Jump to content
Sign in to follow this  
deflected

Грешка 66-01 VSА свети постоянно

Recommended Posts

Здравейте колеги! Направих си профила специално заради въпросната грешка защото от 2 месеца се мъча и няма оправия. Колата беше на паркинг 4-5 дни, като на 5тия ден я запалих и ми светна VSA + триъгълника. Закачих я на диагностика и показа грешка 66-01 Brake Pressure Sensor Failure. Поразрових се и стана ясно, че трябва да сменям АБС модула понеже въпросният сензор е капсулован вътре (изключително глупаво направено). Та взех 2ра употреба АБС модул от същия модел Акорд (номерата на модула са същите). Сложих го запалих колата и грешките изчезнаха. Радост, но за много кратко.. след има няма 60-70км отново светнаха. Закачих я отново на диагностика и грешката беше същата 66-01. Реших, че модула нещо не е бил ок. Върнах го на човека от когото го взех и той ми даде друг модул отново със същите номера. Монтирах втория модул, но този път нямаше никаква промяна, лампите си светиха. Закачих я отново, за да изтрия грешката, но тя се връща веднага. И тук голямата главоблъсканица започна. Реших, че е възможно да има кофти връзка някъде по веригата към самия модул. Е да, ама не. Диагностиката показва, че има волтаж към сензора за спирачно налягане - 4,70 волта. Тоест това отпада като вариант. Свързах се отново с човека от когото взех модула. Той ми каза, че няма как 2ри поред модул да не работи, тъй като ги сваля работещи и не трупа не работещи части (занимава се с Хонди на части). Каза ми да пробвам да сменя сензора под шофьорската седалка, който е за завиването на колелата. Сензор Assy Yaw & G (1Axis) се води. Не съм си играл да пробвам да го сменям защото той си работи и показва реални стойности на диагностика. Другото, което ми направи впечатление е, че и двата пъти, когато закачих колата на диагностика стойността на Brake Pressure си стоеше на 21.5 независимо дали спирачката е натисната или не. Това ясно, но защо и при първия и втория модул показва абсолютно една и съща стойност? Ако проблемът наистина е кофти АБС модул не трябва ли стойността да се промени и да показва друга, а не абсолютно същата? От Бургас съм, ходих при Хонда Апостолов за мнение и помощ. Отговорника на сервиза като разбра проблема директно ми отказа с мотива, че нямал време защото имал много коли (не му се занимава). Вече съм вдигнал ръце, не знам какво да правя и към кой адекватен майстор да се обърна. Затова пиша във форума с надеждата някой, който се е сблъсквал със същия проблем да ми даде адекватен съвет. Благодаря преварително!

Edited by deflected

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смени акумулатора, ако това не помогне виж си ЕКУТО за влага.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Митко Йотов said:

Смени акумулатора, ако това не помогне виж си ЕКУТО за влага.

Защо да сменям акумулаторa? На 2 години е и е повече от перферктен. Кое ECU точно да видя за влага и къде се намира?

Edited by deflected

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересен казус, нямам представа, но с какво правиш диагностиката, каква е тая грешка 66-01?

Може би не съм в час, но само OBD грешките ли бяха P0..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защото ЕКУТО хване ли слаб акумулатор първото нещо което изключва е  VSA модула. Компа на колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, JapCar said:

Интересен казус, нямам представа, но с какво правиш диагностиката, каква е тая грешка 66-01?

Може би не съм в час, но само OBD грешките ли бяха P0..?

С 2 диагностики пробвах и 2те са професионални. За първата не се сещам как й беше името в момента, а другата беше на Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Митко Йотов said:

Защото ЕКУТО хване ли слаб акумулатор първото нещо което изключва е  VSA модула. Компа на колата.

Акумулатора е перфектен изобщо не е слаб. 11,9 волта показва на контакт. Компа на колата къде се намира?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом казваш.

А компа ще ти го покажат колегите със седмици къде е точно, можеш и ти колега да прочетеш някои теми за проблем с ЕКУТО и да го видиш и сам.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Митко Йотов said:

Щом казваш.

А компа ще ти го покажат колегите със седмици къде е точно, можеш и ти колега да прочетеш някои теми за проблем с ЕКУТО и да го видиш и сам.

Сега видях къде се намира. Утре ще погледна за влага, но ако е от него защо при първата смяна на модула сработи макар и само за 60-70км?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих пробвал с друг акумулатор първо. Не задължително чисто нов. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, psp 276 said:

Аз бих пробвал с друг акумулатор първо. Не задължително чисто нов. 

И защо от акумулатор ще вади точно грешка 66-01? Не мисля, че има връзка тук, но ще пробвам когато мога.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При смяна на АБС модул, не трябва ли последваща калибрация. 

