Jump to content
HistamineSHOT

Двигател за основен ремонт?

Recommended Posts

Здравейте,

 

След последното ми ходене в сервиз за смяна на вентилатор на радиатора, за което също пусках тема, получих кофти новина. Според майстора ми, който се занимава основно с Хонди, съм развил някакво чукане/тракане на двигателя и това му говорило за сериозен проблем. Спомена биели, биелни лагери. Каза, че не е верига. В интерес на истината от доста време и аз забелязвам едно притракване точно преди да качи предавката във времето, в което оборотите нито се качват, нито спадат. Даже не знам дали това е чул и той, но честно казано не звучи като на счупване. Кола 2005г на 270к км не очаквам да няма и един паразитен шум. Последните два пъти слагам Mobil 5w30 през 8000км и майстора ми явно е от школата, която приемат, че спецификациите на производител са само за докато колите са на малко километри. Според него трябвало да слагам по-дебело масло 5w40 примерно. Маслото на автоматика го опреснявам през 20000км с оригинално. Филтъра на автомата го сменям през 40000км. Следващата смяна на масло ми предложи да свали картера и да види дали обтегача на веригата за маслената помпа не е счупен. Това според него е единственото по-дребно нещо, което да причини тези шумове. Преди 3 години, когато взимах колата много добре я бях проучил и К24 двигателя всеки твърдеше, че е изключително здрав. Сега някак си, точно това заради, което избрах този модел и мотор се оказва, че може и да е било за нищо. Въпроса ми е някой изобщо чувал ли е за такива проблеми при К24. За сега имам големи съмнения дали наистина ще има нужда от такъв ремонт, но определено ми вкара мухата, дето се вика...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резонно е да потърсиш и референтно мнение.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой ти е за Пловдив майстора.

Не е видял веригата нищо не е отварял,а директно за основен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газ имаш ли? Ако имаш я виж на бензин има ли го чукането!? Имах едно Рено къде дюзите на газовата работеха като HDI двигаттел на Пежо. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ съм и да - дюзите си тракат, но този шум ми е известен. Всъщност единственият паразитен шум, за който нямам обяснение е точно преди да ми качи предавката около 2-3000 оборота. По-ясно се чува, когато мина покрай стена до пътя или спрели коли. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на празен ход на място има ли го шума в описаните обороти? Пусни ни едно аудио да чуем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През телефона се изкривяват доста шумовете.

Да кажат колегите от Пловдив къде да отиде за второ мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Dennis написа:

По-ясно се чува, когато мина покрай стена до пътя или спрели коли. 

Като върнеш газта , шума изчезва ли?Като е студена и работи на място трябва да имаш по-силно чукане.Като загрее колата трябва почти да изчезва (на празен ход). 

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На празен ход нямам никакви шумове, двигателя си работи тихо - студен и загрял. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом чуваш нещо, значи "има нещо", но защо реши че е отвътре в мотора, при положение че на мин. обороти и на място го няма?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход на масло имаш ли?вземи със слушалки и преслушай от къде идват шумовете.прецакани биелни лагери от моят сивик от преди 3 седмици.да имаше ясен силен шум но постоянен.

20230516_103452.jpg

20230516_103434.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е вероятно да е счупен някой от обтегачите и парчета от него да са паднали долу в картера. Ако не си сменял верига, задължително се отваря, за да се провери. Точно около тези км, които си посочил (270 хил.) се появяват симптоми на хлабава верига, чукане, тракане и т.н. Обтегача излиза в крайно положение и не може повече да опъва веригата, след което се получава този шум. Моят съвет е в най-близко време да се отвори и да се види какво се случва с веригите и обтегачите. 

Бих заложил много малък процент вероятност проблемът да е в биелни, основни лагери и каквото и да е било друго по мотора. 

Моят К24 е на 400000 км, от които 190000 само от мен на ГАЗ! Никога съм нямал проблеми, освен в началото с подобни симптоми, като твоите, които се оказа точно счупен обтегач на ангренажна верига и тракане. След смяна, вече 190000 км никакви проблеми. 

Успех!

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, така описаните симптоми МНОГО (да не кажа 1 към 1) съвпадат с проблема, който имах и аз. При мен това притракване се чуваше 1)при палене на студен мотор за част от секундата и 2)точно преди автоматът да смени на горна предавка около 2100-2400 оборота и около 4500-5000 при по агресивно шофиране. Друг симптом беше, че колата гореше доста масло 3 литра+ на 10к. При мен диагнозата беше износени биелни лагери. Сменихме ги и колата се оправи. В момента е на 7800 км след ремонта и е изгорила около 300-400 грама масло.

Съветвам те по най-бързия начин да я закараш в сервиз и да замерят дали биелните лагери са в допуск. Не го бави, защото сега ремонтът няма да е повече от 500-600лв, но ако превърти биелен лагер ще те боли сърцето. И се моли да не ти е надран коляновия вал.

К моторите са много корави, но дори и те си имат проблемите. Това не трябва да те кара да намразваш марката или да съжаляваш че си купил такава кола. Мисли го така - дори да тотализираш мотора ще може да намериш нов блок за около 1500лв.

Редактирано от SvetlinMarkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как от биелни лагери е харчела масло?

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, dragob написа:

Колега как от биелни лагери е харчела масло?


Ето как са го обяснили от Amsoil:

"Worn or damaged connecting rod bearings flood the cylinders with such a large volume of oil that the pistons and rings, which are designed to control a normal amount of oil or a reasonable increase in the normal amount, are overloaded to such an extent that some oil escapes past them to the combustion chamber and causes high oil consumption."

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това го обявява Amsoil на  английски, а ти на български с  две-три  думи  ?

