Jump to content
go6i11

Компа често и за кратко изключва компресора

Recommended Posts

има и друг вариант да ти се изключва климатика в задръстванията -за това е виновен един датчик които има двоино деиствие1-ако няма достатъчно налягане фреона няма да ти включи компресора и2-в задръстванията особено ако се повиши налягането над 28пси също ще ти изключва щтото няма достатачно обдухване на радиатора отпред, отам се вдига температурата на фреона -разширение и повищено налягане следователно датчика сработва и изключвакато се охлади и падне налягането включваНЕ ПРЕТЕНДИРАМ ЗА ДОСТОВЕРНОСТ ТОВА МИ ГО ОБЯСНИ ЕДИН МАИСТОР НА КЛИМАТИЦИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега пуска ли ти се перката на радиатора на климатика? виж това първо. Тя е винаги пусната като пуснеш климатика. Има 1 Диод който ако е изгорял и няма да ти върти перката, което води до спиране на климатика като си на място.

2-в задръстванията особено ако се повиши налягането над 28пси също ще ти изключва щтото няма достатачно обдухване на радиатора отпред, отам се вдига температурата на фреона -разширение и повищено налягане следователно датчика сработва и изключва

Колега, това не ми се е случвало, нали перката е за това :) иначе ако е запушен радиатора или тя не върти, може да се случи да вдигне налягане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля че се изключва като достигне нужната температура.Пич пробвай да го надупиш на макс и виж какъв е ефекта, пак ли включва и изключва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

caesar направо си ми "откраднал" темата !!!

Проблема ми е абсолютно същия като твоя.

Натискам копчето за пускане на климатика и:

1. Съединителя на климатика се включва и задейства за 1-2 сек. компресора

2. Оборотите на мотора падат под 750 и започват да се колебаят

3. ЕЦУ-то изключва съединителя и спира компресора

4. Оборотите правят опит да се вдигнат над 750

5. ЕЦУ-то пак включва съединителя на климатика, този път обаче мотора успява на магия да се справи с натоварването и съединителя не се изключва и компресора започва работа.

Тая история се повтаря при всяко включване и изключване на съединителя на компресора на климатика.

Резултата - празния ход на мотора отива по дяволите :)

 

Ходих при човека, който ми поддържа климатика. След проверка на действието на климатика и замерване на налягането излезе, че всичко е О.К.

Не бе открит никакъв проблем с климатика.

 

И почнах:

1. Тест на ЕЦУ-то дали подава сигнал при включване на климатика - да подава приблизително 5 Волта - О.К.

2. Проверна на клапана за празния ход - сваляне, почистване, преглед за запушени пътища - всичко О.К.

По принцип оборотите на мотора, когато не е включен климатика са "железни" - без никакви колебания.

3. Тест на ЕЦУ-то за кодове за грешки - няма кодове О.К.

 

Сега съм замислил да измия с водоструйка "радиатора на климатика" (condenser-a), за да видя дали проблема не идва от лошо охлаждане.

 

Съвета ми към теб е първо да провериш за течове от система на климатика и дали компресора и налягането са О.К.

Първият път, когато имах проблем с климатика, бе от теч - ерозирала тръба и симптомите бяха абсолютно същите, като тези, които описваш ти (и аз в момента)

 

Ще пиша допълнително за развоя на събитията.

Дано и някой от колегите да даде идея от къде идват проблемите ни

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще ходя на друг майстор по климатиците и дано нещо да открие. Иначе климатика е пълнен преди месец. Тогава след една седмица беше огледан за евентуални течове. Резултатът- всичко е ОК.Когато първия майстор го напълни, каза че компресорът изключва на 7, а не на 4 градуса. Това сега в горещините се усеща- охлаждането не е много добро.Утре ще имам резултат, дано. Ще ви пиша.

Редактирано от caesar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ PARADOX_sf - климатика ми е пълнен и проверен. Всичко е О.К.

 

В неделя измих "радиатора на климатика" (condenser-a) с водоструйка (не пароструйка) и изтече доста "кал".

