Jump to content
xplod

Кой е най-икономичния

Recommended Posts

Искам да питам кой е най-икономичния Civic 5 gen.,който може да се купи.В смисъл с най-малък разход на гориво.Тука едни приятели викат,че VTEC-а е икономичен,но гледам едни мъници по 1.3,75 коня пък не знам те как са.Казват че били чист карбуратор и горели доста.Кажете вие кой е най-икономичния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен D15Z1 - SOHC VTEC-E 90hp е най-икономичният :bow: ...Бих го силлно предпочел пред 1,3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15Z1Варна - София - Варна,1040км общо, от тях:70-80км в София в не много големи задръствания100-120км общо газ до дупка на магистралата преди София + Шумен-Варнапрез останалото време със 100 - 110км/ч-------------------------среден разход 6.4л/100км с А95Зимата беше 8.5 - 9.5л/100 градско Варна на кратки разтояния без да успее да загрее напълно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен 5 генерация 1.3 си е по лек и по икономичен.

Редактирано от pepi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня, че и D15z3 e 90 BHP и е vtec-e

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен D15Z1 - SOHC VTEC-E 90hp е най-икономичният :worthy: ...Бих го силлно предпочел пред 1,3

И аз твърдо подкрепям мнението на голегите за VTEC-E!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest xplod

OK.Мерси на всички отговорили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още един глас за VTEC-E. Аз съм с такова чудо ама на 6 ген D15Z6 и ми дава 7.4-7.8 в София. Пък да не говорим че след последия опит за рекорд изминах 350 км. в София с 50 лева Н95. Чаках лампата да свети постоянно и сипвам 95 за 50 лева (23.70 литра на 2.11лв литъра) и чаках пак до лампата да свети ПОСТОЯННО - точно 347км. Та сметката излиза 347:23.70 = 14.64 ; 100:14.64 = 6.83 / 100. (Всичко без грам ръчкане - 2500 -3000 об. макс)Сега ще ме разчекнат тука и ще кажат че е невъзможно, ама няма проблем. Важното е аз да си се воза за без париУспех с колата колега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от гласуване тук, технологията има само думата и нищо друго. Наистина D15Z1 - Vtec-e е най-икономичния двигател слаган на 5Г Сивик. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още един глас за VTEC-E. Аз съм с такова чудо ама на 6 ген D15Z6 и ми дава 7.4-7.8 в София. Пък да не говорим че след последия опит за рекорд изминах 350 км. в София с 50 лева Н95. Чаках лампата да свети постоянно и сипвам 95 за 50 лева (23.70 литра на 2.11лв литъра) и чаках пак до лампата да свети ПОСТОЯННО - точно 347км. Та сметката излиза 347:23.70 = 14.64 ; 100:14.64 = 6.83 / 100. (Всичко без грам ръчкане - 2500 -3000 об. макс)Сега ще ме разчекнат тука и ще кажат че е невъзможно, ама няма проблем. Важното е аз да си се воза за без париУспех с колата колега

Кво да те разчекнеме при мене е същото :rolleyes: Редактирано от MonsterOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама в друга тема един разбирач спореше че това е невъзможно и ако това е истина нямало смисъл да продължават развиването на хибридите и водородните двигатели - просто VTEC-E да стане по-разпространен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NASAKOTO.YAKATA

Запознай се първо с двете технологии и тогава ще ти стане ясно защо сега се правят хибриди а не VTEC-E. След 10мин ровене в нета ще знаеш повече от въпросният разбирач :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....старата ми 1.3 беше също много икономична,но ДВГ-то беше в префектно състояние като ходих до Шумен най често с около 120/130км/ч съм карал колата на моменти и 150км/ч ми даде разход 6 л. на 100км.В града обаче хваща 8 л. това в Русе!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest brummm

Има си книжки, хората са го написали... Икономик е най-икономичен(УАУ), след тва 1,3 1,5 1,6 моторите(неикономик), като само икономика се откъсва осезаемо надолу откъм разход...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе че си е икономик икономик си е... Особено на дълго много се усеща. В момента градско в Пловдив между 7 и 8 обаче аз си я и понастъпвам като ми падне пердето. НО зимата като беше -15 градуса стигна 10/100 :rolleyes: . Което на фона на софийските колеги си е пак икономично. Ама както каза и колегата Ал Капоне, разхода е величина зависеща от Н-брой фактори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Road®aceR

....старата ми 1.3 беше също много икономична,но ДВГ-то беше в префектно състояние като ходих до Шумен най често с около 120/130км/ч съм карал колата на моменти и 150км/ч ми даде разход 6 л. на 100км.В града обаче хваща 8 л. това в Русе!

