Jump to content
kalos

Кой колко гориво харчи

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Колелото е еднократна инвестиция и здраве + 1 ГОУЕМ среден пръст на ФАКторите върху които нямаме (или не искаме) да имаме влияние.

Както сме я подкарали, подозирам че в скоро време ще има бюджетни газови уредби с унифициран монтаж и по търговските вериги. Газаджиите просто не смогват!

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязал досега цената на горивата да се е отразила на трафика.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10г, когато правех ГТП в сервиза, автомобилите с АГУ бяха рядкост.

Вчера, докато пълнех служебния ван с дизел по £2.08/литър, на колонката за газ до мен имаше опашка от 3 автомобила.

Иначе да, трафикът не намалява.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шопа го е каза - и без пари да е ще го крада и по 10 лв. пак ще карам ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седмица ваканция в цифри:

808 извънградско + 240 градско.

Около 90л. газ извън (разход 11/100) + 46,5л. газ градско (18,4/100).

Общо 132 левове, за пълна кола в жегата и трафика.

IMG_20220815_184543.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, това направо ме изумява...

Записвам се при теб за едномесечен курс как се кара Хонда, та белким се науча... !

Поздрави

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами експериментирай, същата кола караш. :)

Рекордът ми е 8,4/100, но беше за проба. Извънградско гравитира около 9/100 бензин, тоест 11 газ. За мен извън е когато автомата вкл. и държи 5-а, тоест - над 70км/ч. Изпреварванията не ги броим - траят секунди и статистиката ги преглъща. Градско е почти двойно. :( Щом е под 5-а, няма как да е икономична с тея 6 буркана.

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова е положението при мен. Почти два месеца - 5000+км., а си мислех че няма много да я карам :blink:.  Градско / извънградско като проценти може би 20 / 80. На магистрала скоро не се е случвало да карам под 140км./ч. (да е жив и здрав Waze-a :worthy:)

Ихтиман - Бургас с ACC на 150км./ч - 9.4 ако няма трафик и 9.6 ако има

Ихтиман - Бургас без ACC 140км./ч - 9.2

Кара се само на бензин. Засичане със 80, 90, 100 не съм правил... нямам нерви :lol:.

Компа е железен и почти няма мърдане. Аз си пълня резервоара и зареждам "до горе".

IMG_20220817_162934.jpg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при 140км/ч на автопилот на мен ми даваше сходен разход. Но не съм я Засичал София-Бургас. За последните 5000км среден разход 12.5 :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам велосипед често. Това много помага в навикването да не изразходвам излишна енергия, понеже двигателят съм аз. :)

Определено круизът е по-лаком от мен, така че рядко го ползвам - само ако няма голям трафик.

Хонда АТ се кара икономично така:

Обръщаш борд компа да показва моментен разход и научаваш маниерите на колата. Ледженда и предният Акорд 7 2.4 фейс АТ карах еднакво. Скоростите сменям аз, рядко от М, а предимно с педала на газта.

5-а е за круизване, 4-та -ако поиска в баир, 3-та / 2-ра и понякога 1-ва (ако се налага) са за изпреварване според моментната скорост. Не си отказвам "по 5 на нож". :)

Майката му е бързо, но не "до ламарината" скачане на газта и доускарение, след което връщам газта до усещането че колата забавя. Тогава статус бара от 20+ се връща на 6, 7, или 8 на 100, (според достигнатата скорост) и така си джиткам, до следващата "плячка". :)

Този стил ми дава около 90 км/ч средна скорост за стотици км (заедно с проходните населени места) и нито е лаком, нито е бавен.

По магистрадалите съм в лявата лента и "на горната граница на лимита", пропускайки (ако не ми убива скоростта) "мигащите" - комплексите им не ме засягат.

Градският ми стил е наопъки. На газта "само връзките на обувката" и до 2500 оборота, скоростите тя си избира. Спирачка ползвам само ако и колкото се налага. Един вид, карам я като електромобил на 1 педал - плавничко и в ограничението.

 

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе другари- в приложението Motomoshi разгледах разхода на останалите Legend-и и моят с 13,8/100 беше наи- ниският !

Е, някои са на бензин, някои- на газ, но се въртеше разхода около 15-16/100. 

Явно кракът ми е по- тежък от акъла/главата... но за 20 километра (от Владая до Дианабад) съм виждал и 7/100, значи колата може..... ама Жоро не може...

Поздрави

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че "нема а са засегнеш", та зводният ми викаше така (като мрънках че нещо не се получава кат хората) - Няма неможе - ти неможеш!

