до момента и няма нищо общо с кик или каквото и да е било др) според мен се дължат на Еку-то. То си решава по някаква причина че на колата трябва повече гориво и от там повече вървеж. На същото се дължи и заглъхването . Главен виновник на заглъхването е заминала ламбда сонда или позъдръстени горивни пътища, филтри и инжектори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е d15z8 и при 2000об. незав. на коя предавка е се отпушва,по същия начин и забива.Не ми се стр.нормалнол.Мисля че може да е от гор.филтър,не е сменян.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...