Трябва да ви кажа, че не съм очаквал да има ефект от тази операция но ... ефекта е повече от добър.

Колебанието на обороти почти изчезна, няма го и това неколкократно включване и изключване на съединителя на климатика при работата му. Мотора не се товари толкова на празен ход.

Горните две трети от condenser-a сега се охлаждат много по-добре и не загряват.

Лошото е, че долната една трета от condenser-a ми е в лошо състояние - подбита от камъчета и запушена в следствие на което е доста по-топла от горната част.

Замислил съм ремонт за да подобря охлаждането и. Ще видим какво ще излезе :cool:

Ще пиша когато имам резултат.

 

За момента -> измиването (прочистването) на condenser-a с водоструйка реши проблема, за който бях писал по-горе в голяма степен.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еmod, моля те кажи технологията по миене на радиатора на климатика. Аз мих моя, но ефек не почувствах. Иначе днес втория майстор по клими констатира, че всичко е ОК. каза да ми оправят празния ход и така в изходно положение се оказах. То още малко и септември ще дойде и клима проблемите ще отидат в миналото. Все пак ме смущава едно нещо, моля и вие да споделите каке при вас. Като съм на празен ход при установени обороти (при мен те са около 750 оборота за минута ) и подам газ да речем до 2000 и отнема рязко гаста, оборотите ми падат до около 500, т.е. под предишните установени и след малко се връщат пак на 750. Това нормално ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ caesar

Ами честно казано няма абсолютно нищо специално.

Взех мерки да не намокря датчиците по мотора и ламда сондата - омотах всичко с найлони.

С водоструйката държана на около 20 см от condenser-a и с постоянно движение на струята за да не го пробия (беше ме страх заради налягането) се постарах да измия до колкото мога ламелите.

Общо взето това е.

В форума имаше тема, в която колегата бе ходил на пароструйка и там момчетата бяха сложили и някакъв препарат за по-добро отмиване на мърсотията. Отзивите на колегата също бяха положителни, климатика бе почнал да духа и по-студен въздух (ако не ме лъже паметта; не можах да открия темата)

 

Относно оборотите - при мен, когато климатика не е пуснат и подам газ, както ти казваш до 2000 об.мин и отнема рязко гаста, когато оборотите падайки достигнат около 1200 забавят падането си и плавно падат до 750, но никога не падат под 750! Мотора няма и никакви колебания и неустойчива работа на празен ход. Ако това за което пишеш ти (относно оборотите на твоя мотор) е без включен климатик - за мен не е нормално и трябва да си провериш клапана за празен ход. Между другото какъв ти е мотора?

 

С включен климатик падането на оборотите е много по-бързо и понякога падат както ти казваш до около 500 и после с редица колебателни движения (мотора се разтриса от ниските обороти) се възстановяват на 750. Това колебание на оборотите след измиването значително намаля, но не изчезна напълно.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest caesar

14a8 - това е моя двигател90 коня1,4 isПредложете къде да отида за да се отстрани това пререгулиране в отрицателна посока на оборотите- като съм на празен ход при установени обороти (при мен те са около 750 оборота за минута ) и подам газ да речем до 2000 и отнема рязко гаста, оборотите ми падат до около 500, т.е. под предишните установени и след малко се връщат пак на 750. Това нормално ли е?

Редактирано от caesar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

caesar кажи от къде си или си попълни профила за да могат колегите да помогнат :huh:В противен случай е малко сложно да те ориентира някой ...

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги до къде я докарахте с тези климатици? Има ли напредък? Изглежда и аз съм в същото положение + това, че двигателя губи много мощност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една табличка за проблеми с климатика и причини за тях, а под нея и цялата система на климатика с кратко описание на компонентите (кое какво е).

 

При мен проблема с колебанието на оборотите продължава, но е много по-слабо изразено, в сравнение с колебанията преди да измия condenser-a. Като ми остане време ще пооправя ламелите в долната част на condenser-a (в момента са в доста лошо състояние и долната една трета е много по топла от горната, където ламелите са О.К. и condenser-a се охлажда добре).

