Jump to content
ivan_m

HONDA e

Recommended Posts

Честито! Сподели впечатления от "мъника", моля!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита да ти е!

Идеалната градска фън шуй кола.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделяй обезателно - това е новото време. :)

Знам че има награди и навсякъде тествалите я хвалят, но друго си е продължителната експлоатация в семейството. 

Мен много ме изкефи, а и бялото и отива. Нещо като 4-колесен Asimo.

Показа ли на жената аквариума с рибките и как върви в пауър слайд?

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее, честито и от мен, чуден мъник!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения проблем до тук е, че в България не работи еСим-а и няма как да си пусна приложението за смартфон. 

Аквариума го качих едва днес и не съм го демонстрирал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливай изненади - всеки ден да има!

Свикнахте ли с "огледалата"?

Не си човек, ако не направиш някое кратко "твое си" видео. :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със страничните се свиква много бързо. Имат регулиране и възможност за широкоъгълен изглед. Малко ми е по криво с централното огледало, то също е дисплей с камера и това позволява дори при пълен до горе багажник или при зацапано стъкло да имаш хубав изглед назад. Проблема е че изображението и малко на височина и въпреки, че и то има регулиране, още не съм свикнал. Хубавото е, че може да се превключи и става обикновено огледало и ако не свикна ще го ползвам така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не зависи от теб.

Заради акомодацията на човешкото зрение (близо е до очите) е по-удобно да си е в режим огледало, а при описаните форсмажорни обстоятелства, да го обръщаш в режим монитор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 1400 км и едно ходене до София и обратно да споделя:

На магистралата се държи много стабилно, пътуващите се возят комфортно, шума учудващо е на прилично ниво /бях чел ревю, че е доста шумна, явно са направили подобрения/. С трима души и багаж и скорост 100-110 докара разход 18.6 kWh. На Църна маца имах още 20км оставащи и спрях да заредя за 16 мин. /станцията е DC 150kW/.

След това 37 км градско из София: 11.6kWh

Равносметката: 32 лева Пловдив-София-Пловдив и 60-70 км градско из София.

Както Цецо писа: идеалната градска кола!

IMG20230427140505.jpg

IMG20230427175032.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А колко лЪва е 1 киловат/час по тези ел-зарядни станции, че не съм в течение?

Или колко лева са ти 100 км извънградско и 100 км градско при тези условия.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента на станциите, на които зареждах Fines цената е 79ст./kWh

Т.е. ако зареждаш само на такива градското излиза 9.50 лева на 100 км

Ако зареждаш в домашни условия: 1.70-3.00 лева на 100 км в зависимост кога зареждаш /дневна или нощна/

Извънградското ако зареждаш на платени станции 12-14 лева на 100 км и 3.0-4.5 лева ако зареждаш в къщи

Все още има и безплатни станции, но са рядко и са бавни /AC/

Eldrive бяха на 90ст. а от скоро минаха на 80ст.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е па, добре е.

Извън къщи харчи левове колкото 2,4 ДВГ на газ, но ако токопитаещото се кърми с домашен ток си е 3 пъти по евтино.

Разбира се има и други бонуси, а и "не всичко е пари приятелю!"

За градски домашен любимец е идеалка!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колко време се зарежда батерията на 100% при използването на нормален ток ? Надали всеки има у тях 3 фазен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хондата няма зареждане от трифазно напрежение / позволяващо до 11kW зареждане/, а от еднофазно може до 7kW. Стандартно захранващия кабел е до 2.5kW, което ми върши работа. В менюто се задава да зарежда след 23 часа и сутринта е готова. За да се ползва до 7kW трябва да се монтира Wallbox с кабел тип 2 или да се направи табло със същия куплунг, но трябва къщата да има добро захранване и 6мм2 кабел до главното табло. Моята къща е на последния стълб на трафопоста и при натоварване напрежението пада до 200 волта и не ми се занимава с EVN /не че не съм пробвал да ги накарам да вземат мерки/. А и от соларите вадя до 3-3.5kW и това ме устройва.

По принцип за ежедневно ползване е препоръчително да се зарежда до 80-85%, което удължава живота на батерията. В менюто си има настройка до колко процента да се зарежда в къщи и до колко другаде. Така че едно зареждане трае около 10-12 часа при ползване на стандартния кабел. 

