Jump to content
Guest Demon

Въпрос за Колектори и Мощността

Recommended Posts

Guest Demon

Здравейте Колеги.

Преди време имаше тема за спортните колектори, аз споделих с вас, че съм си направил такива по копие на оригинални. Както и спортен ауспух от начало до край. В клуба имаше известни съмнения относно направата на тези колектори, както в качеството, така и в ефектът им. Ами за радост, най-вече моя мога да каже, че трябва да разсеям у всеки тези съмнения, защото тестът е направен и резултатът е налице.

Графиката по-долу сравнява 2-а резултата. Този преди слагането на колекторите и този след слагането. Всеки от клуба помни първият резултат, а "някой" го имат и на картинка като файлът по-долу. Та всъшност старата графика е тази с по-ниския резултат, по-вискоя е на новата графика след монтажа на колекторите. Както и долу е показана мощността в десетични стойности на конските сили. Старата стойност е оцветена в Жълто, а новата в Зелено. Истината е, че разликата в мощността е около 8 коня. Държа да отбележа, че трябваше да са около 10, но както вече споделих в една друга тема, шумът ми се виждаше прекалено силен от спортните гърнета и сложих едно резунаторно гърне с филтър. Което значително намали шума, но уби около 2-а коня и сегашния тест отчете само 8 коня разлика.

Друго допълнение за тези съклубари, които не са били в течение с въпроса и ги интересува темата:

Автомобилът който карам е Honda Civic седан моторът е D15B2 с мощност по заводски данни:

на вала на двигателя 90 конски сили и 119 нютон метъра въртящ момент, а на колелата около 78 конски сили.

Сегашната мощност на моят мотор е 92 коня на колелата и 126 нютон метъра въртящ момент, което на вала на мотора прави над 100 конски сили.

 

Всички промени като цяло по автомобила са:

1.Спортен филтър (външен) на K&N

2.Тръба за суден въздух с термо изолация

3.Спортни свещи на Сплитфайър

4.Бензинов регулатор на Вебер

5.Спортни Колектори

6.Термоизолационни бинтове за колекторите

7.Генерация с проходни гърнета и само едно гърне с филтър (с цел обезшумяване)

 

Ето я и графиката от динамометъра:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobi_honda

Здравейте Колеги.

Преди време имаше тема за спортните колектори, аз споделих с вас, че съм си направил такива по копие на оригинални. Както и спортен ауспух от начало до край. В клуба имаше известни съмнения относно направата на тези колектори, както в качеството, така и в ефектът им. Ами за радост, най-вече моя мога да каже, че трябва да разсеям у всеки тези съмнения, защото тестът е направен и резултатът е налице.

Графиката по-долу сравнява 2-а резултата. Този преди слагането на колекторите и този след слагането. Всеки от клуба помни първият резултат, а "някой" го имат и на картинка като файлът по-долу. Та всъшност старата графика е тази с по-ниския резултат, по-вискоя е на новата графика след монтажа на колекторите. Както и долу е показана мощността в десетични стойности на конските сили. Старата стойност е оцветена в Жълто, а новата в Зелено. Истината е, че разликата в мощността е около 8 коня. Държа да отбележа, че трябваше да са около 10, но както вече споделих в една друга тема, шумът ми се виждаше прекалено силен от спортните гърнета и сложих едно резунаторно гърне с филтър. Което значително намали шума, но уби около 2-а коня и сегашния тест отчете само 8 коня разлика.

Друго допълнение за тези съклубари, които не са били в течение с въпроса и ги интересува темата:

Автомобилът който карам е Honda Civic седан моторът е D15B2 с мощност по заводски данни:

на вала на двигателя 90 конски сили и 119 нютон метъра въртящ момент, а на колелата около 78 конски сили.

Сегашната мощност на моят мотор е 92 коня на колелата и 126 нютон метъра въртящ момент, което на вала на мотора прави над 100 конски сили.

