Jump to content
Suyahoka

Маслото на ск.кутия!!!

Recommended Posts

Колеги,ако може бърз хелп поради неблагоразумието да не проверя маслото на ск.кутия след покупката на Хондата (по думите на предишния собственик и фактурите от Бултрако София уж е сменяно на-скоро ).

Тази сутрин колата беше на паркинг на равно място,студен двигател и реших да проверя нивото на маслото (знам,че се прави на топъл двигател ) и се оказа ,че нивото е на долната белязка(Мин.),а съм чел ,че на студено трябва да е на мах.,отделно качвам и снимки с цвета на маслото доколкото може да се разбере.Да доливам ли масло и като количество колко ще е необходимо?

IMG_20230322_103500.jpg

IMG_20230322_103509.jpg

Редактирано от Suyahoka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да отговоря, но след като си спестил да напишеш в профила си каква е колата, дали всеки ще се сети, че щом маслото има пръчка за мерене, то става дума за автоматична кутия...?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,автомат, Акорд 8 2.4 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ама влез в профила си и го напиши, не е излишно..., спестяват се излишни питания/уточнения...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета е Ок. така изглежда прясно масло, по всяка вероятност наистина е сменено скоро и е добре да се знае на колко километра е бил мотора и кутията за да се знае кога ще е следващият интервал. Поръчай си един литър и си долей на макс аз лично го държа на макс и малко отгоре, няма ритане, шумове и др. Бултрако доставят по Еконт.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти ,колега !

Да те попитам ,където казваш ,че държиш нивото на мах,това при студен или топъл двигател ?

При мен при студен е на Мин.,а при загрят 2 мм над Минимума.В този случай имаш ли представа долу горе колко като количество да долея за да стигне мах.?

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. И забележките за непопълнения профил са напълно уместни! П.П. Благодаря, че сте си попълнили профила вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маслото на автомата се мери на загрял двигател ,според ръководството това  е като се включат перките.

Гасиш двигателя,вадиш изтриваш щеката,слагаш я чакаш 60 сек и вадиш .

1790620271_527971282_viber__2021-01-05_21-45-57.jpg.cf0f761bd0e9939744419bd8f0bb1e8c(1).thumb.jpg.ac01a31c09f8b08ea589273130885958.jpg

По твоите снимки отива към кафяво,ако е сменяно ще е доста розово,това е цвета на HONDA ATF.

Долей първо 0.500мл и виж колко е на щеката.

 

Screenshot_20221120-174650_Chrome.thumb.jpg.97372abbe8bc6023643b658b0912245f.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Suyahoka написа:

Благодаря ти ,колега !

Да те попитам ,където казваш ,че държиш нивото на мах,това при студен или топъл двигател ?

При мен при студен е на Мин.,а при загрят 2 мм над Минимума.В този случай имаш ли представа долу горе колко като количество да долея за да стигне мах.?

Вземи си литър и ще ти остане половината, при мен на студено е на горен маркер а при току що угасен с 2мм над макс. Винаги дръж маслата си на макс на каквото и да е.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, CARPERA написа:

Маслото на автомата се мери на загрял двигател ,според ръководството това  е като се включат перките.

Гасиш двигателя,вадиш изтриваш щеката,слагаш я чакаш 60 сек и вадиш .

1790620271_527971282_viber__2021-01-05_21-45-57.jpg.cf0f761bd0e9939744419bd8f0bb1e8c(1).thumb.jpg.ac01a31c09f8b08ea589273130885958.jpg

По твоите снимки отива към кафяво,ако е сменяно ще е доста розово,това е цвета на HONDA ATF.

Долей първо 0.500мл и виж колко е на щеката.

 

Screenshot_20221120-174650_Chrome.thumb.jpg.97372abbe8bc6023643b658b0912245f.jpg

 Да и аз забелязвам ,че е почнало да потъмнява и ще го сменям скоро да съм спокоен.

