Jump to content
CrazyDriver

1.4is Vs. 1.5ls 6-та генерация

Recommended Posts

Здравейте на всички.Аз съм нов член на вашия клуб и все още не съм горд собственик на Хонда :) ,но съм в процес на закупуване на такава.Спрях се на следните два модела на Хонда Сивик 3 врат 6-та генерация - 1.4iS 66(90) kW(к.с.) и 1.5LS 85(115) kW(к.с.) VTEC-E.Изчетох много форуми, но никъде не намерих нужната ми информация и затова реших че най-доброто място на което мога да намеря достовертна такава е от вашия форум.Интересува ме кой от двата модела е по-добрия /сигурно е VTEC-a :) / , разхода му на гориво и кой е по-лесен за тунинговане.Ако смятате че по-добрия е 1.4iS, моля кажете ми кой от трите варианта на двигател е по-добър D14A4 /A8/ /Z2/ .Благодаря Ви предварително и се надявам че няма да издразня някой с тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..ако не те бърка по високия данък на Втека понеже над 100 коня не се зачита катализатора и данъка е по големичък изборът е един ВТЕК!Разликите в разхода на бензин са минимални а и като решиш да тунинговаш по добре е да почнеш от 115 отколкото от 90 коня :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен VITEC-а си е по добре. Взимай и не съжалявай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че карам Д14 аз гласувам за Витека. Разхода дори мисля че ще е по малък от 90-те коня. Както каза колегата по-горе - ако не те бърка по големия данък взимай витека няма какво да се сравнява според мен! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с големия 115 , земай него повече коне по кеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за ВТЕК'а , 115 коня - много мощен и изключително икономичен автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм модела 90 к.с., а мои приятели имаха преди същия модел, а скоро взеха този от 115 к.с.Предимства на Д15З6:1.Разход- по-нисък с около 0,5 л. извънградско 5,5/100 срещу 6/1002.Вървеж-няма нужда да обяснявам, нали :)3.Ниво на оборудване-стандартни АБС, въздушни възглавници, климатик, ел. пакет.При другия модел това са екстри.4.Това е малко спорно, но-цената на 115 модела е била по-висока, позволявали са си го или жени, или по-улегнали хора, съответно не е толкова "юркана" колаНедостатък-по-високият данък, който ако се вземат предвид горепосочените предимствам може да се пренебрегне на годишна база.Още един момент- цените им вече са с минимални разлики, и не виждам защо някои се колебаят. Не е като преди 2 години, когато бях си харесал 115 к.с. модела и цената му беше 5-6 000 евро, а на 90 к.с. модела- 3000 евро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CrazyDriver

Мерси много за отговорите.Ако няой има какво още да допълни, нека да заповяда.Относно VTEC-a , и аз съм по-склонен да си взема него, но ме е страх че повечето от тях са юркани много здраво, а също така съм чувал (непотвърдена информация), че живота на VTEC двигателите е по-малък, затова съм малко скептичен към него, но след като всички смятате че той е по-добрия смятам да потърся такъв, пак да видим какво ще стане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dio

Много ясно че ВТЕК-а, обаче и цената е с 1000лв отгоре :)...а и не се срещат много често, но пък ако си намерил читав ВТЕК вземай без да му мислиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само не разбрах що всички се метнахте на тоя VTEC?! :huh: Още повече, не разбрах бат' Косьо де ги виде тия 6/100 извънградско при D14A4? Моята си гори 5 при нормално каране (80км/ч на 5-та). 6 литра вече почва да ги цуца между 100 и 110. Над 140 отивам към 7 и нещо, над 160 минавам на 8-9. Двигателят е много развъртян за този клас аз лично съм адски доволен от качеството и производителността, която получавам от такава кибритена кутийка! Пич, ако ше плащаш големия данък за над 101 коня, то поне да си заслужава, т.е. VTi 160BHP. Тези 115BPH няма да ти дадат кой знае каква разлика спрямо 90-те на D14A4. Отчитам факта, че вероятно наистина е покарана повечко, не се знае и КАК е карана и може вече отдавна да са ти измрели половината коне така или иначе. А да лашнеш една торба пари после за основен ремонт, че да ги впрегнеш пак всичките, просто не си струва. Покарай една японка с D14A4 и после сравни вървежа с VTEC-a. Като имаш предвид, че по "прекрасните" ни пътища не можеш да летиш много-много, не е оправдана по-голямата инвестиция. А и знам от други хондаджии, че VTEC е по-труден за поддръжка, части по-трудничко се намират и са по-скъпички (може и да греша, защото не карам VTEC, за да знам от първа ръка ... ). Та, да не дава Господ да ти трябва ремонт по мотора ... :beer: Кат' сте луднали по тез Витеци, голямата работа! От чисто практична гледна точка разсъждавам - ако ти е ПЪРВА Honda, не се мятай на екзотика. Вземи си по-масов автомобил, да не те боли главата после. Па по-нататък, ако още те кефи колата (щото и тоя вариант го има - да спре да те кефи и да се чудиш на кого да я набуташ, та да си купиш друга), винаги можеш да си направиш swap на мотора.

