ivan_m 204 #1 Posted April 10 Отново с Хонда! След като продадох Джаза, минах на нещо още по-джазово: HONDA e Advance 16" 13 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2325 #2 Posted April 10 Честито! Сподели впечатления от "мъника", моля! 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #3 Posted April 10 Честита да ти е! Идеалната градска фън шуй кола. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #4 Posted April 10 Още е рано за сериозен анализ, защото сме навъртяли само 330км с жената за няколко дена. Първите впечатления са много добри. Ще използвам стила на Божинката: Това е голяма кола, само че малка Има много екстри, в това число и автоматично паркиране /пробвах го дава пъти, на разчертан паркинг и на улицата, работи/. Имам и контакт 230 волта/1500 вата в купето! Возията е като на по-голяма кола, все пак е над тон и половина. Много добре стои на пътя, много маневрена / 9.2м диаметър на завой/, много пъргава / 8.3с до 100км/ч /. На магистралата я пробвах до 150 км/ч. Дава добър разход, около 16kWh среден до момента. На градско около 13kWh. Това прави 2.5-3 лева на 100 км. Ако зареждам в слънчев ден /имам 3.9kW фотоволтаични панели/ клони към нула 5 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #5 Posted April 10 (edited) Споделяй обезателно - това е новото време. Знам че има награди и навсякъде тествалите я хвалят, но друго си е продължителната експлоатация в семейството. Мен много ме изкефи, а и бялото и отива. Нещо като 4-колесен Asimo. Показа ли на жената аквариума с рибките и как върви в пауър слайд? Edited April 10 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
dindin 1226 #6 Posted April 10 Ехеее, честито и от мен, чуден мъник! 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #7 Posted April 10 Единствения проблем до тук е, че в България не работи еСим-а и няма как да си пусна приложението за смартфон. Аквариума го качих едва днес и не съм го демонстрирал Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #8 Posted April 10 (edited) Наливай изненади - всеки ден да има! Свикнахте ли с "огледалата"? Не си човек, ако не направиш някое кратко "твое си" видео. Edited April 10 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #9 Posted April 10 Със страничните се свиква много бързо. Имат регулиране и възможност за широкоъгълен изглед. Малко ми е по криво с централното огледало, то също е дисплей с камера и това позволява дори при пълен до горе багажник или при зацапано стъкло да имаш хубав изглед назад. Проблема е че изображението и малко на височина и въпреки, че и то има регулиране, още не съм свикнал. Хубавото е, че може да се превключи и става обикновено огледало и ако не свикна ще го ползвам така! Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #10 Posted April 10 Това не зависи от теб. Заради акомодацията на човешкото зрение (близо е до очите) е по-удобно да си е в режим огледало, а при описаните форсмажорни обстоятелства, да го обръщаш в режим монитор. Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #11 Posted May 3 След 1400 км и едно ходене до София и обратно да споделя: На магистралата се държи много стабилно, пътуващите се возят комфортно, шума учудващо е на прилично ниво /бях чел ревю, че е доста шумна, явно са направили подобрения/. С трима души и багаж и скорост 100-110 докара разход 18.6 kWh. На Църна маца имах още 20км оставащи и спрях да заредя за 16 мин. /станцията е DC 150kW/. След това 37 км градско из София: 11.6kWh Равносметката: 32 лева Пловдив-София-Пловдив и 60-70 км градско из София. Както Цецо писа: идеалната градска кола! 3 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #12 Posted May 3 (edited) А колко лЪва е 1 киловат/час по тези ел-зарядни станции, че не съм в течение? Или колко лева са ти 100 км извънградско и 100 км градско при тези условия. Edited May 3 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #13 Posted May 4 В момента на станциите, на които зареждах Fines цената е 79ст./kWh Т.е. ако зареждаш само на такива градското излиза 9.50 лева на 100 км Ако зареждаш в домашни условия: 1.70-3.00 лева на 100 км в зависимост кога зареждаш /дневна или нощна/ Извънградското ако зареждаш на платени станции 12-14 лева на 100 км и 3.0-4.5 лева ако зареждаш в къщи Все още има и безплатни станции, но са рядко и са бавни /AC/ Eldrive бяха на 90ст. а от скоро минаха на 80ст. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #14 Posted May 4 Е па, добре е. Извън къщи харчи левове колкото 2,4 ДВГ на газ, но ако токопитаещото се кърми с домашен ток си е 3 пъти по евтино. Разбира се има и други бонуси, а и "не всичко е пари приятелю!" За градски домашен любимец е идеалка! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Drone 758 #15 Posted May 4 За колко време се зарежда батерията на 100% при използването на нормален ток ? Надали всеки има у тях 3 фазен. Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #16 Posted May 4 Хондата няма зареждане от трифазно напрежение / позволяващо до 11kW зареждане/, а от еднофазно може до 7kW. Стандартно захранващия кабел е до 2.5kW, което ми върши работа. В менюто се задава да зарежда след 23 часа и сутринта е готова. За да се ползва до 7kW трябва да се монтира Wallbox с кабел тип 2 или да се направи табло със същия куплунг, но трябва къщата да има добро захранване и 6мм2 кабел до главното табло. Моята къща е на последния стълб на трафопоста и при натоварване напрежението пада до 200 волта и не ми се занимава с EVN /не че не съм пробвал да ги накарам да вземат мерки/. А и от соларите вадя до 3-3.5kW и това ме устройва. По принцип за ежедневно ползване е препоръчително да се зарежда до 80-85%, което удължава живота на батерията. В менюто си има настройка до колко процента да се зарежда в къщи и до колко другаде. Така че едно зареждане трае около 10-12 часа при ползване на стандартния кабел. А така зарежда на бърза зарядна /DC/: 2 Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #17 Posted May 13 След като Хонда обявиха и втори електрически автомобил за Европа, ще помоля администраторите да направят един раздел "Електрически модели" към "Other models". Тепърва ще се обсъждат такива теми. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2325 #18 Posted May 13 Не към "Other models", а отделен раздел, моля! 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1367 #19 Posted May 14 Готово. Честито и от мен на @ivan_m за наелектризиращата придобивка! Следя темата с интерес 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1367 #20 Posted May 15 Забравих: И аз имам... 2 2 Share this post Link to post Share on other sites
birev 140 #21 Posted May 15 (edited) Само да не се обиди колегата....... ама и аз се бях засилил да купувам на жената такава и отидох да я видим! Представете си (имаше едно време една такава Шкода, 105 или 120 ли беше не помня), ама това се оказа по малко и от него! Аз въобще отзад не мога да седна (193 см. 98 кг). Отпред като седна имам един пръст до тавана, няма и толкова, отзад не може да седне никой зад мен! И и викам на жената, този електрокар не е за нас, иначе детето много го хареса и жената и тя! Отпред телевизор с кви ли не джаджи! Като почнахме драйв теста, батерията беше на 89% и след 20 км. софийско, не в час пик ами около обед и то по Ботевградско, околовръстно и обратно и около час като време(не повече от 30км някъде) беше под 9%! Колата за градско бива, ама не за едри хора и не за час пик каране, иначе може и да ви предаде! Edited May 15 by birev Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #22 Posted May 15 При тоя габарит на колата няма как да не е тясно, особено за по-едри хора. Отпред мястото е съвсем прилично, аз съм 1.83 и нямам никакви проблеми, но ако се избута седалката назад, отзад става тясно. Джаза, който имахме до скоро е малко по-добре със пространството, в това число и багажника. Не мога да сравнявам с ЦРВ-то което карах, да не говорим за сегашното ми Субару Оутбек. Взехме тази Хонда с единствената цел да я караме градско. Такъв е бил и замисъла на японските инженери и дизайнери, които са я проектирали: искали са да покажат как виждат идеалната технологична градска кола! От всички малки електрички тя е най-технологична, най-маневрена и има много добра возия за размера си! За разхода който посочваш не съм съгласен: по-горе съм показал 37км реален разход на градско в София, около 16-17 часа в делник, зареждайки на Църна маца, после по Цариградско и алея Яворов до Южен парк, след това почти до митница София запад и после до Плиска на Цариградско. 11.6kWh е реален разход и показва основното предимство на ел. коли: каране в града. Разхода се вдига при висока скорост: при около 110км/ч вече е почти 20kWh и рейнджа пада на 130км. 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4488 #23 Posted May 15 Не очаквайте "от мухата слон"! "Е" е точно каквато трябва да е! 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 204 #24 Posted May 19 Реших да си сложа оригиналните секретни гайки, които ползвах до момента на другите ми Хонди, но ударих на камък. На предните джанти /те са по-тесни/ се завиват, но повдигат доста декоративната капачка. В Бултрако провериха, че тези гайки стават и на Хонда е, но явно само на 17" джанти. Разтърсих се и намерих на McGard модел с отворена гайка, които са доста по-къси /20мм/ и стават. Проблем ли е, че оригиналните са със заобляне, а тези с конус. Някой слагал ли е на оригинални джанти конусни гайки? На снимките се вижда разликата: Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1367 #25 Posted May 19 Да, не е ок. Или няма да ляга плътно в леглото, или ще го смачка до формата си, но предвид, че вероятно има стоманена вложка, по-скоро ще преобладава първото. Но! На стария акорд бях с МакГард не-оем и ги слагах само на една и съща дупка - или при вентила, или срещу него - зависи от джантите. И за 10 години - нищо не се беше развило. Та, това бих направил на твое място - избираш едни и същи дупки и слагаш секретите винаги там. 1 Share this post Link to post Share on other sites