Потвърждавам ... 120 - 180 ~ 6.1 / в града на ръчка ~ 8 ... СЗ :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

И аз давам глас за 1.3-то(Може Z1 да има технологията,но 1.3 печели за мен).Читаво 1.3 е голям боец за икономия :rolleyes: Вече карам и друга хонда и имам някаква база за сравнение.Освен това и аз ще дам пример Елена - Бяла Слатина(през Търново и Плевен) скорости от 90 до 180 разхода 4.68/100.С 90 съм карал половината от времето поне да уточня(имаше мъгла).За градско не мога да кажа обективно,защото нашия град е малък(няма светофари и задръствания)и разхода лятото ми 5/100 в града - 6 пъти подред съм го засичал.Зимата се качи на 6,5 някъде,но при нас студовете да много зли имахме -29 тази зима(и запали от втория път.първия пламна и угасна,но не говорим за това сега).Може би по-удачния избор е D15Z1 незнам не съм карал такава и нямам наблюдения,но Д13-ката си бива :dry:

Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имахме малък спор дали Д15З1 не харчи колкото Д15Б2, че и повече.Е наистина Д15З1 се оказа по-икономичен.На какво се дъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да с е включа и аз, макар че имам моята D15Z6 само от един месец..за който навъртях около 1500км.....750 от които Софийско ;) Та ето засега какви се резултатите: Софийско разхода с умерена ръчка ми е около 8/100 (като все пак това е доста относително-зависи от маршрута, трафика т.н.!). Извънградско при 3000rpm 120km/h на 5th gear e невероятното 5/100л ;)В Петък смятам да се поразходя към Казанлък /и Ягодите,разбира се!/ и д а видя как е разхода при по-сериозно каране извънградско ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

По принцип, D15Z1 е най-икономичен по каталожни данни.Обаче, според мен, D15B2 също не е за изхвъргане. На теория гори с около литър повече от D15Z1, а е доста по-пъргав и еластичен мотор според мен. Много хора казват, че на D15Z1 със скапано гориво, по-ниския разход спрямо D15B2 неможе да се забележи дори.Аз лично, ако стоях пред такава дилема, оптималния компромис за вървене/разход бих избрал Сивик (за 5-а ген. говорим) с D15B2 хем че има почти същия разход или една идея малко по-лаком спрямо Z1-цата (който едва ли би се забелязал), но по-добра динамика. Карал съм Сивици и с двама мотора - ами за мен икономичния витек просто не върви. Дали наистина както горе се спомена за по-дългите скорости, но просто няма нищо общо с динамиката на D15B2. Говорим ако и двете коли са в добро състояние. Малко българско ще прозвучи, но при D15B2 дори да ти се прецака ламбда сонд-ата, намират се без проблеми на никакви пари, докато за D15Z1.... по друг начин стоят нещата (а не са малко икономични витеци с прецакани ламбда сонди). Отделно да не говорим, че Сивик VEI (т.е. с D15Z1) почти нямат екстри - аз досега не съм виждал, стандартно излезнал от завода Сивик с D15Z1 който да има нещо повече от хидравлика и възд. възглавица - не съм виждал такива Сивици с ел пакет !!! Дори повечето такива Хечбеци, са без плафон в багажника !!! Докато LSi Сивици с D15B2 ги има дори с Климатици, с 2 ейр бега, по-добра дамаска на салона, въобще - по-луксозни са според мен.1.3 е абсурд - върви по-малко от горе споменатите два мотора и гори повече, просто няма какво да говорим за него. Този мотор е бил направен само за ниска цена, това е.В крайна сметка, нещата не са категорични. Винаги трябва да се гледа конкретната кола - състоянието и. Защото има ситуации, в които човек си заслужава да се огледал в лъскава EG3-ка дори с 1.3 карбураторен мотор, от колкото да вземе бил той и едновалов ВИТЕК, който е издухан и няма живот в него. Всичко е много относително според мен ;)

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем аз с моя двигател във Варна ми гори градско 6/100 7/100 максимум все пак е 75 коня колко да гори...няма инжекции....макар,че много пъти ми се е искало да се повозя или покарам vtec 160 коня да видя как е усещането... :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

макар,че много пъти ми се е искало да се повозя или покарам vtec 160 коня да видя как е усещането... :cool:

