Jump to content
Sign in to follow this  
ceco_accord

CIVITO - възкресението на 1 Феникс

Recommended Posts

На твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади.  

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. ;)

Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Намерих друг майстор.

За оборотите каза че е нормално.

Източи и напълни отново системата.

За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500.

Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира.

Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

А във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то.

Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака".

От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. :(

Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира!

IMG_20240721_073453.jpgIMG_20240721_073431.jpg

Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем.

Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" ;) - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива.

Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер.

За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро.

IMG_20240724_152419_edit_182474903346635.jpg

IMG_20240724_152718.jpg

IMG_20240724_151851.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как е сега след новият комп и новите настройки? Да кажем, че ти липсва почти половината фреон :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Амии, не изпитвам нужда да минавам на бензин в разни ситуации. ;)

Последно когато успяхме да "влезем" в стария комп, бе с някаква усреднена настройка и на ниски обороти бе с богата смес (което не е добре за ГТП), на средни си беше добре, а във високите тя бе бедна, което не е ОК за клапаните и вървежа. Сега като смачкам десния педал от мин обороти не "забива", на тях си се търкаля нормално на скорост и не сецка, а като я "изцеждам" и ръгам бръже горна предавка, колцата подскача напред като на бензин и истинска Хонда. :)

Питах го дали може да  довпръсква бензин над 4000 оборота примерно. Каза че компа може всичко, но няма нужда и файда от това, и че VTEC усещане с таз малолитражка - забрави. Някой ден, ако доживее да стане "проект" - остава само блока (та да няма драма с номера на мотора), а в него и над него се реди друго. 

Но за сега остава сток. За сам човек е достатъчна. Ако се кара нормално, даже посягам за 6-та предавка по равно, понеже при 100 км/ч си се чува мотора на 3000 об/мин. Тук има 1 дълъг баир и преди на газ омаляваше, а сега си го качва със 100 на 5-а .

Каня се да "тапицирам" и предния капак с К-flex, ама да спаднат жегите.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва да дойда до този твоят газаджия, че в София като я видят и не искат да я правят. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз "моят" го отсвирих  (по-скоро той мене), щот вече се "издигна - в очите на слепите". Явно ми е сърдит, понеже като сменя бутилката на Леджо се получила щета по задната броня и се наложи да я оправя.

Отидох при друг - хондаджия от време оно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо се разшавало шарнирчето в левия кормилен накрайник, та потропваше.

Преди 10 месеца бе сменен десният + тампоните на стабилизиращата щанга. Пак нови - нали са по 5лв и с по 2 болта. В жегата нещо единият скърцаше и бе мазан, ама... :)

Сложен и нов маншон на горен десен шарнир - старият бе почти сцепен. Да изкара зимата, а па може и още няколко. ;)

Части / куриер / труд - 70 лева.

IMG_20240729_180052_edit_307899492538955.jpg

IMG_20240729_180003_edit_307951720417072.jpg

IMG_20240729_080540.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Дорде ни нямаше, оставих колцата на 1 бояджия, да оправи предния капак, че имаше проблем с лака и малко отдавнашна градушка.

Помолих и да оправи "портокаловият" заден ляв калник от предният бояджия зимъска, че не ми се дири да го завръщам.

Прелял е капака с 2-та калника - полирани + цялата лява част и сега по-бива. Ясно е че нова няма да стане, но парата си върви. За всичко ми взе 250 леви.

Наложи се да го напасвам, понеже го е свалял от колата и сложил някак, та зяпаше наляво, ама и с това се справих.

Отдавна се канех, но сега вече го и тапицирах с К-flex-а, та да е по-тихичко. Поиграх си определено, ама така ме кефи, а чиляк требе да сбъдва. ;)

 

456174185_870329261676223_2480735433174190676_n.jpg

456195490_1256854339078983_8383704124465475289_n.jpg

454169292_465851403093818_4022610742919767079_n.jpg

456521509_8758563024158088_1214219527164790588_n.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Днес намерих време да мина и преглед сходимост. След смяната на външен ляв накрайник, волана седеше лееко наляво.

Мастера го настрой и каза че другото е ОК - явно колата се карала културно и носи на дупки, щом за 2 години нищо не е мръднало, откак я купих и му я носих за оглед.

