Jump to content
Mkilla

Сивика загрява

Recommended Posts

Привет, Д14-ската нещо взе да вдига градусите повече. Сменен термостат, капачка, радиатор, антифриз. Водната помпа не съм я пипал. Някакви идеи? Термостат взех някакъв последно, нов, преди няколко месеца, не е от марковите. Да го сменя пак? Антифриз не губи, не пуши бяло. Като подам газ до прекъсвач на място, стрелката слиза сама по някой път в граница под средата, което за мен беше странно от какво се получава. Перката се пуска нормално. Идеи? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пробвай с друг термостат, после виж водна помпа.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно термостата остава отворен.

Грее ли в движение, или само на място? Как са ламелите на антифризния радиатор?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ламелите е доста важно, на Хрвето бях купил китайски радиатор, ламелите бяха в обратна посока на оригиналните и вдигаше стрелката. 

Мисля оригиналните бяха в хоризонтално положение, на китаеца във вертикално. Та аз смених радиатора с Нисен (Шведски) и се оправи.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фена като ми прави основен ремонт на Д14-ката му рекох: Пътем (освен в ДВГ-то) каквото решиш - сменяй.

Рече: Нов термостат и радиатор - обезателно и няма да грее.

Стрелката никога/никъде не е отивала над вълничките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на сивика имаше проблем за известно време, по-миналото лято. След смяна на водна помпа и антифриз (не оригинален), колата лятото по магистралата вдигаше 98 градуса при скорости между 120 и 140 км/ч. Перката на радиатора не спираше да върти и на моменти сваляше до 95 градуса, но до толкова. Мислех, че е нещо от водната помпа, и купих нова, плюс нов радиатор, ако старият се е запушил нещо. Ванката ми ги смени с неохота, защото според него не може да е от новата водна помпа, но настоях. Свалената водна помпа си беше о.к. и нямаше никакви признаци за проблем. След смяната им и наливане на нов антифриз (оригинален този път), нещатата си дойдоха на мястото. По магистралата държеше между 88 и 91 градуса без да включва перката.

Не можах да разбера каква беше причината, понеже реших да сменя всичко възможно, което може да води до проблема. Може да се е запушило нешо вътре в системата и при новото източване на антифриза да се е отпушило. Може и оригиналният радиатор да е бил позапушен и от там да идват нещата. Кой да знае...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord, оригинален чисто нов радиатор съм сложил. Вероятно струва колкото 1/2 от Сивика ако се купува сега и щях вероятно да гледам в тази посока ако не беше сменян. Прави го само в задръстване. Като тръгна да се движа и пада стрелката. Отворих капачката на студен мотор, 200мл вода досипах и преля. Не е от липса на антифриз. Термостата намерих снимка какво съм слагал, Gates, което не е лош вариант принципно. Капачката е ОЕ, което не пречи да е проблемна но не вярвам, имам друга и ще я сменя за проба. Както написах и в темата, като настъпих педала на газта и задържах крака на него, да видя интервала на перката, кога и как ще се пусне, стрелката се върна  до нормална степен, което за мен беше странното и затова и пуснах темата. Днес в задръстването беше стигнала почти до червено, пуснах парното на топло и слезе долу веднага. 

@dandilov, е това е, че не знам моята водна помпа кога и с каква е сменяна. Старият собственик ми връчи 1 плик и вътре бяха оригиналните ролка, водна помпа и ангренажен ремък. Сложил е сигурно и най-евтините боклуци, като гледам как е поддържана. Нямам никаква времева възможност в момента да разхвърлям мотора и да си сменя ангренажа. Обаждах се на 2 места, сроковете са по 2-3 месеца напред за смяна на ангренаж и то с части на сервиза, което директно ме отказва дори и да запиша час. Иначе антифриза няма значение какъв е в случая. 

