Jump to content
Ivan B

Спирачни апарати, тропане.

Recommended Posts

Миналата година смених водчите на всички спирачни апарати, но тропането си остана. КОгато ритна предните гуми, се чува яко дрънчене на метал. Сутринта бях в сервиз да сменя маслото и казах на майстора за металното дрънчене. Човекът слезе в канала под колата и каза, че това е от спирачните апарати. Имали луфт и се клатели. Въпросът ми е, освен смяната на водачите, какво друго да се направи, за да се махне луфта? Има ли подходящи майстори в Пловдив?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките нови ли са? При мен се получава като се изхабят накладките и почва едно дрънчене по неравности. Като натисна леко спирачката и спира да дрънчи, защото обира луфта, който се получава от износените накладки..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките са износени наполовина. При леко натискане на спирачката по неравности и при мен дрънченето спира. Дрънченето се усеща, само по ръбчета на асфалта, но не и по големи неравности. Скобите които укрепват накладките, не би ли трябвало да предпазвват от това дрънчене? Моите скоби са здрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тропането ще изчезне, когато сложиш подходяща смазката на водачите. Дозировката също е важна. На единия от водачите, имаш и гумен О пръстен, та го погледни и него. 

Ако смяташ че проблема не е от водачите, а от накладките, има такива накладки с 3 пера/скоби, които влизат в буталото и няма да дрънчат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/12/2023 at 4:02 PM, Ivan B said:

Миналата година смених водчите на всички спирачни апарати, но тропането си остана. КОгато ритна предните гуми, се чува яко дрънчене на метал. Сутринта бях в сервиз да сменя маслото и казах на майстора за металното дрънчене. Човекът слезе в канала под колата и каза, че това е от спирачните апарати. Имали луфт и се клатели. Въпросът ми е, освен смяната на водачите, какво друго да се направи, за да се махне луфта? Има ли подходящи майстори в Пловдив?

Интересно казал майстора имали луфт.....къде не можа ли да обясни.

Ние тук гадаем само.

Освен водачи се сменят маншончета гумени уплътнения по водачите ,и всички пластини те притискат добре накладката и не и дават да хлопа ,ако е от нея.

 

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите ги смених миналата година и са смазани с греста в комплекта. Сложени и са новите маншончета от комплекта. "О" пръстенът си беше ОК. Днес си завъртах гумите и докато баха свалени предните, хванах с ръка спирачния апарат и го разклатих. Е, мърда, мискинина аксиално и брат му също. Нямаше много време да поразгледам обстойно и да почуквам тук там, но тези дни ще сваля едното колело и ще правя опити. То се е видяло, че ако сам не си помогна, няма кой. Майстори.....мани, мани. Ще снимам, как се клати апарата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей така се клатят апаратите, макар че поред някои, било нормално. Колеги, да попитам, водачите имат ли водещи втулки, в които влизат и сменят ли се? https://www.youtube.com/shorts/ptyOskHGmDY

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/13/2023 at 9:37 PM, Ivan B said:

Водачите ги смених миналата година и са смазани с греста в комплекта. Сложени и са новите маншончета от комплекта. "О" пръстенът си беше ОК. Днес си завъртах гумите и докато баха свалени предните, хванах с ръка спирачния апарат и го разклатих. Е, мърда, мискинина аксиално и брат му също. Нямаше много време да поразгледам обстойно и да почуквам тук там, но тези дни ще сваля едното колело и ще правя опити. То се е видяло, че ако сам не си помогна, няма кой. Майстори.....мани, мани. Ще снимам, как се клати апарата.

Какво визираш под О пръстен ,смени и него измери старите водачи ,да няма разминавяне в дебелината с тези новите.

Сам ще свършиш всичко по-добре при желание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не дрънка железния щит ?! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си сменил водачите с нови, но ако леглата им, в супортите, са износени, луфтът остава.

Като гледам клипчето - това ще да е най-вероятно.

Решението е рециклиране на супортите, или подмяна с не износени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах един познат, караше едно бързо митсубиши, и му дрънчаха "спирачките" и каза, че нарочно има някакъв луфт в накладките, за да се охлаждат, дрънчи като нещо с  отчетлив луфт, все едно с сложил диск 25мм, а то си сака диск 28 и едната накладка хлопа... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Какво визираш под О пръстен ,смени и него измери старите водачи ,да няма разминавяне в дебелината с тези новите.

Сам ще свършиш всичко по-добре при желание.

 

"О" пръстена е уплътнението, което е в края на долния водач. Върви си комплект с новите водачи. Старите водачи ги няма, в боклука са. Тези ми ги дадоха, като за моя спирачен апарат.

Преди 2 часа, dandilov написа:

Може да си сменил водачите с нови, но ако леглата им, в супортите, са износени, луфтът остава.

Като гледам клипчето - това ще да е най-вероятно.

Решението е рециклиране на супортите, или подмяна с не износени.

Баш това ме интересува. Тези супорти имат ли водещи втулки или има просто дупка в метала?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jungles написа:

Да не дрънка железния щит ?! 

Не е той. Като натисна спирачките, дрънкането спира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как ще е нормално да тропа така? Имаш проблем със спирачките или някаква част по колата и го оправи, това със сигурност не е нито нормално, нито безопасно. То лопа на разпад. На мен ми звучи като лопане на ламарина а не на спирачен апарат ама този който го гледа трябва да ти каже, така е трудно. Супорт нов е около 120лв.- 150лв. в момента с отстъпките. Винаги можеш да вземеш от морга 2 апарата и да ги рециклираш и да ги поставиш ако проблема е в тях.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...