Jump to content
Sign in to follow this  
D3athRow

Въпрос катализатор 2.4 мотор

Recommended Posts

Posted (edited)

Нямам представа, не разбирам. Но оня ден на път за морето ми светна чека- п0171или нещо от сорта( за пръв път ми излиза такава грешка) - бедна смес. Като се прибера ще ида при моя газаджия да я погледне да видим за кво става на въпрос. 

Edited by Robben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 8 часа, boiskii написа:

То не е майтап това, купуваме едно такова и целия форум ще мине с него :D Само дето сигурно толкова и работи. 

Edited by stanislavnba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

Да повдигна темата, че имам още малко време да направя нещо по въпроса. На кратко не минавам ГТП. Имам още 4-5 месеца, но към този момент не покривам нормите. Приложил съм снимка с показанията към днешна дата (минах контролно). Кислорода е над нормите (O2), по моите показания е ~1.44, трябва да бъде под 1. Съответно и ламбда (λ) е висока ~1.076, а трябва да бъде под 1.03 (двете били свързани).

 

Малко предистория. Лятото 2022 ми откраднаха катализатора с половината изпускателна система и 2-те сонди. Тогава сложих нова предна сонда (DENSO DOX-1424), катализатор заместител (JMJ 1091512) и понеже към онзи момент не намирах втора сонда си намерих причина за рефлаш. Съответно сега нямам втора сонда и колата е по-пъргава. Между другото съм и с нови свещи и бобини.

Сега съм пред дилема, какво да правя?

 

Вече имам втора сонда купена, нова (BOSCH 15410). Чудя се да се върна във сервиза да ми монтират втората сонда и да ми върнат колата в стоков вид без модификация по софтуера. Готов съм да жертвам по-приятния вървеж с цел „техническа изправност“.

 

Получих мнения, че това няма да промени нищо, но по-скоро съм склонен да пробвам. Съответно и не съм сигурен дали това ще реши проблема или просто ще оставя още едни пари.

 

Другата презумица е, че тези заместители на катализатори за боклуци.  Минава ми през ума е да си взема отново нов катализатор заместител и да го сменям преди ГТП. Обаче и тук ще са едни пари в стил проба-грешка.

 

Какво бихте ме посъветвали? По-запознати в тази материя какво мислят?

 

2024-11-20_08-36-47-775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

В твоята ситуация бих си върнал стоковия софт и да прикача втората сонда. Все пак тя следи работата на катализатора и без нея е нормално да има изкривени показания.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И да се върне оригиналния софт нищо няма да стане. По втора сонда не коригира нищо. 

Имаш 2 варианта, истински катализатор, или шано пункт за ГТП.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз монтирах кат заместител на EEC модел HA6031T преди седмица-две (причината е подобна - колата беше с изкормена ОЕМ пита и наварена коруба, съответно чека светкаше). Двете сонди са оригиналните. Новия изглежда така:

image.thumb.png.49aabcb2fbbf5dc46804928cf4539eaf.png

Като изработка ми хареса, а също и като отговорност и отношение на производителя. Фирмата е от UK, и общо взето не пожелаха да ми продадат универсален катализатор за другата ми кола, само защото не са го тествали на конкретния модел и не могат да поемат отговорност дали ще покрие нормите. 

 

Ще мина идните дни за проверочно замерване и ще пиша. При мен всичко е стоково, нищо не е преправяно/доработвано. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

СБА от преди 30мин:

20241120_135221633.thumb.jpg.4a96320a7ebc182a993fb3e8eba45a9a.jpg

0.2 от макс 0.3. Минава. 

Човека каза, че върши работа, но не е като ОЕМ-ските, които по негови думи за Хонда се въртят около 0-0.1. Ламбдата е 1.01, каза че е ок.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, h5rov написа:

Здравейте,

 

Да повдигна темата, че имам още малко време да направя нещо по въпроса. На кратко не минавам ГТП. Имам още 4-5 месеца, но към този момент не покривам нормите. Приложил съм снимка с показанията към днешна дата (минах контролно). Кислорода е над нормите (O2), по моите показания е ~1.44, трябва да бъде под 1. Съответно и ламбда (λ) е висока ~1.076, а трябва да бъде под 1.03 (двете били свързани).

 

Малко предистория. Лятото 2022 ми откраднаха катализатора с половината изпускателна система и 2-те сонди. Тогава сложих нова предна сонда (DENSO DOX-1424), катализатор заместител (JMJ 1091512) и понеже към онзи момент не намирах втора сонда си намерих причина за рефлаш. Съответно сега нямам втора сонда и колата е по-пъргава. Между другото съм и с нови свещи и бобини.

Сега съм пред дилема, какво да правя?

 

Вече имам втора сонда купена, нова (BOSCH 15410). Чудя се да се върна във сервиза да ми монтират втората сонда и да ми върнат колата в стоков вид без модификация по софтуера. Готов съм да жертвам по-приятния вървеж с цел „техническа изправност“.

 

Получих мнения, че това няма да промени нищо, но по-скоро съм склонен да пробвам. Съответно и не съм сигурен дали това ще реши проблема или просто ще оставя още едни пари.

 

Другата презумица е, че тези заместители на катализатори за боклуци.  Минава ми през ума е да си взема отново нов катализатор заместител и да го сменям преди ГТП. Обаче и тук ще са едни пари в стил проба-грешка.

 

Какво бихте ме посъветвали? По-запознати в тази материя какво мислят?

 

Без катализатор е почти невъзможно да минеш, легално, преглед, така че си търси такъв. 

Аз бих се насочил към втора ръка от някоя бракувана, на по-малко километри.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Май месец 2022 година замених оригиналния катализатор с полски JMJ. Моя се беше разпаднал и чека светеше. Парите, които му взех, инвестирах в автърмаркета. Януари 2023 г на ГТП  ми казаха, че покривам изискванията дори и на бензин. Останах приятно изненадан. Тази година на прегледа, становището беше, че колата няма катализатор. Чек не свети, но явно не работи коректно. Та сега и аз се чудя как да процедирам.

20220506_121205.jpg

Screenshot_20220804-173923_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно с тва JMJ сме греда. По-скоро ще взема друг и ще го сменям преди ГТП. Втора ръка няма да е, особено за постоянно. Един вече ми свалиха.

Тези дни ще ида до сервиза където я ремапнах да разпитам и за тяхно мнение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мнението на човека в СБА беше, че или имаш работещ ОЕМ и минаваш, или си 200-300 назад за рушвет. Тоя кат ЕЕС не знам колко време ще държи. 500лв. се върза директно от производителя. Втора ръка ОЕМ бях намерил за 400 ама не беше сигурно дали и колко е запушен. Факт обаче е, че на другата ми кола сложих леко запушен здрав ОЕМ-ски и изкарах 0.1 за евро 4 и на газ и на бензин. А пред мен върнаха гаранционен опел кросленд за осрана ламбда :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какви рушвети. В Пловдив знам за поне 2 пункта дето само със стандартната такса си минаваш без да покриваш изискванията.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E изглежда Пловдив не е София. Където има мегдан да ти бръкнат в джоба ще го направят. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз си минах без катализатор, има си начини.
Не си давайте парите за заместители те дори и да вършат работа то не са вечни, казаха ми че 2-3 месеца ще работи и след това трябва пак нов за да издържи тестовете на ГТП
Дори и да си махнете ремап файла това нищо няма да промени, ако сте без катализатор просто няма да влезете в норми.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 20.11.2024 г. at 9:16, h5rov написа:

Здравейте,

 

Да повдигна темата, че имам още малко време да направя нещо по въпроса. На кратко не минавам ГТП. Имам още 4-5 месеца, но към този момент не покривам нормите. Приложил съм снимка с показанията към днешна дата (минах контролно). Кислорода е над нормите (O2), по моите показания е ~1.44, трябва да бъде под 1. Съответно и ламбда (λ) е висока ~1.076, а трябва да бъде под 1.03 (двете били свързани).

 

Малко предистория. Лятото 2022 ми откраднаха катализатора с половината изпускателна система и 2-те сонди. Тогава сложих нова предна сонда (DENSO DOX-1424), катализатор заместител (JMJ 1091512) и понеже към онзи момент не намирах втора сонда си намерих причина за рефлаш. Съответно сега нямам втора сонда и колата е по-пъргава. Между другото съм и с нови свещи и бобини.

Сега съм пред дилема, какво да правя?

 

Вече имам втора сонда купена, нова (BOSCH 15410). Чудя се да се върна във сервиза да ми монтират втората сонда и да ми върнат колата в стоков вид без модификация по софтуера. Готов съм да жертвам по-приятния вървеж с цел „техническа изправност“.

 

Получих мнения, че това няма да промени нищо, но по-скоро съм склонен да пробвам. Съответно и не съм сигурен дали това ще реши проблема или просто ще оставя още едни пари.

 

Другата презумица е, че тези заместители на катализатори за боклуци.  Минава ми през ума е да си взема отново нов катализатор заместител и да го сменям преди ГТП. Обаче и тук ще са едни пари в стил проба-грешка.

 

Какво бихте ме посъветвали? По-запознати в тази материя какво мислят?

 

2024-11-20_08-36-47-775.jpg

Закарай я да я чипосат/настроят/тунинговат, и колата си е наред, обиколи 2, 3 пункта обясни им ситуацията и ще стане, кви са тия тапи(катализатори) къде ще слагаш, сонди, още излишни електроники. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...