А така зарежда на бърза зарядна /DC/:

 

adac_hondae.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като Хонда обявиха и втори електрически автомобил за Европа, ще помоля администраторите да направят един раздел "Електрически модели" към "Other models". Тепърва ще се обсъждат такива теми.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не към "Other models", а отделен раздел, моля! :thumbs1:

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово.

 

Честито и от мен на @ivan_m за наелектризиращата придобивка! Следя темата с интерес :thumbs1:

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих:

 

IMG_20230515_102950.jpg

 

И аз имам...

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само да не се обиди колегата.......

ама и аз се бях засилил да купувам на жената такава и отидох да я видим!

Представете си (имаше едно време една такава Шкода, 105 или 120 ли беше не помня), ама това се оказа по малко и от него!

Аз въобще отзад не мога да седна (193 см. 98 кг). Отпред като седна имам един пръст до тавана, няма и толкова, отзад не може да седне никой зад мен! И и викам на жената, този електрокар не е за нас, иначе детето много го хареса и жената и тя! Отпред телевизор с кви ли не джаджи! Като почнахме драйв теста, батерията беше на 89% и след 20 км. софийско, не в час пик ами около обед и то по Ботевградско, околовръстно и обратно  и около час като време(не повече от 30км някъде) беше под 9%! Колата за градско бива, ама не за едри хора и не за час пик каране, иначе може и да ви предаде!

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тоя габарит на колата няма как да не е тясно, особено за по-едри хора. Отпред мястото е съвсем прилично, аз съм 1.83 и нямам никакви проблеми, но ако се избута седалката назад, отзад става тясно. Джаза, който имахме до скоро е малко по-добре със пространството, в това число и багажника. Не мога да сравнявам с ЦРВ-то което карах, да не говорим за сегашното ми Субару Оутбек. Взехме тази Хонда с единствената цел да я караме градско. Такъв е бил и  замисъла на японските инженери и дизайнери, които са я проектирали: искали са да покажат как виждат идеалната технологична градска кола! От всички малки електрички тя е най-технологична, най-маневрена и има много добра возия за размера си!

За разхода който посочваш не съм съгласен: по-горе съм показал 37км реален разход на градско в София, около 16-17 часа в делник, зареждайки на Църна маца, после по Цариградско и алея Яворов до Южен парк, след това почти до митница София запад и после до Плиска на Цариградско. 11.6kWh е реален разход и показва основното предимство на ел. коли: каране в града. Разхода се вдига при висока скорост: при около 110км/ч вече е почти 20kWh и рейнджа пада на 130км.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквайте "от мухата слон"!

"Е" е точно каквато трябва да е!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да си сложа оригиналните секретни гайки, които ползвах до момента на другите ми Хонди, но ударих на камък. На предните джанти /те са по-тесни/ се завиват, но повдигат доста декоративната капачка. В Бултрако провериха, че тези гайки стават и на Хонда е, но явно само на 17" джанти. Разтърсих се и намерих на McGard модел с отворена гайка, които са доста по-къси /20мм/ и стават. 

Проблем ли е, че оригиналните са със заобляне, а тези с конус. Някой слагал ли е на оригинални джанти конусни гайки?

На снимките се вижда разликата:

IMG20230519094738.jpg

IMG20230519110714.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не е ок. Или няма да ляга плътно в леглото, или ще го смачка до формата си, но предвид, че вероятно има стоманена вложка, по-скоро ще преобладава първото.

Но! На стария акорд бях с МакГард не-оем и ги слагах само на една и съща дупка - или при вентила, или срещу него - зависи от джантите. И за 10 години - нищо не се беше развило. Та, това бих направил на твое място - избираш едни и същи дупки и слагаш секретите винаги там.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно допълнение: при температури 38-40 градуса в Пловдив, климатика вдига разхода над 12.5 kWh/100км. Пробега при напечена от слънцето кола пада с 35-40 км,  но след няколко километра каране слиза на 28-30 км.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се надявам Хонда да пуснат "нормална" електричка - капацитет на батерия около 90kW, да е до 2 тона, около 4,7м дълга, на задно (или 4х4 с основен заден мост), 350+кс. Ако това се случи, директно си взимам такава. В момента карам Tesla, но Хонда ме влече повече, особено ако дизайна е подобен на Honda E, който за мен и вътре и вън е най-добрият на пазара.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега освен Honda e, за европейския пазар е обявен модела Honda e:Ny1

https://www.honda.de/cars/new/e-ny1-electric-suv/overview.html

Но и този модел е далече от твоите желания: мощност 150kW/ 204к.с., батерия 68.8kWh, 7.6сек./100кмч

