Jump to content
Sign in to follow this  
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Вече имам втора кутия за ребилдване на сухо, докато моята си е на колата.

IMG_20241010_191016.thumb.jpg.bc6d27de8b85eb35f6d851d4cb9e96ba.jpg

Понеже от Акорд нямаше в цяла Европа ми светна лампата, че същата кутия се е монтирала на Роувър 623, след като Роувър наследяват линията за Акорд в ЮК края на 90-те след излизането на 6-та генерация. И така, намерих си същата кутия на деня след кратко търсене за коли на части е олх. :)

 

Още сондирам кой мастер кит да си поръчам, дали от Сащ, дали от Китай...

 

Вчера и днес тествах задния тампон на мотора. По книга трябва да се отключва под 800об. и да се заключва над 920об. Там където пуска вакуум и удря в зелената скала означава, че компа през ICM подава импулс на контролера на вакуумния соленоид за тампона и соленоида отваря веригата с вакуума към диафрагмения актуатор на тампона.

IMG_20241012_121958.thumb.jpg.67c5ae5eeccc343b25b658692238f5a6.jpg

 

Не видях скъсано по гумената част на тампона, нито теч на масло. Раздвижих лостовата система с WD40. На драйв и задна не работи с нулеви вибрации, но са доста поносими. Интересно защо се беше скъсал предния тампон. 🤔

 

Смених си пръскалките на предния джам с такива от сивик 6-та и в момента къпе перфектно. :)

 

Смених горивния и въздушния филтър, оонацвъках ледове за където имах под ръка и се огледах за филтъра на купето. Гледам, гледам и не виждам. Дали изобщо има такъв на 5-та? 🤔

IMG_20241013_185117.thumb.jpg.50992fd0097f8630ba5980248290c3e2.jpg

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според снимките, първи и втори са около 9, а трети и четвърти около 8 атм.

Не е малка разликата, или е грешка при момента на снимането?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е сух тест на утечка при ГМТ на всеки цилиндър с вкарване на сгъстен въздух от компресор. Теста започва при налягане 7 бара и се следи колко изтича през семеринги, клапани, гарнитура и т.н. Не съм правил тест за мерене на компресия. 

Сефте го ползвам тоя тул, така че може и да пропускам нещо по настройките на сетъпа. Меренето много зависи и от компресора колко дебит ще подава към цилиндъра и дали ще успява да компенсира утечката. При мен изглежда, че двете стрелки на входа и изхода показват еднаква стойност, което не съм сигурен че трябва да е така. Би трябвало тази на изхода винаги да дава по-малко от входната и делтата между двете да е процента утечка.

 

https://youtu.be/h993q16Oul4?si=0y7IIgau5YY-mRKR

 

Edited by boiskii
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж и нея, та да стане ясно колко е и дали е равномерна.

Дори и да е леко под заводската, ако разликите са малки - ще живее още дълго.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Следобед ако остане време ще замеря и компресия. 

 

Абе замислил съм да чистя егр + пътищата, ама под тоя парт номер няма гарнитура за егр-а (дори в Япония). Почти съм убеден, че размера ще се окаже съвместим с много коли под други парт номера, ама преди да отворя трябва да имам и план Б. В тая връзка някой срещал ли е подходящ материал, от който в краен случай сам да си прекроя гарнитура за егр-а?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно време се ползваше клингерит (идно таквоз зеленикакво), но мисля и с друг сравнително мек на смачкване листов материал може да стане. Ако намериш коматекс 1мм примерно. Реже се с макетно ножче.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сух тест за компресия, с извадени всички свещи, разкачени букси на дюзите и кабели на дистрибутора. Въртене на стартер 5-6сек.

1ви:

Resizer_173185241070615.thumb.jpeg.77a24349132567ae5a205242b60d596a.jpegResizer_17318524084851.thumb.jpeg.b36ccb824df99a79a19b4e7fda5ab58f.jpeg

2ри:

Resizer_17318524786455.thumb.jpeg.1104346304b82e47efccd4792c21308b.jpegResizer_17318524091365.thumb.jpeg.f37d4ac8531b349a9bccba2cbd26da14.jpeg

3ти:

Resizer_17318524792339.thumb.jpeg.73bbc8442da6d27bdc4bc8d7cd9e064d.jpegResizer_173185247984511.thumb.jpeg.909b4e08b9f6bbed33400ed9d8abe35c.jpeg

4ти:

Resizer_173185248031213.thumb.jpeg.712d916bb1b4c950a6624f1bfa4bf2b9.jpegResizer_173185248057215.thumb.jpeg.60756fc1476fe0368212da448d8b6097.jpeg

Edited by boiskii
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както се казва, уцелил си кьоравото. 

Това май си е номинална компресия за този двг. 

Имаш ли разход на масло? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лимита гледам е 9.5-12.5 бара (135-178psi). Ако измерването и уреда ми са верни, значи не трябва да я мисля компресията.

За маслото е рано да се каже, но за 1000км с 5/30 не виждам да е мръднало нивото. Ще следя. 

IMG-371f326bae9ea5a6829d12ca85e90074-V.jpg

IMG-720ac19055d339689f94177fa164921c-V.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пей сърце!

С тая баба не просто "дълга клечка" изтегли, а напрАо японска тояга. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече е с всесезонки. Модерна баба. :)

IMG_20241120_202619.thumb.jpg.5b88affcaeab5d4c076f7727a5f18d7f.jpgIMG_20241120_210024.thumb.jpg.9798a129eaca0335b9bbbf4ba355e93a.jpg

Избрах малко по-висок размер от стоковия (195/65/15 вместо 195/60/15) че нямаше точно такъв от клеберките, но екстра височината ще й дойде добре.

Edited by boiskii
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да.

И без това е с малък клиренс, дълга база и съответно слаба геометрична проходимост, а от друга страна не дириш демараж.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наблюдавам едно познато явление при палене характерно и за сивика. Колата палеше от четвърт буквално като я взех, завърташ и тя вече е захапала. Смених горивен филтър, сложих и оригинална капачка на резервоара понеже беше с някаква универсалка и на първо палене започна да върти досадно повече. Днес ще пробвам да охлабя капачката и да пробвам...да не се окаже, че оригиналната капачка вдига рязко налягането в системата и от там да се получава ефекта. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съска ли от гърловината като я развиваш?

А със старата?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...