Но има и невъзможни неща, като моят "градски" стил, примерно в София, освен ако не са "слети" празници, или август, когато половината население е другаде. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един частен случай когато може да използваш по-активно спирачката за пестене на гориво. Ако няма трафик (!) и наближаваш по-бързо червен светофар, има повече смисъл да намалиш по-агресивно скоростта по-далеч от светофара и да оставиш колата по инерция докато стигнеш светофара. Чалъмът е в това да уцелиш колко да намалиш, за да уцелиш светването на зеленото, и така си осигуряваш преминаване с по-висока скорост отколкото ако плавно си намалял до достигане на светофара.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд 8 комби, 2лт ръчка бензин. 70/30 извънградско /градско. Колата винаги е пълна и с багаж.За последните 10к км средният разход е 8.5лт/100км, каране в рамките на разумното и чат пат според ограниченията. 

Колата ми идва малко тромава, карах доста време Прелюд и Пилот. 

При изпреварване на извънградско, не магистрала, понякога ако не я прецениш и на трета настръхваш. Иначе на магистралата колата се чувства у домаси. Стабилна, прилепва за пътя, усеща настилката, много е приятна за каране, кефи ме. Много икономичен двигател, с риск за критика, смятам че това е по-добрият, а със сигурност и по-модерният от бензиновите. Много съм доволен от разходът, дори и на сегашните цени, не смятам че газовото си заслужава. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, гориво се пести когато не се използва, тоест, моторът работи, но гориво не се подава. Това знаеш става в режим моторна спирачка, а не по инерция, когато е "откачен" от трансмисията и има приток на гориво за мин. работни обороти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга ми беше идеята, мисля, че ме разбра. Корекцията ти е вярна – може да замениш „по инерция“ с „на моторна спирачка“ 👍. Така се изразих защото на тези ниски скорости автоматът по-скоро пуска колата по инерция отколкото да ползва моторна спирачка. А не бих минавал на ръчен режим специално за това.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, автоматът е адаптивен и ползва N без да го активираш, но го прави на 5-а, а на долните 4 колата не го ползва, а се търкаля на мин обороти на мотора, тоест се движи от него според наклана на пътя. Ако е равно и хоризонтално, като отнемеш газта, ще намалява в режим моторна спирачка на 5-а, а при достигане 1000 оборота, ще свали на 4-та и пак намаля без гориво. Но като паднат оборотите на мин. ръга 3-та и ако е хоризонтално, може да се търкаля на тях до безкрай, защото компа си подава гориво. Гледай си статус бара на моментния разход. 

Иначе знам за какво говориш, но ползвам "моторна спирачка" максимално възможно, а крачната само при необходимост - по-горивоспестяващо е.

Но в малкият ми град няма голям избор от дълги прави на които да стигна 65 км/ч, та автомата да ръгне 5-а, а и е над сити спийд лимита.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще почна с това - жалко че Акорда8 няма версия с двигателя от Леджънд-а (3.5). 

Прави ми впечатление не на моя Акорд 8 (2.4 АТ) има много голям диапазон в харча на гориво. 

Може да харчи под 7/100 ако няма много или въобще баири. В същото време, може да харчи и 12-14/1000 градско. 

Не съм ровил да чета дали при ръчната кутия е подобно, но за да е икономична - иска си много жалене и плануване (при наклоните).

Видях няколко снимки на Леджънд-и, че харчат по 10/100 (предполагам смесено) - та от там си мисля, защо нямаше този двигател за акорда(пък 4х4).

Или пък се размечтавам понякога, защо няма Леджънд комби .... 

 

Карал съм различни служенби коли, по-нови ипо-стари, основно градски коли. Но не тъй като е служебна, не съм обръщал никога внимание колко харчат, само зареждах със служебната карта. 

Но пък от лични мога да споделя:

Хонда Сивик D14Z3 ръчна - грубо 7/100 смесено каране

Митсубиши Галант 2.5 V6 ръчна - грубо 10-11/100 смесено каране

 

Струва ми се, че при скоростна кутия с повече и добре конфигурирани предвки може би (всяка кола) ще бъде по-икономична.

Това е просто предположение, не съм инженер, нито съм изучавал темата. 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic
преди 29 минути, teodorraichev написа:

Ще почна с това - жалко че Акорда8 няма версия с двигателя от Леджънд-а (3.5). 

https://www.auto-data.net/bg/acura-tsx-facelift-3.5-v6-280hp-18309

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Но в комби версията на TSX не е слаган.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.08.2022 г. at 18:21, teodorraichev написа:

Видях няколко снимки на Леджънд-и, че харчат по 10/100 (предполагам смесено) - защо няма Леджънд комби .... 