Това, което ми се върти в главата е, газовата уредба да не прави проблеми или по-точно изпарителя нещо да е задръстен с боклуци. Като съм настъпил газта на прекъсвач, за да видя перката кога се пуска, сигурно боклука, който е бил в системата се е "прокарал" и затова стрелката се е върнала до нормално положение под средата. Карах за проба само на бензин от работа до вкъщи и нямаше никакви проблеми. Като сменях радиатора, когато се спука, изтекоха всякакви боклуци и кашички отвътре и нищо чудно някакви боклуци да са позадръстили и изпарителя. С тази газова купих и колата, не е монтирана и настроена добре. Пада мощността и светва чека като карам само на газ но не ми е оставало време да резна всичко и да ида да ми монтират нова такава. Не знам дали има резон в това, което пиша но мисля да пробвам на бензин и ако няма проблем, ситуацията ще е ясна. Ако има проблем, ще продължавам да пиша в темата и да ви искам мнението :D Иначе съм минал вече 30 000км с нея, не е имало такава драма до момента. 
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, долей и в разширителният съд, да си дръпне и от том и покарай.

Въздушен джоб в системата рязко вдига температурата.

Високите обороти и увеличеният обем чрез парното помагат.

Но ако е от боклуци - промиване под налягане.

Помпата е чак следваща операция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord, в разширителя е на макс, там нямаше нужда. Възможно е за въздуха, да. Като сменях радиатора, не я чаках особено много много но пък щеше да се прояви все за 1 година, че и повече от смяната му. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика там да е на макс, а да долееш в радиатора. При изстиване системата дърпа от разширителя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)


До макса си е там, винаги ги държа всичките коли така и проблеми не съм имал. Принципно в Юби Ко ми казваха, че се долива и в разширителя и в радиатора при смяна на антифриз в системата на студен мотор естествено. Ще видим, ще си покаже :) 

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В радиатора нивото винаги е до капачката.

В разширителя е променливо. В движение се качва, а сутрин преди палене е по-ниско - основен постулат.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема най вероятно е от мястото където са свързани маркучите към изпарителя. Това с вдигането но оборотите връщане на стрелката към нормалната температура не е въобще странно  така трябва да бъде когато помпата роботи правилно. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата капачка оригинална ли е? Скутера ми SH300i правеше същата мизерия в задръстване, когато капачката беше зле. Помпа стрелката на място и като тръгна смъква...ама там препълваше и разширителя, без да връща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1.thumb.jpg.3ca5d177eaa18918e1d051ab78984a6c.jpg5.thumb.jpg.c2f0b75ab87608dfe562e2439c97b46f.jpgIMG_8444.thumb.jpg.7e2ad00f745840bd61f2f59cdfda99a1.jpgIMG_8725.thumb.jpg.e4afee25d039f54532cef4ef2821e829.jpg

@vespa, мерси. Не можех да си обясня защо стрелката пада при подаване на газ на място. Днес съм си с нея и имам да обикалям та ще я видя. 
@boiskii, писал съм, оригинална е. Това не пречи и тя да е бъгава естествено но мисля, че не е от нея. 
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колега, имах подобен проблем, колата англичанка Д14 загряваше в градски условия, но не и извънградско, явно насрещната струя успяваше да охлади системата. Беше с обикновена газова - накратко оказа се гарнитура на цилиндровата глава. Беше диагностицирана с тест за газове от радиатора (едва доловимо оцветяване). Отделно изпарителя беше монтиран с няколко см ( може би 3-5) над радиатора и това създаваше въздушна тапа. Карах я с шунт на перката на вентилатора - постоянно включен, понякога включвах и парното.

 Прочетох ,че на бензин няма ядове. Мисълта ми е да байпасираш газовото и да го изключиш като възможна причина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че караш на газ, може да погледнеш триножника към изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От рано рано сутринта до преди час, в жегата, малко над 100км в града, само на бензин, не мърда стрелката от стандартното си положение. Даже и чека изгасна. Това газово нещо не е като хората и ще трябва да мисля за нов изпарител и дюзи. Иначе като електроника е на АЕБ а бутилката е на 3 години. Все пак ще покарам на бензин известно време за да съм 100% сигурен, но е това драмата.  Мерси на отзовалите се :D 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...