Legend91 140 #1 Posted June 18 (edited) Здравейте, какво означава ако горния маркуч се е надул и нивото в разширителното казанче не се мени при студен и горещ радиатор? Също така, снощи като отвих капачката на напълно студен радиатор, бликна малко антифриз. Edited June 18 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
kvd74 632 #2 Posted June 19 Май маркуча играе ролята на разширителен съд. Или маркуча е дефектирал/разтегнал/, или капачката не отваря коректно на 1.1, а на повече. На студен мотор е нормално да прелее леко при отваряне на капачката. 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #3 Posted June 19 Какъв антифриз е сложен ,така да се раздуе маркуча нещо не е наред. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #4 Posted June 19 (edited) Винаги съм слагал оригинален Хонда антифриз. Значи още откакто смених радиатора и капачката, все нещо има. Отначало подлизваше от маркучето към разширителното казанче. След това маркучето явно се запечата и спря. Онзи ден, гледам отново е подлизвало. Също така след смяната на радиатора и капачката, антифриза в разширителното казанче не си мени особено нивото. Отдавах го на студеното време, беше през зимата. Новата капачка е made in Japan, на тест с ръка силата на пружината е същата като на оригиналната 🤔. Смених я за всеки случай, щот понякога капачките се чупят и частите падат вътре в радиатора. Маркуча се наду в горещините, цяла седмица карам майка ми в най-горещото време в Пирогов и климатика бачка. Иначе на таблото не показва да е прегрявала, дори напротив, с климатик стрелката е още с 1-2 деления по-надолу, може би защото вентилатора се включва заедно с компресора? Сега какво да правя? Да сменя маркуча? Сам дали ще мога, има ли врътки? Имам нов маркуч. Edited June 19 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #5 Posted June 19 Радатора новия колко мм е дебел сравни с стария ако го имаш.Капачката на колко бара работи. Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #6 Posted June 19 (edited) Радиатора дойде без капачка. Коя дебелина да меря? На ламелите или горе при отвора дебелината на пластмасовата част? На капачката пише 1.1 bar, както и на оригиналната Edited June 19 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #7 Posted June 19 Само ако имаш да съпоставиш с стария не при отвора мери,преди време търсих радиатор за 1 ген ,оказа се че нямат нужната дебелина 22мм като орегиналния идваха всички 16мм. Но това не доказва защо се е раздул така маркуча,трябва да се смени. Share this post Link to post Share on other sites
kvd74 632 #8 Posted June 19 Според мен- първо пробвай със старата капачка как ще е работата, да си наясно дали тя е проблема, а после си смени и маркуча. 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #9 Posted June 19 (edited) Капачка и радиатор вървят заедно. Гърловината му понякога има недоловими разлики иии ... Маркуча ще смениш, защото така раздут, вече е нацепъл вътрешният слой плат. Edited June 19 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
dragob 71 #10 Posted June 19 Имаш повишено налягане в системата.Защо е така е въпроса.Според мен варианти 4 -капачка.глава.термостат а може радиатора- пропускливост.гърловина 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #11 Posted June 19 (edited) Сега като стиснах маркуча, отдолу под раздутото, се усеща по-мек и като по-тънък. Но аз честичко отварям капака именно за да проверя за подлизване на антифриз, едва сега, тия няколко дни, в горещините явно се е надул. Edited June 19 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
dragob 71 #12 Posted June 19 Това не ти решава проблема-надуването в системата. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #13 Posted June 19 (edited) Аз сложих оригиналната капачка. Не е ли възможно надуването да е от самия маркуч? Надул се е точно на шева и точно там се усеща изтънял и по-мек. Ако с оригиналната капачка нивото в разширителното казанче започне да се мени, тогава значи вече няма проблем? Между другото, когато смених маркучето в разширителното казанче го натъпках плътно към капачката, това че не пропуска въздух на мястото между входящото към капачката и маркучето вътре в казанчето (създава се вакуум и т.н.) може ли това да е проблем също? Къде в София могат да диагностицират какво се случва? Edited June 19 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
vespa 308 #14 Posted June 19 Просто смени маркуча след като имаш нов,работа за 5 минути. Ако пак надува проблема е в капачката. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #15 Posted June 19 А обезвъздушаването? Как? Не ми се мисли за изгоряла гарнитура глава, но в такъв случай, след като не е бяло маслото и няма бял дим отзад, не трябва ли поне да мирише на изгорели газове откъм казанчето? Share this post Link to post Share on other sites
