Jump to content
Sign in to follow this  
mpetrov@onemoreframe.net

Обслужване на нов(стар) автомобил CR-V K24Z4 2010

Recommended Posts

Здравейте колеги, тъй като съм официално горд собственик на Хонда, сега предстои и обслужване. Четох доста в темата за маслата, но като начинаещ и за първи път собственик на Хонда, тотално се обърках с всичко изписано за маслата. 
 

IMG_6836.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Официално да ти честитя за чудесната придобивка!

Да се грижиш за нея, а тя да се отблагодари с поне милион безаварийни километра!

 

Ще споделя, какво бих направил аз:

1. Антифриз и спирачна течност - тези течности може да се проверят лесно. А и си показал документ, на който се твърди, че спирачната течност е сменена преди година. Тествай я с тестер за наличие на вода, а антифриза, ако е бистър - тествай го на колко градуса замръзва. Ако са в нормите - не ги закачай.

 

При всички Хонди, които съм карал, стрелката на температурата на загрял двигател седи точно на едно и също място (малко под средата). Провери и това, като някакъв ориентир.

 

Виж маслата бих сменил всичките.

За двигателното масло - виж какво пише на капачката и колегата @CARPERA ще ти даде насока за добро масло.

В задния диференциал и в скоростната кутия - само масло на Хонда.

 

Провери си дисковете и накладките (за ръб на дисковете, дебелина, колко феродо е останало).

И то май друго не остана! :)

 

Сипи й хубав (100) бензин и смело напред!

 

Ако й слагаш газ - само в Каравела Газ - препоръчвам.

Там сложих на първата си Хонда и на първичния преглед казаха, че отдавна не бяха виждали толкова качествено и кадърно поставена газова уредба.

 

Засега толкова. Ако се сетя нещо - ще пиша пак.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито и безаварийно + нови радости и маршрути!

Провери методично дали всички екстри си работят, както и състоянието на купето за повърхностна ръжда отдолу.

Първоначалните километри музиката по-тихо (или без) и се ослушвай за странни звуци при движение. Статичните огледи на окачването не показват всичко. Ако е наред, ще чуваш само гумите. Виж им налягането и дали някоя не тресе, и е за баланс. И полекичка докато и свикнеш с хандлинга - колата е висока. Мотор - дал Бог, но свикни със спирачките в сухо и мокро време. Виж и чистачките, да не маже някоя, както и пръскалките дали работят и са регулирани правилно. За зимната им течност си знаеш. 

Днес / утре няма да е студ - пробвай климатика. И да иде студ - важен е - за да изсушава стъклата.

Триъгълник / аптечка / пожарогасител (виж му скалата, да е в зеленото и кога е проверяван) и ако не са ОК - вземи си нови. Крик / ключ за джантите / налягане в резервната гума / резервни крушки и провери дали всички светлини работят.

Маслата са ясни, ще ги смениш и отпочваш на чисто. Трансмисионните - само Хонда. Колегите с като твоята кола да кажат раздатката дали се маже с АТF, или си е отделно с HGO. Бръкни с пръст през гърловината за маслото и виж има ли полипи отвътре на капака на клапаните. Ако е чисто може и без промиващо временно масло за ДВГ-то. Равенолите са добри масла за него.

Ха приятно разучаване на новата играчка. ;)

Edited by ceco_accord
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо да попитам имаш ли възможност да сменяш  сам нещата,примерно ,двиг масло накладки и спирачна течност.

Антифриза сменяш задържително една туба ще ти стигне,аз бих сменил и термостата с оригинален ,може да се вземат тук от форума .

20241013_180422.thumb.jpg.e7fd683d2eaedd76bbef6fa5a2f1743b.jpg

 

Спирачна течност снимай казанчето отворрено и ще ти кажа.

Сменяш я цялостно  течността чрез източване от всеки апарат ,като при смянята се обслужват апаратите,това е почистване и смяна грес водачи.

Казваш точно товя на майстора.

Масло хидравлика е 1л сменя се там също ,не просто само в казанчето.

Това е маслото

Screenshot_20241119_082001_Chrome.thumb.jpg.11f59354e7c4a79875eed6715c86a44b.jpg

Масло заден диференциал е 1.2л,има две пробки долна и горна на диференциала,източваш от долна наливаш до протичане през горна.

Това е маслото

Screenshot_20241119_082022_Google.thumb.jpg.cb3cf1e44305358249539684b9805dab.jpg

Хубава спирачна течнос ДОТ 4 1л стига за хубава промивка.

