Jump to content
Sign in to follow this  
Johnny_V3

Бутон ECON. Какво точно прави?

Recommended Posts

Здравейте,

Имам си бутон ECON на CR-V 2012, 2.4l 185hp.

Може ли да ми кажете какво точно се случва след натискането му, освен че светва зеленото дръвче?

Днес ми споделиха теорията, че се пренасочват изгорелите газове за повторно изгаряне и това задръства катализатора и ме посъветваха никога да не го ползвам.

 

Интересно ми е какво се случва, когато натисна бутона ECON.

 

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък съм чувал, че модулира сигнала на педала на газта. Което има доста добра логика.ш, защото при плавно каране наистина се пести гориво.

 

При мен обаче това не работи аз си натискам стабилно, щото не ми стигат конете и никаква икономия не мога да докарам. 

Затова винаги ми е изключен. Срещу 500 грама бензин на 100 км предпочитам да имам пълната мощност. 

Аз го усещам този екон, спъва си.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това, което забелязах аз, че с включен ECON ми се вдига range-а. Да губи мощност не мога да кажа, че конете са си коне и дърпат...

Това, което четох е, че може да се използва при градско шофиране, при шофиране на магистрала, да се изключва при изпреварване и (не съм сигурен) да не се използва с включен климатик.

 

Това за педала звучи логично, но много ми е интересно какво наистина се случва...

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен ми е интересно, но май няма официална информация. Тук таме ако някой каже нещо.

 

ПП

 

https://www.kirklandhonda.com/what-is-honda-econ-button/#:~:text=If you've never used,speeds to help reduce acceleration.

 

Значи основното си е педала да, подава равномерно газ, не знам как не го усещаш.

Може би на автомата ще има по-голям ефект. Аз си цедя ръчните, няма как да стане работата.

Edited by Bizzito
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би е това:
Режимът Econ прави три основни неща:

1. Регулира HVAC системата (Heating, Ventilation, and Air Conditioning) - сиреч намаля климатика (може би).

2. Регулира системите за круиз контрол (вероятно превключва на по-ниски обороти, при автоматика).

3. Регулира реакцията на газта - вероятно педала става по-плавен...

 

Това, което обещават е 7% икономия... Вероятно горната граница.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпроса ми е - ако е това, което съм изредил по-горе, означава, че този бутон може спокойно да се използва и няма да навреди с нищо на двигателя.

Защото мнения много, и някои от тях са просто предположения...

И на мен не ми се вярва, че ECON-а ще навреди с нещо на двигателя...

Аз мисля да си го ползвам.

Ако някой знае нещо повече - да сподели, моля.

Edited by Johnny_V3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има проблем само на 1.5 турбо мотора. На економи в градски условия вкарва бензин в маслото.

При теб няма проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito А знаеш ли как го вкарва?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Докато е студен мотора сегмените не уплътняват достатъчно добре, а мотора е с директно впръскване и налягането е голямо. Просто си минава. 

Това мислч, че е официалното становище. Проблемът е признат, но от Хонда нищо не правят. И няма и как, те ще фалират, това са милиони двигатели.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito, това има ли общо с ECON-а, или си е валидно и без него? Ако да, означава ли това, че ECON-а си е съвсем ОК при загрял двигател?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има, на екон вкарва стабилно повече. Не знам каква е причината специално за това. Може би за този мотор си чел нещо?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito попрочетох нещо, че ми стана интересно.

Официално от Хонда казват, че това е нормално и обясняват, как нивото се покачва, защото вкарва бензин през буталата, но после този бензин се изпарява, при нормална работа на двигателя.

Което е интересно, защото за да се изпари - трябва двигателя да е загрял добре. А това рядко се случва при кратки пътувания (например в града от т.А до т.Б). Звучи логично.

Това, което е абсолютно препоръчително (според мен) е да се сменя маслото по-често (5-7 хил. км) за този двигател.

Явно, че ECON-а в случая влияе дотолкова, че при включен ECON този двигател ще загрее по-бавно.