dragob 71 #16 Posted June 19 Не е проблема в маркуча. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #17 Posted June 20 (edited) 11 hours ago, Legend91 said: А обезвъздушаването? Как? Не ми се мисли за изгоряла гарнитура глава, но в такъв случай, след като не е бяло маслото и няма бял дим отзад, не трябва ли поне да мирише на изгорели газове откъм казанчето? Обезвъздушаването така го направи Изследвай антифриза за изгорели газове,ако маслото е бяло и има дим това е крайна фаза на зле,при теб не е така. Това с маркучето не е проблем и при мен е така поставено. Edited June 20 by CARPERA 1 Share this post Link to post Share on other sites
kvd74 632 #18 Posted June 20 Преди 12 часа, Legend91 написа: Между другото, когато смених маркучето в разширителното казанче го натъпках плътно към капачката, това че не пропуска въздух на мястото между входящото към капачката и маркучето вътре в казанчето (създава се вакуум и т.н.) може ли това да е проблем също? Проблем, също, може да ти създава прокапващото маркуче при капачката, което въпреки "опашките", пак не уплътнява. И, когато двигателя изстива бавно, системата почва да прави вакум, тя не дърпа антифриз от казанчето, а дърпа въздух от хлабавото място на маркучето. Това маркуче би трябвало и без никакво стягане да държи плътно и да не капе. Ако се е разширило при "опашките" , го отрежи там и хвани на ново. Ако идва късо, направо ново със съответния подходящ вътрешен диаметър. 2 Share this post Link to post Share on other sites
spase 66 #19 Posted June 20 Аз бих направил следното: 1. Смяна на раздутия маркуч. 2. Проверка за запушено маркуче между радиатора и разширителя. 3. Оставяш оригиналната капачка на радиатора, ако няма съмнения че не е в ред. 4. Проверка дали перката на радиатора се включва при достигане горе-долу на средно показание на стрелката. 5. При загряла кола спираш на наклон, с носа нагоре. Колата да работи 2-3 мин на празен ход. 6. Проверка на термостата (малко е трудно в тия жеги). След това, при студена кола, ако е необходимо се долива антифриз в радиатора и казанчето на макс. След няколко цикъла загряване/охлаждане ще си проличи дали има проблем. Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #20 Posted June 20 2 hours ago, spase said: 5. При загряла кола спираш на наклон, с носа нагоре. Колата да работи 2-3 мин на празен ход. Това с каква цел се прави? Share this post Link to post Share on other sites
spase 66 #21 Posted June 20 (edited) Прави се с цел обезвъздушаване. Ако всичко работи нормално, не е необходимо. Обезвъздушаването си става след цикъл загряване-охлаждане. Въздуха от радиатора отива в разширителя. Когато колата изстине си взема обратно антифриз вместо изкарания въздух. Но ако има повече въздух в системата, може да не успее да го изкара всичкия. Може и да се получи така наречения "въздушен джоб". Edited June 20 by spase 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #22 Posted June 20 Само че това важи при добре работещи два клапана на капачката,по лесния и бърз начин е с фунията от ланка. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #23 Posted June 20 В момента разглеждам притурката за V6 на Хонда, и както и преди бях забелязал, действително има и болт на блока за източване на антифриза, не само този на радиатора. Но никога не са източвали оттам. Не е много повече - 1.6 литра, но си е нещо. Ако някой знае добър и внимателен сервиз в София, моля да сподели, защото скоро трябва да правя отново ангренажен ремък и гарнитура на капака на клапаните Share this post Link to post Share on other sites
spase 66 #24 Posted June 21 Преди 12 часа, CARPERA написа: Само че това важи при добре работещи два клапана на капачката,по лесния и бърз начин е с фунията от ланка. Преди 17 часа, spase написа: Ако всичко работи нормално, не е необходимо. Обезвъздушаването си става след цикъл загряване-охлаждане. Това с фунията не го разбрах. Капачката може да работи нормално и пак да се получават аномалии. Например ако термостата отваря по-късно. Или ако перката се включва по-късно (или изобщо не се включва). Тогава температурата става по-висока от нормалното и може да изкара повече антифриз в преливника. Ако има повече въздух в системата, може да не успее да дръпне достатъчно антифриз обратно. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #25 Posted June 21 @spase Spoiler Отвори постнатия от мен линк по-горе и там е обяснено как става обезвъздушането с фуния. Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #26 Posted June 21 Аз мисля че знам какво е станало! Като ми е сменял маркуча за парното, той се беше спукал защото върху него капеше масло от разпределителя на запалването, е попаднало масло в антифриза. Бях му казал да смени и антифриза, но той го е събрал и го е върнал обратно. Тогава е попаднало малко масло. Защото и в разширителното казанче маркучето така се наду и трябваше да го сменям наскоро. Да го вземат дяволите! Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #27 Posted June 21 (edited) Оказва се че има не един, а два болта за източване на блока? Edited June 21 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #28 Posted June 21 (edited) Да това щях да ти кажа още в началото че ако има масло тези маркучи се раздуват но твоите бяха много чисти,от това е на 100%. При мен се случи на 1 ген CRV там галнитурата глава прокапва и ми беше скапало 2 по малки маркуча охлаждане. Тези болтове ако не са развивани никога може и да скъсаш главата им при проба да отвиеш. Edited June 21 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #29 Posted June 21 И сега? 100 лв с доставката 5 л. антифриз, но те няма да стигнат, трябват още 5 л. и къде ще направят промивка като хората? Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #30 Posted June 21 Сега като отворих капачката и погледнах по-отблизо се разбра. Отвора към разширителното казанче на неоригиналния радиатор е колкото да помести карфица. На оригинала би поместил средно голям пирон! Сега какво? Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2714 #31 Posted June 21 И уплътнението на капачката, ако е по-голямо, няма да позволи на антифриза да премине в разширителното казанче. Сега, първо търси решение как да осигуриш пътя на антифриза към казанчето, при нормалната работа на клапана, на капачката. И второ, смени раздутия маркуч. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #32 Posted June 21 Да опитам да разпробия малко отвора с нещо? Имам чувството, че не е толкова тесен по цялото продължение на щуцера Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #33 Posted June 22 (edited) Дай снимки! 1. На въпросният отвор в гърловината, в посока разширителният съд. 2. На тръбичката външно на гърловината, в посока от разширителният съд към гърловината на радиатора. Провери проходимостта и дали вътрешният диаметър на тръбичката отговаря на отворчето отвътре на гърловината. Том трябва да са 5-6 мм. Edited June 22 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #34 Posted June 22 (edited) Да, Цецо, на оригиналния е колкото ти си показал. На замяната е колкото да вкараш топлийка. NRF е "марката" на подмяната, но то други така или иначе не стават Edited June 22 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #35 Posted June 22 A тръбичката отвън на гърловината с какво вътрешно Фи е? Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #36 Posted June 22 (edited) Значи, опитах се да го снимам, но на подобно осветление отворчето едва-едва се вижда: А това е на оригиналния радиатор: На самата стена на гърловината това незначително отворче е пробито, а откъм тръбичката отвора вече става доста по-широк, което ми позволи с часовникарска пиличка и отвертка кръстачка да го разширя малко, но недостатъчно. Ще трябва да купя подходяща пиличка. Пробвах да запаля и да загрее и антифриза в казанчето се качва, но маркуча още се надува. Явно оплетката е "спраскана"? Не знам дали ще издържи до някой сервиз да източат антифриза и сменят маркуча, че без изтачане, включително от блока, всичко по скоростната кутия ще се изпоолее. Дали да не го подсиля с малко свръхздраво тиксо? Edited June 22 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #37 Posted June 22 (edited) Пробвай от онези широките, дето са с плат. Така или иначе маркучът е пътник. Edited June 22 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1486 #38 Posted June 22 С такъв изолирбанд в лятото ми се проби същия маркуч и течеше карах 2 месеца,докато намерих с същата извивка. Навих почти половин ролка и стана много здраво. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #39 Posted June 22 @ceco_accord Имам такова Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #40 Posted June 24 В Бултрако не приемат колата с части на клиента, а по другите сервизи ме карат да чакам 2 месеца. Ще изтачам антифриза сам и сам ще се оправям! Някой може ли да ми каже къде има подемник под наем? Това ли са точките за повдигане на крик, ако ми се наложи? Share this post Link to post Share on other sites