 

Всички промени като цяло по автомобила са:

1.Спортен филтър (външен) на K&N

2.Тръба за суден въздух с термо изолация

3.Спортни свещи на Сплитфайър

4.Бензинов регулатор на Вебер

5.Спортни Колектори

6.Термоизолационни бинтове за колекторите

7.Генерация с проходни гърнета и само едно гърне с филтър (с цел обезшумяване)

 

Ето я и графиката от динамометъра:

Публикувано изображение

hi.da te pitam ne6to.ti li si pravi izolacionnite bintove ili si kupi gotovi oy onezi po 90lv 15 metra i ot kade da si vzema takiva sve6ti za b16a2.abe vaob6te ot kade da si nabavia vsi4ko onova koeto si opisal osven trabite za6toto tiah ve4e gi imam.napi6i mi i cenite ako sa ti izvesni i razbira se predi vsi4ko ako izka6 da mi pomogne6.blagodaria ti predvaritelno....do skoro.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Свещите и регулатора ги взех от Макс-Драйв. Иначе всичко съм купил горе/долу от Ники Златков в Студенски Град и там е правена колата. Бинтовете също са от него. Той ги е увивал, мога да постна снимки другата седмица и на отворен капак да се види как изглеждат с изолацията и всичко сглобено. За цени няма да говоря, на мен ми излезна скъпичко, но съм правил всичко от неръждавейка и все качествени матеряли с идея да не се пипа повече и не съм жалил средства.Това са матерялите, цените всеки може да си ги направи и сам. Между другото за свещи - като ходих за дино-тестът при Ники, виях и свещи спортни на NGK с платинени електроди, тези може би са най-добри. Когато взех моите нямаха от тях, а очакваха да почнат да внасят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Demon-e, имаш една :rolleyes: от мене, идея си нямаш колко ми трябваше такава графика за d15b2 :rolleyes: ( мойта програмка май я докарва почти същата - което значи че съм на много прав път )

мерси! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Demon-е , искаш да ми кажеш че 126 nM постигаш при 2700 оборота в минута? :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Demon-е , искаш да ми кажеш че 126 nM постигаш при 2700 оборота в минута? :hondarulez:

Писах някъде в по-старите теми, че като взех Хондата си, беше супер мудна и куца на 2000-3000 оборота. Това съм го чувал и от други колеги и имайки предвид идеалното и състояние го приех за нормално. Но след направените промени казах, че е станала като някой дизел на ниските обороти и има много мощ, също така набира по съвсем различен начин. Карам я съвсем леко като превключвам от 2500 оборота и пада на малко под 2000 след превключването на скоростта и се движа съвсем нормално с останалите автомобили по улицата. Тогава колата си е достатъчно мощна и достатъчно добре си набира. Както по баири ако си карам нормално не се налага да я вкарвам в над 3000 оборота. Ако не съм решил да ръчкам разбира се :help: Същ отака след слагането на колекторите забележете максималната скорост на 4-а предавка. Вдигнала се е със 4 мили в час. Това се дължи на подобреното движение на кривата на конските сили в максималните обороти. Имам предвид, че след 6000 оборота, кривата на мощността ми рязко почваше да пада. А сега ясно личи как задържа по-дълго мощността в този момент и как по-плавно започва да пада надолу.Освен това преди да измеря колата си усещах разликата и написах тук, която я доказа и динамометъра. Ако някой е мераклия и иска да си прави колектори "Самоделка", да знае, че има ефект и 200 лв. са доста по-малко от 600-1000 лв. за оригинални :help:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Demon-e, имаш една :help: от мене, идея си нямаш колко ми трябваше такава графика за d15b2 ;) ( мойта програмка май я докарва почти същата - което значи че съм на много прав път )

мерси! ;)

Колега, преди да ми благодариш, може би и аз трябва да го направя :help: Както и да те черпя бира, ако правиш това за което аз си мисля.

Кажи ми моля те, че си се захванал с чип за този мотор :hondarulez:

Какво си направил и какъв ефект си постигнал до сега? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

За съжаление, доста ми се охлади ентусиазма за ЧИП...... уцелил съм егати нестандартното ЕСУ и никой не се занимава със софтуер за него :hondarulez:

ако някой е срещал нещо за PM5, да помага...

 

Ти обаче си с друго ЕСУ и при теб шансът сигурно е по-голям.... кажи все пак какъв ти е компютъра: p05 ? p06???

