Jump to content
Sign in to follow this  
ivan_m

HONDA e

Recommended Posts

Честито! Сподели впечатления от "мъника", моля!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честита да ти е!

Идеалната градска фън шуй кола.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Споделяй обезателно - това е новото време. :)

Знам че има награди и навсякъде тествалите я хвалят, но друго си е продължителната експлоатация в семейството. 

Мен много ме изкефи, а и бялото и отива. Нещо като 4-колесен Asimo.

Показа ли на жената аквариума с рибките и как върви в пауър слайд?

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ехеее, честито и от мен, чуден мъник!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Единствения проблем до тук е, че в България не работи еСим-а и няма как да си пусна приложението за смартфон. 

Аквариума го качих едва днес и не съм го демонстрирал :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Наливай изненади - всеки ден да има!

Свикнахте ли с "огледалата"?

Не си човек, ако не направиш някое кратко "твое си" видео. :)

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със страничните се свиква много бързо. Имат регулиране и възможност за широкоъгълен изглед. Малко ми е по криво с централното огледало, то също е дисплей с камера и това позволява дори при пълен до горе багажник или при зацапано стъкло да имаш хубав изглед назад. Проблема е че изображението и малко на височина и въпреки, че и то има регулиране, още не съм свикнал. Хубавото е, че може да се превключи и става обикновено огледало и ако не свикна ще го ползвам така!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не зависи от теб.

Заради акомодацията на човешкото зрение (близо е до очите) е по-удобно да си е в режим огледало, а при описаните форсмажорни обстоятелства, да го обръщаш в режим монитор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След 1400 км и едно ходене до София и обратно да споделя:

На магистралата се държи много стабилно, пътуващите се возят комфортно, шума учудващо е на прилично ниво /бях чел ревю, че е доста шумна, явно са направили подобрения/. С трима души и багаж и скорост 100-110 докара разход 18.6 kWh. На Църна маца имах още 20км оставащи и спрях да заредя за 16 мин. /станцията е DC 150kW/.

След това 37 км градско из София: 11.6kWh

Равносметката: 32 лева Пловдив-София-Пловдив и 60-70 км градско из София.

Както Цецо писа: идеалната градска кола!

IMG20230427140505.jpg

IMG20230427175032.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

А колко лЪва е 1 киловат/час по тези ел-зарядни станции, че не съм в течение?

Или колко лева са ти 100 км извънградско и 100 км градско при тези условия.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

В момента на станциите, на които зареждах Fines цената е 79ст./kWh

Т.е. ако зареждаш само на такива градското излиза 9.50 лева на 100 км

Ако зареждаш в домашни условия: 1.70-3.00 лева на 100 км в зависимост кога зареждаш /дневна или нощна/

Извънградското ако зареждаш на платени станции 12-14 лева на 100 км и 3.0-4.5 лева ако зареждаш в къщи

Все още има и безплатни станции, но са рядко и са бавни /AC/

Eldrive бяха на 90ст. а от скоро минаха на 80ст.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е па, добре е.

Извън къщи харчи левове колкото 2,4 ДВГ на газ, но ако токопитаещото се кърми с домашен ток си е 3 пъти по евтино.

Разбира се има и други бонуси, а и "не всичко е пари приятелю!"

За градски домашен любимец е идеалка!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За колко време се зарежда батерията на 100% при използването на нормален ток ? Надали всеки има у тях 3 фазен. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хондата няма зареждане от трифазно напрежение / позволяващо до 11kW зареждане/, а от еднофазно може до 7kW. Стандартно захранващия кабел е до 2.5kW, което ми върши работа. В менюто се задава да зарежда след 23 часа и сутринта е готова. За да се ползва до 7kW трябва да се монтира Wallbox с кабел тип 2 или да се направи табло със същия куплунг, но трябва къщата да има добро захранване и 6мм2 кабел до главното табло. Моята къща е на последния стълб на трафопоста и при натоварване напрежението пада до 200 волта и не ми се занимава с EVN /не че не съм пробвал да ги накарам да вземат мерки/. А и от соларите вадя до 3-3.5kW и това ме устройва.

