Jump to content
Sign in to follow this  
storish05

Тропане в топло време

Recommended Posts

Здравейте колеги. 2 години се мъча с един много дразнещ за мен проблем - в топло време (над 31-32гр) колата започва да тропа зверски... Ходих къде ли не по сервизи и не намират причината. Онзи ден смени тампоните на амортисьора, горните щарнири и предните тампони на предните носачи, прословутата втулка на рейката оправих и продължава да тропа.

Тропа при въртене на волана, при потегляне, при спиране, при неравности... тропа при всяко едно движение на колелото.

При хладно време колата е абсолютно перфектна, но стане ли над около 32гр, покарам ли я малко в задръствания и нещо се случва. Съмнявах се и в амортисьорите, сваляхме ги, нямат луфтове и т.н Карах ги и на тест и са перфектни. Но и като цяло почукването го има и при съвсем леко завъртане на волана, където амортисьора няма как да тропа.

Помагайте ако знаете нещо.

Благодаря

 

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tампони на стабилизираща щанга, биалетки, кормилни накрайници, сменяни ли са? 

Особено биалетките и тампните.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Биалеткат знам как тропа, не е със сигурност. Накрайниците също са проверени, също и щарнирите. Тези неща са проверени от 4 майстора и всеки казва, че са перфектни.
Съмнявам се в тампоните на ст. щанга, то и за тях казаха че са идеални, но все пак няма как всичко да е перфектно, а да тропа.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно смяната на здрави оригинални части по окачването при Хонда, освен ако не се слагат ОЕМ, не е добра идея, но аз лично бих сменил тампоните на щангата. 

Имаше една тема на Митко Йотов, за една енигматична част отдолу на гредата при стаб щангата, дето май тропала, потърси я.

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ще я потърся.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Впрочем тук се говори за тропане, в другата Митко е питал за какво е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да видях го, но аз го имам и като въртя волана на място, този тампон едва ли се влияе от това.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Именно поради това бяха предложенията в началото, тъй като и трите участват при завиването.

Успех.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Усещаш ли го това потропване във волана? Щом се случва това явление само при топло време, най-вероятно е свързано с температурни разширения на различни материали+комбинация от износване. Такива елементи по окачването и то въртящи се са горен и долен шарнир. При проверка със стандартни методи познати във сервизите винаги се оказват здрави(особенно долния-имал съм случай на привидно здрав но зверски скърцащ и то само лятото, отварял съм го -пълен с грес), но след подмяна изчезва и полтъргайст-а. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Усеща се на волана. В най-топлите дни това лято когато беше околон40 градуса тропането беше зверско. Вдигам колата на крик и се усеща и на самото колело при рязко мърдане на волана. Не знам дали долния шарнир може да тропа така и да се движи при дори малко въртене на волана.
Имаше една тема в руския форум и там на колегата се беше оказало от тампоните на носача, не знам точно кой. Аз смених предните, защото бяха тръгнали и като цяло е по-добре колата, но това тропане в жегата си остана така.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом се усеща във волана и на самото колело при теб диагностиката се опреостява значително. Трябва да сте двама единия да "лашака" волана, а дугия да си използва ръката за сензор по тези ключови места: горен/долен шарнир, тампони на горен носач(малко е труден достъпа). Ако имаш съмнения в кормилната уредба-откачете накрайника и така търсете причинителя. Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@storish05 Няма да можеш да го намериш това на подемник ще ти трябва канал да е стъпила колата на земята с цялата си тежест.

Двама човека, единият върти волана а другият с щангата от долу проверява. Вижте рейката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смених наскоро втулката на рейката, съмнявах се в нея, но тропа и след смяната. Не знам дали е възможно да тропа тя, но от друго място. Тропа си доста сериозно като е топло. Просто като я карам в сервизите не е чак толкова горещо и не могат да я хванат. Ще пробвам да нагрея с пистолет за горещ въздух долните шарнири да видя дали ще стане нещо.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чета си сега из drive2.ru за подобен проблем ( описали са го по същия начин) и при двама човека с Акорд 8 се са оказал някой от тампоните на двигателя. Принципно има логика, само не знам дали поклащането на волана може да оказва влияние на двигателя та да тропа. Иначе за тръгването, спирането, неравностите със сигурност е възможно.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега. Тропането идва от шарнирите. Имах същия проблем. При мене беше долен десен. На следващата година започна да се обажда и от лявата страна. Дали е горен или долен това вече майстора трябва да го хване при проверката. Трудно се хваща защото колата изстива и тропането изчезва. Трябва да е много горещо над 30 градуса и колата да е била в движение доста време, по не при мене бяха такива симптомите. Дано попаднеш на читав майстор. 

Хубав ден. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А при въртене на волана на място имаше ли тропане?

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не нямаше. Имаше само в движение. Най добре се усеща когато натискам спирачката и потеглям. Моята е с автоматична кутия и по кръстовищата беше много дразнещо това пукане. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще видя тези дни да ги нагрея малко с пистолет за горещ въздух да видим дали ще има някаква промяна. Много трудно се хващат тези неща....

