Jump to content
Sign in to follow this  
kalos

Кой колко гориво харчи

Recommended Posts

Posted (edited)

Колелото е еднократна инвестиция и здраве + 1 ГОУЕМ среден пръст на ФАКторите върху които нямаме (или не искаме) да имаме влияние.

Както сме я подкарали, подозирам че в скоро време ще има бюджетни газови уредби с унифициран монтаж и по търговските вериги. Газаджиите просто не смогват!

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм забелязал досега цената на горивата да се е отразила на трафика.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди 10г, когато правех ГТП в сервиза, автомобилите с АГУ бяха рядкост.

Вчера, докато пълнех служебния ван с дизел по £2.08/литър, на колонката за газ до мен имаше опашка от 3 автомобила.

Иначе да, трафикът не намалява.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шопа го е каза - и без пари да е ще го крада и по 10 лв. пак ще карам ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Седмица ваканция в цифри:

808 извънградско + 240 градско.

Около 90л. газ извън (разход 11/100) + 46,5л. газ градско (18,4/100).

Общо 132 левове, за пълна кола в жегата и трафика.

IMG_20220815_184543.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, това направо ме изумява...

Записвам се при теб за едномесечен курс как се кара Хонда, та белким се науча... !

Поздрави

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ами експериментирай, същата кола караш. :)

Рекордът ми е 8,4/100, но беше за проба. Извънградско гравитира около 9/100 бензин, тоест 11 газ. За мен извън е когато автомата вкл. и държи 5-а, тоест - над 70км/ч. Изпреварванията не ги броим - траят секунди и статистиката ги преглъща. Градско е почти двойно. :( Щом е под 5-а, няма как да е икономична с тея 6 буркана.

Edited by ceco_accord
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Такова е положението при мен. Почти два месеца - 5000+км., а си мислех че няма много да я карам :blink:.  Градско / извънградско като проценти може би 20 / 80. На магистрала скоро не се е случвало да карам под 140км./ч. (да е жив и здрав Waze-a :worthy:)

Ихтиман - Бургас с ACC на 150км./ч - 9.4 ако няма трафик и 9.6 ако има

Ихтиман - Бургас без ACC 140км./ч - 9.2

Кара се само на бензин. Засичане със 80, 90, 100 не съм правил... нямам нерви :lol:.

Компа е железен и почти няма мърдане. Аз си пълня резервоара и зареждам "до горе".

IMG_20220817_162934.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

при 140км/ч на автопилот на мен ми даваше сходен разход. Но не съм я Засичал София-Бургас. За последните 5000км среден разход 12.5 :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Карам велосипед често. Това много помага в навикването да не изразходвам излишна енергия, понеже двигателят съм аз. :)

Определено круизът е по-лаком от мен, така че рядко го ползвам - само ако няма голям трафик.

Хонда АТ се кара икономично така:

Обръщаш борд компа да показва моментен разход и научаваш маниерите на колата. Ледженда и предният Акорд 7 2.4 фейс АТ карах еднакво. Скоростите сменям аз, рядко от М, а предимно с педала на газта.

5-а е за круизване, 4-та -ако поиска в баир, 3-та / 2-ра и понякога 1-ва (ако се налага) са за изпреварване според моментната скорост. Не си отказвам "по 5 на нож". :)

Майката му е бързо, но не "до ламарината" скачане на газта и доускарение, след което връщам газта до усещането че колата забавя. Тогава статус бара от 20+ се връща на 6, 7, или 8 на 100, (според достигнатата скорост) и така си джиткам, до следващата "плячка". :)

Този стил ми дава около 90 км/ч средна скорост за стотици км (заедно с проходните населени места) и нито е лаком, нито е бавен.

По магистрадалите съм в лявата лента и "на горната граница на лимита", пропускайки (ако не ми убива скоростта) "мигащите" - комплексите им не ме засягат.

Градският ми стил е наопъки. На газта "само връзките на обувката" и до 2500 оборота, скоростите тя си избира. Спирачка ползвам само ако и колкото се налага. Един вид, карам я като електромобил на 1 педал - плавничко и в ограничението.

 

Edited by ceco_accord
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе другари- в приложението Motomoshi разгледах разхода на останалите Legend-и и моят с 13,8/100 беше наи- ниският !

Е, някои са на бензин, някои- на газ, но се въртеше разхода около 15-16/100. 

Явно кракът ми е по- тежък от акъла/главата... но за 20 километра (от Владая до Дианабад) съм виждал и 7/100, значи колата може..... ама Жоро не може...

Поздрави

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Знам че "нема а са засегнеш", та зводният ми викаше така (като мрънках че нещо не се получава кат хората) - Няма неможе - ти неможеш!