По принцип за ежедневно ползване е препоръчително да се зарежда до 80-85%, което удължава живота на батерията. В менюто си има настройка до колко процента да се зарежда в къщи и до колко другаде. Така че едно зареждане трае около 10-12 часа при ползване на стандартния кабел. 

А така зарежда на бърза зарядна /DC/:

 

adac_hondae.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като Хонда обявиха и втори електрически автомобил за Европа, ще помоля администраторите да направят един раздел "Електрически модели" към "Other models". Тепърва ще се обсъждат такива теми.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не към "Other models", а отделен раздел, моля! :thumbs1:

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Готово.

 

Честито и от мен на @ivan_m за наелектризиращата придобивка! Следя темата с интерес :thumbs1:

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забравих:

 

IMG_20230515_102950.jpg

 

И аз имам...

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Само да не се обиди колегата.......

ама и аз се бях засилил да купувам на жената такава и отидох да я видим!

Представете си (имаше едно време една такава Шкода, 105 или 120 ли беше не помня), ама това се оказа по малко и от него!

Аз въобще отзад не мога да седна (193 см. 98 кг). Отпред като седна имам един пръст до тавана, няма и толкова, отзад не може да седне никой зад мен! И и викам на жената, този електрокар не е за нас, иначе детето много го хареса и жената и тя! Отпред телевизор с кви ли не джаджи! Като почнахме драйв теста, батерията беше на 89% и след 20 км. софийско, не в час пик ами около обед и то по Ботевградско, околовръстно и обратно  и около час като време(не повече от 30км някъде) беше под 9%! Колата за градско бива, ама не за едри хора и не за час пик каране, иначе може и да ви предаде!

Edited by birev

Share this post


Link to post
Share on other sites

При тоя габарит на колата няма как да не е тясно, особено за по-едри хора. Отпред мястото е съвсем прилично, аз съм 1.83 и нямам никакви проблеми, но ако се избута седалката назад, отзад става тясно. Джаза, който имахме до скоро е малко по-добре със пространството, в това число и багажника. Не мога да сравнявам с ЦРВ-то което карах, да не говорим за сегашното ми Субару Оутбек. Взехме тази Хонда с единствената цел да я караме градско. Такъв е бил и  замисъла на японските инженери и дизайнери, които са я проектирали: искали са да покажат как виждат идеалната технологична градска кола! От всички малки електрички тя е най-технологична, най-маневрена и има много добра возия за размера си!

За разхода който посочваш не съм съгласен: по-горе съм показал 37км реален разход на градско в София, около 16-17 часа в делник, зареждайки на Църна маца, после по Цариградско и алея Яворов до Южен парк, след това почти до митница София запад и после до Плиска на Цариградско. 11.6kWh е реален разход и показва основното предимство на ел. коли: каране в града. Разхода се вдига при висока скорост: при около 110км/ч вече е почти 20kWh и рейнджа пада на 130км.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не очаквайте "от мухата слон"!

"Е" е точно каквато трябва да е!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реших да си сложа оригиналните секретни гайки, които ползвах до момента на другите ми Хонди, но ударих на камък. На предните джанти /те са по-тесни/ се завиват, но повдигат доста декоративната капачка. В Бултрако провериха, че тези гайки стават и на Хонда е, но явно само на 17" джанти. Разтърсих се и намерих на McGard модел с отворена гайка, които са доста по-къси /20мм/ и стават. 

Проблем ли е, че оригиналните са със заобляне, а тези с конус. Някой слагал ли е на оригинални джанти конусни гайки?

На снимките се вижда разликата:

IMG20230519094738.jpg

IMG20230519110714.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, не е ок. Или няма да ляга плътно в леглото, или ще го смачка до формата си, но предвид, че вероятно има стоманена вложка, по-скоро ще преобладава първото.

Но! На стария акорд бях с МакГард не-оем и ги слагах само на една и съща дупка - или при вентила, или срещу него - зависи от джантите. И за 10 години - нищо не се беше развило. Та, това бих направил на твое място - избираш едни и същи дупки и слагаш секретите винаги там.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...