Фърлих и 1 око отдолу, че само там не я снимам. :)

IMG_20240829_093259_edit_12628414358489.jpg

IMG_20240829_093642_edit_12760454704302.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След 1 тест-уикенд от 640 км - аз доволен.

Наложи се само корекция стегнатостта на фиксирането в 2-те крайни положения по релсите. Все пак 2 х 0.5 литра вода тежат и при рязко ускорение, или спиране имаше нерегламентиран ход напред/назад, което не е желателно.

Другото е ОК.

IMG_20240902_193634.jpg

Но най-много съм доволен че синковецът разбира пътя от идеята до реализацията и оценява резултата.

Edited by ceco_accord
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Закърпил си го за още 2 години. Всъщност в момента има всякакви препарати, които стопират ръждата. Въпросът е да не е хептен гнило :)

Edited by Mkilla
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Знаеш как е - ампутира се до здраво месо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И отвътре е хубаво да се обработи доколкото може, че влагата ще атакува основно там. Някои пръскат боя на парчето метал отзад преди да се завари и после отвътре обилно парафин. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Парафин на спрей ми остана, ама кога пак ще отворя там не се знае.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Френда заварчик каза че и 2 тампона ДВГ има за смяна.

Поръчах / дойдоха - синковеца се прибра, па викам на 1 другар - аре да ги сменим.

Десният се даде без бой, но на левият се скъса предният болт, а задният си откина гайката - заварена вътре в левия рог - демек ГРЕДА с него. :(

Със сложена кора за тръбите на резервоара и зимният сет колела - замина пак при френда заварчик - да дупчи и кърпи, та да смени и левия опорен тампон. Само "връзах попа" - със свинска опашка. 

Иначе, под капака - паяжина - ко да търсим там. ;) Само сипах зимна течност и това бе.

IMG_20241125_160323.jpg

IMG_20241125_160426.jpg

IMG_20241124_125742.jpg

IMG_20241123_120714.jpg

IMG_20241125_155731.jpg

IMG_20241124_182119_edit_32097088921143.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този левия много отдавна го смених и то така случайно го видях докато сменях ангренажа. Явно задочно се къса с тия тънките солети отстрани. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той според мен е за вибро защита, а на усукване при рязък старт на мотор/кутията спрямо купето държи десният. Те и 2-та действат на натиск в посока нагоре при разко пускане на съединителя, но ако колата се оставя само на скорост при паркиране под наклон е нормално тез тънки гумета на левият да се скинат. Така си е бил явно още с покупката - ние не сме хамали.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

То зависи колата от къде е и дали и кога са сменяни. При мен бяха много зле и като ги сменях, болтовете се отвиха веднага но колата е от Италия. Тези от Германия и Австрия ( пак зависи но една голяма част ), са мега зле от към болтове. Всичко се къса като тръгне да пада. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Италианка е, амаа ...

Ще го опрови другарчето, но е пипкаво за съжаление.

Вероятно някога е напъван, скъсана си беше гайката. Нама да му е за сефте да реже и бърка в рога.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зависи и с какво се отвива някой път. Ако е с ръчен инструмент, ако се подхване не както трябва, пак стават такива неща. Ама като цяло, стари коли са и може да се очакват такива работи. Преди заменях болтовете с нови ОЕ ама вече не се вглеждам чак толкова..😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тампонът сменен и най-после кората под мотора е сложена. Всичко - 2 часа работа.

Подробности не знам - само това видео ми прати синковеца.

Кората малко виси отзад, ама ще му мисля като си дойде.

Казах му на задна да не се качва никъде и да не "обкрачва" нищо. ;)

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хваната е както може, че да е здраво. Ако я смъквате да гледате се пригответе с малко рапидки и/или нови щипки. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да - няма да падне, но ако закачи "долната джука" на задна, може и бронята да повлече.

Щипки имам цяла кутия от Практикер. Бях я дал на моя човек да си изрови подходящи за целта.

Ще се огледам, дали задната част може да се хване някак за гредата, или другаде, а и ще я нагрея с пищова - малко да се изправи, или двата и края да сгъна повече в подкалниците, та да се опне по средата. Малко е зима, ама дано по Коледа, Бог даде добро време за експерименти. ;)

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

С малко мерак и достатъчно свободно време, счупена кора под двигателя може да стане много здраво. Вижте видеото. Помагам с акъл само!  хахах

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може и да я "армирам" наистина - ще го измисля - имам нещичко "на етажа". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...