Jump to content
automotive

Реглаж клапани

Recommended Posts

Ами да това е ясно ,но мисълта ми беше,че по скоро работеше много тихо и не се чуваха клапаните преди време,а сега се чуват най вече на студено,явно са олабили ли нз там кво им се случва точнооо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен зависи от кога не са регулирани клапаните,мисля,че беше на 40000км. да се проверяват(регулират).Още нещо,чувал съм,че да тракат не е толкова страшно,но ако не си регулирал въобще клапаните(зависи от кога имаш колата) полезно за твое добро е да направиш тази манипулация:) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами четвърта година е вече и не съм ги регулирал кланите никога,иначе съм минал между 40 и 50 000 за това време,но сега като се постопли не тракат попринцип,но ще ги проверим като сменяме ангренажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както казва Soichiro:"По реда на палене- 1,3,4,2 Регулираш всумакателни и изпускателни, докато си на дадения цилиндър, после въртиш и пак."така се прави реглажа.Никога не съм се занимавал с това, но ми стана интересно и изгледах няколко клипчета в Ютюб и на всякъде следваха реда на палене на цилиндрите. Но защо се следва този ред нека по-компетентните дакажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, скоро правих реглаж на англичанката...и веднага след това разхода се вдигна с около 1.5 литра...засичам е вече няколко пъти...може ли да се дължи на лош реглаж ? Как мислите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност от реглаш може да се вдигне разхода на гориво, както и да се свали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност от реглаш може да се вдигне разхода на гориво, както и да се свали.

За да се вдигне, значи нещо не е направено като хората...при правилен реглаж би трябвало да го свали...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако приятелят ти знае какво прави, а той явно знае, не му трябва ред на регулиране защото само ще си го измисли.

 

Soichiro, следващия път като го правиш, сложи двигателя в ГМТ и виж кои клапани имат хлабина. Цялото упражнение става с позициониране в две ГМТ-та, няма нужда всеки цилиндър по отделно да го правиш. При всяка една ГМТ можеш да регулираш 8 клапана.

 

Колега, обясни моля те на НЕПРОСВЕТЕНЕТЕ като мен как точно ще направиш реглажа на ДВЕ ГМТ САМО? Не е зле като пишеш нещо да си гигурен че не лъжеш хората. Ще се обоснова за да не офф-топик. Когато на 1 цил. си в ГМТ "ТАКТ СГЪСТЯВАНЕ" клапаните му са затворени и могат да се регулират, НО на 4 цил. си в такт "изпускане" с отворени клапани - как ще ги регулираш тях???

 

За колегата, който питаше "защо по реда на работа?" - ами защото е по-лесно. Пробвай да регулираш примерно 1-2-4-3 и ще видиш що въртене ще падне, пък може и да се объркаш някъде :lol:/>

  • Надолу 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тях ще ги регулира когато завърти колелото на разпределителния вал на 180 градуса спрямо първоначалното положение в което сме регулирали всички клапани на 1-ви цилиндър, всмукателния на 2-ри и изпускателния на 3-ти. Това е първия етап, на втория въртим колелото на 180 градуса, нагласяме белезите и регулираме всички останали клапани или всички на 4-ти цилиндър, всмукателния на 3-ти и изпускателния на 2-ри.

 

'те ти маТрял за четене...

Редактирано от dindin
Оправен линк (стар формат)
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега реголажа сам си го права . Значи когато 1ви цилиндар е на колебливо положение реголираш 4ти и обратното. Когато 2ри цилиндар е на колибливо реголираш 3ти и пак обратното .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Я сравни двете обяснения, т.е. ще си играем на "открийте разликите"п.п. Ти за риторични и иронични въпроси си чувал, нали...

Редактирано от MIYAMOTO
ЦИТАТИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ли питаш нещо, че не схванах?!? :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

ако приятелят ти знае какво прави, а той явно знае, не му трябва ред на регулиране защото само ще си го измисли.

 

Soichiro, следващия път като го правиш, сложи двигателя в ГМТ и виж кои клапани имат хлабина. Цялото упражнение става с позициониране в две ГМТ-та, няма нужда всеки цилиндър по отделно да го правиш. При всяка една ГМТ можеш да регулираш 8 клапана.

 

Колега, обясни моля те на НЕПРОСВЕТЕНЕТЕ като мен как точно ще направиш реглажа на ДВЕ ГМТ САМО? Не е зле като пишеш нещо да си гигурен че не лъжеш хората. Ще се обоснова за да не офф-топик. Когато на 1 цил. си в ГМТ "ТАКТ СГЪСТЯВАНЕ" клапаните му са затворени и могат да се регулират, НО на 4 цил. си в такт "изпускане" с отворени клапани - как ще ги регулираш тях???