перфектно е усещането, но не толкова перфектно след като разбереш, че след продължително "ръчкане" с 10л бензин си изминал само 50км ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карам D15z6 6 generaciq v-tec ikonomi4niq, predi katastrofata mi napalnih rezervoara do gore, 4e trqbva6e da patuvam i mi ot4ete pri svete6ta lampa i s prekasvane do benzinostanciqta 4e sam zaredil 39 litra i 500ml, 4e patuvaneto mi be6edo granicata s garciq , do tam 415km dat4ika na rezervoara mi ot4ete nad srednoto polojenie,koeto se ravnqva na priblizitelno 20 litra izvangracko, pri vra6taneto mi katastrofirah to4no 700 kilometra bqh navartql, pri izto4vaneto na rezervoara smaknah po4ti 15 litra benzin, karal sam na ikonomi4en rejim do 3000 oborota i skorost 120-130km/h.Ako se vzeme tova 4e v rodopite ima samo zavoi i sam karal na ra4ka 2, 3 skorost, mn sam dovolen to kolata, sega ve4e mi e izpanata i se po4na tuninga, skoro nqma da se hvalq s gorene a s tuning4e :rolleyes:Уважавайте Българският език и преди всичко себе си, ако не останалите потребители на форума!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля те, редактирай си поста на кирилица докато все още можеш :rolleyes:Твърдо съм за ВТЕК-ЕКарам D15Z6 и мога да кажа, че при каране без ръчка разхода наистина е учудващо нисък :D

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей не спорете с нинджите, щом са написали VTEC-Economical, какво повече питате и говорите за 1.3? D13-ката само запали и докато загрее гори толкова бензин, колкото 1.5-цата за 10 километра :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам D15Z1,-икономична е много,ама като слезна от PRELUDA и се кача тази направо сеедно не върви

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за 1.5 немога да кажа нищо но за Д13-ската карам си я от 3 год сега ми дава разход в града "Бургас" на бензин 9.5;10 на 100 при много спокойно каране изван градско пада доста на 5.5; 6 на 100 а на газ градско зимата 11 на 100лято 10 на 100 изван градсконе сам я мерил колко поне на мен за 1.3 ми се вижда много

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като оставим настрана подигравателните постове на tazzz, ето резултата от последното пътуване с Д13-ката от 07.01.2009(сряда).В.Търново - Варна - В.ТърновоИзминати: 454 км със 25 литра гориво.Начин на измерване: зареждане до горе и след пътуването пак до горе.И двата пъти зареждането е извършено от бензиностанция Лукойл на лясковския разклон.Натоварване: 3-ма човека,малко багажСкорост по магистралата отиване:120-130, връщане 140-160(където позволява разбира се).Общо за цялото пътуване: 5.5л/100кмКолата се поддържа в изрядно състояние.Карбуратора съм го разглабял и съм го почистил основно малко след като я закупих през 2005.Много кинти ми е спестила тази количка и много си я харесвам :rolleyes: Бих искал и да покарам за известно време и 5г D15Z1 да видя как е - винаги съм имал симпатия към този модел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е, баси ВТИ е на 7/100 извънградско нормално каране без ръчкане. Градско 9/100 лятото, и 10-12/100 зимата!!!Средно на 1 час в София - 10-ка :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,3 се кара на А95, а д15б2 - 1,5 повече и отива бензин А98 и така по-икономисва но 8/100 и 10/100 за градско незнам как ти се вижда - 8/100 с по тънки 14-ки гуми а 10/100 със 15-ки летни 195/50/15но втек-а е по икономичен спор няма 7-8/100 в града при нормално каране без ръчкане, така или иначе ако искаш съотношение пъргавина / разход по малко от 8 в града няма как да ти падне, иначе икономични са опел корсите с 1.7 харчи 6 /100 даже със спортен филтър и 421 спортна генерация, а дизел такива малки коли 5/100 в града както и да я ръчкаш, сам си прецени хонда и бензин и пъргавина не ми звучи като минимален разход.... :rolleyes: това го казвам само от опит, знам какво пише в книжките с предполагаем разход но с годините и несмяната на това онова разхода леко завишава... а ако сложиш въздушен филтър и генерация по да ти се вдигне разхода освен нещо друго- ако караш само в града, но пази и старите неща както сподели колегата, всичко е в пробване и във точната кола....относително е все пак...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,3 се кара на А95