Редактирано от simo vtecman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някакъв разход на масло, но от смяна до смяна 1л ме оправя. Преди време сменях и някаква гарнитура на v-tec-a май се водеше и от там със сигурност имах теч, който сега е елиминиран и мисля, че дори и толкова не ми гори вече. При сваляне на картер ще може ли да ми се каже със сигурност дали са за смяна биелните лагери?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти си търсиш не съществуващ проблем. Когато превърти лагера(черупката) на вала имаш такова чукане на вала, че не можеш да караш. Ама щом си решил да харчиш угаждай си нЕма лошо. Виж в пост 13 май е твоят проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи изолирах шума след малко експерименти. Вече го окачествявам като тракане и се оказа, че е налице изключително в диапазона 1500-2300 об/мин. Налице е на място и в движение. При нормално шофиране рядко ми се натъртва като от видеото на място и вече официално се шашнах, защото не ми звучи хич добре. Все пак обаче мисля, че е важно да отбележа, че това тракане го има поне от половин година. До сега е ако имаше да става нещо, нямаше ли да стане.  Карам около 10000км на година. Ето видеото:
 Видео


Чека да не ви впечатлява много, от газта е. От време на време светва после сам си гасне и така нататък...

П.С. След кратка проверка из нета има мнения за подобно тракане, че се причинява от генерацията понякога. Така наречения heat shield, топлинен щит ли е на български не знам. За мен има логика да е нещо такова, защото и действително ми се струва, че идва някак си от долу на колата шума, а не толкова от пред... Как мислите дали може да е нещо подобно?

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Dennis написа:

Значи изолирах шума след малко експерименти. Вече го окачествявам като тракане и се оказа, че е налице изключително в диапазона 1500-2300 об/мин. Налице е на място и в движение. При нормално шофиране рядко ми се натъртва като от видеото на място и вече официално се шашнах, защото не ми звучи хич добре. Все пак обаче мисля, че е важно да отбележа, че това тракане го има поне от половин година. До сега е ако имаше да става нещо, нямаше ли да стане.  Карам около 10000км на година. Ето видеото:
 Видео


Чека да не ви впечатлява много, от газта е. От време на време светва после сам си гасне и така нататък...

П.С. След кратка проверка из нета има мнения за подобно тракане, че се причинява от генерацията понякога. Така наречения heat shield, топлинен щит ли е на български не знам. За мен има логика да е нещо такова, защото и действително ми се струва, че идва някак си от долу на колата шума, а не толкова от пред... Как мислите дали може да е нещо подобно?

Колега вкарваш си същите филми, каквито си вкарвах и аз преди година... Написах ти вече - върви и да ти смъкнат картера и да ти погледнат биелните лагери. Ако искаш ме послушай, ако искаш слушай гурутата тука във форума с многото зелени плюсчета, решението е твое.

Изнамерих от архивите клипче на моята да видиш (и чуеш) как звучеше: Клипче

Ти си прецени сам дали говорим за един и същ проблем.

 

Решението изобщо не е в коментар 13, защото счупен обтегач, хлабава верига и тн шляпа по коренно различен начин и не е само в посочените от автора диапазони.

Митко Йотов - тук изобщо не сме коментирали превъртяни биелни лагери, а износени такива.

 

Преди 7 часа, simo vtecman написа:

Това го обявява Amsoil на  английски, а ти на български с  две-три  думи  ?

 

С 3 думи точно ще ти го обясня колега - Ползвай Google Translate

Редактирано от SvetlinMarkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение към горния ми коментар ето и 2 снимки да видиш как изглеждаше лагерът на 3ти цилиндър:

bielen_lager1.jpg

bielen_lager2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Уговорил съм се да влизам в сервиз другата седмица и да се сваля картера. Вече ми стана ясно и, че тракането е само на загрят двигател. Въпроса е, че след коментиране с майстора ми той твърди, че за него е задрало бутало, а не биелни лагери или в по-добрия вариант обтегач на малка верига. Така или иначе се надявам да имам повече яснота като се погледнат нещата отдолу. 

@SvetlinMarkov а да те попитам понеже от клипчето, което ми изпрати тракането е доста подобно. При теб след определени обороти изчезваше ли шума?

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Dennis написа:

Уговорил съм се да влизам в сервиз другата седмица и да се сваля картера. Вече ми стана ясно и, че тракането е само на загрят двигател. Въпроса е, че след коментиране с майстора ми той твърди, че за него е задрало бутало, а не биелни лагери или в по-добрия вариант обтегач на малка верига. Така или иначе се надявам да имам повече яснота като се погледнат нещата отдолу. 

@SvetlinMarkov а да те попитам понеже от клипчето, което ми изпрати тракането е доста подобно. При теб след определени обороти изчезваше ли шума?


Взел си навременни мерки, което е най-важното. Ще се разбере каква е ситуацията.

Да след ~2300 оборота го нямаше тракането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А шийката на вала на 3ти цилиндър как е след такъв лагер?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, AMD написа:

А шийката на вала на 3ти цилиндър как е след такъв лагер?


За мой късмет нямаше щети и не беше надран, но бях подготвен за купуване на блок

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, след свалянето на картера и инспекцията, диагнозата ми е задрало 4-то бутало. До колкото съм се интересувал по въпроса така може да се кара доста по-дълго време в сравнение ако ставаше въпрос за износени биелни лагери с т.нар. "rod knock". Най-вероятно причината е прегряването преди около година за 2-3 минути на мин.обороти (на място) в задръстване на границата. Честно казано изобщо не ми се връзва със симптомите, но щом е отворил и видял, че биелните лагери са ок... Сега въпроса ми наистина е мога ли да карам така известно време преди да взема решение какво да правя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...