Jump to content
Sign in to follow this  
Legend91

Надут горен маркуч антифриз и не мени нивото в казанчето

Recommended Posts

Хонда казват след като се източи блока, на болта да се сложи течна гарнитура. Каква точно е тази гарнитура и откъде да я купя?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не изтачах от блока, защото на автомивката на Дружба не дават инструменти, а на другите места които открих са се отказали от подобна дейност. С напипване само леко отвъртях пробката докато започна да тече и после съвсем внимателно (беше останало малко антифриз в маркуча) го излях в една купичка. Отвъртях и капачката отгоре да излиза по-лесно. Зор видях със скобите, защо нямам остри дълги клещи.

Ето го резултата, дори наместих маркучите по-добре:

24060012_024053.thumb.jpg.51286f7aa6a8704123f6105839a88b21.jpg

24060011_024027.thumb.jpg.1d644931c451ac35f647cc16e934e09a.jpg

Обезвъздушаването го направих, отначало, по сервизно ръководство, защото нямах подходяща фуния. С наполовина затворена капачка мотора да работи до загряване и врътката на парното беше на макс. НО, по едно време започна да дими откъм капачката и я затворих напълно. Сега по съвета на @stase , да я оставя на наклона с носа нагоре, тя и без това така се кара, тук в гората в Бояна .... 🤣.

Старият маркуч така беше залепнал към двигателя, че трябваше да го срежа за да го издърпам. Отвътре, на мястото на раздутото имаше огромна цепнатина в гумата. Вероятно е нямало да издържи до сервиз.

Сега остава въпроса защо се е спраскал? Дали защото катеря баирите в гората на 1-ва с 3000 об? (много е стръмно и за да има сила и да не мъча двигателя - тези обороти, но това е за някакви 5 минути само) Дали му е дошло времето? Масло в антифриза? (след 2 смени се надявам, ако е останало нещо, да е нищожно количество) Или заради тесния отвор към разширителното казанче (след като го изпилих до 3 мм сега се напълни без проблем от средата до макса доста бързичко)?

И мога ли и къде да проверя дали разликата в температурата на горния и долния маркуч е в граници??? (За да изключим дефект на термостата)

 

Стана цял ферман... Извинявайте 😅

Edited by Legend91
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маркуча не се е спраскал от катеренето на баирите (иначе масово съседите ти щяха и те пишат по форумите :D). Ако е имало масло в системата, това е вероятната причина + малкия или запушен отвор на радиатора към разширителя.

Значи като се изкатериш горе я оставяш да изстине нацяло и проверяваш нивата в радиатора и раширителя. Ако е необходимо- доливаш.

При следващото катерене, пак след като изстине ако нивата са ОК не пипаш нищо повече, само проверяваш следващите няколко пъти.

Дано следващия ти пост да е след седмица, че всичко е ОК.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На наклона ли трябва да я оставя да изстине защото това ми е малко проблем?

Аз не съм роден в Бояна. Боянчани са диви и катерят със 70 на втора -трета. Не пукат маркучи, но им падат ауспусите по пътя и чупят носачи 🤣

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оставяш си я където обичайно стои. За предпочитане на равно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-сетне добри новини!

Радвай се на маркуча, че ако беше по-здрав, щеше другаде да поддаде.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми то не се знае.... Имаше малко изпарения известно време, но де надявам да е било защото мих покапалия антифриз

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е нормално. Има ли разливане на нещо - има изпарения.

И 3000-те оборота не го плашат мотора, за часове работа на тях, ако всичко си е по норма и в стандартна кондиция.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А една питанка: в разширителното казанче двете маркучета - вътрешното и външното (входящото) плътно ли трябва да прилепват към капачката (за да не се изпарява водата от антифриза)? Или трябва леко да има луфт (така че и капачката по-леко да се върти и да не се образува вакуум при изстиването и съответно - дръпването на антифриз от казанчето)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24060014_075825.thumb.jpg.680dc395eb4ec4b202f5c690c29c2328.jpg

Херметичността на казанчето зависи от това доколко е набито вътрешното маркуче към това ъглово съединение с входящото маркуче

Share this post


Link to post
Share on other sites

То не трябва да е херметично затворено , казанчето е един приливник .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...