Zhelyazkov 6 #1 Публикувано 25 Юли Здравейте, Интересно ми е какво мислите по поредното нововъведение, а именно техническите прегледи и изискванията за изгорелите газове. Така като гледам и 2 катализатора да сложа няма да мина. Ще се продават ли, ще се бракуват ли, какво ще се правят нашите хондички? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 42 #2 Отговорено 25 Юли Да му мислят тези, с Ауди и БМВ.Видя ли от далеч пушеща барака, в 99 % е от тези марки.Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zhelyazkov 6 #3 Отговорено 25 Юли Гледах някакво интервю, в което обясниха че заводски нормите заложени на двигателите не покриват сегашните норми. Какво остава износен мотор с кофти горива... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pet71 122 #4 Отговорено 25 Юли Преди 2 часа, Zhelyazkov написа: Здравейте, Интересно ми е какво мислите по поредното нововъведение, а именно техническите прегледи и изискванията за изгорелите газове. Така като гледам и 2 катализатора да сложа няма да мина. Ще се продават ли, ще се бракуват ли, какво ще се правят нашите хондички? Аз съм приготвил бухалката и съм на stand by. Трябва да сме единни като фермерите ( може би Гръцките) Не може да ни правят на маймуни. Веднага прозира евтината схема Баш онбашията произвежда катализатори . Заместникът му отговаря за кражбите, държавата я няма. Аз имам каско и като ги извикам да съставят протокол за кражба или вдигат рамене или ако съставят ,влизаш в омагьосан кръг , при който си съжалил че си се опитал да направиш нещо. Сега очаквам да се възродят кражбите, а цените на репликите от 500/600 да станат на 1000/1200 лв. При тези изисквания ,държавата трябваше да дотира минимум половината от реалната стойност на катализатор. Тогава бих си сменил профилактично дори всичко по изпускателната система. Така че в нас е решението- да бъдем пионки или... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zhelyazkov 6 #5 Отговорено 25 Юли Малко взе да ми писва вече, с тази непостоянна политика във всичко. Ще си изкарам карта за градския транспорт и продавам колата. То да не смееш да вкараш некви пари в нея вече, незнам дали догодина на прегледа няма да ми кажат да я бракувам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #6 Отговорено 25 Юли Ще плащаме само при минат успешно преглед. Това е проверка, но пунктовете извършват вид услуга. Ако не я получа, за какво плащам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #7 Отговорено 26 Юли (Редактирано) @ceco_accord, днес близък е минал, цена 200лв. Нз кво им става на тия с прегледите ама те трябва да се прегледат. Тъжна родна картинка, welcome https://novini.bg/biznes/avtomobili/857416 Редактирано 26 Юли от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #8 Отговорено 27 Юли (Редактирано) @Mkilla Не са виновни пунктовете! Рибата се вмирисва от главата! Държавен рекет е това! За да има "отчисления" за низшите "вишестоящи" ! Какво влагат за тез пари и какво получаваме ние? Годишен технически преглед - грънци! Ако беше такъв, щяха да ми кажат, че имам "тръгнал" ляв външен кормилен накрайник на Сивика. Помня какъв беше ГТП в НРБ. После стана бутафорен, а сега е документален - "касичка" - без техническа, а само с бюрократична стойност. Какво получавам срещу данък и винетка - същото - правото да имам и да карам - и да плащам още - ддс, акциз и т. н. Кой да го промени - бюрократите ли? Та на тях им е изгодно! Ние ги храним - в пряк и преносен смисъл. Редактирано 27 Юли от ceco_accord 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #9 Отговорено 27 Юли Цялата риба е вмирисана, като започнем отгоре-идиота който е сътворил тая наредба, минем през пунктовете. Още преди няколко месеца беше ясно че ще има проблеми, но се говореше за дизелите и по-специално камиони и автобуси че няма да могат да покрият изискванията.... е какво стана май- се промениха нещата и дизелите преминават безпроблемно. Така ще виждаме пак същите димилници по пътищата. Прегледа е хубаво нещо и трябва да го има но да се извършва качествено като се акцентира на безопасността. Защо се допускат автомобили по пътищата с инсталирани лед-ове? На колко от вас му провериха дали са правилно регулирани