Toчно с този модул, нещата, май, не са просто плъг енд плей.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както са казали колегите по - горе:

Пробвай с заредиш хубаво акумулатора или с някакъв друг. Вероятно няма да е от това. Понеже ако беше, след толкова дни напред назад и гимнастики със смяна на модули, акумулатора щеше да е умрял. 

Виж в темите тук за този модул дали трябва да се прави нещо допълнително при смяната му.

И другото, което остава е да пробваш с друго ЕКЮ. По някога когато се прецака компютъра на колата, не знаеш каква щуротия ще започне да изкарва като грешка 😂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, тествай с HDS, вероятно ABS модула иска да се "запознае" с колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това са картинки от диагностика HDS (Honda diagnostic system) и интерфейс HIM (Honda interface module) - дали на това може да се вярва, ще кажат по-запознатите. Грешка 66-1 би трябвало да е Brake Pressure Sensor Failure. 

IMG_20210710_1319.jpg

IMG_20210710_1323.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/7/2024 at 10:05 PM, deflected said:

Акумулатора е перфектен изобщо не е слаб. 11,9 волта показва на контакт. Компа на колата къде се намира?

11.9 е слаб акумулатора пробвай да го заредиш.

Да го тестват в магазини за акумулатори.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Втората грешка е заден ляв ABS датчик

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, AMD написа:

Втората грешка е заден ляв ABS датчик

Да. Исках да кажа, че за акумулатор грешката не е 66-01, която излиза на автора на темата. На първата снимка, първата грешка е за акумулатора. Това беше на моята кола преди повече от 3 години.

А 11,9V без товар си е слаб акумулатор!

Edited by Niakoi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая грешка за акумулатора няма нищо общо. 

При мен редовно си излиза и ми гаси VSA и ABS при палене, но след това си гасне и всичко си бачка.

Просто ЕКУ-то си гаси нетопребни системи при палене със слаб акумулатор и след това си ги възобновява.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата пуснал темата се покри като пръдлив, не пише за развитие по проблема. За това на такива с един два поста не пиша ама нали сме оРа реших да направя компромис със себе си но не трябваше. На такива в природата им казват паразити (организъм който се храни само око се прикачи към друг организъм сам по себе си не може да съществува).

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е слаб акумулатора, но все пак си пали, чековете от първото палене, слид второто изчезват.

На мен при под 11 даже ми изключва задният мост на SH-awd-то, но после се активира и всичко си гасне.

Но си взех нов, че с мъртва клетка не си е работа. ;)

Придполагам че  Дефлектният се е опрайл и ако ДА - за кво да пише. Регва се, пита, а после си пипа ушето, Отклонявайки се от обратна връзка. То за това има хиляди регистрирани, стотици четящи и само десетки пишещи. Здраве да е. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само констатирам белким други нови колеги да се погледнат как биха изглеждали в очите на тези които им помагат или поне се опитват, иначе ми е все тая за тОа да се оправя както намери за добре.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/23/2024 at 9:21 PM, Митко Йотов said:

Колегата пуснал темата се покри като пръдлив, не пише за развитие по проблема. За това на такива с един два поста не пиша ама нали сме оРа реших да направя компромис със себе си но не трябваше. На такива в природата им казват паразити (организъм който се храни само око се прикачи към друг организъм сам по себе си не може да съществува).

Колегата си има семейство и още 100 неща на главата, и не мисли специално за теб дали ти е дал отчет. Ако имаше някакво развитие щях да напиша. Колата в момента съм я оставил на човек да я гледа и чакам да ми се обади. Така умнико, пояснявам акумулатора показа 11.9 защото 1-2 седмици не я бях карал и палил. Пали от четвърт. Наскоро карах Бургас - София и обратно смятам знаеш колко км са това. Дали нямаше да изгасне VSA-то за тия километри ако беше от акумулатора как мислиш а? Правим се на много знаещи и много помагащи, ама само си чешем езиците. Не писах по-рано точно щото нищо полезно не каза и с нищо не помогна. Пробрах и с друг акумулатор за всеки случай - същия х*й. Компа е ок, няма следи от намокряне. АБС модулът няма нужда от "запознаване" на тоя модел Хонди. Ако все пак колата запише грешка и има нужда от адаптация грешката е 84-01 Sensor logic failure. Нещо друго имаш ли какво да добавиш смотльо? Да пробвам да сменя задната гума, диска и абс датчика може пък да е от това а? Като нямаш какво смислено да кажеш по-добре недей си отваря устата изобщо, камо ли да ми държиш сметка какъв съм бил и защо не съм писал, охлюв!

Edited by deflected
  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво момче!

3 директни обиди в 1 пост скоро не бяхме виждали!

Стана известен. ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма проблем, щом това ще му помогне... . Времето ще покаже що за стока е.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ceco_accord said:

Браво момче!

3 директни обиди в 1 пост скоро не бяхме виждали!

Стана известен. ;)

Пропускаш, че не аз започнах с обидите и квалификациите. :)  Каквото повикало - такова се обадило. ;)

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...