Но има и невъзможни неща, като моят "градски" стил, примерно в София, освен ако не са "слети" празници, или август, когато половината население е другаде. :)

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и един частен случай когато може да използваш по-активно спирачката за пестене на гориво. Ако няма трафик (!) и наближаваш по-бързо червен светофар, има повече смисъл да намалиш по-агресивно скоростта по-далеч от светофара и да оставиш колата по инерция докато стигнеш светофара. Чалъмът е в това да уцелиш колко да намалиш, за да уцелиш светването на зеленото, и така си осигуряваш преминаване с по-висока скорост отколкото ако плавно си намалял до достигане на светофара.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Акорд 8 комби, 2лт ръчка бензин. 70/30 извънградско /градско. Колата винаги е пълна и с багаж.За последните 10к км средният разход е 8.5лт/100км, каране в рамките на разумното и чат пат според ограниченията. 

Колата ми идва малко тромава, карах доста време Прелюд и Пилот. 

При изпреварване на извънградско, не магистрала, понякога ако не я прецениш и на трета настръхваш. Иначе на магистралата колата се чувства у домаси. Стабилна, прилепва за пътя, усеща настилката, много е приятна за каране, кефи ме. Много икономичен двигател, с риск за критика, смятам че това е по-добрият, а със сигурност и по-модерният от бензиновите. Много съм доволен от разходът, дори и на сегашните цени, не смятам че газовото си заслужава. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Павка, гориво се пести когато не се използва, тоест, моторът работи, но гориво не се подава. Това знаеш става в режим моторна спирачка, а не по инерция, когато е "откачен" от трансмисията и има приток на гориво за мин. работни обороти.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Друга ми беше идеята, мисля, че ме разбра. Корекцията ти е вярна – може да замениш „по инерция“ с „на моторна спирачка“ 👍. Така се изразих защото на тези ниски скорости автоматът по-скоро пуска колата по инерция отколкото да ползва моторна спирачка. А не бих минавал на ръчен режим специално за това.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да, автоматът е адаптивен и ползва N без да го активираш, но го прави на 5-а, а на долните 4 колата не го ползва, а се търкаля на мин обороти на мотора, тоест се движи от него според наклана на пътя. Ако е равно и хоризонтално, като отнемеш газта, ще намалява в режим моторна спирачка на 5-а, а при достигане 1000 оборота, ще свали на 4-та и пак намаля без гориво. Но като паднат оборотите на мин. ръга 3-та и ако е хоризонтално, може да се търкаля на тях до безкрай, защото компа си подава гориво. Гледай си статус бара на моментния разход. 

Иначе знам за какво говориш, но ползвам "моторна спирачка" максимално възможно, а крачната само при необходимост - по-горивоспестяващо е.

Но в малкият ми град няма голям избор от дълги прави на които да стигна 65 км/ч, та автомата да ръгне 5-а, а и е над сити спийд лимита.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще почна с това - жалко че Акорда8 няма версия с двигателя от Леджънд-а (3.5). 

Прави ми впечатление не на моя Акорд 8 (2.4 АТ) има много голям диапазон в харча на гориво. 

Може да харчи под 7/100 ако няма много или въобще баири. В същото време, може да харчи и 12-14/1000 градско. 

Не съм ровил да чета дали при ръчната кутия е подобно, но за да е икономична - иска си много жалене и плануване (при наклоните).

Видях няколко снимки на Леджънд-и, че харчат по 10/100 (предполагам смесено) - та от там си мисля, защо нямаше този двигател за акорда(пък 4х4).

Или пък се размечтавам понякога, защо няма Леджънд комби .... 

 

Карал съм различни служенби коли, по-нови ипо-стари, основно градски коли. Но не тъй като е служебна, не съм обръщал никога внимание колко харчат, само зареждах със служебната карта. 

Но пък от лични мога да споделя:

Хонда Сивик D14Z3 ръчна - грубо 7/100 смесено каране

Митсубиши Галант 2.5 V6 ръчна - грубо 10-11/100 смесено каране

 

Струва ми се, че при скоростна кутия с повече и добре конфигурирани предвки може би (всяка кола) ще бъде по-икономична.

Това е просто предположение, не съм инженер, нито съм изучавал темата. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Off Topic
преди 29 минути, teodorraichev написа:

Ще почна с това - жалко че Акорда8 няма версия с двигателя от Леджънд-а (3.5). 

https://www.auto-data.net/bg/acura-tsx-facelift-3.5-v6-280hp-18309

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Но в комби версията на TSX не е слаган.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На 26.08.2022 г. at 18:21, teodorraichev написа:

Видях няколко снимки на Леджънд-и, че харчат по 10/100 (предполагам смесено) - защо няма Леджънд комби .... 