фаровете? Някой поглеждал ли е гумите, нещо като дълбочина на грайфер, годност? Акцентира се на едни спирачки и газ анализатор, защото са задължителен елемент и не могат да се прескочат. Масово по пунктовете са наредили едни машини за диагностика на ходовата част, но и с тях не са се научили как да работят и какво да гледат, само цъкат едни копчета да се движат платформите. Отивам преди месец да мина сивика -1999г. през преглед .... само че от трета еко група ме свалиха на втора. Питам ги има проблем с газовете? Не. Ами тогава защо ми сваляте еко категорията. Амиииии така казва компютъра. Тия калинки даже не знаеха че има промяна в Наредба Н-32 за техническите прегледи от октомври 2023г. в която има нова таблица с ново разпределение на еко категориите между втора и трета гпупа и така сивика попада директно във втора! Така че колеги при следващите избори трябва да се поразмърдаме и да направим опит за промяна не само да бъдат разкарани тези стикери, но и за адекватно законодателство. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #10 Отговорено 27 Юли Камиони и автобуси няма да спрат - спира държавата! А и масово "служебните" МПС са дизелови. Значиии, перспективно и доходоносно е да се "доят" бензиновите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zhelyazkov 6 #11 Отговорено 27 Юли Така искали да стимулират хората да си купят нови автомобили. Реално и на мен ми се кара автомобил от магазина ама с бг заплата в провинцията някакси нещо не успяват да ме навият да си взема нов. Всичко ни е наужким, барабар с живота тука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #12 Отговорено 27 Юли (Редактирано) Минат преглед на 16 .07,е4 миналата година Еко 3 тази година Еко4 ,CRV3 2008 бензин газ , ставам по еко явно. Редактирано 27 Юли от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #13 Отговорено 27 Юли (Редактирано) @CARPERA, наредбата ( свързаността с ДАИ ), влезе в сила от 22.07. Иди сега да минеш Да не сложиш 3-та снимка под 2-та прегледа с 14-дневен срок за нов катализатор и нова сонда @ceco_accord, не са виновни ама и те са в същият гьол. Сега ти извиват ръцете и те. Всичките са един дол дренки и типично по български, болен на легло се е.е И това ще мине ама сега е греда като тръгнеш на преглед с бензина. А оня с дизела, чади като старо руско кюмбе ама няма проблеми. Абе, това е то и ние с него. @marto_bo, едно от малкото неща, които при мен гледат на преглед са фаровете. Така е било последните 10 години в доста различни пунктове в София. В провинцията не знам как е. Гумите и да ги гледат, като си купиш китайски чисто нови, точно след 2 години са по-зле от 5 годишен Continental. Като си смених крушките с LED на старият Сивик в гаражчето, където го правиха ги провериха на машина. Фаровете са скраб но крушките не заслепяват. На всички места го правят по този начин. Пред блока или в собственият гараж е друго. Само за твое инфо, новите LED крушки са на цокъла на фара. Няма как да се сгрешат. Ако лупите/рефлекторите или там каквото е вътре във фара е криво или за ремонт, не са виновни LED системите. Ама като му го кажеш на човека, че заради фара ще заслепява и трябва нов фар, особено на по-скъпите коли, отговора ти е ясен. Редактирано 27 Юли от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #14 Отговорено 27 Юли (Редактирано) . Редактирано 27 Юли от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #15 Отговорено 28 Юли Събота 3-ти Август ще минавам и ще споделя резултата. Масло филтри сменени в началото на месеца (Да видим качеството на маслото на Стефан и оригиналния маслен филтър взет пак от него). Предните два резервоара сложих на 1-вия Pro-Tec Fuel Line Cleaner, а на 2-рия Pro-Tec OXICAT по препоръка на потребител в този форум. Сега ще заредя и 100 октана и така ще отивам на прегледа. Свещите сменени преди 9 месеца с иридиеви. До сега вече 2 прегледа са ми казвали, че всичко е 6 като винаги са ми проверявали и фаровете, та да видим. Всичко преди това си го правих защото си "глезя" машинката , а не заради прегледите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #16 Отговорено 28 Юли Ако двигателя гори масло, каквото и да сложиш все ще е с влошени показания на газанализатора, а