И да има комби пак ще питаш същото. 10 смесено за леджънд е с 95% селско и то не магистрално. Леджънд-а удря 20-ска градско, като стой та гледай. Реално тая мощност на 3.5-цата не ти трябва в 95% от случаите. 

Сигурно като изпреварваш по 8-9 тира и 10-15 коли помага, ама то щото всеки ден ти се случва това. Това с как си бил по-сигурен при изпреварване и т.н., са за семкаджиите пред входа.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Прав си. Ледженда е икономичен от 80 до 120.

Над и особено под тази рамка 10/100 - "през крив макарон".

Не е кола за градско и плитък джоб, освен ако не е на газ.

Силата му е "на воля" по шосетата, а трафикът само носи радост от шофирането. Изпреварването му е "коронната дисциплина". :)

А липсващите 5% са проходите с къси прави отсечки и остри завои. Тогава разбираш за какво е втората скоростна кутия на задния мост.

През другите 95% просто се наслаждаваш на интериора и няма Акорд който да предлага нещо близко, а като динамика - евентуално 10-та ген туринг.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

10 смесено за леджънд е с 95% селско и то не магистрално. Леджънд-а удря 20-ска градско, като стой та гледай. Реално тая мощност на 3.5-цата не ти трябва в 95% от случаите. 

Сигурно като изпреварваш по 8-9 тира и 10-15 коли помага, ама то щото всеки ден ти се случва това. Това с как си бил по-сигурен при изпреварване и т.н., са за семкаджиите пред входа.

Извинявам се за коментара, но скоро не бях чел толкова глупости в един пост.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на Леджънда, ако реално има такъв ще да е масата му ,от 1860кг а това не е малко за лек автомобил 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аналогичната категория коли тежат повече, но да - екстремно спира малко по-бавно (свиква се), въпреки че е с 4 вентилирани диска, а предните апарати са стационарни и 4 бутални.

Но по-високата маса има много други достойнства, като комфорт, а и разликата в усещането пълна / празна кола е минимална.

Обаче да не се отклоняваме от темата! Ледженда харчи в нормални извънградски условия с 1 литър повече от 2.4, но има още 1,1 л кубатура в резерв, а и VTEC-а се включва доста по-рано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах Пилот 1ва генерация, с подобен в-образен 6 цилиндров, пак 3.5лт но 240-250кс - 5 степенен автомат. По-висок и голям от Ледженда, по-тежък 2.1-2.2 тона и в града 20-24лт, извънградско магистрала 130-140км/ч 13 - 13,5 бензин. 

За изпреварване на камиони и колона, споделям беше номер 1, звукът също като настъпиш и смени 2-3 предавки надолу е симфония за ушите. Иначе е камион :D но много удобен отвътре камион, с опция за 8 места при нужда или огроооомен багажник! Де да живеехме в Щатите да ни глезят с цените на горивата...  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента се опитвам да видя до колко най-ниско мога да докарам разхода на дълъг път (Акорд 8 2.4 АТ на газ).

Без да бавя трафика(не се влача), опитвайки се да използвам терена колкото мога повече, и имайки предвид че в градско няма как да се кара толкова икономично.

Надявам се да мога да навъртя сериозни километри с този по-икономичен стил на каране и да видим какво ще даде като резултати. 

Жена ми почва леко да недоволства, че не карам по-бързо или че леко се люшка на някой по-сотър завой (за да мога да си използвам инерцията) :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента е 7.8 по компютър. Колкото повече километри минавам, ще е по-трудно и по-трудно да се сваля. 

Карам икономично в продължение на 100-тина км (падна с 0.1 разхода), идва байр или градско - разхода скача пак (с 0.1 или 0.2).

Превръща се в мания, зор да икономисаш и виждаш как се качва разгода и няма какво на направиш (освен да буташ) :D

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвай "моторна спирачка" - това е последният ти коз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.08.2022 г. at 18:49, ceco_accord написа:

Ползвай "моторна спирачка" - това е последният ти коз.

Здравейте

Другари- с нормално шофиране към морето- Китен (130-150 км/час и в повечето случаи с ACC) се получи 11,3/100 за около 900 километра.

Лирично отклонение: като се прибирах по магистралата (преди Ямбол) се бях поувлякал за малко... и едно бяло BMW комби (което исках да изпреваря в лявата лента) изпуши точно в този момент- сигурно спука маркуч или радиатор и целия му антифриз се изсипа върху мен (BMW отби в аварийната лента и повече не знам)... и много бързо се върнах в нормалните скорости... абе кофти се получи...  

А за градско в София разхода е около 14-15/100 при нормален трафик и на близки разстояния (3-4 километра). Само един път ми даде 20/100 за 70 километра пробег и бях решил, че кантара се е развалил... 