Редактирано от Калоян Кателиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Кало�н Кателиев
Отговорено (Редактирано)

Ся 'къв беше тоя двоен пост от мене?! :beer:

Редактирано от Калоян Кателиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с VTEC около 140 коня е да ти кажа подобро от тва - НЕМА :beer: харчи малко върви много,перфектните съотношения,зимай VTEC-a и не му мисли....ако не е VTEC си е просто автомобил :huh: :huh: със здраве !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама не.......витека (икономичен)се тунингова по трудно от Д14А4 :beer: ............тоя 115 коня е англииския 5 врати,които тежи повече и наи големия проблем при тунинг са му скоростите,а конверсията към витек е по лесна от смяна на скорости............така че ако пипаш под капака си вземи Д14а4,ако ще караш само Д15Z6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за моторите се казва че возят душатата ти,това важи и за колите в голяма степен,така че има значение с каква кола ще се придвижиш от точка А до точка Б?,ако за някои няма значение то по добре да си купи голф3(фиат) на метан и да си пърпори евтино и щасливо...115 кончета е избора,90 кончета само я пробах и не можеше да откине.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за vtec-a. Кола с нисък разход и сравнително пъргава. Моята е до 120 по километраж (114-5 по GPS) на 5-та в икономичен режим. По-икономична и по-пъргава е от D14 и не го твърдя защото така пише в каталога. Като си търсех хондата пробвах около 5-6 D14-ки (3-врати и англичанки) и две Д15з6 моята беше втората, за другата просто ме изпревариха, но в момента в който я настъпах усетих разликата. За тунинг нищо не мога да кажа, все още не съм се захванал с това. Що се отнася до намирането на читава, аз достигнах до извода, че е една идея по-лесно да попаднеш на по-читава D15Z6 отколкото на D14.Малко :beer:

Извинявай. Мислех, че автомобилите са средства за транспортиране по пътищата, а не инструмент за мерене на пишки и рязане на крайпътни дървета (и странични участници в движението). My bad. :huh:

Колега не за всеки колата е просто средство за транспорт, за някой може и да е за мерене на п..ки и рязане на крайпътни дървета, но за други е бездънен извор от удоволствие :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с VTEC около 140 коня е да ти кажа подобро от тва - НЕМА :huh: харчи малко върви много,перфектните съотношения,зимай VTEC-a и не му мисли....ако не е VTEC си е просто автомобил :P:huh: със здраве !

Извинявай. Мислех, че автомобилите са средства за транспортиране по пътищата, а не инструмент за мерене на пишки и рязане на крайпътни дървета (и странични участници в движението). My bad. :beer:
алооо що неси купиш колело !Разбирасе че 1.5 Втек е подобрия избор а в 6г. тои е 115коня .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Slayer
Отговорено (Редактирано)

И аз съм за Vtec-a. То не случайно струва повече. :beer: Моята е vtec-e , хем е 90 коня и съм много доволен. Карах същата като моята с 1.4 и има разлика, брато. 1.5 е по-пъргав и в ниските и във високите обороти.

Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

Трудно насмогвам ве4е да си записвам бисери :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тука некви проблемации станаха айди да са спрем, че и тая тема ще се затвори... колегата да седне да покара и двата модела и който му е по на сърце него да си земе... за мене колата е начин да се предвижиш от точка А до точка Б и на сичкото отгоре да изпитваш удоволствие от шофирането без значение колко коня има под капака и дали е ВТЕК или не .. аз си се кефя на колата щото си е моя ... а че някоя запорожка ме изпреварила на някой светофар!!? мерете си пишките по пистите ... Колега купи си кола, която хем да ти доставя удоволствие, хем да имаш парички да я глезиш... па било то и да й напълниш резервоара до горе :beer: ... айде без лоши чувства и със здраве...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм с VTEC около 140 коня е да ти кажа подобро от тва - НЕМА :huh: харчи малко върви много,перфектните съотношения,зимай VTEC-a и не му мисли....ако не е VTEC си е просто автомобил :P:huh: със здраве !

Извинявай. Мислех, че автомобилите са средства за транспортиране по пътищата, а не инструмент за мерене на пишки и рязане на крайпътни дървета (и странични участници в движението). My bad. :beer:
така е колега така е :P тва че имаш голяма кола незначи че трябва да се удряш някаде обаче :P който не може да кара и с 20 км може да одреже дърво и да се убие....така чеееее......сещаш се ;) ае със здравеп.с Сорри за оффа Редактирано от HONDA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз така малко да използвам темата за да попитам .Имам 1.5 114 коне двигател D15Z6 /hatch/ Тва сега Японка ли е или не и още нещо купих си CD PANASONIC буксата ж колата ми е доста различна от стандартната или ЕВРО БУКСА как я водят там .Някои да ми каже изпрати ,продаде такав преходник /плащам черпа изказвам благодарности/ :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Калоян КателиевВ над 90% от това което каза не си прав. Рискувайки да се окажа чист спам за темата, ще застана от страна на опозицията /защото такава винаги трябва да има/Единствения недостатък на D15Z6 е високоя данък! От там нататък незнам за каква екзотика става дума? Подръжката му е почти същата като на d14a4! Части има. Не са скъпи.За основен ремонт не думай, защото вероятноста да вземе "издухан" витек е същата каквато да вземе и "издухана" D14-ka. А и всички знаем колко душа носи една хонда и кога се прави основен ремонтА разхода действително е по-малък на витек-а! Ако не вярваш почети малко повече или пък питай някой! /а и говорим за малка разлика/. Също и се поинтересувай колко е данъка на Vti-ката.И накрая да кажа че аз карам D15Z6 защото намерих отлична. Вероятно ако преди това ми беше изпаднала читава Д14 щях да карам такава.Във връзка със това искам да кажа, че нямам нищо против Д14-ката. Та смятам, че дори и малкия мотор D14A3 е достоен за уважение, ама дай сега да не всяваме заблуда в мнението на момчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest brummm

Тея Д14ки не са най-бързите 90кс, 5та ген 90кс е друго нещо... А Икономика е икономичен и то ако го кара леко харчи колкото дизел такаче къде е спора тука незнам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички.Реших да послушам савета ви и днес бях до Горубляне на test drive. Имаше само 3 LS-ки и 3 iS-ки. На iS неможах да се кача защото или попадах на продавачи които не си знаят интересите или на такава Хонда която е забита в някой ъгъл и за да я изкарат трябва да преместят още пет коли, така че успях да тествам само една LS. От кръкчето което направих ми се стори паргава, но все пак неможах да пробвам палните й вазможности :) , не исках собственика й да изпадане се шашка :) Смятам да се поогледам още малко и ако успея да направя test drive и на iS и тогава да преценя коя да взема.Ако някой има какво още да добави, моля да заповяда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще е D14A4/A8/Z2.... няма значение, просто според различни години, различно наименование на двигателя, който принципно е един и същ (същата работа е D16Z6-D16Z9)По темата - Аз не карам нито една от двете коли с въпросните мотори, така че съм безпристрастен (че повечето хора си хвалят магарето което имат, но няма значение де), но от двете препоръчвам Сивик ЕК3 (т.е. Сивик с D15Z6 мотора, 1.5 витек - 114к.с.) Защо ли ? Ами защото върви повече от Сивик EJ9 с D14A4/A8/Z2 (т.е. 1.4 90к.с.) и има по-нисък разход ма гориво от него. Мисля, че няма какво повече да добавя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да знаеш разхода на Сивик D15Z6 долу горе как варира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