Screenshot_20240626-131434_Chrome.thumb.jpg.8d7a1cc1f5b0a7c0b1de58b9e1b3ac72.jpg

Точната грес за водачите

Screenshot_20241119_084801_Gallery.thumb.jpg.d88c816353693dbaf7c8c6ebae86cf9a.jpg

 

Двата маслени филтъра които стават за твоя двигател.

Screenshot_20241119_083028_Gallery.thumb.jpg.67d8f0a8e5d9d24c540da657991b5441.jpg

 

 

Маслото с което да изчистиш 4-5хил пробег двигателя,това не е промивка да не се заблудят други,това масло има повече промивни свойства от стандартните,може да се кара  за постояно,аз съм с него в момента двигателя мърка.

Мaслото и филтъра  става за R20  и за К24 мотора на CRV 3.

Screenshot_20241119_083207_Gallery.thumb.jpg.cca8777f417ef43d9887414beb2ccc46.jpg

Това е след него

Screenshot_20241119_083234_Gallery.thumb.jpg.d643ef99ebdca7be2b75b5141a1f56ce.jpg

 

Проверяваш ремъка пистовия ако е нацепен и напукан се смена и той.

Проверяват се свещите ако са за смяна ,Denso или NGK иридиеви японски.

Сваля се всяка бобинна и се оглежда дали не е напукана лулата,ако има пукнатини сменяш Denso е марката там,аз взех 2 втора ръка 50лв.

За тези пукнатини говоря

20231122_211249.thumb.jpg.3c3bb6637ad03e24b0c51a5a36fd0561.jpg

 

Масло автомат 4л ще ти стигнат и филтъра автомат това са,от тук от форума.

Screenshot_20241119_084724_Gallery.thumb.jpg.34eadc57d52bb0f26bac7e8525cec839.jpgScreenshot_20241119_084844_Gallery.thumb.jpg.b5170f5a7cfc903a72d2dd7d402f8520.jpg

 

Клапани хубаво  се регулират и тогава ще се види веригата и валовете искай снимки.След газифициране се проверяват на 30 хил км клапаните.

Сигурно нещо пропускам питай.

 

Раздатката е на едно с ATF нямаш отделно масло.

Amsol XL не е нито времено и  промиващо масло.

Хубаво е да провериш акумулатора с товарна вилка  или уред за стартов ток имат го в магазините за батерии.

Edited by CARPERA
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, CARPERA написа:

 

Майстор ще ми ги сменя най-вероятно защото нямам удобно място на което бих се справил сам. 
Ще последвам всичко както е написано. И ще кажа скоро.

Това е положението под капачката. Не знам дали се вижда нещо.

IMG_6842.jpeg

IMG_6841.jpeg

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се види, но не се занимавай.

Като се отвори за реглаж на клапани, ще се види как е.

Сложи си ново масло и това е.

Не цитирай цялото предходно мнение (особено ако е дълго) и отговаряш непосредствено на него, че е тегаво за четене.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тава тук е зле и ще се покаже като се махне капака.

 

Задължително къса смяна сAmsol XL 0w20.

Като видим двиг ще кажем за промивка ли е.

Направи нови снимки на освети с фенерче, не на телефона.

Screenshot_20241119_115507_Samsung Internet.jpg

 

Ето ти друг К24 

Screenshot_20240817-122832_Messenger.thumb.jpg.27927f1e5b770f995d287fcc2d164d28.jpg

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Използвай това за да изчистиш предходното мнение което цитираш.

2097965737_Screenshot_20241119_123829_SamsungInternet.thumb.jpg.e2b570285df798121180952100abbf93.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

И каква марка е оригиналният термостат, който може да се “вземе’ от форума?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е марката зa R20

20241013_183103.thumb.jpg.c30385d6c522874db6661960567a19cc.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лошото в че майстора ми ми даде час чак за 2-ри защото има много работи, няколко мотора е отворил и ми каза че иска да има време за да я обслужи на спокойствие. Това означава че няма да я карам сега много та да не кажа изобщо, докато не се обслужи, може би ще отида до КАТ за номера. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Масло и филтри можеш да смениш  навсякъди да караш да и се порадваш по празниците.

Нищо няма да и стане за месец.

Провери спирачна и хидравлична да са на мах,също и антифриза да е между мах и мин в разширителния съд и карай,ако нещо се съмняваш снимай.

Може да купиш другите масла за 2ри.

В допълнение към горния пост това е термостата който сложих на моя R20  трябва да се провери по рама кой е за К24.

