Jivkos 0 #1 Posted November 26 (edited) Здравейте, днес при палене двигателя започна да вие странно. Нещо го мъчи, но не мога да определя от къде идва звука, дали от компресора на климатика (но при включено и изключено положение звука не се променя)... може ли да е водна помпа или маслена.... вярно тъпо е да се гъдае, но поне някаква насока кое може да се отхвърли като причина. Прилагам клип. video-7f93bc0dc588ecbd0634d8b9076179fc-V.mp4 Edited November 26 by jivko_88@mail.bg Share this post Link to post Share on other sites
milenjs 9 #2 Posted November 26 Или пък динамо /генератора/. Share this post Link to post Share on other sites
Jivkos 0 #3 Posted Wednesday at 12:56 PM Да, вероятно е алтернатора... откачих ремъка и виенето спря. Всички ролки се въртят свободно, алтернатора също, но като закачих ремака пак същото. Пипнах алтернатора и за 1 минута беше загрял доста, а двигателя си е студен.... Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #4 Posted Saturday at 11:50 AM Здравей, Имах същата случка в една съботна сутрин през лятото. Трябваше да пътувам и при стартирането на двигателя се чу същото виене. Вдигнах капака и се заслушах. Не можах да преценя веднага от къде е, понеже пистовият ремък върти и няколко ролки, освен компресора на климатика и алтернатора. Пипнах алтернатора и се беше напекъл за няма и минута. Обаче при мен се появи и миризма на изгоряла изолация. Като на бакелит. Това, което ме насочи, окончателно към алтернатора беше, че спря да зарежда акумулатора. Наблюдавах го през ELM327 на телефона. Понеже в съботния ден не работеше никой от сервизите за стартери и алтернатори, а трябваше да пътувам, се наложи да купя чисто нов алтернатор Denso. Виенето изчезна, акумулаторът се зарежда и всичко си дойде на мястото. Интересното е, че след като го монтирах и стартирах двигателя, и новият алтернатор се загря доста за отрицателно време. Явно това си е експлоатационна особеност на нашите алтернатори. П.П. Старият алтернатор все още не съм го дал за рециклиране, за да кажа какъв точно е бил проблемът. 1 Share this post Link to post Share on other sites
milenjs 9 #5 Posted Sunday at 07:40 PM Загрял е защото се е натоварил, акумулатора е бил вече разреден и е трябвало да се зареди. Те и съвременните алтернатори издържат на висока температура, по разни военни джипчета дето имат висока консумация на ток и над 120 градуса не ги плашат Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #6 Posted 12 hours ago Акумулаторът си беше зареден. Това си го следя. Share this post Link to post Share on other sites
Johnny_V3 29 #7 Posted 12 hours ago @Jivkos, има и още един вариант. Ако е много натегнат ремъка - пак така ще вие. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #8 Posted 11 hours ago При R20A2, rемъкът се натяга автоматично и калибрирано от амортисьорче на обтяжната ролка. Няма как да се пренатегне. Амортисьорчето може единствено да охлаби с течение на времето. Но пък този звук, който се чува, не е от хлабав ремък. Share this post Link to post Share on other sites