За Европа Хонда не рискуват с мощни автомобили, като изключим Civic Type R и не вярвам да пуснат нещо по-екстремно. Последно Леджента попадаше в категорията около 300к.с. но отдавна не се предлага на Стария континент

hondaNy1.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При електричките не е трудно да докараш такива коне. Но тези коне не са като коне на ДВГ. Теслата ми се води по талон около 520кс, имам и Golf GTI 245кс. Засичал съм ги на пистата до Дупница, при "drag race" с "летящ старт" от 60км/ч, Теслата мааалко по-бързо ускоряваше от Голфа. Ок, тя е 600кг по-тежка, ама по документи е почти 300кс отгоре, което реално не е така :)

Примерно много ще се радвам ако направят Honda E SUV, същата кола, но раздута в размерите, които съм писал по-горе. Слагат отзад този 204кс мотор, слагат отпред мотора от Honda E, ъпгрейдват ги малко, и ето ти 350кс+, които ако трябва да им правим еквивалент към ДВГ, може би се равнява на 200-250кс, което е идеално за България с оглед на това, че имам е една магистрала и доста се налага да се изпреварва по междуградски пътища.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гледай китайските марки какви Е-мобили правят - показатели/качество/цена - ще падладееш!

Ако им разрешат вноса в Европа, тукашните премиуми и всичко друго е затворило.

А Хонда имат там 2 фирми-завода, така че задължително трябва да извадят нещо достойно - иначе са приключили и те.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни направих един комбиниран тест: Пловдив-Пазарджик-Велинград-Пазарджик и до Пловдив през магистралата. Среден разход 12kWh, очаквах повече :) Интересни са показанията на втората снимка. Междинно показание във Ветрен дол, след като излязохме на полето на връщане.

 

IMG20230909133040.jpg

IMG20230909105528.jpg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега!

Пожелавам стотици хиляди безаварийни километри!

Радвам се, че вече не съм сам с Honda e във форума :)

Пусни повече инфо за твоята електричка, може и снимки.

Сподели какви ти са впечатленията от колата!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пробвах го това с безжичния Android Auto  и работи при мен.

Отделно ,детето се намеси леко по визията на дисплея😀

 

 

Screenshot_20230929_103401_Gallery.jpg

Редактирано от nojovete.bg
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

И аз отворих това меню и пуснах опцията за безжичен Android auto но ударих на камък :)

Телефона ми и този на жена ми явно не поддържат безжичната връзка. Ще пробвам и с телефона на някой приятел.

Ако намериш и как да стартираме приложението ще е супер! Аз го качих, но стигнах до реален адрес в държава от Западна Европа и до там :)

А и не работи е-сим-а. Хонда изобщо не смятат скоро да пуснат такава поддръжка в БГ за съжаление / говорих хора на много високо ниво в Бултрако /.

Каква версия е твоята и с какви гуми е /16 или 17"/?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За приложението нямам нищо като информация, освен,че писах на Honda jp. и ми върнаха следното :

 

"As Bulgaria is not listed above, you will not be able to download the app for now. Hope your country will be added in the future."

 

 

Версия Advance е моята,със 17-ки,всесезонни Hankook дойде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами надяваме се :)

Четох във форум за унгарец, който си я взел от Австрия и там приложението работило. Но в Унгария не става! Направил голяма кореспонденция с Хонда, но без резултат.

Моята също е Advance, но я поръчах с 16" и наистина е малко по-икономична, до тука 6700км с 12.2kWh среден разход, предимно градско в Пловдив. Гумите ми са летни Yokohama, за сега не смятам да слагам зимни, ще си карам Субаруто в сняг и лед! После и аз ще мина на всесезонни.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Android Auto забелязвам,че за да се конектне правилно трябва освен телефона да е свързан с Bluetooth към автомобила също и да ползва wi-fi от колата.Прави ми впечатление,че в последствие дори и да изключиш Bluetooth на телефона връзката между телефона и автомобила остава включена посредством wi-fi на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...