Jump to content
Sign in to follow this  
milenjs

Honda CR-V 2.0 2011 и газов инжекцион Prins

Recommended Posts

Здравейте, след Logo-то добавих и още една хонда в семейството - CR-V Gen3 с 2.0 двигател. Фулл екстри но най-важната я няма - газ.

Чета из форума че колегата Markony монтира и газово Романо с OBD. Аз искам обаче да си монтирам ГИ на Prins. Най-вече заради инжекторите които са Keihin. Монтирал съм на Logo-то такъв, 5 години без проблем, имам монтиран и на Mitsubishi Space Wagon също Prins, там вече е над 15 години. При него само емулатора на бензиновите инжектори съм сменил веднъж. Инжекторите имат над 350 000 км пробег. ю

Въпроса ми е - ще работи ли добре ГИ на Prins със CR-V-то, понеже е по-обрана от към настройки, няма таблици а само отмествания на времето от бензиновото такова?

2-ро, прочетох че смукателния колектор е по-особен, с някакви вихрови клапи. Това ограничавало избора на място къде да се пробие за щуцерите на газовите инжектори. Някой има ли снимка къде е подходящто място?

3. Колегата Markony беше писал в една тема че е качил снимки с монтажа на неговто газово в CR-V-то. Не ги намирам обаче, има ли ги още или са изтрити?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес монитрах бутилката, 720/180, евросондата и пълначката под капачката на резервора. Прекарах съответните тръби, не бях работил с термопластични за газ, голям кеф, дано само са здрави. Prins-a e наличен, жълти инжектори, за 150 коня ще са екстра.

Остава ми въпросителната с дупченето на всмукателния колектор. Някой може ли да ми цъкне снимка къде са щуцерите на газовите инжектори?

Не зная какво има във всмукателния колектор и мисля да ги разпробия както съм показал на снимката, дали е ОК?

0003_96_918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей! Само като идея!!

7.jpg

5.jpg

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер, благодаря, значи можело и на всмукателния колектор. Ще е по-лесно, особенно ако може да се разпробие на място, без да се сваля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А стружките (макар и полимерни) от разпробиването?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Внимателно, може и с грес на свредлото да не паднат вътре.  Четах че някой надували с въздух всмукателния колектор да издухва евентуалните стружки навън но не смятам да се престаравам толкова.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вземи мерки - иначе теглилки! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробих смукателя, инсталирах редуктора, бутилката, тръбите, компютъра. Остана да вкарам кабелажа за копчето вътре в купето. От къде лесно може да прекарам кабелите от коша в купето?

Share this post


Link to post
Share on other sites

От дясната страна на вакуумния усилвател има гумен маншон. През него влизат кабели в купето. Най лесно става, като се свали филтърната кутия .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Жив и здрав да си. оттам ги мушнах кабелите. Тези дни остава да намеря време да довъша монтажа. Последни въпросчета, остана да закача захранване след контакт към газовото ЕКУ. То е до акумулатора, има ли наблизо удобно място да се закача? В кутията с бушоните в коша само плюс от акумулатора премерих. Да връщам кабел от купето или да се хвана от някой датчик - дебитомер, егр?

Кабела на нивомера на бензина излиза ли на удобно място някъде? Ако реша да слагам емулатор евентуално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен емулатора е сложен под задна лява пасажерска седалка там  кабелите излизат от резервоара,и е капака на самия резервоар, достъпа за нивомера ,помпата и филтъра.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иска ми се да поставя емулатор който показва нивото на газта в бутилката на таблото, този който е направил колегата zag80.  Кабела от нивомера на газовата съм го изтеглил до бутона газ-бензин на таблото, ако зная кой е кабела от нивомера на бензиновия резервоар под  таблото ще е по-лесен монтажа. Щото както казваш работата може да стане и над резервоара но пак трябва да пускам кабел от нивомера на газовата.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

при мен на друга кола е такъв монтаж, защо за последния инжектор е дупчено на различно място - не знам

 

unt2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно месец след монтажа. Да споделя, на някой може да му е полезно. Никакви ядове с Prins-a.  Дюзи - със жълта точка, паснаха иделано като мощност. Цената им е добра - 680 лв. за 4-те на рейка. Не се чуват. Пробих както показа колегата на снимката по-горе, на чернита пластмаса на смукателните колектори. Много не се разхвърля, само свалих безиновите инжектори и пробих. Емулатора сложих отляво на акумулатора, газовото ЕКУ от дясно. Изпарителя - на задната стена на коша, изрязах една планка и ползвах наличните два болта там да го закрепя. Мушнах кабелите за копчето газ/бензин през гумения маншон за помпата на съединителя. Директен плюс закачих на клемата на акумулатора, плюс след контакт взех от подгряването на ламбда сондата. Бензиновите инжектори прекъснах в пласмасовия канал с кабелите за тях. Много добре стана, място бол в двигателния отсек на тази кола. 

