Mkilla 987 #41 Posted July 23 На твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади. 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #42 Posted July 23 Така и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #43 Posted July 24 (edited) Намерих друг майстор. За оборотите каза че е нормално. Източи и напълни отново системата. За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500. Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира. Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането. Edited July 24 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #44 Posted July 24 (edited) А във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то. Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака". От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира! Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем. Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива. Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер. За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро. Edited July 24 by ceco_accord 3 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #45 Posted July 24 Как е сега след новият комп и новите настройки? Да кажем, че ти липсва почти половината фреон Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #46 Posted July 24 (edited) Амии, не изпитвам нужда да минавам на бензин в разни ситуации. Последно когато успяхме да "влезем" в стария комп, бе с някаква усреднена настройка и на ниски обороти бе с богата смес (което не е добре за ГТП), на средни си беше добре, а във високите тя бе бедна, което не е ОК за клапаните и вървежа. Сега като смачкам десния педал от мин обороти не "забива", на тях си се търкаля нормално на скорост и не сецка, а като я "изцеждам" и ръгам бръже горна предавка, колцата подскача напред като на бензин и истинска Хонда. Питах го дали може да довпръсква бензин над 4000 оборота примерно. Каза че компа може всичко, но няма нужда и файда от това, и че VTEC усещане с таз малолитражка - забрави. Някой ден, ако доживее да стане "проект" - остава само блока (та да няма драма с номера на мотора), а в него и над него се реди друго. Но за сега остава сток. За сам човек е достатъчна. Ако се кара нормално, даже посягам за 6-та предавка по равно, понеже при 100 км/ч си се чува мотора на 3000 об/мин. Тук има 1 дълъг баир и преди на газ омаляваше, а сега си го качва със 100 на 5-а . Каня се да "тапицирам" и предния капак с К-flex, ама да спаднат жегите. Edited July 24 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #47 Posted July 25 Трябва да дойда до този твоят газаджия, че в София като я видят и не искат да я правят. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #48 Posted July 25 Аз "моят" го отсвирих (по-скоро той мене), щот вече се "издигна - в очите на слепите". Явно ми е сърдит, понеже като сменя бутилката на Леджо се получила щета по задната броня и се наложи да я оправя. Отидох при друг - хондаджия от време оно. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #49 Posted July 29 Нещо се разшавало шарнирчето в левия кормилен накрайник, та потропваше. Преди 10 месеца бе сменен десният + тампоните на стабилизиращата щанга. Пак нови - нали са по 5лв и с по 2 болта. В жегата нещо единият скърцаше и бе мазан, ама... Сложен и нов маншон на горен десен шарнир - старият бе почти сцепен. Да изкара зимата, а па може и още няколко. Части / куриер / труд - 70 лева. 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #50 Posted August 27 (edited) Дорде ни нямаше, оставих колцата на 1 бояджия, да оправи предния капак, че имаше проблем с лака и малко отдавнашна градушка. Помолих и да оправи "портокаловият" заден ляв калник от предният бояджия зимъска, че не ми се дири да го завръщам. Прелял е капака с 2-та калника - полирани + цялата лява част и сега по-бива. Ясно е че нова няма да стане, но парата си върви. За всичко ми взе 250 леви. Наложи се да го напасвам, понеже го е свалял от колата и сложил някак, та зяпаше наляво, ама и с това се справих. Отдавна се канех, но сега вече го и тапицирах с К-flex-а, та да е по-тихичко. Поиграх си определено, ама така ме кефи, а чиляк требе да сбъдва. Edited August 27 by ceco_accord 4 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #51 Posted August 29 (edited) Днес намерих време да мина и преглед сходимост. След смяната на външен ляв накрайник, волана седеше лееко наляво. Мастера го настрой и каза че другото е ОК - явно колата се карала културно и носи на дупки, щом за 2 години нищо не е мръднало, откак я купих и му я носих за оглед. Фърлих и 1 око отдолу, че само там не я снимам. Edited August 29 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #52 Posted September 1 (edited) Специ анални по-здрави на онези от уеба, дето ми искаха 200+ леви за оригинален подлакътник в предреставрационно състояние. Явно "не познават парите", или поне мен. 30 лв за материали + 30 за тапицир (щот това го не умеем) иии - "трудът красял колата". От разните "универсални" подлакътници за подобни пари, нищо не пасна на Civito и "мирогледа" ми. По-евтин / по-голям вътрешен обем / по-ергономичен и по-функционален. По х 4 = на най. VID_20240901_170853.mp4 Edited September 1 by ceco_accord 5 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #53 Posted September 2 (edited) След 1 тест-уикенд от 640 км - аз доволен. Наложи се само корекция стегнатостта на фиксирането в 2-те крайни положения по релсите. Все пак 2 х 0.5 