 

А иначе съм се захванал с мерене на мощност: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=1741

 

Това което много ме изкефи е, че на нашите ДВГ-та им дават 119Nm@4500RPM

Мойта програма обаче като и дадох първи тестови данни ( хората в младост да ме извинят че им ползвам улиците за простотии :) ) показа че при мен максималния въртящ момент е около 3000 оборота, което много ми обезсърчи..... да ме вземат мътните!!!! правя всичко както си трябва и кво??? 1500 оборота грешка! УЖАС

Обаче като ти видях твойта графика на момента и направо маховик ми падна от сърцето ;)

 

Засега за мое голямо съжаление, нищо не съм и направил ( чисто финансови причини ) :help:

Единствено се потготвям :help: програмата за мерене на момента, допълнителни термо датчици по двигателя и под бронята и т.н. все неща, с които да меря ефектите от тунинга който ми се върти в главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest V-tec

Demone незнам но нещо не мога да скивам графиката :help: дай някакъв линк ако е възможно :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

като стана дума за ECU-та разуавали ли сте uberdata?а относно колекторите да ми кажете има ли смисъл да си махам катализатора и да сложа права тръба на негово място? или да си го оставя така както е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

1net,колега, ти си ебаси маняка ;) Накрая ще направиш портативен динамоментър, както и чип за този мотор, за който навсякъде по нета се твърди, че няма ;) Иначе ти каква графика си докарал и на какви промени. Колко коня си я измерил твоята кола и с какви промени по нея. Много ми е интересно и няма друга D15B2-ка с която да сравнявам :help: Иначе колкото се отнася до графиката, вече няколко спецялисти ми казаха, че била много добра. Защото линята на мощността е права. А това било по-важно от колкото да ти е с няколко коня отгоре и да ти играе вълнобразно докато нараства.Дай някаква информация. Изобщо дай всякаква информация. Аз малко се вманячих в тези двигатели. Говорим си тук с колеги и също с един от най-големите маняци Парадокса ;) Та често ме питат "Защо хвърлям средства по този мотор? Защо не си взема някой як мотор и него да правя?" - Ами отговора е прост :help: И такива Хонди трябва да има, и някой луд за връзване от клуба и с такъв мотор и такава точно кола трябва да се намери. Освен това, защот Не, като на мен ми харесва и за това я правя :) Също така, то си е типично за Хонда, мога да кажа, че дори и в този уж не много мощен и градски мотор си седи доста неизползван потенцял. Държа да отбележа, че не си правя колата за състезания и целта ми не е да късам другите коли по улиците. А най-вече, за да ми харесва колата на мен! :hondarulez: До тука с тези уточнения. Давай по същество какво имаш и какво си постигнал. Нямам търпение да разбера какво е открил и направил някой друг неуморен съклубар кат мен. Може да не продължаваме на лични, малко е в страни от темата, ама се сетих поне за още 5 човека дето искат да споделим този опит с тях и ще им е интересен дебата. Единя е колегата D15B2- Ал Бънди ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Ето я графиката и от друго място, благодарение на колегата 1net :hondarulez:

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

:help:

мдаааа, гот е когато лудите са много.....

Накрая ще направиш портативен динамоментър

ма той е почти готов бе :help:

.... с уговорката че това са ми първияте тестови данни и дори не стигнах 5000об

 

Публикувано изображение

:);) ;)

Програмата е доста базова засега, но както се вижда, май ще я бъде...

btw, пикът около 4700об е грешка в данните ;)

 

А за ЧИП.... там е ебано и май няма да се оправя.... като ми притрябва, ще си сменя ЕСУ-то :hondarulez:

 

абе дай като се видим че това БДС тука ме утепа....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Demone 1net ЕВАЛА и на ДВАМАТА!!!!Лудите сме много но това дето сте свършили е върха!!!Demone накрая ще се окаже че тичам по стъпките ти!!!И аз съм се захванал да подобрявам за сега семейната кола при Н.Златков.Като гледам от графиките ефект има и то страхотен!!!Задължително искам да ти разгледам колата ако нямаш ништо против и се приготви за въпроси въпроси все едно си под обсада :hondarulez::help::help::) Надявам се в неделя да ходите на среща ще гледам да се довлека само кажете къде сте и кога!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Браво 1net :hondarulez: Ама наистина си луд за връзване :help: Обаче единственото, което не ми хареса е, че според твойта графика излиза, че кривата която е изчертана е функция от 2 променливи. Ената е Нютон Метрите, а другата Конските сили и ти ги подреждаш в една равнина. Това според мен е грешка. Това са две съвсем независими равнини. Погледни отново моята графика и виж, че са две съвсем разли4ни таблици със съвсем различни криви. Тази на въртящия момент обикновенно след около 4000 оборота почва да пада при атмосферните мотори. При теб расте, докато расте и тази на конските сили. Само това ми се вижда нереално. А сега ще е интересно да измерим мойта Хонда с твойта система и да сравним резултатите от двете таблици :help: Мисля, че ще ти помогне да изчистиш някой проблемчета, които са те мъчили.Иначе съм навит да се видиме, пиши ми на лично съобщение и ще се разберем нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Надявам се в неделя да ходите на среща ще гледам да се довлека само кажете къде сте и кога!!!!