Настройката отне 2-3 минути. Ако някой слага Prins VSI, двата параметъра които трябва да настрои - RC_inj - 107%, Ofs_inj - минус 5. Никаква разлика между бензин и газ, не може да разбереш кога превключва. Бензин не се довпръсква. Пробвах на 5-6000 оборота, не намирам загуба на мощност.

Във форума прочетах и научих за Short Trim и Long Trim. Купих си джаджа да ги проверя, дългия трим е около -1%.

Разхода с моя тежък десен крак за 1500 км - 13.8/100. магистрала 150-160, извънградско 120 и тръгни-спри градско. Не ми харесва. Другото, на 2 пъти светна грешка за катализатора. Не зная дали е от газовото или и на безин ще светва. Аз на бензин не карам, имам 10 секунди на бензин при първо палене и оттам само на газ. Тези дни ще регулирам клапаните, по километраж автомобила е около 200 000, 2012година е.

Няколко въпроса - по монтажа осрал ли съм нещо? Разхода на газ това ли ще да е? Ако продължава да излиза грешка за катализатора какво да правя?

IMG_20240723_164541.jpg

IMG_20240723_164704.jpg

IMG_20240723_164700.jpg

IMG_20240723_164645.jpg

IMG_20240723_164653.jpg

IMG_20240705_142401.jpg

IMG_20240705_142344.jpg

Screenshot_20240724-130754.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

газовите инжектори за R20A на 2,5 мм ли ги оставяте? Вакуум за мапа от къде се взема?

Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Инжекторите са на Keihin - жълти. Нямам идея какъв им е диаметъра на отвора. Уредбата  е на Prins, не и трябва мап и вакум за него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега.

Отвора е свързан с цвета, поне на АЕВ. Ще поровя за Кейхин.

Очаквам отговор от по-запознати по темата от къде е най-добре да се вземе вакуум.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 24.07.2024 г. at 23:18, milenjs написа:

Няколко въпроса - по монтажа осрал ли съм нещо? Разхода на газ това ли ще да е? Ако продължава да излиза грешка за катализатора какво да правя?

Предполагам ,че са към мен въпросите?.Нищо съществено не си осрал, с изключение на няколко фундаментални въпроса...Виждам добри знания и много ентусиазъм,компенсиращ липсата на опит.....което е похвално.Та...

1.Защо избра тая марка? ,,,някакво адекватно обяснение?

2.Дюзи се подбират по времена на бензиновите,както и по максимален моментен разход на колата. Параметри ,които няма откъде да знаеш,съответно абсурд да ги уцелиш.

3. Някъде бях писал в другите ми статии...максимално къси тръбни пътища за добра динамика.

4.Най-голямата ти грешка е че колата първо се прави перфектна на бензин и тогава се газифицира...това също си го пропуснал в проекта си.

 

Иначе много добре си се справил с монтажа. Разхода не мога да коментирам .Вижда ми се доста висок ,ама като имаш тежък крак....Стандартни стойности,за нагласена кола обаче....гуми,сходимост,ангренажни вериги....8,5 /10 90км/ч или 10/100 магистрала 140 км/ч

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно към теб, щом сам не мога да си отговоря ;)

1. Имам Mitsubishi Space Wagon, сложил съм Prins, за 300 000 само един път мембрани на изпарителя и филтър съм сменил, на Logo-to на жената сложих пак такава - вече 70 000 само филтър на газовата фаза. Лесно се настройва. Та затова.

2. Дюзите подбрах по мощност на цилиндър. Дават ги минимум 33кс, максимум 47кс, за 4-те цилиндъра идва от 132 до 188 коня за колата, дават я 150, затова ги избрах, да е по средата мощността.

3. Динамиката няма разлика от тази на бензин, то и динамика няма де.

4. Колата на бензин няма забележки, регулирах клапаните, и хлабината на смукателните и изпускателните беше с 0.1мм в повече което ме озадачи. Даже се замислих дали на пластините на Force за 10 лв. може да се вярва.

Разхода на газ не ми харесва, по табло - 10, по колонка 13, това със 140-150 на магистрала. За сравнение Logo-то /65кс/ на жената със същата скорост - 10/100, Mitsubishi-то /133кс/ - 12/100

Edited by milenjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, milenjs написа:

Разхода на газ не ми харесва, по табло - 10, по колонка 13, това със 140-150 на магистрала.

