Jump to content
Sign in to follow this  
georgiev87

Смяна на масло за двигател,съпътстващи филтри,опресняване на масло за скоростна кутия и преглед на климатик(доливане на фреона)

Recommended Posts

Здравейте,карам Хонда Акорд 7 ген,2.4i. автоматик.Ще се радвам ако отговорите каква е справедливата сума за смяна на маслото на двигателя+ съпътстващите филтри,опресняване на маслото на скоростната кутия(мин.година беше сменено и остана към 1.5 л.).Отделно доливане на малко количество фреон,има съвсем лека загуба.

P.S. Платих 570 лв и ме тормози мисълта,че сервизния майстор ме е прекарал донякъде.Благодаря предварително на всеки отговорил!Лек ден и безаварийно каране!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Около 160 лв е маслото на кутията, филтъра 70лв. Двигателното около 100/150 лв. зависи какво си сложил + филтър20лв, за климатика каквото е долято най малко 50/100лв, за труд останалото. Това е ако правилно съм те разбрал и за мен нещата са повече от перфектни.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Зависи какво масло и филтри са ти сложили, фреона е не повече от 50лв..

Ако маслото е около 40лв. литъра, въздушния, купето и масления и те толкова на бройка, не са ти взели за труд толкова, сякаш Ферари обслужват.

Едит: маслото май си е от него.

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

не бих казал, че майстора те е "прекарал". Всеки има право да оценява труда си, както намери за добре.  А и има едно голямо неизвестно - цената включва ли материалите?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на включилите се,аз имам доверие на майстора,не за първи път ходя при него,просто не съм запознат с  пазарните цени явно.Цената е крайна с материалите.Предполагам,че е закупено няколко литра масло за скоростната,защото ми звъня сутринта да ме пита за опресняването,че е нужно.Бях му оставил последно около 2 л. остатъчно количество масло за скоростната кутия,толкова беше останало от миналогодишната смяна изцяло на маслото за скоростната кутия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Скоро пълних с фреон и беше на цена 20лв/ 100гр. Тези майстори е всеизвестно, че имат отстъпка на части и консумативи около 40%. Ако цените по - горе са нормални, можеш горе долу да направиш сметка колко са стрували частите и каква част от тях е отишла за труд.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Много е относително без да се знае какви са консумативите, които са вложили. Ако са слагали оригинално масло Хонда за двигателя и кутията - това са ти около 250 лв. Ако е сменил и филтъра на СК - 70 лв. Филтър купе, въздушен филтър и маслен филтър на двигателя - още около 100 лв. Фреон 50 лв.

Мога да ти кажа цени за труд, които моите майстори са ми взимали. Труд за смяна на масло на двигател и филтри - купе, маслен и въздушен + реглаж на клапани - 80 лв. за труд. Смяна на радиатор на климатика, дозареждане с фреон - труд 80 лв.

Edited by Г.Писаров
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не бях питал кое колко е и затова исках мнение,при положение,че ми казва само крайната сума,според мен взима малко повече от нормалното,смятайки филтрите към 100 лв,масло за двигател към 150 лв,мога да гадая за скор.кутия масло колко е сложил за опресняване,предполагам 2 л. И дали е слагал филтър там,труд слагам 100 лв ,фреон 50 лв макс,както и да е ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

За автомата си отиват 3.5литра. Към 40 лв е литър

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 44 минути, Митко Йотов написа:

За автомата си отиват 3.5литра. Към 40 лв е литър

И аз това казвам, за автомата си отива 3.3-3.5л.Опреснявах го сам. А всички казват, че отива под 3л, много странно. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не чакат. В момента който струята намалее и затварят пробката а то си капе и то интензивно поне още 20 минути и то най мръсното масло, тук идва разликата от 500/600 мл.

Абе горе-долу това са цените и колегата трябва да знае, че в сервиза един човек цял ден се е занимавал с неговата кола а това под 150лв няма как да стане.

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 34 минути, Митко Йотов написа:

 

Абе горе-долу това са цените и колегата трябва да знае, че в сервиза един човек цял ден се е занимавал с неговата кола а това под 150лв няма как да стане.

Не искам да умаловажавам ничий труд, но точно това, което му е правено на колегата не изисква никакъв майсторлък и отнема около час и половина, аз маслото на двг си го сменям за половина час. 

Ако става дума за ремонт на двг, трансмисия или прочие, тогава е друго, ама за смяна на масло да вземеш повече от 100лв. за труд си е стригане отвсякъде.

Както и да го смятате, тука повече от 300лв. консумативи няма, дори и 3л. масло за трансмисия да сложим, макар че 2л. му е останало от предния път.

И нека не забравяме, че майсторите взимат консумативите с 20-30% надолу от пазарната цена.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На оригиналните хондови масла отстъпките са мижави за търговците.

Друг е въпросът колко ще си сложи върху тях обслужващият, но трансмисионното + външният филтър поне се сменят на десетки хиляди километри.

Принципно не е ОК да си платиш исканата сума, а после да правиш сметка, дали е можело да минеш "по-тънко". По-смислено е в обратен ред. ;)

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

20-30% надолу са и на Хондовските, само ДДС-то е 20%..

Според мен има нещо гнило тука. 

Човека да каже какво масло са му сложили в двг и какви филтри и как така плащаш 570лв. без да знаеш дори колко атф масло му е взел, филтър сменял ли е, ама бяха останали 2л, ми, че това са близо 90лв.. 

Този може да му е сложил масло от варела за 10лв. литъра и филтри Нипартс по 20лв. парчето, как така плащаш без фактура.

Да не говорим, че тия майстори вече станаха по-скъпи от адвокатите и лекарите, дето свободата и живота ти зависи от тях. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Мда.

Все трябва да има някакъв документ и там да има редове с артикулите и цените.

Така да се обсъжда без него е некоректно.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече трябва да се радваш че въобще са ги сменили, тва че ти вземат повече от колкото очакваш и са свършили работа без да правяят бели тва е най хубавото което може да ти се случи.

800 ми дойде на мен със реглажи на клапани, гарнитури масло Yacco 0w40

Масла и филтър на хонда в ск.кутия , смяна на маркуча на хидравликата и маслото там.

(И да споделя че ако ви вие хидравликата дори след ремонт, оригинален маркуч от хонда срещу 600лв решава всички шумове вибрации).

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,кажете читав сервиз в София за преглед на кола преди покупка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...