Jump to content
SvetoslavStoychev

Никакво ускорение на 5та предавка!

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте! Имам няколко питанки, тъй като от скоро карам колата. Ще съм благодарен на отзовалите се с мнения!

1. Както съм описал в заглавието, колата няма никаква тяга на пета предавка! На ръчен режим на каране с 140км/ч (точно 3000об/мин) давам газ и абсолютно нищо не се случва. Като сложа четвърта почва лека-полека да набира (според мен недостатъчно), но в момента в който върна пета всичко приключва. Да не говорим за баир на магистралата,че едва държи 140, при положение че съм сам в колата, без климатик и тн. Тук споменавам, че за смяна е кнок сензор и го чакам от Бултрако. На ниски предавки мисля, си върви нормално.  

2. На трета, четвърта и пета предавки (най-осезаемо на пета в гореспоменатия случай) се чува "свирене" около 3000об/мин., когато съм настъпил повече газта. Майстора казва, че е от хидротрансформатора и при някои го има, при други не. Обнових маслото и смених филтър, но същата работа. Значи ли, че е заминал или нещо такова? Колата е на 280х.км.

3. Писах в друга тема за "изпукването" от мултимедията и спирането на аудиото след това, но никой нищо не каза. Някой да знае къде точно да бръкна/пипна?

4. Когато карам спокойно и в ниски обороти и пусна газта изцяло, оборотите падат до степен все едно е на свободна и след това отиват на толкова, колкото трябва за въпросната предавка при смяна. Доколкото успях да разбера от други теми се оправя с чистене на дросел? Някой тук да е имал този симптом?

 

Пиша повечко, защото знам, че повечето тук имате отговори на въпросите. Дано не ставам досаден. Благодаря! :honda:

Редактирано от SvetoslavStoychev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След чистене надросел, почти винаги има проблеми с обучаването после, не винаги става от раз по известните методи и... те вкарват в сервиз...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

  Щом си поръчал кнок сензор изчакай го и след смяната би трябвало да се оправи, това е много важен сензор за всеки съвременен бензинов мотор. Вероятно си се насочил към него след диагностика, друго показа ли диагностиката като недостатъци? . 

  Относно музиката, мисля че имаше някъде из тубата клип къде точно е проблема с пукането и самоволното изключване, някакъв диод или транзистор в захранването беше но не помня точно, разтършувай се!

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дросела ще си помисля- да! Не искам да се вкарвам в още "размисли и страсти"! Ако почне да "дразни" още повече или по-сериозен проблем, ще направя и това.

Да- кнок сензор излезе след диагностика, друго нищо. И наистина силно се надявам да се оправи вървенето след това. 

А за това "свирене" явно ще повозя майстора да чуе!

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, SvetoslavStoychev написа:

 

3. Писах в друга тема за "изпукването" от мултимедията и спирането на аудиото след това, но никой нищо не каза. Някой да знае къде точно да бръкна/пипна?

 

Моята CL9, не само пукаше, а гърмеше. Смених цялата система за 130лв. втора употреба от англичанка и управлението е обърнато.

По-късно ше пиша в кой сервиз в София оправиха същият проблем на друга кола за около 60лв.

 

Как слагаш четвърта, имаш ръчен режим ли?

На 3000 оборота няма как да търсиш ускорение на 5-та, по-скоро на 3-та!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще съм благодарен за инфо за сервиза!

Ами на ръчен режим. Мисля си, че всички автоматици си го имат.

Не мисля, че е нормално да не ускорява изобщо на 3000об/мин. Буквално не помръдва почти, не говоря за бавно.

 

 

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, нещо има проблемно.

При мен на 8-ма, 2,4, комби имах бавно набиране.

Автомата е адаптивен и се нагажда на стила на каране. При мен живна с нова тръба ф 60 между меката връзка и първият  катализатор.. Нова мека връзка и К§Н филтър в кутията. Рециклирането на вътрешно каре на късата полуоска също оказа влияние.

 

За сервиза МАК 06, София, в нета има контакти.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с комби, 2,4, АТ. Да на пета предавка на 3000 оборота стрелката е на 140 км/ч. Но нямам проблем с ускорението - нито като съм натоварен, нито на баир. Като подам газ кутията си сваля на съответната нужна предавка и после пак ги изрежда нагоре и като дойде пета си е в необходимите обороти и си ускорява доста добре. Карал съм на ръчен режим и само на 5 та пак си има ускорение. Да ако ускорението започва от ниски обороти е малко по - мудно но нищо общо с описаното от теб.  