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е работа това - преди дни ходих до София температурата на вън не се качи над 22 градуса - колата като нова. Навръщане стопли над 30 и се почна. Какво толкова има да влияе температурата на тези места не го проумявям. Тази сутрин - 30 км. градско температура 18 тишина и спокойствие. Ебаси ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз се чудя, като цяло предницата на Акорд 8 си е проблемна. След доста четене в руския форум стигнах до извода, че може да тропа от 1000 неща.....

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Завий волана така че предната част на всяко от колелата да излезе извън зоната на предната броня и ритай директно отпред в тях, да чуеш същото ли е тропането? Ако ДА - луфт в леглата на водачите на супортите. Докато риташ, друг да ги натиска през джантата. Ако тропането изчезне ... :)

Ако всичко по окачването е "бетон", друго не остана.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 8.09.2023 г. at 11:47, storish05 написа:

И аз се чудя, като цяло предницата на Акорд 8 си е проблемна. След доста четене в руския форум стигнах до извода, че може да тропа от 1000 неща.....

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk
 

Нз колко е проблемна, но аз за 8г и 200к км не съм сменил нищо по нея. Скоро я качвах за проверка и няма нищо разбито. :cool:

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 11.09.2023 г. at 6:14, policeman написа:

Нз колко е проблемна, но аз за 8г и 200к км не съм сменил нищо по нея. Скоро я качвах за проверка и няма нищо разбито. :cool:

 

Колегата вероятно е искал да каже, че е проблемна за майсторите - стоят гладни :matrix:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, по темата: Как мислите, възможно ли е според вас подобно хлопане да е свързано с хидравликата на волана? Когато позагрее течността там и  започват някакви зулуми някъде си по системата? Тъй като това се използва основно в населени места, а сякаш когато автомобила е на дълъг път не се получава тракането.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега темата е за 8 серия и е електрическа. На 7 серия е с хидравлика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, усеща ли се тропане при теб в това време? При мен няма нищо - късо ли, дълго ли карена няма значение, не се чува звук.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко е перфектно в момента И май месец филма ще започне отново

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен положението е същото, лятото в горещините имам чувството, че направо ще ми се откачи предницата, а сега всичко е "бетон". Многократно съм я преглеждал и всичко е ОК, единствено рейката леко потропва от дясно, но за десет години откакто колата е при мен това тропане нито се е увеличило, нито е намаляло. Дори сега през зимата въобще не се усеща.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Същата работа. 4 майстора и гледаха предницата и всички казват, че всичко е наред. Смених тампоните на макферсона и нищо, само дето си махнах оригиналните...

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

На амортисьора де

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно, основните фактори са 2.

1. Температурният коефициент разшириние/свиваемост на материалите е различен. В окачването има метал, пласмаса, каучук, като и 3-те материала имат различна термостабилност. Някъде се отварят луфтове, а някъде се затварят. Обичайно в студ и влага всичко утихва, а в сухо и топло време е обратното.

2. Зимните гуми са с по-меки смеси от летните, а гумата е първият демпфер в окачването.

Това е теоретично, но теорията е в основата на практиката, а въпросните наблюдения са закономерност.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз все си мисля, че това потропване което се появява при различни температури може да идва само и единствено от амортисьори. Когато амортисьорите са маслени при студено време са по стегнати и обратно при топло време, но когато са газови имаме абсолютно обратен ефект. понеже джиткам с различни коли на които и амортисьорите са различни и от разстояние на времето виждам тази закономерност а случайностите тук са изключени.

Маслените амортисьори са по хубави и добри от газовите, обират по добре неравностите, по меко возят и са с по дълъг живот. Ако някой колега скоро е сменял амортисьори може да сподели защото маслени вече почти никъде няма за съжаление, не знам ако се поръчат ОЕМ какви ще дойдат.

Това е мое мнение и не задължавам никого да го споделя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При върнете на волана също тропа доста. Дори и при супер минимално въртене пак се чува и тогава самия амортисьор дори не мърда. Набелязал съм долните шарнири, в руските форуми има подобни случай и там те са били проблема. При мен са сменявани и са сложени на 555 и както казват хората - където е пипано - там е проблема

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Времето се стопли, тропането започна. Не се издържа. Премахнах вчера тази част описана в началото. Покарах 2-3 км само на тръгни спри и сякаш почукването изчезна. Ще покарам така няколко дни да видим какво ще стане. 

Оглеждайки та уйовина ми се струва, че болта, който преминава през планката и гумата и се захваща за желязото е поразбил дупката на планката и улеснява значително поклащането, респективно чукането. Отделно в топло време гумата омеква и допринася за проблема. 

 

IMG_20240617_172805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jt26, очакваме да кажеш след няколко дни каране как е положението.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз го махнах моето, преди се чуваше все едно е в купето. Вече няма чукане.

Това е на 2.0 мотора

132179045_427667355265942_8146799684102639083_n.jpg

357317635_1694668517628403_7801900462228100504_n.jpg

357332317_299526212429168_3078277545171730626_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В какви моменти ти е чукало? При топли, при завиване, тн?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   1 member

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...