Jump to content
Sign in to follow this  
pelmel

Legend KB1 или Lexus GSIII 4.3

Recommended Posts

Разбира се - оглед за течове.

Аз нямам, та за това скоро не бях отварял.

В системата ми е друг цвят, а в казанчето налях син, че такъв имах в момента.

Както се вижда - не му е трябвал и не ги е смесил.

Климатроника ползва всичко налично. Кога и как - той си решава. Уикенда имаше и хлад и жега.

Карам го на АУТО - да са опрАа. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен и на двете места е син. Такъв и налях. но усещам, че мирише от време на време от коша  докато карам и е пусната перката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом го надушваш, значи си "старо куче".

Сега ставаш следотърсач, защото "дим без огън няма".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Изпарява се.

 

Невъзможно или по-точно не трябва. Системата е от затворен тип, респективно губи ли се антифриз, значи нещо не е наред.

За диагностика, се точи антифриза и се надува системата през капачката на радиатора, ако държи налягане, то проблемът трябва да е в капачката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, при мен се оказва, че се губи много малко антифриз от разширителния съд- просто капачката му се е разцепила което е довело до изпаряването на антифриза. Просто трябва по- внимателен оглед: ако човек не се вгледа не се забелязва това разцепване. 

Допълнение: в моят случай загубата на антифриза е от високите летни температури в двигателния отсек като цяло. 

 

Поздрави 

20231113_155632.jpg

Edited by JoroHondata

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Невъзможно или по-точно не трябва. Системата е от затворен тип, респективно губи ли се антифриз, значи нещо не е наред.

За диагностика, се точи антифриза и се надува системата през капачката на радиатора, ако държи налягане, то проблемът трябва да е в капачката.

 

Всъщност системата не е съвсем от затворен тип като при другите марки, защото тук става въпрос по-скоро за преливен съд отколкото за разширителен съд и първият определено не е под налягане и е отворен към атмосферата. Със здрава или пукната капачка важно е вътре да има течност не повече от нивото на максимума и маркучът да смуче от нея, когато трябва. Разбира се при пукната или без капачка ще има по-висок ефект на изпарение, както на една отворена бутилка.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата си има теч и не трябва да има спор. Достатъчно е след продължително каране да погледне под колата и ще види капката, кофти е, че търговеца си е премълчал или да си го кажем откровено направо е измамил колегата като е скрил за проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма отворен тип система в атомобилната индустрия.

Причината е много проста и е свързана с повишаването на точката на кипене на течностите под налягане.

Ако не ми вярваш, покарай колата да загрее хубаво и отвори капачката на радиатори, но се облечи със защитно облекло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С капачката на радиатора е ясно кога не се отваря, писано е и върху нея. Обаче другата на съда с антифриз може да си я отваряш по всяко време, което значи че ако ми е пукнат съда пак ще имам загуба на антифриз пък нека останалата част от системата да си бъде от затворен тип и да не ври.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде ги четеш тези неща? 

Всичко е една обща система.

Как ще прелива от радиатора в разширителния съд, ако той е отделна система?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, това е последното, което ще пиша да не цапам хубавата тема за легени понеже е А-Б то на охладителната система на хонда( или поне по повечето модели) за разлика от други марки, където или на капачката на съда или на самия съд пише да не се отваря при горещ двигател. При хонда това го няма като предупреждение на съда а само на радиатора. Дори като погледнеш самата капачка не е уплътнена перфектно около щуцера на който е нанизан маркуча. Пак казвам че съдът не е под налягане иначе на @JoroHondata щеше да му кипне и да му вдигне температура при сцепена капачка.

Edited by HondaExplorer
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е компенсаторен съд, за различният обем антифриз, според температурната му омплитуда. Там налягане няма.

Щом мирише на антифриз, значи има сълзене нейде в моторният отсек и вентилацията вкарва миризмата в купето.

Не е невъзможно и капачката да се е предала.

Радиаторът също е на години. При източване се цепи кранчето му. 

Между 2-те глави има маркуч  - скобите му гният.

И т. н. И т. н. ...

По сериозно по темата. Теорията си е теория, но практиката е питай патило, а не учило.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Охладителната система на космическия легенд е едно към едно с всяка една хонда, моят разширителен съд е същия.

Ако разширителният съд е отворен и издиша, какво го бърка колегата с пробитата капачка, заради която е губил антифриз.

Както и да е, айде да не цапаме, доливайте си легендарно и това е положението.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега като я поразходих видях, че в разширителния съд е компенсирало и на загрят мотор е точно в средата между мин и макс. Тоест при загрят мотор е компенсирало, но при студен е на дъното. Относно миризмата при затворени прозорци не мирише през парното, а когато отворя прозореца и съм на светофар, от перката или по принцип си лъха и се усеща, когато върти перката повече. Надявам се да е теч от някъде, а да не е нещо сериозно. Иначе не съм видял да капе или да има петна под колата, следя я отдолу редовно заедно с всичко други течности

Edited by pelmel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Системата си е ОК.

Сигурен ли си че мирише на антифриз?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е необходимо да спорите защото и двамата колеги сте прави сами за себе си. Rakeem/HondaExplorer

Разбира се, че системата е затворена иначе нямаше да има капачка с клапан на радиатора. и разбира се, че допълнителното казанче на антифриза е част от охладителната система но не е част от затворената това за Хонда.

Системата трябва да е затворена защото така една течност не губи нищо от конденза защото се връща от пара пак в антифриз и още едно много важно нещо е, че при затворена система тоест работеща под налягане течността кипва чак при 115/120гродуса и никой производител няма да изпусне тази възможност която му дава физиката.

А що се отнася до разширителният съд при Хонда съвсем не е такъв както при другите автомобили а е по скоро нещо като преливник от който когато падне налягането затворената система създава вакум и от там обратно си гълта течност като единственото изискване е връзката между двата съда е да не остава на сухо в противен случай ще глътне въздух за това и капачката на така нареченият преливник не е необходимо да са затваря плътно а нейната функция е по скоро да не се разплисква течност. 

Не знам дали го обясних разбираемо но за повечето колеги предполагам ще е ясно.

Edited by Митко Йотов
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 25 минути, ceco_accord написа:

Системата си е ОК.

Сигурен ли си че мирише на антифриз?

Ами на такова ми мирише, на горещ антифриз. Както се изпарява от някъде. Иначе колегата го е обяснил как работи и е така. Пак казвам дано да няма някакъв по сериозен проблем с мотора. Ако това го игнорирам, всичко друго по колата е супер и по чека не е светвало нищо. И пак да повторя че колата мина обстоен преглед преди да я взема и е закачана на комп което ме успокоява до някъде за по сериозни проблеми.

Edited by pelmel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега щом мирише значи си има теч. Аз минах преди една година по този път но не на Акорда а на една друга моя кола, трябваше ми месец до като открия къде беше проблема и се оказа един пластмасов тройник, беше се спукал (умора на материал в комбинация с висока температура) и от там сълзеше намираше се зад мотора.

Такива течове се откриват трудно защото сълзи само при високо налягане в системата като поистине се свива пукнатината и не сълзи. Ще ровиш всеки ден по малко и ще го откриеш, ще пипаш  по системата, по системата и ще го хванеш.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така е Митак.

Функцията на казанчето е тръбичката която стига дъното му да е винаги потопена в антифриз, та при изстиването му, да не влиза въздух в системата, защото прави възглавница и лъже компа иии, почват разправиите. 

Съдът е компенсаторен при студен мотор, а не е разширително казанче, както се води. :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само един финален щрих, като говорим за хонда все пак изключваме дизелите, защото там казанчето си е разширителен съд под налягане и неговата капачка си е с клапан като на радиатора при бензините, тъй че да не се отваря при горещ двигател! :guns:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вторник след работа реших да си направя експеримент, с цел потвърждаване на тезата, споделена от няколко колеги по-горе.

Преди прибиране вкъщи, развих капачката на казанчето, извадих тръбичката и я оставих да виси безопасно надолу.

До дома са 2,1 км, а V6 загрява до работна температура за 0.5 км. Жената обаче ме води да пълним багажника с провизии, та станаха 6 км. :)

В гаража вдигнах капака да видя ефекта. На антифриз не е воняло, понеже нямаше разплискано от казанчето (там антифриза е студен), а и клапана на радиаторната капачка не е отварял (за да претака), от където би воняло, понеже вече там е жега и налягане. Тоест, всичко отвън сухо. Оставих казанчето отворено и тръбичката висяща отвън.

На другата сутрин тя беше изсъхнала, в казанчето нивото не бе мръднало (нема кЪ), но в радиатора антифриз не се виждаше. Тоест свил се е и е дръпнала въздух. Затворих казанчето, запалих и отидох на работа. Всичко си бе ОК и парно - "ток". По обед (за да изстине) проверих нивата. В казанчето бе намаляло, а в радиатора до горе. Никакви странични симптоми не съм усетил. Дръпнала си е системата колкото и трябва, и се е самообезвъздушила. Днес пак всичко си е наред с колата.

Та, важното е тръбичката на казанчето да не е на сухо при изстиващ мотор - не че е голям проблем. :)

Вече в движение (особено лятоска) е добре всичко да си е здраво и както е измислено, за да няма драма.

 1 време Бранко е писал по въпроса.

Там няма конкретно споменат модел като изключение от типовата работа на системата, а ето и темата:

 

IMG_20231107_090415.jpgПълно казанче.

IMG_20231107_090300.jpgСуха тръбичка

На другият ден - след каране.