Поздрави

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова си харчи Легена.

А Баварец върви най-много точно преди да се строши.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.08.2022 г. at 15:48, teodorraichev написа:

За момента е 7.8 по компютър.

320km, от които около 80км междуградско(90км/ч) и 240км магистрала(120км/ч)!

Имам някъде снимка 6.9/100 по компютър с Акорд 8г. 2.4.

При зареждне на газта, даде 9.5/100!

 

Експеримента беше един единствен и мъчителен! И като при колегата, жената правеше забележки!

А децата казаха, че не карам както трябва!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минималния разход който съм виждал на по-дълъг път(не на контролиран терен) е 6.7 по компютър. От София до Кресна, бях пуснал Lane Assist на магистралата и не гледах разхода, просто се опитвах да карам по-икономично. Като пристигнах обърнан внимание на разхода и се изненадах много - може би е имало попътен вятър или съм хващал някакви зелени вълни.

Иначе по маршрути с много наклон е безмислено да се прави тест, освен ако някой не иска да се блесне :D

 

Иначe сегашния тест с икономичното каране - малко излиза от рамка. Жена ми ходи с колата до някъде, налага ми се да карам повече градско, имаше един ден в който бях изнервен и не ми беше до съображение с разхода. За момента е 7.9(по компютър) за ~1000km, може би 30% магистрала, 50% второкласни пътища и 20% градско(през цялото време с климатик). Поне мога да кажа, че маршрута е абсолютно нормален - основно равни участъци или се компенсират наклоните. 

 

Според заредените литри газ и изминатите километри(при последното зареждане), излиза:

image.thumb.png.50521df97f32fdbc2137dee6f6915bf8.png

На теория в пари излиза 0,89лв.(след 25ст. държавна помощ и 5ст. от карта) х 80l. = 71.2лв. за 906км. 

 

Забелязал съм, че за разхода имат оргормно значение: (поне при мен)
- наклона, дори и да е минимален има оргомно значение за разхода. Например по нагистрала при подържани 110км, виждаш как на моменти се вдига и пада моментния разход - заради минимални наклони. 

- шарката на асфатла. Имам чувството, че поняго "плувам срещу течението" - налага ми се да ускорявам по не-малък наклон, за да подържам скорост. Адруг път по сериозен байр се засилвам или върви по-леко. Пример за това е отсечка на автомагистрала Струма, отсечка преди отбивката за Дупница (посока София). Усещам как колата се засилва по байра, от моста преди отсечката, до моста веднага след отсечката. 

- колегите шоьори, особено тези които не карат развномерно(с постоянна подържатна скорост). Примерно газ до дупка на правата, после на завоя почти спира, което ме кара и аз да спирам и след това да ускорявам не от 50, а от 30. Това е само един пример, сигурен съм че всеки има своите примери. 

 

Също забелязвам, че шоьорите почти спряха да си "комуникират", освен ако няма полиция. Примерно даване на сигнал, че може или не може да изпревариш ако нямаш добра видимост. Или каквато и да е била сигнализация за неочаквана маневра :D 

На мен ми се е случвало да присветкам на патрулак - бях без очилата и виждам, че някаква кола идва срещу мен и так-так.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джаз 1.4 2009 6 на 100. Много съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8лв. газ.,за 120км пробег и 0,80ст. за литър с новите предизборни цени на луД ойл от вчера !

Honda accord cl7 K20Z2 2006г.

  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Б@а го, толко беше газта като взех Легена преди 2 години! Скоро не съм  зареждал, ама ще му сипя 1 бутилка предизборно. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз да дам малко отчет от тестовете ми за икономия.

Извода (поне за мен) е, че икономичното каране е непрактично - може би, освен ако не си тираджия. Икономичното шофиране иска концентрация, изнервящо е на моменти, бавно е понякога. Кара се градско, планинско, по черни/разбити пътища - което не помага за икономията и го прави почти невъзможно (в смисъл, условията изискват фокуса да не е в икономията, а в оптималното придвижване). 

Почнах с икономично каране, минах на не-агресивно и завърших с шофиране според пътъната обстановка (стандартния ми начин на каране). 

 

Но все пак е интересен тест, показващ че със по-спокойно каране (излкючвам градско) може да се свали или подържа нисък дългосрочен разход.

Малко повече детайли(разбивка):

image.thumb.png.7f494ef34f240e3d16e088415b547924.png

 

Цената за литър газ е различна, защото е зареждано в Румъния. Но ми се струва, че колата върви по-леко с тази газ(може да ми се струва).

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20221004_103220.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20220919_210032.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...