 

За колегата, който питаше "защо по реда на работа?" - ами защото е по-лесно. Пробвай да регулираш примерно 1-2-4-3 и ще видиш що въртене ще падне, пък може и да се объркаш някъде :lol:/>/>/>

 

Абе професоре !

 

1во бате ти Емо не го е написал случаино ,Наи малкото па тои ше седне да се ебава с тоя и оня !!!/>

 

на горна мъртва на 1ви цилиндър колко свободни клапана имаш? И кои те кара на 4ти да направиш и 4те?

И кои па каза че клапани се ртегулират само на горна мъртва

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз регулирах преди дни клапани (англичанка/д14а2/90к.с).От както съм я взел не е правено регулаж,а аз съм минал около 40хил. само на газ......Публикувано изображение/>

Преди да започна с регулажа замерих компресията на двг-то (на студено разбира се) и бях разочарованПубликувано изображениеНа 1-ви 8.5,на 2-ри 8.5,на 3-ти 8,на 4-ти 8.Уреда работи на 100%

За моя двигател, при степен на сгъстяване 9.2:1 би трябвало компресията да ми е поне 10-11.......(някой да ме поправи ако греша) Реших да го правя на два пъти....1-ви и 4-ти смукатели/изпускатели,2-ри и трети смукатели и изпускатели.Фиксирах 1-ви на белези в ГМТи се почна....използвах усреднени стойности на пластините 0.20 за смукатели и 0.25 за изпускателите.И тук колеги за мен започна приключението! На 1-ви смукателните бяха леко хлабави изп. добре,на 4-ти сичко беше НА МАКС НАТЕГНАТО!Пластина 0.05 не влизаше!Превъртях пак двигателя данеби да несам на белези нещо,даже и с отвертка бърках в цилиндрите за да съм на 100% че съм в ГМТ и продължих....регулирах 1-ви и 4-ти.Превъртях двг-то и прикарах 2-ри и 3-ти в ГМТ,и при тях работата не беше розова,и те бяха натегнати доста!Аз съм що годе технически грамотен и видяното от мен ме стресна...По едно време си мислех да викна някой "майстор" да прегледа и той преди да затворя,но се отказах.Превъртях пак двигателя и сверих повторно всичко и затворих!Преди да запаля замерих компресията и за мое учудване сега на 1-ви и 2-ри по 9.5,а на 3-ти и 4-ти по 10.5.....Колата запали без проблем,но клапаните доста чукат,другото което мен ме тревожи е че като давм газ се чува едно боботене сякаш съм с гръбав вал както казват лададжийте.......Във вървенето няма разлика,а за разход незнам все още...Преди да я закарам в някой сервиз ми се иска да чуя и вашето мнение КОЛЕГИ за ситуацията в която съм изпаднал....(някой ще каже да я закарам направо в сервиз,но нямам вяра на никого вечеПубликувано изображениеПатил съмПубликувано изображение)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтана, закарай колата при човек, който знае как се регулират клапани или чети по-горе!!!Ако правилно съм те разбрал, регулираш всичко на 1 и 4-ти цилиндър на едно положение и всичко на 2 и 3-ти на друго....., малее, мале. ;)/>

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата яко се е объркал, или не може да обясни правилно и ние не го разбираме.Доколкото разбирам, едновременно регулира 1-ви и 4-ти, което е грешно

Редактирано от sobis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги това дето виждате като написано от мен,това съм направил!Вече разбрах че сам объркал нещата.......С ваще мнения не ми помогнахте много,пък и невидях написано някаде защо съм в грешка!!!Поисках съвет от някой, който е минал по тоя път многократно и знае как стават нещата!Не са ми проблем парите,които евентуално ще дам за да ми регулират клапаните,просто удоволствието от това да направиш нещо сам по колата си е голямо.Та ако някой реши да пише в тази тема нещо по моя въпрос,ще се радвам да е в моя помощ!Прочетох цялата тема сега и ми се изясниха много работи, на които не съм обънал внимание.....В понеделник ще вкарам колата в бокса,пък тогава ще видим каква ще я забъркам:D/>