логичния избор е 1.5 vtec-e !... при един и същи разход, получаваш по-мощна колапък и пазарлък в цената винаги можеш да направиш ... колегата ADH-Honda както винаги го е написал в 2 реда точно и ясно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да знаеш разхода на Сивик D15Z6 долу горе как варира

ами моята D15Z6 зимата 5.5/100 извън града/при преобладаващ икономичен режим!!!/, 9-10 градско /в сф/сега като се затопли ми даде 6.2/100 смесен :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone
Отговорено (Редактирано)

Колега който и от двата да вземеш няма да сбъркаш. Икономичния VTEC е двигател който е трудно податлив на тунинг. Ако искаш да се возиш няма значение кой от двата двигателя ще избереш. И на двата двигатела силата им е на прибилзително еднавки обороти 5500/6000. За икономиката ( На колежката преди мен) мога да кажа че спрямо моята D15-ка няма еластичност (когато работи в икономичен режим с бедни смеси колата поема мъчно) При 120 км/ч на магистралата и трима души на 5-та ако трябва да изпреварваш трябва да върнеш на 4-та, докато при моя двигател не е така (може и скоростите ни да са различни). Това са моите впечатления за икономичния VTEC (сравнен с Д15Б3) за Д14-ка не мога да кажа нищо.

Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Miroslav.Ivanov

VTEC разбира се. Аз карам такъв с двигател D15Z6. Разхода извън градско със 120 ми дава 4/100 (все пак е постоянно в ECONO), а градско в София 8/100. Много икономично и прилично мощно возило. Части за Vtec има всякакви във веригата Евро 07. Вчера взех от там ангренажен ремък (немски), ролка (японска), въздушен и горивен филтър (немски) за сумата от 96 лева. Преди това взех 2 биалети (японски) по 24 лв. едната, имаше и немски за по 16 едната. Поддръжката не е скъпа. Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 на 100 при скорост 120 - е много ама страшно много се дразня на подобни простотии, що ги пишете бе хоро, кого льжете???!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest insane

Още един глас за В-тек двигателите, там просто имаш 2 настройки, които дават на двигателя пъргавина и еластичност във всички обороти + това, както спомена един колега- имат по-богато серийно оборудване, вече зависи от конкретната кола, но дали 1.5 115к.с. или 1.6 125к.с. не е особено важно (не искам да споря с никого, 1.6 сигурно е с една идея по-добре) .Успех и внимавай с продавачите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха ако не можеш да се решиш коя да баде си купи две хонди едната витек другата д14-ка :). аз сам за д14а4 варви страотно :):P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много писахте, но и аз да кажа с Д14А4 съм данъка за миналата година 2007 е около 24 лв., за тази 2008 има около 30% увеличение, за стари автомобили. над 100 кс данъкът е над 110 лв като прибавим и увеличението, работата отива на разлика от около 100лв. е ако това не ти е проблем скачай с витека... но ако погледнеш данните за двата мотора разхода е приблизително еднакъв, а 100 лв са си 40 и литра бензин или един месец каране говоря за градско а може и повече... пък за вървенето то е ясно витека...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Miroslav.Ivanov

4 на 100 при скорост 120 - е много ама страшно много се дразня на подобни простотии, що ги пишете бе хоро, кого льжете???!!!

Приятелю не знам каква кола караш, но при мен резултата е реален. Карам я с бензин 98, двигателя е перфектен, не я настъпвам и т.н. Сега ако на тебе ти издиша отвсякъде ще ти харчи и 12 извън града. Нямам намерение да споря с теб за това, достатъчно ми е че извън града си пътувам, почти за без пари. А на теб ти пожелавам някой ден да случиш и ти на такава кола.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mr.Stefanov

Аз съм с Д15З8 и съм много доволен именно от разхода на гориво,както и от пъргавината с VTEC-a няма 6-5 :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един глас за Д14ката и един за Втека - така може ли да се гласува? :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...