 

@kyryl - да при пуснат климатик се усеща осезаема загуба на мощност, но това явно е нормално явление - и поне до тук всички колеги го отбелязват като факт :blabla:

Колкото до проблема с колебанието на оборотите на празен ход - категорично не трябва да има такива колебания.

Според ръководството за ремонт, оборотите при пуснат климатик за Д-серията трябва да са 810+/- 50 об./мин.

 

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

На мен ми се струва че този проблем се появява след допълване на климатиците. Така ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва че този проблем се появява след допълване на климатиците. Така ли е?

Поне при мен не е така.

 

След като купих колата открих, че климатичната система има теч - ерозирала тръба.

Източиха системата изцяло, смениха тръбата и я напълниха отново. Временно нямах проблеми с климатика.

Това лято се появи отново проблема, който дискутираме в тази тема - оборотите на празен ход се колебаят, колата няма никаква мощност при вкл. клима.

След като ходих да провервят отново климатика и налягането, което създава компресора (имах подозрения) се оказа, че всичко е наред. Проверих каквото мога по мотора, и по-специално клапана за празен ход и ЕЦУ-то. Клапана беше позацапан. Изчистих всичката натрупана гадост по клапана, монтирах, но проблема си остана. Явно не е клапан и ЕЦУ.

После забелязах, че когато навън е студено, проблема с колебанието на оборотите на празен ход и липсата на мощност намаляват значително - и след справка със схемата, която съм постнал (виж снимките) реших, че проблема можа да идва от condenser-a.

Останалото вече съм го писал в темата.

 

Съдейки и по това, което е писал колегата kyryl (преди моя пост), явно съм на прав път, поне в този конкретен случай (когато всичко останало по климатика е О.К. ;) )

 

@kyryl колега, а как са оборотите на празен ход сега ? колебания има ли?

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се появяват тези проблеми с климатика. Адски дразнещо е - оборотите на празен ход са идеални, държи си чисти 750 каквото и да става, но като включа климатика почват да варират доста неприятно. Двигателя почва да тресе много и се вижда че се мъчи. ;) Иначе самия климатик няма никакви проблеми, охлажда бързо, няма течове и т.н. Не е презареждан скоро. Също се губи и доста мощност. Не знам дали е нормално при този мотор - 14ис, д14а2, 90 коня.По принцип колата редовно се преглежда и не се откриват проблеми. Диагностиките са ок, свободния ход и ецу-то също. Ходих и при тея пичове от AutoForstComfort за климатика специално, но на бързо ми казаха че проблема е от компютъра и това беше.Сега ще пробвам да го видя тоя кондензер как е, ако е замърсен къде да ходя да го измия? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато купих Сивика през април, климатика беше празен. напълних го през юни и се появиха проблемите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно сте се ориентирали колеги.Прегледайте климатичната инсталация - нивото на фреона, радиатора и най-вече налягането.Преди две години дадох 800 лв. точно заради проблем като вашия - съжалявам, че не видях по-рано темата.Пуснах климатика (и както е вашето оплакване) забива предницата, опитва се да гасне, държи много ниски обороти..... и на 5тото пускане прискърца ремъка и изхърка компресора - счупи се.Оказа се голямо налягане в системата, заради непочистения радиатор и други такива.Смених компресор, филтър, напълниха го, провериха нялягането и всичко работи нормално - като пускаш на нулева намаляват леко оборотите до 1200- 1100 и после се успокоява, но вече не забива нос и не се мъчи така двигателя като преди ;-)Бързо при чичо доктор, за да няма плачка.ПС: дори мислех да си купя нов радиатор, защото са много финни ламелите и като се набият от камъчета(като е била колата в италия) и после и да ги изправиш вътрешните редове си остават криви. Играх си доста, но си остава голям проблем - а това е основното, за да не вдига налягането климатика.Успех.

Редактирано от Dominic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а ако се увеличат оборотите принудително (само за лятото примерно на 900-1000) тоест от болчето за дроселовата клапа тогава няма ли да се пооправи ?