20241119_151507.thumb.jpg.8be9727e59a19c3bf489afb098019810.jpg

 

проверка тук по VIN за всички оригинални части.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

 

Незнам за твоя майстор но днес се наслушах на простотии н адруг майстор как 15 год Хонда се карала с 5w40или дори по добре 10w40 защото тук било като в Африка лятото,,и мотора вече имал хлабини.🤣

Не слушай такива майстори.

Edited by CARPERA
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре ще отида да го видя, като се чух днес с него ми поиска рама и каза, че ще поръчва оригинални масла, казах му Ок но за двигателя само да не е на Хонда а на Амнисол. Относно мотора теЗи отлагания които се виждат на снимката, това може ли да се почисти с промивка някаква, знам че се правят на мотори или не е Ок? Ще му кажа и кои филтри да ми поръча, И искам да я огледа на бързо дали мога да я карам спокойно в следващите 12 дни.  Малко трябва да и свикна с габарите и с това че е СУВ и не е толкова маневрена на по-тесни пространства :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, mpetrov@onemoreframe.net said:

Утре ще отида да го видя, като се чух днес с него ми поиска рама и каза, че ще поръчва оригинални масла, казах му Ок но за двигателя само да не е на Хонда а на Амнисол. Относно мотора теЗи отлагания които се виждат на снимката, това може ли да се почисти с промивка някаква, знам че се правят на мотори или не е Ок? Ще му кажа и кои филтри да ми поръча, И искам да я огледа на бързо дали мога да я карам спокойно в следващите 12 дни.  Малко трябва да и свикна с габарите и с това че е СУВ и не е толкова маневрена на по-тесни пространства :)

  Мслото си го вземи ти и филтъра не оставяй да оцапа всичко майстора.

Няма да го намери на такава цена  маслото и двете масла.

Направи снимка на двигателя без капак клапани,да видим има ли отлагания.

 

Но щом си оставяш всичко на майстора  ясна ще е работата.

Язък за толкова писане и обесняване кое защо и как трябва да вземи точния Аймсол XL0w20 има доста разновидности.Кажи му че искаш да слагаш 0w20 да видим отговора  на майстора.

От където и да поръчва маслата оригинални няма да са на тези цени ,ще си вземе отстъпката за тях а за теб скъпата цена.

Това точно тази туба ме съмнява да намери  а и филтъра автомат оригинален не се продава навсякъде.

Screenshot_20241119_084724_Gallery.thumb.jpg.3d02cba545c73a451b5b0c1b8bd9e8b1.jpg

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ще го питам какво и от къде, аз си ходя при него от седем години и той ми казва каква отстъпка има от частите и че я взима, само че ми взима много малко за Труд. Имам впредвид всичко което сте ми написали. А това на снимката от групата ли ще го взема? А другото което е че отстъпката от труда която ще ми направи ще е релевантна на разликата в цените. 
А капака на главата аз съм не мога да го отворя,  ще е чак като го взема да го прави моя майстор. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA Ситуацията с моята Хонда е следната. Двигател K24Z7, на капачката пише 0W20. Някъде дори прочетох 0W20 (all temps.).

В двигателя съм сипал 0W20.

А ми се налага да водя следните спорове:

"Ти си луд да сипеш 0W20! Мани ги Японците какво са написали на капачката! Те не зная в кой регион живееш! Това масло става за Канада, но тук само 5W30, а още по-добре 5W40, защото лятото 0W20 ставало на супа и хич не смазвало!"

 

А кажи ми сега какво да кажа! :)

 

Просто споделям!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny_V3j

Може да им кажеш на тези да си спомнят географията и да видят Япония какъв климат има , явно са двойкаджии в тази област.

Да тези големи простоти съм ги чувал хиляди пъти .

@mpetrov@onemoreframe.net

Да маслата може да ги вземеш тук от форума от общите поръчки.

Mръсотията се чисти зависи каква е с отваряне на двигателя и с химия,едва ли ще го направи твоя майстор.

Да и с масла  се чисти но е бавна процедурата.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбрах как се чисти? С химия? А кой ще го изчисти ако не го направи майстора? Ако не е добре положението не трябва ли колата да има някакви симптоми? И как да ги хвана като съм нов в ХОНДА

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има доста теми в тази раздел прочети ги не само за маслата.

 

Ето как се чисти.

И този двигател е бил топ при покупка и никой не е отворил капачката масло,може и да я отворил и нищо да не види.