Свирене нямам никакво. 

Като отпусна педала на газта оборотите не падат - освен ако не съм по нанадолнище. Тогава често се случва но мисля, че е свързано с това, че кутията понякога влиза в режим подобен на карането по инерция. Но ако и по нанадолнище се заключи на скорост - като пусна педала на газта си държи оборотите стабилно без да падат рязко и после да се връщат. Сигурно малко тъпо го обяснявам как е при мен. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб всичко е нормално и така си работи кутията, когато мотора е в кондиция.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 14.05.2023 г. at 16:26, SvetoslavStoychev написа:

Здравейте! Имам няколко питанки, тъй като от скоро карам колата. Ще съм благодарен на отзовалите се с мнения!

1. Както съм описал в заглавието, колата няма никаква тяга на пета предавка! На ръчен режим на каране с 140км/ч (точно 3000об/мин) давам газ и абсолютно нищо не се случва. Като сложа четвърта почва лека-полека да набира (според мен недостатъчно), но в момента в който върна пета всичко приключва. Да не говорим за баир на магистралата,че едва държи 140, при положение че съм сам в колата, без климатик и тн. Тук споменавам, че за смяна е кнок сензор и го чакам от Бултрако. На ниски предавки мисля, си върви нормално.  

2. На трета, четвърта и пета предавки (най-осезаемо на пета в гореспоменатия случай) се чува "свирене" около 3000об/мин., когато съм настъпил повече газта. Майстора казва, че е от хидротрансформатора и при някои го има, при други не. Обнових маслото и смених филтър, но същата работа. Значи ли, че е заминал или нещо такова? Колата е на 280х.км.

3. Писах в друга тема за "изпукването" от мултимедията и спирането на аудиото след това, но никой нищо не каза. Някой да знае къде точно да бръкна/пипна?

4. Когато карам спокойно и в ниски обороти и пусна газта изцяло, оборотите падат до степен все едно е на свободна и след това отиват на толкова, колкото трябва за въпросната предавка при смяна. Доколкото успях да разбера от други теми се оправя с чистене на дросел? Някой тук да е имал този симптом?

 

Пиша повечко, защото знам, че повечето тук имате отговори на въпросите. Дано не ставам досаден. Благодаря! :honda:

 

Първо честито за придобивката, колега с пожелания за много щастливи километри! Изглежда запазена съдейки по двигателното отделение. Относно това, което пишеш според мен имаш нужда от време за опознаване на автомата. По точки:

1. Тук не мисля че трябва да очакваш чудеса с този двигател особено при автомат с уточнението, че не сваляш предавки. Нормалното поведение би било кик-даун със сваляне дори на 3та предавка и оттам нататък наемане на скорост. При плавно даване на газ ( а не почти до ламарината) ще се мъчи да си ускори бавно, мъчително и продължително в режим на лок-ъп( заключен съединител). Това е валидно особено ако си адаптирал кутията към по-спокойно каране. Не искам да съм песимист, но смяната на knock сензора не мисля, че ще окаже особено влияние на вървенето. 

2. Не знам какво е свиренето което усещаш, при моя автомат на шестицата си се чува нормално  свистене подобно на турбина, но в ниските предавки при тръгване най-вече, което си е нормално. Ако на 5та скорост имаш предвид, че даваш газ и се вдигат обороти без да сваля предавка, но не върви а един вид буксува е друго. Да не се филмираш с някой друг паразитен звук.

3. Тук мога да гадая, но съдейки по доста честите проблеми на хонда с часовници, аудио и други в резултат на студени или ''изстудяващи" във времето спойки e твърде вероятно да си е хроничен проблем и да трябва да се потърси инфо и да го пипне специалист ако не си наясно. 

4. Това също бих описал като нормално поведение на автомата, тоест карайки на скорост ако кутията не е заключила лок-ъп е нормално при пускане на педала да паднат оборотите близки до тези на празен ход и с последващо подаване на газ торк конверторът да предаде въртящия момент нататък. Пробвай например както си караш на 4та леко да върнеш педала при което оборотите леко да паднат, което ще е знак че кутията заключва и тогава вече и да пуснеш педала на газта за известно време оборотите следва да се задържат според предавката, преди отново да отключи кутията.

Извинявам се ако си наясно с тези неща, но от описаното съдя, че имате още поле за любовно сближаване с кутията. ;)

 

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...