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ STD просто вдигнах капака, покрих с найлон мотора и електрото около климатика и мушнах една картонена преграда (зад радиатора на климатика) за да не отива водата към изп. колкетор и ламда сондата. За вентилатора не се притеснявай - нали когато е мокро и вали е подложен на същите условия - кал и вода :D

Самото измиване съм го описал вече в темата - водоструйка на 20см разстояние и постоянно движение на струята за да не се повреди (да вземе да се пробие от налягането :P) радиатора (кондензера).

Гледам че караш Акорд, така че при теб може да е малко по различно ;)

 

За "другия радиатор" evaporator-a не съм се замислял ;) но достъпа до него е наистина малко по труден. Знам само, е колегите го пръскаха с някакъв спрей за почистване, като "се размирише лошо в купето" :P .

 

@ K1r1L и това го правих - поне при мен обаче не помогна и оборотите на празен ход се заковават на 750. Плюс това регулурането на оборотите на празен ход (поне за моя мотор Д15з8 и клапан за празен ход) се прави по малко специфичен начин - трябва ти допълнителен уред, който да мери оборотите, който уред се включва в една сервизна букса; после откачаш захранването на клапана за празен ход мериш и регулираш по една "методика" :D

 

@ Dominic благодаря за отговора колега.

Ще се пробвам, когато ми остане време да пооправя ламелите на condenser-a, ако не стане номера с ремонта явно ще следва покупка :P

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отново преди малко си взех колата от сервиза със сменен радиатор за климатика. Климатика работи чудесно, също и колата, няма и помен от досадната загуба на мощност и честите включвания на компресора. Системата при високи обороти свали около 10 атмосфери а на място 5. Всичко ми излезе 440 лв(радиатор, филтър за фреона, фреон и работа). Това е от мен.

Редактирано от kyryl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а ще дадеш ли повечко инфо за този сервиз. Искам и аз да отида на един преглед. :P

Редактирано от Tekkonkinkreet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kyryl

Сервизът се намира на околовръстното шосе, при отбивката за Лозен(точно на кръстовището). Лошото е, че днес им е последен работен ден преди ваканцията, а после ще са на работа чак на 08.09.08

Редактирано от kyryl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kyryl, честито. Поне един от нас да се отърве от този проблем с падането на оборотите при включен климатик. Аз преди седмица бях при Милчо, това е място на Оковръсното шосе на разклона за Лозен, където и ти си бил. Пегледаха климатика и казаха, че всичко е ОК. Интересува ме, те ли ти предложиха смяна на кондензера (радиатора) с нов, защото на мен не ми предложиха това.Може ли след седмица или по добре след като минеш поне 1000 км, пак тук в тази тема да споделиш как се държи колата ти с новия радиатор. Ще ти бъда много благодарен за това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kyryl, честито. Поне един от нас да се отърве от този проблем с падането на оборотите при включен климатик. Аз преди седмица бях при Милчо, това е място на Оковръсното шосе на разклона за Лозен, където и ти си бил. Пегледаха климатика и казаха, че всичко е ОК. Интересува ме, те ли ти предложиха смяна на кондензера (радиатора) с нов, защото на мен не ми предложиха това.Може ли след седмица или по добре след като минеш поне 1000 км, пак тук в тази тема да споделиш как се държи колата ти с новия радиатор. Ще ти бъда много благодарен за това.

Аз ги попитах за цената на нов радиатор след, като ми смениха филтъра и проблема си съществуваше. Следващата стъпка беше да се смени радиатора. След около 2 пак ще ходя при тях за преглед да видят те дали е всичко наред и после ще споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, РЕШИХ ПРОБЛЕМА !!!Смяна на филтъра (дехидрататора) с нов и продухване с прочистване на цялата система. Налягането падна, двигателя се разтовари, а климатика работи адекватно, т.е. компресора не изключва или по-точно изключва когато трябва.Профилактика трябва на нашите климатици, за съжаление те не са толкова яки колкото двигателите ни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...