Jump to content
SvetoslavStoychev

Питане за код на двигател.

Recommended Posts

Здравейте! (:

От три дни отново съм в клубЪТ на любимата марка с Акорд 7ма ген. 2006, комби, 2.0 бензин с автоматична скоростна кутия. Все още се запознаваме с колата и тн. Ще ходя в петък на диагностика и да ме "запознаят" с колата в HPP garage в София(до колкото виждам, мненията са добри).

Питането ми е такова:

Навсякъде виждам, че тази кола е с двигател с код К20А6, а моята е с К20Z2.

Трябва ли нещо да ме притеснява или съмнява. 

То ще си покаже на диагностиката какво-що де, но аз да питам, предполагам че нещо не съм разбрал правилно и излишно се напрягам. (:

Благодаря!

IMG_20230426_163544.jpg

Редактирано от SvetoslavStoychev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,само ще си дадеш парите за ненужна диагностика,ако няма някакви индикации по таблото.По скоро,иди да й регулират клапаните,ако не са скоро и като отворите капака на главата,ще разбереш за състоянието на изпускателния вал,който им е проблем с времето.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, всъщност има индикации. Свети ми чека с грешка кнок сензор, но човекът с който я гледах просто има диагностика и нищо повече. Та затова искам да отида при хора, които знаях какво правят, надявам се в този сервиз е така. 

И за клапаните ще питам, благодаря, че ще подлежи и на газифициране.

Редактирано от SvetoslavStoychev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това променя нещата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата JHM е абсолютно прав. Няма смисъл от диагностика при положение, че нищо не свети по таблото и няма признаци за проблеми. Реглаж на клапаните е задължителен при положение, че не се знае кога и как е направен преди това (и дали изобщо е правен скоро). 
K20А6 се слага на Акорд между 2003-2006 година за Европа. 155 коня 

К20Z2 се слага на Акорд между 2006-2015 година и на Сивик 2006-2010 година. 153 коня. 
 

Честито и безаварийни километри!

:honda:
Опа късно видях, че има индикация на таблото. Тогава една проверка няма да е излишна.

Редактирано от Kalin S

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите и разяснението!

И така и така съм отворил тема, да питам- нормално ли е положението на стрелката на температурата при загрял двигател. Перките за охлаждане също не се включват при работа на място 30-40мин.? Все пак е бензинов мотор.

И един още по-тъп въпрос!

Мотора с Vtec ли е, защото ровейки се за инфо за двигателя в UK-ски сайтове на два пъти видях, че K20Z2 няма.

Благодаря!

IMG_20230424_194119.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там трябва да е стрелката и зиме и лете!

Перките ги чакай лятото,при повече градско и работа на място.

Да мотора не е с vtec,а с IVTEC:plane::D!

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, SvetoslavStoychev написа:

И така и така съм отворил тема, да питам- нормално ли е положението на стрелката на температурата при загрял двигател.

Това е нормалното положение на стрелката... имай предвид, че тя е там, доста преди реалната температура да е около 90гр., просто е нечувствителна стрелката и не отразява малки изменения, за да не паникьосва ползувателите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за стрелката, абсолютно нормално работно положение без значение зима или лято. Заковава се там и не мърда грам.

Перките само като й стане много топло лятото в яката жега ще ги чуеш. Иначе забрави нищо че е бензинка.

И последно i-vtec е да. Intelligent Variable Valve Timing and Lift Electronic Control да сме точни.😁

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Kalin S написа:

И последно i-vtec е да. Intelligent Variable Valve Timing and Lift Electronic Control да сме точни.😁

На 2.4, но на 2.0, 7-ма серия К20Z2, не беше ли само vtec...?

На 8-ма серия, 2.0 е R20А3, съвсем различен и е i-vtec... 

Чел съм някога разликите, но съм забравил точно какви са..., какво повече е i-vtec...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, JapCar написа:

На 2.4, но на 2.0, 7-ма серия К20Z2, не беше ли само vtec...?

На 8-ма серия, 2.0 е R20А3, съвсем различен и е i-vtec... 

Чел съм някога разликите, но съм забравил точно какви са..., какво повече е i-vtec...?

Какво е i VTEC и как работи?

 Това е електронна система, която променя времето и височината на синхронизацията на клапаните. Това е модификация на подобна VTEC система, разработена от Honda.

Какви са конструктивните характеристики и как работи системата VTEC? Два клапана се поддържат от три гърбици (не два). В зависимост от дизайна на времето, външните гърбици контактуват с клапаните чрез кобилници, кобилни рамена или тласкачи. В такава система има два режима на работа на времето на клапаните.

https://bg.avtotachki.com/sistema-vtec-dlya-dvigatelya-mashiny/

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Kalin S написа:

Ефектът е по – нататъшна оптимизация на въртящия момент, особено при по – ниски и средни обороти.

Това ме устройва..., стилът ми на каране е с  ниски/средни обороти... :) 

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Kalin S написа:

.....При определени условия, които се отчитат от  компютъра на колата, а именно налягане на маслото, температура и обороти на двигателя, скоростта на движение и други параметри, чрез повишеното налягане на маслото се избутва метален щифт, който заключва гърбицата с агресивния профил за другите две. По този начин се увеличава времето, при което са отворени клапаните и респективно количеството смес. Двигателят рязко вдига мощността си заради увеличения капацитет на гориво и времето за което изхвърля газовете, разходът на гориво се покачва и VTEC ви рита.

 

 

Това не е много коректно написано колега, тъй като гърбицата по принцип си е заключена за другите понеже е на същия вал и няма как да стои отключена. По-точно е да се напише кобилицата (rocker arm) под "агресивната" гърбица се заключва посредством щифта. 

 

За тези, които все още не могат да си представят тая велика технология ето 2 минутно видео цък

 

Редактирано от HondaExplorer
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още един доста добър пример как работи системата. Ясно се вижда заключващия пин как работи под налягането на маслото.


Да колега Honda Explorer прав си, гърбиците на вала са си едно цяло с вала. Заключват се трите кобилици заедно при високи обороти. :hondarulez:

Редактирано от Kalin S

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...