литра вода тежат и при рязко ускорение, или спиране имаше нерегламентиран ход напред/назад, което не е желателно. Другото е ОК. Но най-много съм доволен че синковецът разбира пътя от идеята до реализацията и оценява резултата. Edited September 2 by ceco_accord 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #54 Posted November 1 (edited) Огледът преди зимата показа че пробоината в корпуса (над предния калобран) на лодката леко се е увеличила, та бяха взети мерки. От дясно също бе обработено, че и там е тръгнало. Така и не ги оправих преди 2 години, с покупката на колата, та викам си - 2 зими им стигат на тез ръстита. Edited November 1 by ceco_accord 5 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #55 Posted November 2 (edited) Закърпил си го за още 2 години. Всъщност в момента има всякакви препарати, които стопират ръждата. Въпросът е да не е хептен гнило Edited November 2 by Mkilla 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #56 Posted November 2 Знаеш как е - ампутира се до здраво месо. Share this post Link to post Share on other sites
boiskii 355 #57 Posted November 11 И отвътре е хубаво да се обработи доколкото може, че влагата ще атакува основно там. Някои пръскат боя на парчето метал отзад преди да се завари и после отвътре обилно парафин. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #58 Posted November 11 Парафин на спрей ми остана, ама кога пак ще отворя там не се знае. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #59 Posted November 25 (edited) Френда заварчик каза че и 2 тампона ДВГ има за смяна. Поръчах / дойдоха - синковеца се прибра, па викам на 1 другар - аре да ги сменим. Десният се даде без бой, но на левият се скъса предният болт, а задният си откина гайката - заварена вътре в левия рог - демек ГРЕДА с него. Със сложена кора за тръбите на резервоара и зимният сет колела - замина пак при френда заварчик - да дупчи и кърпи, та да смени и левия опорен тампон. Само "връзах попа" - със свинска опашка. Иначе, под капака - паяжина - ко да търсим там. Само сипах зимна течност и това бе. Edited November 25 by ceco_accord 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
boiskii 355 #60 Posted November 25 Този левия много отдавна го смених и то така случайно го видях докато сменях ангренажа. Явно задочно се къса с тия тънките солети отстрани. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #61 Posted November 25 (edited) Той според мен е за вибро защита, а на усукване при рязък старт на мотор/кутията спрямо купето държи десният. Те и 2-та действат на натиск в посока нагоре при разко пускане на съединителя, но ако колата се оставя само на скорост при паркиране под наклон е нормално тез тънки гумета на левият да се скинат. Така си е бил явно още с покупката - ние не сме хамали. Edited November 25 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #62 Posted November 26 То зависи колата от къде е и дали и кога са сменяни. При мен бяха много зле и като ги сменях, болтовете се отвиха веднага но колата е от Италия. Тези от Германия и Австрия ( пак зависи но една голяма част ), са мега зле от към болтове. Всичко се къса като тръгне да пада. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #63 Posted November 27 (edited) Италианка е, амаа ... Ще го опрови другарчето, но е пипкаво за съжаление. Вероятно някога е напъван, скъсана си беше гайката. Нама да му е за сефте да реже и бърка в рога. Edited November 27 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #64 Posted November 27 Зависи и с какво се отвива някой път. Ако е с ръчен инструмент, ако се подхване не както трябва, пак стават такива неща. Ама като цяло, стари коли са и може да се очакват такива работи. Преди заменях болтовете с нови ОЕ ама вече не се вглеждам чак толкова..😅 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #65 Posted yesterday at 06:39 AM (edited) Тампонът сменен и най-после кората под мотора е сложена. Всичко - 2 часа работа. Подробности не знам - само това видео ми прати синковеца. Кората малко виси отзад, ама ще му мисля като си дойде. Казах му на задна да не се качва никъде и да не "обкрачва" нищо. Messenger_creation_21059D6A-8902-44F4-907B-99FD8B0B8A9A.mp4 Edited yesterday at 06:42 AM by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #66 Posted 19 hours ago Хваната е както може, че да е здраво. Ако я смъквате да гледате се пригответе с малко рапидки и/или нови щипки. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #67 Posted 19 hours ago (edited) Да - няма да падне, но ако закачи "долната джука" на задна, може и бронята да повлече. Щипки имам цяла кутия от Практикер. Бях я дал на моя човек да си изрови подходящи за целта. Ще се огледам, дали задната част може да се хване някак за гредата, или другаде, а и ще я нагрея с пищова - малко да се изправи, или двата и края да сгъна повече в подкалниците, та да се опне по средата. Малко е зима, ама дано по Коледа, Бог даде добро време за експерименти. Edited 19 hours ago by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
ruil4o 55 #68 Posted 18 hours ago С малко мерак и достатъчно свободно време, счупена кора под двигателя може да стане много здраво. Вижте видеото. Помагам с акъл само! хахах Untitled Project 17.mp4 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6057 #69 Posted 18 hours ago Може и да я "армирам" наистина - ще го измисля - имам нещичко "на етажа". Share this post Link to post Share on other sites