Jump to content
Suyahoka

Проблем с теч на вода на предните колони

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Днес след автомивка забелязах мокро петно на лява и дясна колона вътре в автомобила(ще кача снимка).

Може проблема да не е от днес ,но сега го забелязах.

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и възможни причини за появата на влага в купето ?

Благодаря ви!

 

IMG_20230601_184106.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Освен да махнеш облицовката отвътре,  която би трябвало да е на щипки и да видиш от къде идва...

Както е известно отвън покриващите лайсни са проблем за 8-ма генерация, но те не уплътняват, а са само декоративни.

При висока скорост едната ми се беше надигнала. Отдолу има пружинни щипки и тъпото решение, че лайсната се закопчава едностранно/неразглобяемо, като е натисната върху тях. Лайсната е била махана по някаква причина и естествено пластмасовата част, която влиза в щипките беше изскубната и лепено с някакъв битум, който е изпуснал. Изчоплих/махнах горните две метални щипки от улея, които са били залепени за улея с нещо двойно залепващо, пробих по два отвора 4мм отстрани на счупеното на лайсната (за да влезе и там силикон), намазах със силикон, сложих и в улея там доста, натиснах и подпрях в тавана на гаража с две пластмасови, огънати лайсни, втвърди се и сега е доста здраво...

Изглежда тези лайсни се махат, когато се сменя стъклото или при теч по колоната и е уплътнявано стъклото допълнително..., не виждам друга причина да се махат... Все пак едно от тъпите решения, това да е неразглобяемо, т.е. при махане, без да се счупят пластмасите, влизащи в металните щипки...

Съжалявам, че не снимах това, което обяснявам (май имаше тема по въпроса). Мога да снимам само металните щипки, които махнах, но не върши работа...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,колега ,запознат съм с проблемните щипки и тези лайсни ,но съм чувал ,че имало някакви дренажи ,които ,ако били запушени и можело да влиза вода в купето ,та се чудя да не е това проблема.

Но и дренажите не знам къде са ,как да достигна до тях да видя дали са запушени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам люк колега 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Suyahoka написа:

,но съм чувал ,че имало някакви дренажи ,които ,ако били запушени и можело да влиза вода в купето ,

Дренажни маркучета, излизащи под колата, има на тези с люк, 2 отпред в колонките и 2 отзад в багажника...

 

Споменатите оригинални щипки, позволяват да преминава покрай тях водата в улея и да изтича някъде. Като се запълни със силикон улея около щипките със споменатата поправка, действително улея се позапълва и ще затруднява изтичането надолу, но водата би влизала в колонките, ако стъклото не е добре залепено...

Не знам дали в този улей има съединение с точкова заварка и от микро пукнатини в боята да прониква вода вътре... На 7-та ми имаше такива пукнатини на покрива под лайсната и проникваше в средната колонка и багажника...Ето защо, свали отвътре облицовката на колонката да видиш след като изсъхне, после от къде овлажнява...

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без разглобяване на тавана и колоната няма да може да се локализира теча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Suyahoka написа:

Но и дренажите не знам къде са ,как да достигна до тях да видя дали са запушени

 

Те-тука-те:

https://www.parts-honda.uk/honda-cars/ACCORD/2010/24-EXECUTIVE/UPHOLSTERY/SLIDING-ROOF/17TL1A01/B__3810/5/3917

 

Минават вътре, в кухината на колонката. Отваряш люка назад и сипваш малко вода в коритото. Ако не потече на земята зад предната гума са запушени.

Като гледам схемата, краят на тръбичката е малко под предното стъкло и завършва с клапан. Не мога да преценя накъде сочи клапана. Вариантите са два - или навън, между калника и страницата, или навътре, към коритото под чистачките. Ако е навън е малко тъпо. По-логично е да е навътре към коритото, защото от коритото има друга тръбичка за оттичане на водата от него.

 

Значи, отваряш капака и търсиш края на тръбичката от покрива. Сипваш вода горе и гледаш. Ако потече, започваш да разглобяваш пластмасите в купето. Ако не потече - с тънка тел почистваш тръбичката. Клапанът, обаче е проблем. Може да го повредиш като ръчкаш с телта.

 

Да,ама, не!

Няма да е толкова просто. Хвърлих едно око на "моята" 7-мица. Не се вижда нищо, като отворя капака, всичко е опаковано в пластмаса. Предполагам и на 8-ицата е така. Явно ще падне разглобяване, за да откриеш теча.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Krasi-mir написа:

 Явно ще падне разглобяване, за да откриеш теча.

Точно така Краси, не се вижда. Той и теча едва ли е от люка по скоро нещо от гредите на тавана или предното стъкло ако е сменявано и е не дозалепено. Не ми се мисли ако колата е удряна и има крива колона но историята на колата ще покаже. Между другото не е философия да се свали тавана и колоната за да се проследи пътя на водата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да започна с поливане по сектори,смисъл такъв ,че да не измивам колата цялата ,тъй като ще е трудно да локализирам проблемното място ,Ами примерно с шише да започна да обливам около проблемните места ,ако потече значи ще сваля декоративните лайсни да проверя наистина да не е от проблемно предно стъкло (според мен по-добрият вариант 😃),а ако не потече при този вариант,продължавам да поливам нагоре ,включително в коритото на люка ,и си мисля ,че поне така ще разбера откъде е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Suyahoka написа:

Мисля да започна с поливане по сектори,

Имай предвид, че по този начин може и да няма резултат.

На 7- ма серия опитвах по тоя начин и не протече... Доста голям теч се получаваше само след много продължителен дъжд, дори не силен. Най- вероятно бяха микро пукнатини по боята в улея под лайсните на покрива, пропускът е малък и за кратко не успява да стигне на видно място...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен протече след 4 минутна автомивка ,а мокрите петна си бяха с размерите на длан,ще опитам все пак за да не гадая от къде е проблема 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак решен ли е проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега не колега 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На моята седмица Тайп р имаше фабрична дупка останала в под калника и влизаше вода в краката, когато я спирах с предницата нагоре. Проблема установих и реших, чак когато свалих калника.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...