Аз мисля да отида. Проблемът е, че съм на работа в неделя и незнам кога ще свърша :help: Щом свърша направо на там тръгвам. Ако са се преместили колегите, ще звънна по тел. да питам къде са? Надявам се да не пропусна събирането :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

функция от 2 променливи. Ената е Нютон Метрите, а другата Конските сили и ти ги подреждаш в една равнина.

Не е така, нищо че на пръв поглед така изглежда, не случайно има 2 ординатни оси. Моментът се отчита по лявата ординатна ос, а конските сили - по дясната. Има две причини да го направя така: 1-во екранът е малък :hondarulez: и 2-ро повечето графики се показват така и хората са свикнали.

 

а че моментът и мощността са свързани чрез и САМО чрез оборотите, това е ясно.

 

И на мен ще ми е интересно да съпоставя данните от DynaPack-a със мойто устройство, но малко по-натам, че в момента имам малко проблеми с обработката на данните, а именно това което и ти си забелязал за на над 4000об.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest crx-fan

Действайте и двамата а аз щеползвам най-добрите ви постижения и предложения ;););) Естествено ще черпя ;);):cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

функция от 2 променливи. Ената е Нютон Метрите, а другата Конските сили и ти ги подреждаш в една равнина.

Не е така, нищо че на пръв поглед така изглежда, не случайно има 2 ординатни оси. Моментът се отчита по лявата ординатна ос, а конските сили - по дясната.
Разбрах графиката, благодаря и извинявай за въпроса :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Единсвено ме е яд ,че Демона не си направи динотест, преди каквито и да било промени, за да сравним графиките на мотора както си е серийно с тези в момента ...Дори би било любопитно да се проследи промяната на характеристиките след всяка една внесена промяна-това би сложило край на споровете от сорта на "ама има ли ефект от това или онова и ако да, какъв?"...все пак давам си сметка че това е свързано с доста разходи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ами живот и здраве, по мойта още нищо не е правено, а аз определено при ВСЯКА промяна мисля да правя тест, защото според мен, ако един ефек неможеш да го видиш като числен резултат, неможеш да си сигурен в нищо (лично мнение)просто стискам палци, всичко което съм намислил да стане и преи всяка една от промените да мога да измеря има ли ефект и какъв е точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Дино тестът не е само да се отчете промяната. Много е важен и за донастройката на автомобила, когато се гонят по-сериозни резултати, а и изобщо. Също така дава една цялостна и пълна картина за нещата. А не да седим и да връткаме на пътя делкото, после да се качваме за по кръгче и да викаме "ей.......те са май върви най-добре, нагласих я трепач!" и всъшност почти никой не знае какво се случва в действителност. Защо в някакви обороти имаме повече мощност или нямаме? Защо ни харчи повече колата? Как ни падна разхода и почна да върви повече...............?И така.....още много, много върпоси, за които можем само да гъдаем и предполагаме. А когато сглобим една задача е хубаво да видим и наистина резултата от решението и да сверим на правилен път ли сме били?Ами колеги, с някой от вас съм ги изживявал тези моменти. Спорили сме за глупости и сме твърдяли неща, дето чак след някой промени и изваждането на резултатите от тях и не на заден план разговорите със спецялистите, ми се избистриха в главата.Та по въпроса за тунинга и динамометъра. Ако някой си мисли, че може да направи качесвено автомобил и да бяга от тези финни настройки и проверки, се лъже много. Без това няма да има смисъл. Или ще вкара пари и няма да извади максимума на инвестициите си. Няма да знае какъв трябва да му е разхода, защо това е такак, а не иначе и прочее...... и пак някой ще кажат "Ама много скъпо идва всичко".Аз съм абсолютно съгласен с това изказване. Ама евтин тунинг няма! Най-скъпата мания в света е тунинга, както и автомобилния спорт е най-скъпия спорт в света. Разберете, че евтино и качествено няма. Търсите границата по която можете да се движите. Има колеги, които смятат тук, че съм бъкан от пари и си нямам грижи, за да права това и да давам толко пари. Ами не е така. И аз съм като вас повечето. Отгладувал съм си колата, както и промените по нея. А последните още ги изплащам, ама като е на лице ефекта, не може да не се кефя. Но за сега закривам сезона, че натрупахме доста заеми за оправяне :D айде със здраве :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d15b2