IMG_20231107_180550.jpg

IMG_20231107_180534.jpg

IMG_20231107_180440.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата мина сервиз днес. Всичко е сухо и няма помен от течове. Та, въпросителната остава. Антифриза отива някъде.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То и при мен така беше до като един ден се оказа, че не е баш така.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 26 минути, Митко Йотов написа:

То и при мен така беше до като един ден се оказа, че не е баш така.

Какво се оказа при теб колега?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забелязвам че от днес,след като вкарам ключа и волана се намести в позицията в която трябва да е по памет, изпюква два пъти. До сега нямаше звук.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така си е. Съобщава завършване на командата. Не пипаш лоста от "Р", докато не се нагласи в зададената позиция.

За да не ме бави, градско волана съм го фиксирал максимално прибран напред и нагоре, а седалката нагласена по него и мен, та гледам над страничните огледала. За извънградско съм долу и назад, а волана максимално към мен. Колата карам само аз, та 2-те възможности за запаметени позиции ми стигат.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес забелязах и нещо друго. След като запалих колата сутринта изчаках малко да загрее, след което като потеглих, при движение със скорост около 60км\ч се чуваше едно свистене/ свирене, като при турбо при дизелите, но плътно. След 2-3 км каране спря. След това съм минал 150км и не се е чувало.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега ако имаш съмнения в работата, “вървежа” на колата, намери подходящо място на което ще и обърнат внимание и с правилната диагностика ще знаеш какво, що.

Всичко друго е “хвърляне на боб”.

Ако знаеш проблема, може да споделиш, за да получиш различни мнения/решения, а самите ние да знаем за бъдещи такива

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пиукането два пъти е щото си нагласял меморито на седалката скоро,а виенето(свирене,но не свистене щот има разлика)което имаш го имах,имам и аз и е най вероятно от някоя ролка.Така че няма драма карай си колата и по малко се стряскай,колата ти е наред.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих видео. Виенето спира след няколко километра каране. Много за кратко се чува малко преди 60км/ч и след това спира. Ако снижа скороста около 60, пак започва да се чува за момент.

 

 

Edited by pelmel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам никаква идея.

Ти на отворени прозорци / люк ли си го снимал това? Много шумно в таз кола, или твърде чувствителен микрофон.

Иначе виенето се чува в определен момент и много тесен скоростен диапазон. Жалко че оборотомера е извън кадър, но е ясно че не е над 3000 об/мин.

Едва ли е от ролки ремък.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте- преместих си поста в темата, където трябваше да го напиша- за страничните огледала на Legend. 

Поздрави

Edited by JoroHondata

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 19 минути, ceco_accord написа:

Нямам никаква идея.

Ти на отворени прозорци / люк ли си го снимал това? Много шумно в таз кола, или твърде чувствителен микрофон.

Иначе виенето се чува в определен момент и много тесен скоростен диапазон. Жалко че оборотомера е извън кадър, но е ясно че не е над 3000 об/мин.

Едва ли е от ролки ремък.

На отворен прозорец е снимано, и се случва ако колата не е карана. Като се минат няколко километра спира да го има това виене, но всеки път е само в този диапазон около 60км/ч

Share this post


Link to post
Share on other sites

Затвори го.

Обтичането на купето от въздуха може да лъже.

Вероятно не е от това (щом е първите няколко км), но може да се чува по-добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, pelmel написа:

На отворен прозорец е снимано, и се случва ако колата не е карана. Като се минат няколко километра спира да го има това виене, но всеки път е само в този диапазон около 60км/ч

Виенето при постоянна линейна скорост (както си казал около 60 км/ч) го имах и аз. Няма значение от предавката или режима.

Проявяваше се винаги при по-хладно време и лека влажност. В голям студ и в жега (лятото) - не.

След умуване и много четене в западни форуми, за мен си установих че е от лагер на кардана. Така и за 5 год. не го смених.

Леко е дразнещо, да. Гадничко за такава кола ;(

Лекуване (по нашенски) не знам дали има. 

Вариант е нов кардан от щатите на приемлива цена (около 1500 долара ако не се лъжа) ;) 

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откак я имам (40 месеца) не съм чувал такова виене, но моята е на много км, та може опорния лагер и да е сменян. Холандка е, а там няма тън-мън.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте отново легенди. Колата от днес е вече на газ.Да рекламирам хората от Елтекс системс Варна. Много точни. Сложих уредба на Фобос с мазане. Скоро ми предстои дълго пътуване и ще споделя мнение с вас. Проблема с антифриза все още не е разгадан. За 300км нивото в казанчето падна със 100-150мл.

Изпратено от моят M2101K7BNY с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой има ли идея дали е нормално като натисна  бутона AFS, да излиза удивителен с триъгълник над стрелката за бензина. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...