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за твоя двигател трябва да го има.Подробно написано с картинки къде слагаш луфтомера.Аз на моя Х22А2 по ръководството действах и си регулирах клапаните.За всеки случай не съм го затварял та като стане време за саупа майстора да провери дали съм се справил.Моя съвет е принтиш ръковоството там където е показано как е и що е и действаш като през цялото време листовете са до теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулираи си по ред за да не се бъркаш 1-3-4-2, като качиш 1 ви на ГМТ, после половин оборот на вала и си на 3, още половинка си на 4 още половоин и си на 2. Половин на к. вал е равен на четвърт горе на разпределитлените. Наи лесно тъи.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хора изтеглете си ръководства на хонда има ги безплатни по торент сайтовете!!! слави црв е споделил метода ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само малак едит за слави црв :) мисля че е по-лесно и по-безопасно на 2пъти да се прави реглажа защото няма белези за завъртане на 90градуса :) а за 180 си има ясни :) но при този вариант просто трябва да внимаваш какво правиш :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, извинявам се да питам и аз за Хонда Акорд 95 год., двигател H23A3, каква трябва да е хлабината на клапаните? Четох в сервиз мануала едни неща и попаднах на това: смукателни 0.07-0.11 мм., изпускателни 0.15-0.19 мм. Дали е това, или съм гледал нещо друго?

Редактирано от Pascualle

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са хлабините за твоя мотор, гледал си на точното място! :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са хлабините за твоя мотор, гледал си на точното място! :rolleyes:/>/>

Благодаря! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,от скоро съм собственик на Сивик 2003г., двигател D16V1 Vtec. Колата е внос от Италия. Клапаните се чуват доста,няма значение дали е студена или загрята. Мисля на втората смяна на масло да и направя и една промивка с промивно масло и да направя реглаж на клапаните. Някой може ли да ми препоръча къде във Варна мога да я закарам за реглаж? извинявам се ако се повтарям..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А хлабините при D14Z4 какви са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да сподели цифрите при Д15З6 ако е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d15z6всмукателни 0.18-0.22ммизпускателни 0.23-0.27ммБях ги мернал в една тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Интересна тема! Зачетох се внимателно и сега и аз да споделя...... Карам сивика от 6 години и още в началото един приятел който е работил само японски коли ми направи клапаните 0.15смук. и на 0.20 изпускателните и каза че на коли над 150000 км. така било по-правилно.Защо обаче не си спомням. Вече 60000 км. съм така и нямам никакви проблеми,нито с разхода нито с вървенето.Преди 3-4 месеца сам си ги погледнах и по тези параметри си ги регулирах сам .Бяха малко отпуснати ,малко ми тракаше на студено,но вече е 6.....

Редактирано от Riko_Chervenia

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Имам следния проблем - при реглаж на клапаните след като настроя хлабините на 1 цилиндър след това завъртам зъбното колело на 180 градуса и настройвам 3ти. Проблема е че независимо от кой белег(резка) започна или всмукателните или изпускателните клапани блокират и дори да ги развъртя до край луфтомера няма шанс да влезе. Къде е проблема и какво бъркам - спазвам всички предписания относно работа и този клип :  

автомобила е Honda Civic 1.4 1999 90к.с. Мисля че двигателят е d14a8 

Благодаря предварително

 

PS ако прескоча 3ти нямам никакви проблеми с настройката на 4ти и 1ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този пич го прави по по-неправилния и труден начин,и като гледам завъртя коленовия вал на поне 110 градуса,а не на 90.  Писано е и пак ще го напиша: Слагаш първи цилиндър/от към ангренажа е/ на ГМТ,според белезите на шайбата на кол.вал и мерника на долния капак на ангренажа -правиш му и 4-те клапана,всмукатулните на втори и изпускателните на трети цилиндър.Въртиш на 180 градуса/половин оборот на кол.вал,обратно на часовниковата стрелка,гледано от към левия калник/ и правиш 4-те клапана на четвърти цилиндър,изпускателните на втори и всмук. на трети.Освен това ангр.ремък трябва да е зацепен правилно,което ще рече,че и срещуположните белези на разпред.вал горе е нужно да са наравно с равнината на главата.

А според начина по който искаш да го направиш,бъркаш градусите на завъртане,не 180,а 90 градуса трябва да завъртиш за да направиш на трети цилиндър всички клапани.След това завърташ още 90 градуса и правиш всички на четвърти цилиндър,още веднъж на 90 градуса и правиш втори цилиндър.И си готов.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kvd74, Благодаря ти за изчерпателния отговор! 

 

assfull 

Обратно на часовниковата стрелка :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз да се включа с въпрос. Като ги правих на малката Хондичка ги правих на 2 пъти (най-правилният подход според мен). Определено имаше ефект от манипулацията.

Обаче трудно се въртеше манивелата, та ми е чудно - някъде бях мернал че се махат свещите, за да няма компресия.

Правилно ли е или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно,но не задължително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, на следващия реглаж ще ги махна да пробвам :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като махнеш свещите се върти по-лесно, логично е. И аз ги махам всеки път.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...