ако е без разход ... ще окаже влияние върху състоянието, чистотата на двигателя, но в дългосрочен план. Истината е в спазване на сервизините интервали, използване на доказани работещи добавки примерно горните две(но не да прекаляваме с тяхната употреба), използване на качествено гориво(това вече е проблем). "Маслото на стефан" е прехвалено и скъпо, в този ценови диапазон има доказани във времето масла ... има си цяла тема за маслата 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s7r3l0k 25 #17 Отговорено 28 Юли Наредбата, влизаща в сила от 22.07 мисля, че е единствено за свързаността на пунктовете с ДАИ, като от почти 1000 пункта, не са били свързани около 70. Така че тази наредба не виждам какво толкова променя, освен ако не посещавате един от въпросните ~70 пункта, което си е измама така или иначе. Жертви на изискванията имаше още миналата година. Помня 2 случая на неодобрени за движение по пътната мрежа автомобила - Пежо 206 2004г или 2006г 1.4 бензин/газ, отказан преглед, като в последсвие са успели някак да минат. Другият случай е с едно бензиново CRV 2, като не знам развитието какво е. Нашата 23-годишна ВАГ печка си мина безпроблемно наскоро, дори получи по-висока Еко категория. Безумно, но факт. Повече опасения имах относно Джаза, отколкото за немския трактор. Инспектора дойде да ми стисне ръката, че съм бил от малкото, на които не им пушат дъртите съборетини-дизели и показанията от газ анализатора били шокиращо добри. Крайно време е, тези видимо пушещите сажди и горящите масло на сини кълбета, да се спират от движение и в даден срок, ако не е отстранен проблема, да се бракуват от КАТ. Би било хубаво, същото да се приложи за шумовото замърсяване и тези с правите тръби и бензиновите варели с надупчени гърнета, да получат същото отношение. Горните твърдения за ЛЕД крушките ме оставиха без думи. Напълно съм съгласен, че не трябва да се допускат автомобили с афтърмаркет ЛЕД системи, особено на рефлектор. Пълна трагедия е нашата реалност. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #18 Отговорено 28 Юли Мислех да мина преглед с Леджо в началото на август - преди отпускарскиите пътувания, но май ще е след тях. На стикера няма дата - дупката е на година и август. Всичко си му е в ред, ама знае ли се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 19 #19 Отговорено 28 Юли (Редактирано) На стикера може да няма, но на хартиения талон от прегледа има дата до която да минеш. Редактирано 28 Юли от gecata1059 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #20 Отговорено 28 Юли @svemar Не слагай само 100 октана. Настройките са за 95 и може да се забърка ЕКУ-то, и да се влоши качеството на горенето. По-добре зареди хубав 95 бензин от читава бензиностанция, която не меша горивата с боклуци. Например зареди MaxxMotion 95 от някоя читава ОМВ. Може да добавиш малко 100 октана. 10 литра на резервоар, например, за да си сигурен, че общото октаново число няма да е под 95. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #21 Отговорено 28 Юли (Редактирано) Благодаря за съвета @dandilov! То точно нещо такова ще се получи със смесването на горивата. Имах пътуване Варна - Пловдив - Варна през Айтоския проход предната седмица с подобен микс, но Екто95 и 100 октана и вървежа и разхода за 800 км 7,5л/100 и то почти 500-600км магистрала със 130к/ч (круиз контрол) + 4 човека и багаж, че и климатик от време на време. Определено качеството на горивото е ключово за ефективността + въздуха беше около 25 градуса и тъй като валеше, съответно карах внимателно и без в лютеницата . За горенето на масло... от 5 литра които купувам, оставащите 600мл. ги доливам за 10000 км. като даже го насилвам доливането защото до смяната на масло е почти в горния диапазон на щеката. Редактирано 28 Юли от svemar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #22 Отговорено 28 Юли 21 hours ago, Mkilla said: @CARPERA, наредбата ( свързаността с ДАИ ), влезе в сила от 22.07. Иди сега да минеш Да не сложиш 3-та снимка под 2-та прегледа с 14-дневен срок за нов катализатор и нова сонда Вече минах прегледа,имам цяла година да мине поредната измислица на измислената ни държава. Колкото този стикер до огледалото в средата на стъклото просъществува,толкова и това ще е. Истерията да си впишеш газовата в талона пак беше за няколко месеца. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #23 Отговорено 28 Юли (Редактирано) Преди 9 часа, gecata1059 написа: На стикера може да няма, но на хартиения талон от прегледа има дата до която да минеш. Бях забравил да погледна, та минах Сивика на 7.06.24-та. Сутринта преди работа просто се отбих пътем, да проверя какво ще искат и имах нужното, без това талонче, но казаха - "Нищо, дошъл си - влизай". Сега намерих стария. Там пише да мина "до 8.05.24-та". Не са мрънкали, а може и да не са проверявали в системата. Редактирано 28 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #24 Отговорено 28 Юли (Редактирано) @ceco_accord, то проблема не са 50-те лева ако нямаш прегледа, знаеш Проблема е, ако жулнеш някоя по-лъскава и нова кола, къде фара и е 4000лв. Не важи ни гражданска, ни каско. После автоматично завеждат дело застрахователите и свят ти се завива в зависимост от щетата. И този филм съм го гледал, преди доста години. Не на свой гръб а на баща ми ама то същата работа. Даже не разбрахме, че е имало такова дело. Направо идва писмото да идеш да плащаш с 2 седмици срок, делото минало и тн.. и тн.. @s7r3l0k, кажи сега за леда, че нещо не ти разбрах намеците Редактирано 28 Юли от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #25 Отговорено 28 Юли (Редактирано) Преди 1 час, Mkilla написа: @ceco_accord, то проблема не са 50-те лева ако нямаш прегледа, знаеш @s7r3l0k Как разбират че си закъснял с него седмица - две? На Стикера има месец, а не дата? Толончето с нея не е задължителен атрибут в колата. Редактирано 28 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
july`s 32 #26 Отговорено 29 Юли https://rta.government.bg/services/check-inspection/index.htmlПо номера 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #27 Отговорено 29 Юли Мерси Даже разбрах до кога е валиден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #28 Отговорено 29 Юли На 25.07.2024 г. at 23:28, Zhelyazkov написа: Малко взе да ми писва вече, с тази непостоянна политика във всичко. Ще си изкарам карта за градския транспорт и продавам колата... Е, то точно това е целта в дългосрочен план 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s7r3l0k 25 #29 Отговорено 29 Юли Не бързайте с очакванията за проблеми със стикерите, защото ВАС преди около седмица ги отмени. Министерството на транспорта щели да обжалват решението за отмяна. Та, на този етап не се знае какво изобщо ще се случи със стикерите, съответно с всичките наредби и ограничения, свързани с тях. Източник (може да си намерите и други): Цък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #30 Отговорено 29 Юли Всичко е временно, относително и БЛА-БЛА! Попаднаха ли АГУ-тата в най-високата ЕКО категория, каквато е била идеята? https://news.bg/society/novite-ekostikeri-nyamalo-da-oskapyat-godishniya-tehnicheski-pregled-na-kolite.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #31 Отговорено 30 Юли Малко данни: https://bg.wikipedia.org/wiki/Европейски_стандарти_за_изгорели_газове https://dizzyriders.bg/post/8459/vizhte-v-koya-eko-grupa-popada-kolata-vi-i-kakyv-stiker-shte-poluchite-sled-12-y Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Хри100 87 #32 Отговорено 30 Юли https://vm.tiktok.com/ZGeWoCjX4/ говорят за ГТП 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s7r3l0k 25 #33 Отговорено 30 Юли Ето я правилната таблица, защото тази по-горе е стара, неактуална и доста хора ще се подлъжат по нея, освен ако не са с автомобили, попадащи в група Еко 1: Наредба Н-32 с таблици за Еко групите Има доста причини, поради които на този етап, а и вероятно в бъдеще, АГУ няма да е причина за каквито и да е облекчения. Голяма част от тях, са свързани с невъзможността да се поставят конкретни и коректни изисквания за автомобилите, оборудвани с такава. Другата част е свързана с българският манталитет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #34 Отговорено 30 Юли (Редактирано) Нашенеца много иска да се случи нещо, ама го е страх нещо да не стане. И това е от доле, та до връо. Надявам се нещата да влязат в логични норми - технически / морални / законови. Да - има разлики в таблицата, но аз като минавах Сивика миналия месец, не са ме карали да обръщам на газ, или да гледат на високи обороти на бензин. А лани беше точно така и минах с 2 коли - на 2-те горива, на мин/об + 2000 об/мин. Днес мина покрай мен 1 бус. Този се крепеше цял само защото порталните му врати отзад бяха затворени, а за димилка - не димеше много. Ноо, да не разсъждавам свръх - има кой - дано "уцели ваксата", както казват старите ора. Някой от форума всъщност минавал ли е ГТП в последната седмица - да сподели как е хавата с бензиновите / газифицираните коли? Редактирано 30 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #35 Отговорено 30 Юли Аз не мога да разбера каква е драмата с тези прегледи, освен че вече я няма опцията да минеш метър. Стойностите за СО са си същите като от миналата година. Ако сте с катализатор и не успеете да минете за малко, то това, което можете да направите за следващия път е да карате с добавка за по-добро изгаряне на сместта до и при ГТП-то, да смените свещите, ако не са сменяни скоро(с иридиеви) и въздушния филтър. Голям процент от СО се дължи на не добро изгаряне на сместа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #36 Отговорено 30 Юли (Редактирано) Кво ли не правят хората. Глеам у фейса за без катаризатори предлагат разни смески от етанол + А100 октана, че А95 си е менте. Редактирано 30 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #37 Отговорено 30 Юли (Редактирано) Преди 1 час, Rakeem написа: Аз не мога да разбера каква е драмата с тези прегледи, освен че вече я няма опцията да минеш метър. И аз така, ама не смеех да се обадя, понеже, защото, нали съм форинър, и това, което в момента се случва с ГТП-то в България, не ми е проблем. И, BTW, това, което се случва на вас, на мен ми се случва от 22г. в Англия. Преди 1 час, Rakeem написа: Ако сте с катализатор и не успеете да минете за малко, то това, което можете да направите за следващия път е да карате с добавка за по-добро изгаряне на сместта до и при ГТП-то, да смените свещите, ако не са сменяни скоро(с иридиеви) и въздушния филтър. Освен всичко това, аз лично, паля колата и обикалям 5 минути квартала, да кажем на 2-ра-3-та, и 4-5-К-оборота. От там обратно на машината и воала - 'сичко е точ'. Вервайте ми, схемата работи. п.п. Между другото, колата на тъста ми е минала ГТП без никакви драми на ден втори след влизане на новата Наредба. Сузуки Гранд Витара, '04-та, 1.6 бензин, десен волан. Няма Газ, има катализатор. Редактирано 30 Юли от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #38 Отговорено 30 Юли У нас нещата или се преекспонират, или се мълчи. Нормалност няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #39 Отговорено 30 Юли (Редактирано) Преди 8 часа, Rakeem написа: Аз не мога да разбера каква е драмата с тези прегледи ... Голям процент от СО се дължи на не добро изгаряне на сместа. Драмата си е нашенска, та ако ще пунктовете с Господ да са свързани! Имаме си народни поговорки: Скъп на триците, евтин на брашното. На гол тумбак, чифте пищови. Всичката Мара втасала. Таа, не съм против нещата да са както трябва, но пак работата е "Всичката пАра в свирката". А относно СО е ясно - качеството на горивата си е фактор, а че не са като по Европата си е факт. Но иначе сме с Евро и ЕКО критерии. https://www.facebook.com/share/r/mKA2nzuF4C7vRDtj/ Промяната е във всеки от нас. И 100 закона и разпоредби да обнородват, като не ги съблюдават... Водачът на колата от видеото едва ли е глух и не иде реч за конкретна варка/модел - и други са така. Аз също минах Сивика с потропваща предница, но не знаех какво е, обаче вече е оправено. Ако знаех че ще ме върнат, щеше да е в обратен ред. Но за да си в ред, не външният натиск е важен, а вътрешната потребност. Като я няма - има драма. Редактирано 30 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #40 Отговорено 31 Юли @ceco_accord, тои клип трябва да се споделя масово за да стигне до когото трябва. Ако в ИААА има съвестни хора може и да се самосезират и по номера на стикера да издирят пункта извършил "прегледа" (в кавики защото нищо не са гледали). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове