Jump to content
Sign in to follow this  
ifko

Добър диагностик за чукане на аванса

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам нужда от съвет за добър диагностик в София за Honda Jazz Sport GE3 1.4 i-DSI 2008г.

Автомобилът е на 231 000км. Купих го Февруари, внос от Швейцария на 228 000км. Сменени са масло, свещи, филтри, аксесоарен ремък и ролки. Забелязах един проблем когато мотора е студен. При ускоряване при обороти над 2000 авансът причуква. Колкото по-силно се натиска педалан а газта толкова по-силно чука аванса. Ако се ускорява много плавно и се сменят предавките на около 2000 оборота, няма проблем. След като загрее малко мотора това чукане при по-рязко натискане на педала и ускоряване изчезва.

Отворен съм за съвети и идея къде може да е проблема. Иска ми се да не е механичен проблема и се чудя дали може да е от някой сензор за управление на двигателя - MAP,MAF, сензор за температура на входящ въздух, сензор за положение на колянов вал и т.н.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ходи да ти регулират клапаните и тъкмо да ти проверят ангренажния тракт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, за съвета колега. Когато обслужвах колата след като я купих ( в два различни сервиза) казаха, че веригата е окей за сега и че клапаните също са ок въпреки, че се съмнявам да са ги проверявали за хлабините. 

Между другото ако има добър диагнистик може и извън София да се разходя, стига да си заслужава. 

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапани без да се проверят, няма как да се констатира как са. 

Да не говорим, че при новозакупена кола на повечко километри, с незнайна сервизна история, това е една от първите манипулации при бензиновите Хонди, така че трябва да си сигурен.

За София не се наемам да ти препоръчвам, но примерно Шонди, за извън София при Фена в Дупница.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм, че клапаните трябва да се прегледат и регулират колега. Аз и в двата сервиза помолих за това , но или са много добри и разбират по слух и поглед :D или не им се занимава. 

Може ли някакъв контакт на Фена от Дупница ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На тоя двигател е тегаво, тъй като е много разглобяване, може заради това да се ослушват.

преди 9 минути, ifko написа:

Може ли някакъв контакт на Фена от Дупница ?

 

@dandilov

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, имам подобен проблем. Двигателя има потракване и понякога при ускорение се чува доста явно и няма достатъчна мощност, и след като премине определени обороти спира и започва да ускорява както трябва. Дайте идеи от какво може да е. Клапаните са регулирани! Шума идва от мотора не от веригата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Коя година и с кой мотор е твоя Jazz колега ?

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007 1.2

Edited by kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е лошо една снимка на свещите да се пусне. Желателно е да мине по-детайлна диагностика, да се огледат всички датчици дали работят правилно. Ако всичко е наред остава двигателя да е натрупал повече нагар. Нагар натрупва от повишен разход на масло. От друга страна зависи с какво гориво се кара. Убеден съм, че със 100 октана или октан буустър чукането ще изчезне. Газта също важи, като хубаво гориво. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За моята мога да кажа, че свещите са работили добре (сменени 8бр при последна смяна на масло), клапаните са регулирани, Масло не харчи - от смяната преди 3 500км не го е пипнала (Repsol 5W40). Каналите на ЕГР са почистени, макар че бяха проходими. При визуалната инспекция на цилиндрите не се видя нагар. Гориво сипвам OMV MAX MOTION 100. 

Остава да се проверят по някакъв начин датчиците, въпреки че при последния преглед на автомобила казаха, че няма грешки. Ако препоръчате къде може да се направи детайлна диагностика на всички датчици (особено в режим на студен двигател) или как да се направи ще съм благодарен.

Логиката ме кара да се съмнявам в някой от датчиците имащ отношение към управление на запалването ама знам ли. Може и да се окаже механичен проблем (износване на някоя част от двигателя).

Edited by ifko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги!

Да взема пак да вдигна темата. Примирих се с това причукване на двигателя на студено. Доста четох и явно е масов проблем за този двигател. Колата иначе си върви добре, но от скоро започна да харчи доста. Кара се предимо градско и разхода е около 10, дори 11, което според мен е много. Гориво сипвам OMV MAX MOTION 95 или 100, както дойде.  В началото разхода в градско беше около 7-8 макс. 

Та да попитам отново. Дайте някой читав сервиз за компютърна диагностика. За София става въпрос.

Edited by ifko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай да смениш маслото на скоростна кутия

Проверявали ли са ти обтяжната ролка на ремъка за това тракане.

За разхода пробвай някоя хубава синтетика за масло 5w30.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, CARPERA said:

Пробвай да смениш маслото на скоростна кутия

Проверявали ли са ти обтяжната ролка на ремъка за това тракане.

За разхода пробвай някоя хубава синтетика за масло 5w30.

Благодаря за препоръките колега. 

Маслото в скоростите, заедно с лагери е сменено преди няколко месеца от фенчето в Дупница.

Обтяжната ролка не е преглеждана много обстойно.

С маслото с което съм в момента разхода не беше такъв в началото. Според мен на друго място е ключа от бараката. Съмнявам се в някой датчик или ламбда сонда ама ще видим. 

Иначе ми трябва диагностика, на която не просто четат грешки а такава, на която имат мултиканален осцилоскоп. Там всичко си излиза ако знаеш разбира се какво да гледаш. Някой път сензори и датчици не дават грешка но не функционират като хората и на осцилоскоп това може да се хване. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, я пробвай да смениш бензиностанцията. Може да те лъжат в литрите, което е масова практика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен го има това чукане (същата кола при същите условия). Мислихме го доста и решихме, щом на топъл двигател утихва, че вероятно е износено бутало, което тропа при смяна на посоката. И тъй като не прогресира и не създава проблеми, му теглих една и го зарязах да си трака.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...