Напълно нормален е този разход! Аз съм с Романо от години, засичал съм безброй пъти София-Бургас-София. На отиване винаги е 13/100, на връщане 15/100 по колонка. Средна скорост 130 в нормален трафик - т.е. лява лента, често набиране и т.н. На бензин е с 20% надолу.

Ако караш под 120 и с по-постоянна скорост разходът ще падне.

Просто този двигател на това купе не е икономичен, каквото и да говорим.

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз мисля, че разходът е нормален, то на бензин с 140-150 ще е 11-12лт Пв-Сф, та на газ 2-3лт отгоре. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2024 at 9:58 PM, new_future said:

Здравейте,

газовите инжектори за R20A на 2,5 мм ли ги оставяте? Вакуум за мапа от къде се взема?

Благодаря

моята кола е 150 коня, сложих разпръсквачи на 2,6мм. Старите бяха 2,2мм. Към автора - какъв емулатор си монтирал от ляво на акумулатора?

Share this post


Link to post
Share on other sites

В ляво на акумулатора  е модула за бензиновите инжекторите  на Prins който е част от уредбата. Преценили са да е отделно от газовото ЕКУ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12.09.2024 г. at 23:55, milenjs написа:

Точно към теб, щом сам не мога да си отговоря ;)

1. Имам Mitsubishi Space Wagon, сложил съм Prins, за 300 000 само един път мембрани на изпарителя и филтър съм сменил, на Logo-to на жената сложих пак такава - вече 70 000 само филтър на газовата фаза. Лесно се настройва. Та затова.

2. Дюзите подбрах по мощност на цилиндър. Дават ги минимум 33кс, максимум 47кс, за 4-те цилиндъра идва от 132 до 188 коня за колата, дават я 150, затова ги избрах, да е по средата мощността.

3. Динамиката няма разлика от тази на бензин, то и динамика няма де.

4. Колата на бензин няма забележки, регулирах клапаните, и хлабината на смукателните и изпускателните беше с 0.1мм в повече което ме озадачи. Даже се замислих дали на пластините на Force за 10 лв. може да се вярва.

Разхода на газ не ми харесва, по табло - 10, по колонка 13, това със 140-150 на магистрала. За сравнение Logo-то /65кс/ на жената със същата скорост - 10/100, Mitsubishi-то /133кс/ - 12/100

1.Има 2 вида газови уредби.Такива дето се настройват трудно ...демек с таблица и такива ,които не могат да се настройват ...демек с крива.

Какво е добра настройка е относително понятие.Аз разбирам едно пък за теб не знам.

2. Всеки производител има разни таблици .За съжаление подбора на дюзи освен това изисква минимални времена и максимален дебит.Ако измериш колко консумация има една дюза при натиснат до ламарината педал на границата на втек режима ще си блъскаш главата в стената сам.

3.Динамиката трябва да е по-добра на газ ,а ромпетралска газ не можеш да си познаеш колата.ЦРВ-то върви зверски ,ествствено ако можеш и да караш кола спортно.

4.Няма как да знаеш дали има забележки на бензин,,,не знаеш как изглежда ЦРВ-3 от магазина.:)

Пластини само отигинални криви от Хонда. Разхода е относителен.Тук има значение работа със съедителя ,гуми,ускорение,вятър. Ако наблюдаваш как работи круиз контрола и го имитираш ,ще свалиш литър и половина.Предпочитам по-меки гуми ,ама в най-високия ценови клас. Отзад съм си с повдигнатите пружини,което ми оправя аеродинамиката,заради изправянето на клиренса.Това естествено са дреболийки...Важното е да си доволен!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не бях спирал на Ромпетрол от години. Снощи като прочетох реших да пробвам. Днес на почти празна бутилка заредих на Ромпетрол. Определено се осеща разлика във вървенето, по мое усещане 10% нагоре. Дадох на жената да кара да видя дали не си въобразявам. Сподели че върви по-леко, по-бързо стигала до 160км/ч ;)

Досега зареждах на Лукойл основно, ще зареждам на Ромпетол да видя как ще е разхода.

Между другото - на круизконтрол показанията за разхода са  с 0.5 литра по високи в сравнеие ако я карам без него. Тествах я 100 км с него, 100км без = на магистралата.

Отдавам го на трафика - гадно си удря спирачките ако има по-бавна кола пред него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От тежък и нервен крак, круизът е по-икономичен, но ако галиш педала деликатно, няма как да те надвие по икономия.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...