 

Edited by CARPERA
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи днес ходих при майстора поръчал е маслата за кутията и диференциала, ще сменим и антифриза каза задължително. Аз ще взема Амнисол, така че ако може да ми дадете съвет от къде да взема 5л. и масления филтър. Сутринта светих с фенерче но от снимката пак нищо не се вижда.

IMG_6846.jpeg

IMG_6847.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би ако га напиша зи 10ти път ще излезеш от твоята тема и ще прочетеш и друга полезна информация в форума.

Всичкита масла може да ги намериш тук в форума в общите поръчки  там е даден линк към сайта  с наличности в БГ има и телефона на момчето грижещо се за тях.

Мисля.че подържа масления на Манн а на  Purflux и майсторати може да поръча,има го на доста места.

Незнам кой ще се наеме  да почисти двигателя освен автора на постнатата тема.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виждащата се гърбица хич не изглежда добре. Тоя к24 нямаше ли проблем с тях?

Като се ходи на реглаж, ще си покаже.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Написах му как да провери в пост 3, ако не, в пост 6 как да постъпи, но още не е стигнал до там. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Rakeem said:

Виждащата се гърбица хич не изглежда добре. Тоя к24 нямаше ли проблем с тях?

Като се ходи на реглаж, ще си покаже.

Кое е гърбицата колега, аз пак питам ако е токова зле мотора, няма ли да има индикация? Все едно ми казвате тая всеки момент ще хвърли кокалите на мен така ми звучи? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, CARPERA said:

Може би ако га напиша зи 10ти път ще излезеш от твоята тема и ще прочетеш и друга полезна информация в форума.

Всичкита масла може да ги намериш тук в форума в общите поръчки  там е даден линк към сайта  с наличности в БГ има и телефона на момчето грижещо се за тях.

Мисля.че подържа масления на Манн а на  Purflux и майсторати може да поръча,има го на доста места.

Незнам кой ще се наеме  да почисти двигателя освен автора на постнатата тема.

 

Моя грешка! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, ceco_accord said:

Написах му как да провери в пост 3, ако не, в пост 6 как да постъпи, но още не е стигнал до там. ;)

Не съм да, много ми дойде информацията и се опитвам да я асимилирам, а и според някой колеги като чета мотора на колата си заминава, а тя работи перфектно? Ще я закарам естествено на реглаж, само че това не става от днес за утре. И тук сигурно месец ще трябва да чакам, през това време не препоръчвате да карам колата ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая кола до преди да се внесе и продаде на теб се е движела, нали?

Какво би и причинил, ако продължиш да я караш нормално?

Двигател се скапва скоропостижно само умишленно и творчески. Ако не е обслужван и ползван нормално, това е предходен и дълъг процес - вина нямаш, нито можеш да върнеш времето назад.

Но ако ще си по-спокоен - карай си Пасата. Поне за него ще е добре - кола се скапва и от стоене.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не тв разбрах колега, в това състояние което описват останалите колеги да я карам или не? За пасата нищо не съм писал, той заминава следващата седмица. А и за това си купих Хонда, просто питам защото не разбирам, а пак се повтарям няколко човека ми писаха че ми е зле мотора и се чудя какво да правя да я карам ли сега докато не мине реглаж или не, това ми е въпроса?

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, mpetrov@onemoreframe.net написа:

Кое е гърбицата колега, аз пак питам ако е токова зле мотора, няма ли да има индикация? Все едно ми казвате тая всеки момент ще хвърли кокалите на мен така ми звучи? 

Ей това ограденото на снимката. 

Онези сивите петна ми изглеждат като язви.

 

 

 

IMG_6847.jpeg.d478cb167c62d1aa1687734c27cc4788.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, mpetrov@onemoreframe.net said:

Кое е гърбицата колега, аз пак питам ако е токова зле мотора, няма ли да има индикация? Все едно ми казвате тая всеки момент ще хвърли кокалите на мен така ми звучи? 

1260340680_.thumb.png.0c25f2a558931ced233a0109cd813ec7.png

Всичко ще се види след махане на капака клапани.

Гърбицата е маркирана с жълто и според мен  не е зле само повърхностно е ,виждал сам и доста по-зле ,в поста с снимките от мен на другия К24се вижда,с червено съм маркирам чернилката,опитай утре на студен двигател с нещо да я разтъркаш,да не е метално,ако лесно се маха ще се отмие,дай снимки

Карай колата нищо няма да стане,спирачната течност течността на хидравликата на макс,антифриза в разширителния съд да е между мин и мах

Пак ще го напиша смени маслото и  масления филтър,въздушен и филтър купе ще ти предложат навсякъде.