.... А като и сипеш 100 карера сигурно кашля .... :) ... мани тия спецификаций ... карам си "комара" със 100 от ОМВ вече година и половина , може би и от това ми идва по-ниския разход ! Потвърждавам за пореден път : D13B2 , смесен разход в града - 8/100 ,смесен разход извън града - 6/100 ! Ше дам и един пример от лятото : Тръгваме от СЗ две коли .. моята и англичанка с икономик-моторетка ! Малко преди Бургас стрелките на бензиномерите отчитаха едно към едно ! Може и да е относително като показание , но е факт ! А да не говорим , че икономика е по-тромав от 1.3 ... ;) Така че .. моят глас отива при D13 ! Мерси за фниманието !забележка : зимата градския разход скача на 9 !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cls не виждам кое е подигравателното? Сравнявате колите по икономия предимно в извънградки условия? Подписвам се, че в градско на къса отсечка ( палиш студена кола, тръгваш, караш, паркираш ) Д13 ще гори повече дори от Д15Б2. Отделно ти разбираш и можеш сам да си почистиш карбуратора но 95% от масата не могат...а майстори за карбуратори много по малко от колкото компове за инжекция :PНа извънградко всичко е на кантар...дори гумите оказват огромно влияние, единствения безпорен начин да замерите Д13 и Д15 икономика е да вземете 2 чистак бърсак Хонди и да карате...тъй като няма как да стане гледайте заводските данни, нали знаете когато числата говорят и боговете мълчат (www.auto.ru - среден разход Д13 7/100, среден разход Д15-икономче 5.9/100) :) Поздрави на всички ;)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега в по-икономични Хонди от Лого и Сивик 3г съответно с д13б7 / 8 клапана пълна инжекция / и ev2 / 1.3 карбуратор 12 клапана / не съм се качвал :) За сивик 5г знам , че има двигател д15б1 , който е също 8 клапана и пълна инжекция , имаше колеги от форума с такива ,да споделят ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сивик 5г знам , че има двигател д15б1 , който е също 8 клапана и пълна инжекция , имаше колеги от форума с такива ,да споделят :)

Да, ама не. :PЧисто хипотетично...тоя двг е за 4ген сивиците, и е също 16 клапана двуточков инжекцион както д15б2, но има разни "екстри" които до скопват до граничните 75 коня да си спазват японците там някфи стандарти. ;)едит - пардон, даже май са по-малко ;)п.п. Дрейк, тука е момента да се намесиш баце... ;) Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тя темата е на година но нека и аз да се Изкажа .смятам Д15Б2 за по добър мотор от икономика защото е по прост .В смисъл 2 точкова моно инжекжия и по малко електроника .Аз много исках економик но много трудно се намират седани с климатици затова си взех Д15Б2 седан с климатик на газ разхода извън градско пловдив София ми е давало 6 -100 ГАЗ до 110 км на 5та.В града Бургас лятото гори повече отколкото зимата заради климатика и Курортистите има големи задръстваниея ми гори към 10 а зимата кам 9 ГАЗ .Но е доста по пъргав от економика само че като се пусне климатика и умира но поне не се пържим,Другото което е не знам точно но економика мисля че до 3000 оборота свети лампичката после става не икономик !!! в смисул то ако се кара до 3000 оборота тои и економика и Б2ката са на един разход почти и едни и същи скорости.Нека някой с економик да каже кога се изключва точно лапичката и на 3000 оборота на 5та с колко км е?

Редактирано от ivaivalito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6та ген D15Z6 на 5та при 3000 оборота е на 120км/ч по километраж, при 5та ген d15z1/3 предполагам е същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно пъргавината бих поспорил доста, защото имам з3-ка и доколкото съм запознат е идентичен с з1. Ама както и да е ... !!! на 3К оборота на 5-та съм съвсем малко след 120 км/ч, специално на з3-ката е възможно най - дългата скоростна кутия сигурно. На 3-та правя 155 км/ч при 6300 оборота. Сам смятай !!! Лампичката и след 3к об. си свети стига да не си натиснал газта много. Над 120 км/ч (3к об.) се включва втека и определено почва да гори повечко. Което ще рече около 6/100. Ако я карам пенсионерската (90-100) мога да кажа че пада и под 5/100. Но само на дълго без да смятам каране из градовете дето минавам, няма как да я засека. В крайна сметка излиза 6,5 смесен разход. И моята е все пак АНГЛИЧАНКА която е малко по тежка от 5-ген хетч. п.п. На газ недей гледа колко ти гори, защото там много зависи и каква ти е газовата система и как е настроена. Прост пример: тойотата ми гори 9-10 газ градско , а е 1.6 84 коня и е огромен кораб(86-та година).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се похваля, имам 5Г. хеч Д13-ка, ГАЗ и БЕНЗИН

Колегииии това моето животно не прощава, ЛАМЯ (голяма притова)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз с д13б2 потвърждавам думите на @Road®aceR, в града 8, извън 5.5-6 , нооо това е при умерено каране до 3-3.500 оборота, за съжаление аз почти никога не издържам на такова каране и все на места стрелката отива в 5-6 хиляди. И тогава си гори може би 12 на 100 в града. Това всичко на ви-пауър бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...