Това са мои разсъждения и е възможно да е така, а може и да не е, макар че ми се струва логично.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз забелязох, че като използвам ЕКОН по-някога ми излиза надписа за спиране на старт/стоп системата, заради недостатъчен заряд на акумулатора. При изключен ЕКОН няма проблеми. Иначе основната му функция е да регулира силата на климатика, с цел економия на гориво, може би минимална. И да е по-красиво таблото в зелено :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

How Honda’s ECON Button Works

 

Throttle – Throttle response is changed at highway speeds to help reduce acceleration. If you’re a race-minded driver around Seattle, you’ll likely leave the Econ button disengaged.

Transmission – The gear shifts in the transmission are recalibrated to save money at the pump by shifting at lower RPMs.

Cruise Control – When cruise control is engaged, the vehicle will be less likely to downshift in order to maintain its speed. This could lead to slight speed variation on hills, but it will save money on gas.

Air Conditioning – It may take a bit more time to cool off the car, but it’s unlikely you’ll encounter a sweltering summer in Seattle. With the Econ button engaged, the air conditioner compressor will turn on and off more often, noticeably improving fuel economy.

 

Лично аз го използвам когато карам градско и когато е включен климатика. Осезаема икономия не съм забелязал, но със сигурност прави педала на газта не толкова директен. Когато карам извънградско ми е на OFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абее, още доубива малките мотори.

Икономията е майка на мизерията. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера викам айде да го пусна. Успях да изтърпя това зелено извращение точно половин ден. Все едно си и сложил тапа на гъза.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito При мен става малко по-тромава Хондата. Ама засега ще го държа включен.., да видя какво са имали в предвид Японците...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не го включвам, защото съм автоматик и щеше да ме убие. При изпреварване на два тира, реши, че ще включи една скорост по нагоре и дефакто ми спря ускорението, а отсреща идваше друг камион. От тогава съм забравил за това копче. При ръчката този проблем го няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 10 минути, bloiler написа:

При изпреварване на два тира, реши, че ще включи една скорост по нагоре и дефакто ми спря ускорението, а отсреща идваше друг камион

В такива изпреварвания аз предварително натискам бутона O/D. Ама нямам ECO на автоматика, 'щото е 21-годишен.

Иначе да, на колите, на които имах ECO, след запалване веднага го изключвах. При разход между 6 и 7 на 100 не ми трябваше ECO. Другото нещо, което ми беше винаги изключено е стоп/старт системата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bloiler Възможно е, но в упътването изрично пише -  да не се използва ECON при изпреварване.

Т.е. изключваш го - изпреварваш и пак си го включваш.

Един вид трябва още един навик да придобиеш, както пускаш мигач при изпреварване, така и да поглеждаш ECON-а в какво положение е.

 

Ако не се лъжа, упътването гласи следното:

ECON да се използва при нормално градско шофиране и при круиз по магистрала (извънградско).

ECON да Не се използва при горещо време и при изпреварване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

преди 54 минути, Johnny_V3 написа:

@bloiler Възможно е, но в упътването изрично пише -  да не се използва ECON при изпреварване.

Т.е. изключваш го - изпреварваш и пак си го включваш.

Един вид трябва още един навик да придобиеш, както пускаш мигач при изпреварване, така и да поглеждаш ECON-а в какво положение е.

 

Ако не се лъжа, упътването гласи следното:

ECON да се използва при нормално градско шофиране и при круиз по магистрала (извънградско).

ECON да Не се използва при горещо време и при изпреварване.

Навици не ми се придобиват. Просто за мен този бутон е само визия към таблото ми. Не съм го използвал повече. Както казаха колегите при тоя разход на гориво, а аз съм и на газ, не си заслужава да го използвам.

Edited by bloiler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще коментирам как е при моята HONDA 1.6 дизел 120 к.с. При включен бутон, колата ускорява мудно ако е зададена скорост на темпомата.

При нужда да се изпревари застигнат автомобил, натискайки педала за газта колата си ускорява нормално. Педала за газта временно преустанувява действието на бутона ECO. След отпускане на педала, отново влиза в режим ECO.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kolevkv Звучи логично. Аз сега си карам на ЕКОН - в града не може да се разбере. Да, по мудна е, определено, ама пък мощността й стига и на ЕКОН.

То явно че икономията ще е незначителна.

Може пък за екологията да е по-добре...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...