И да има комби пак ще питаш същото. 10 смесено за леджънд е с 95% селско и то не магистрално. Леджънд-а удря 20-ска градско, като стой та гледай. Реално тая мощност на 3.5-цата не ти трябва в 95% от случаите. 

Сигурно като изпреварваш по 8-9 тира и 10-15 коли помага, ама то щото всеки ден ти се случва това. Това с как си бил по-сигурен при изпреварване и т.н., са за семкаджиите пред входа.

Edited by jijane
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Off Topic

Прав си. Ледженда е икономичен от 80 до 120.

Над и особено под тази рамка 10/100 - "през крив макарон".

Не е кола за градско и плитък джоб, освен ако не е на газ.

Силата му е "на воля" по шосетата, а трафикът само носи радост от шофирането. Изпреварването му е "коронната дисциплина". :)

А липсващите 5% са проходите с къси прави отсечки и остри завои. Тогава разбираш за какво е втората скоростна кутия на задния мост.

През другите 95% просто се наслаждаваш на интериора и няма Акорд който да предлага нещо близко, а като динамика - евентуално 10-та ген туринг.

 

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, jijane написа:

10 смесено за леджънд е с 95% селско и то не магистрално. Леджънд-а удря 20-ска градско, като стой та гледай. Реално тая мощност на 3.5-цата не ти трябва в 95% от случаите. 

Сигурно като изпреварваш по 8-9 тира и 10-15 коли помага, ама то щото всеки ден ти се случва това. Това с как си бил по-сигурен при изпреварване и т.н., са за семкаджиите пред входа.

Извинявам се за коментара, но скоро не бях чел толкова глупости в един пост.

  • Like 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема на Леджънда, ако реално има такъв ще да е масата му ,от 1860кг а това не е малко за лек автомобил 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аналогичната категория коли тежат повече, но да - екстремно спира малко по-бавно (свиква се), въпреки че е с 4 вентилирани диска, а предните апарати са стационарни и 4 бутални.

Но по-високата маса има много други достойнства, като комфорт, а и разликата в усещането пълна / празна кола е минимална.

Обаче да не се отклоняваме от темата! Ледженда харчи в нормални извънградски условия с 1 литър повече от 2.4, но има още 1,1 л кубатура в резерв, а и VTEC-а се включва доста по-рано.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имах Пилот 1ва генерация, с подобен в-образен 6 цилиндров, пак 3.5лт но 240-250кс - 5 степенен автомат. По-висок и голям от Ледженда, по-тежък 2.1-2.2 тона и в града 20-24лт, извънградско магистрала 130-140км/ч 13 - 13,5 бензин. 

За изпреварване на камиони и колона, споделям беше номер 1, звукът също като настъпиш и смени 2-3 предавки надолу е симфония за ушите. Иначе е камион :D но много удобен отвътре камион, с опция за 8 места при нужда или огроооомен багажник! Де да живеехме в Щатите да ни глезят с цените на горивата...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

В момента се опитвам да видя до колко най-ниско мога да докарам разхода на дълъг път (Акорд 8 2.4 АТ на газ).

Без да бавя трафика(не се влача), опитвайки се да използвам терена колкото мога повече, и имайки предвид че в градско няма как да се кара толкова икономично.

Надявам се да мога да навъртя сериозни километри с този по-икономичен стил на каране и да видим какво ще даде като резултати. 

Жена ми почва леко да недоволства, че не карам по-бързо или че леко се люшка на някой по-сотър завой (за да мога да си използвам инерцията) :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За момента е 7.8 по компютър. Колкото повече километри минавам, ще е по-трудно и по-трудно да се сваля. 

Карам икономично в продължение на 100-тина км (падна с 0.1 разхода), идва байр или градско - разхода скача пак (с 0.1 или 0.2).

Превръща се в мания, зор да икономисаш и виждаш как се качва разгода и няма какво на направиш (освен да буташ) :D

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ползвай "моторна спирачка" - това е последният ти коз.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 30.08.2022 г. at 18:49, ceco_accord написа:

Ползвай "моторна спирачка" - това е последният ти коз.

Здравейте

Другари- с нормално шофиране към морето- Китен (130-150 км/час и в повечето случаи с ACC) се получи 11,3/100 за около 900 километра.

Лирично отклонение: като се прибирах по магистралата (преди Ямбол) се бях поувлякал за малко... и едно бяло BMW комби (което исках да изпреваря в лявата лента) изпуши точно в този момент- сигурно спука маркуч или радиатор и целия му антифриз се изсипа върху мен (BMW отби в аварийната лента и повече не знам)... и много бързо се върнах в нормалните скорости... абе кофти се получи...  