Маслото от тук,в синия линк са маслата налични в Бг има го и Аймсола 0w20XL даден е телефона на момчето в темата да го питаш за маслен.

 

Снимай тези съдове казанче хидравлика сивото с червената тапа до фара,казанче спирачна отворено,казанче антифриз до фара освети го с нещо да видиш докъде е течност,изкарай да и видим цвета.

Клапаните се регулират на студен мотор това е важно тоест двигателя сега студеното трябва поне 8 часа да стои на студа,ако ти вкарат колата и направят реглажа нищо не става,тогава ще се видят валове да снимат и чернилката колко е,ако зне твоя майстор кои белези да гледа ще каже и за веригата,в това се съмнявам в твоя майстор.

Карай колата няма да се счупи,и нищо няма да и стане докато отиде на майстора ти.

Снимай пиши и питай.

Важно е от тук нататък хубави масла в двигателя и другите системи и всичко ще се оправи.

Този филтър може да го намериш в магазините за авточасти в града ти  бюджетен и хубав е.

Screenshot_20240624-103542_Gallery.thumb.jpg.15009bda2104d48880c6dc4825e209e7.jpg

 

 

 

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И нещо само да добавя:

За момента знаеш колко пари си дал и виждаш само общата форма на това което си взел. За техническото състояние ще съдиш след време, ако имаш опит. Ако не - ще чуваш разни мнения.

Съдейки по това че не знаеш какво е гърбица на разпределителен вал, ще ти отнеме доста време.

Но щом си дал камара пари, значи в друго си добър. Фокусирай се там, а колата дай на професионалист. Желателно е да е чувал как работи хондов мотор и да има хондов тестер. 

За хондов обгрижван нормално километрите пробег намат значение - в случай че вярваш на таблото и документите.

300000 магистрални са 3000 мото часа. 30000 градски са 2000 мото часа. Твоята къде е карана?

А ако искаш директен отговор - карай си я!

Разбирам поне че държиш да е проверена и сигурна, което е нормално за семеен човек. Просто имай малко търпение и нещата ще се изяснят.

Карай я - да върви!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA

утре сутрин ще я снимам. За тази процедура ми препоръчаха тук в София в Овча Купел сервиз(за реглаж) те би трябвало да го знаят това щом във форума пише, че са най-добрите в София.

@ceco_accord
колега със сигурност не разбирам от коли, не съм го и твърдял. За мен всеки трябва да разбира от това което прави! Както вие разбирате от тези коли, аз може би разбирам от други неща, това е нормално! Много си прав за семейството, искам да имам кола която да ме закара от точка А до точка Б без да и се треса ще ме закара или не! Това е важното за мен! Колата много ми харесва и тепърва ще науча елементарните неща за нея. Благодаря ви, че все пак ви се занимава да пишете!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да става сервиза но не знам дали ще се договориш да снимат,пробвай,да кажат веригата в какво състояние е,а това не е отговор ок е или просто добре.

Правилния отговор е  веригата има ресурс от още еди колко си километра,само от един човек съм чувал този отговор.

Разтъркай чернилката която се вижда на снимката ако се маха снимай ,това може да се поправи ще ти кажа как.

Щом си от София утре може да купиш маслото и филтъра от момчето от общите поръчки и да го смениш и караш колата.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какво да я разтъркам, парцал, нещо гумено, ти с какво би я ратъркал?

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моля не цитирай предходно мнение показах ти как да го чистиш,да не те накажат пак.

С гумено примерно гумата на молив,или пластмасов молив.

Като сложиш Аймсола  и го покараш поне 2хил км ще видиш че това черното пада по-лесно.

https://obshtiporachki.online/produkt/amsoil-xl-0w-20/

 

Постнатата от мен снимка е на Хонда  с двигател К24  доста по-зле от твоята и магарена от джамбазин диференцала тресеше при завой,в момента колата се кара и е топ.

 

Бобините за напуквания може сам да провериш с ключ 10 отвърташ гайката махаш кабела и вадиш бобината и преглеждаш.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карпера не го карай да бърка с нищо в двигателя и да търка каквото и да е! 

Петров, карай си колата и в скоро време запиши час за реглаж, който си е рутинна процедура.

Кажи им да погледнат гърбиците на валовете за някакви аномалии и да видят белезките на зъбните колела.

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ракеем не стресирай човека толкова,и нищо няма да стане като разтърка с молив.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора, колегата каза че не разбира от коли!

Не го питайте "къде са Белчо и Сивушка".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...