дааа съгласен съм е ефтин тунинг няма :) за съжелениее има всъщност десините лампички за пръсклаките :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

neznam za grafikata no awtomobilyt ti e dosta lek.. chak neweroqtno, sigurno si nqkoi pistow systezatel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

neznam za grafikata no awtomobilyt ti e dosta lek.. chak neweroqtno, sigurno si nqkoi pistow systezatel

Ех,ама как възроди темата :dry: ......нека,само пиши на кирилица :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен ми е интересно как се промени разхода на автомобила със спокойно каране и с по-динамично каране... другото интересно е че след 5000 оборота графиката силно пада...а при нормалните двигателия оттам почва възходът... интересно какво е усещането...дали има нещо общо с дизелов мотор???Успехи желая във всяко едно начинане!!! Просто момчета сте достойни за уважение!!!:dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

Доста стра и забравена тема, оттогава доста време мина, хората още доста нещица са пипнали, еее взех 4е пораснах малко и аз, та доживях тъй ме4таните 4-2-1, както и много други хора ве4е.Не съм мерил колата на нищо освен "с Лазар""Лазаре, как мина тоя бе - пшшшшшшууууууууу :dry: "Определено след монтажа на 4-2-1,резонатор, тръби на ф60 вътрешен диаметър,крайно и-бейско гърне и все едно 4е запо4нах да карам друг автомобил,а не моят до момента.Еееее мноо ясно 4е не съм запо4нал да късам шорти на некви яки колици, но се отпуши много прили4но за скромна "икономика"Изводът: Ефект от изп.колектори ИМА!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sirakoff

Определено след монтажа на 4-2-1,резонатор, тръби на ф60 вътрешен диаметър,крайно и-бейско гърне и все едно 4е запо4нах да карам друг автомобил,а не моят до момента.

Сега може да е малко тъпо де, ама имам питане: Що е това 4-2-1 и с какво конфигурацията на фабрична кола е различна от тази???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега може да е малко тъпо де, ама имам питане: Що е това 4-2-1 и с какво конфигурацията на фабрична кола е различна от тази???

Става въпрос за изпускателни колектори . А 4-2-1 указва как се събират тръбите. Като видиш снимката веднага ще ти светне :o

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sirakoff

А оригинално колата е 4 към 1 ли ???П.П. Като ги видях тез лъскавите колектори и веднаги ми светна :o

Редактирано от sirakoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

А оригинално колата е 4 към 1 ли ???П.П. Като ги видях тез лъскавите колектори и веднаги ми светна :o

Оригиналните са 4-1 , но не от това идва повечето вървеж. Има и спортни 4-1 . Просто спортните са по-широки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лека корекция ... има и фабрични 4-2-1 ,ама не знам към кои твигатели ... твърдението е и предполагам икспериментите показват , че 4-2-1 са по-добри в ниски и средни обороти , а 4-1 във високите ... за мен лично решението е 4-1 - добре полирани отвътре ,с по-голяма дължина, с правилни форми и по-право вливане от фабричните ... според мен Хондата трябва да Фърчи на високи обороти ,а не да има невероятен момент на ниски а иначе за по-големия диаметър - не мисля че е вярно :o тръбите които излизат от главта не ги сменяш значи сечението си е същото ...интересно ми е обаче какво може да се направи за да се смени сечението на изходите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...интересно ми е обаче какво може да се направи за да се смени сечението на изходите

Портване на главата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...интересно ми е обаче какво може да се направи за да се смени сечението на изходите

Портване на главата!
термина е хубаво нещо и като си го преведеш виждаш ,че в него няма грам технологична информация :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...интересно ми е обаче какво може да се направи за да се смени сечението на изходите

Портване на главата!
термина е хубаво нещо и като си го преведеш виждаш ,че в него няма грам технологична информация :(
Ами може би в Port-Match има - "напасване на портовете".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

напасване на портовете ,ама как се прави ;) ,а в "Портване на главата" и толкова няма ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото рабрах ако си сложа 4-2-1 колата ще върви по добре в ниски и средни обороти,а какво ще стане с високите примерно след 4 до 8000 оборота

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото рабрах ако си сложа 4-2-1 колата ще върви по добре в ниски и средни обороти,а какво ще стане с високите примерно след 4 до 8000 оборота

ами също ще е по вървежна колата, просто ефекта ще е най - силен в ниските и средните обороти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...