А за градско в София разхода е около 14-15/100 при нормален трафик и на близки разстояния (3-4 километра). Само един път ми даде 20/100 за 70 километра пробег и бях решил, че кантара се е развалил... 

Поздрави

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Толкова си харчи Легена.

А Баварец върви най-много точно преди да се строши.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 30.08.2022 г. at 15:48, teodorraichev написа:

За момента е 7.8 по компютър.

320km, от които около 80км междуградско(90км/ч) и 240км магистрала(120км/ч)!

Имам някъде снимка 6.9/100 по компютър с Акорд 8г. 2.4.

При зареждне на газта, даде 9.5/100!

 

Експеримента беше един единствен и мъчителен! И като при колегата, жената правеше забележки!

А децата казаха, че не карам както трябва!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Минималния разход който съм виждал на по-дълъг път(не на контролиран терен) е 6.7 по компютър. От София до Кресна, бях пуснал Lane Assist на магистралата и не гледах разхода, просто се опитвах да карам по-икономично. Като пристигнах обърнан внимание на разхода и се изненадах много - може би е имало попътен вятър или съм хващал някакви зелени вълни.

Иначе по маршрути с много наклон е безмислено да се прави тест, освен ако някой не иска да се блесне :D

 

Иначe сегашния тест с икономичното каране - малко излиза от рамка. Жена ми ходи с колата до някъде, налага ми се да карам повече градско, имаше един ден в който бях изнервен и не ми беше до съображение с разхода. За момента е 7.9(по компютър) за ~1000km, може би 30% магистрала, 50% второкласни пътища и 20% градско(през цялото време с климатик). Поне мога да кажа, че маршрута е абсолютно нормален - основно равни участъци или се компенсират наклоните. 

 

Според заредените литри газ и изминатите километри(при последното зареждане), излиза:

image.thumb.png.50521df97f32fdbc2137dee6f6915bf8.png

На теория в пари излиза 0,89лв.(след 25ст. държавна помощ и 5ст. от карта) х 80l. = 71.2лв. за 906км. 

 

Забелязал съм, че за разхода имат оргормно значение: (поне при мен)
- наклона, дори и да е минимален има оргомно значение за разхода. Например по нагистрала при подържани 110км, виждаш как на моменти се вдига и пада моментния разход - заради минимални наклони. 

- шарката на асфатла. Имам чувството, че поняго "плувам срещу течението" - налага ми се да ускорявам по не-малък наклон, за да подържам скорост. Адруг път по сериозен байр се засилвам или върви по-леко. Пример за това е отсечка на автомагистрала Струма, отсечка преди отбивката за Дупница (посока София). Усещам как колата се засилва по байра, от моста преди отсечката, до моста веднага след отсечката. 

- колегите шоьори, особено тези които не карат развномерно(с постоянна подържатна скорост). Примерно газ до дупка на правата, после на завоя почти спира, което ме кара и аз да спирам и след това да ускорявам не от 50, а от 30. Това е само един пример, сигурен съм че всеки има своите примери. 

 

Също забелязвам, че шоьорите почти спряха да си "комуникират", освен ако няма полиция. Примерно даване на сигнал, че може или не може да изпревариш ако нямаш добра видимост. Или каквато и да е била сигнализация за неочаквана маневра :D 

На мен ми се е случвало да присветкам на патрулак - бях без очилата и виждам, че някаква кола идва срещу мен и так-так.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Джаз 1.4 2009 6 на 100. Много съм доволен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8лв. газ.,за 120км пробег и 0,80ст. за литър с новите предизборни цени на луД ойл от вчера !

Honda accord cl7 K20Z2 2006г.

  • Like 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Б@а го, толко беше газта като взех Легена преди 2 години! Скоро не съм  зареждал, ама ще му сипя 1 бутилка предизборно. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, аз да дам малко отчет от тестовете ми за икономия.

Извода (поне за мен) е, че икономичното каране е непрактично - може би, освен ако не си тираджия. Икономичното шофиране иска концентрация, изнервящо е на моменти, бавно е понякога. Кара се градско, планинско, по черни/разбити пътища - което не помага за икономията и го прави почти невъзможно (в смисъл, условията изискват фокуса да не е в икономията, а в оптималното придвижване). 

Почнах с икономично каране, минах на не-агресивно и завърших с шофиране според пътъната обстановка (стандартния ми начин на каране). 

 

Но все пак е интересен тест, показващ че със по-спокойно каране (излкючвам градско) може да се свали или подържа нисък дългосрочен разход.

Малко повече детайли(разбивка):

image.thumb.png.7f494ef34f240e3d16e088415b547924.png

 

Цената за литър газ е различна, защото е зареждано в Румъния. Но ми се струва, че колата върви по-леко с тази газ(може да ми се струва).

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

20221004_103220.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

20220919_210032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...