Като количество колко да източа и долея след това ,мисля ,че бях чел някъде ,че става въпрос за 3л ,ако не се бъркам ,един вид опресняване ,а не цялостна смяна или бъркам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи щом и ти го забелязваш предния собктвеник те е излъгал не е сменяно отдявна маслото,направи го най-скоро.

Винаги е опресняване,не изтича всичкото колегите с Акорд да кажат колко литра е, и имаш ли външен филгър автомат ,който се сменя.

image.png.4ea853a6106950836002334d0e68b761.thumb.png.e161937fc9a70c378251c6cb21e7b2aa.png

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не е рано за смяна на масло, не вреди това но необходимо ли е ако е още с много ресурс. Ако колегата се съмнява и има притеснения относно искреността на продавача тогава да но ако има документ издаден от Бултрако винаги може да го провери с вина и по телефона защото колата вече им е в системата.

Маслото дори и сега да се смени на кутията само след 10 000 км пак ще изглежда така. 3л и филтър ще свършат работа.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може колегата да покаже тази фактура,като са сменили маслото  да видим филтъра сменили ли са.

Много често обслужването в БТ не е това което трябва,особено като ти набутат в двигателя 5w40.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да колега ,позна ,колата е била обслужвана само там и последно си беше с 5w-40  и като я взех на другия ден веднага го смених с 5W-30,защото преди да реша да купя изобщо Хонда Акорд бях чел този форум и знаех ,че с това масло ,което са сложили в БТ не е правилния вискозитет.

 

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля те попълна даните на колата в профила си,одина модел код двигател.

Спокойно може да караш с 0w30 хубава синтетика,ще видиш колко е по-добра динамиката на този мотор.

Все пак снимай фактурата и преди колко време е сменяно това масло км.

Не е нужно да копираш предходно мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит ли казваш за динамиката? Или сме чели в Бгмама форума?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маслото е само опреснявано(без машина) и преди това дълго не е сменяно, няма как да е розаво, ако ще и предния ден да го е сменил.

Щом манипулацията е правена в БТ, то имат история по ВИН и можеш да поискаш информация.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звъннах на Бултрако Сф ,тъй като ще сменя и филтъра на СК.кутия ,та попитах за цена на оригинален такъв и ...шок и ужас -90 лв ,по принцип толкова ли е оригиналния ,защото гледах други марки вървят по 30-40 лв.

Задължително ли е да е с оригинален ?

Отделно ги питах и за оригиналната гарнитура ,която ще ми трябва за след регулиране на клапаните -200 лв!!! 

Нещо да кажете за тези цени 🙄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в раздел Сервизи/Майстори, наскоро колегата от Аутофикс предлагаше оригинални филтри на 50-60лв. Питай го и за оригинална гарнитура, 200лв е страшно много, но по-добре оригинална, да не патиш! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Suyahoka!

Дай да я видим тая красавица, ако искаш пиши на лични да се уговорим за среща и ще ти покажа моето масло и как се измерва. Да ги сравним как работят, може и как вървят. Пък и да разгледам отблизо една "осмица", чакам и един колега от Плевен да ми покаже неговата, но лятото.

Редактирано от CCord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги филтъра на ск.кутия къде се намира ,оглеждах ,но не го видях ,отделно четох ,че се сваляла кутията на въздушния филтър да се достигне до него ,вярно ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и моята беше обслужвана в Бултрако пет хиляди км преди да я купя и като отворих въздушния филтър беше поне на 30, 40к 🤣

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята реално беше поддържана в Бултрако (доказано),но като видях филтъра на купето унемях -имаше повече листа и пръчки отколкото филтър ,сигурно не беше сменян от 5 г ,а че редовно си наливат 5-w40 е друга тема 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.04.2023 г. at 13:26, Suyahoka написа:

Колеги филтъра на ск.кутия къде се намира ,оглеждах ,но не го видях ,отделно четох ,че се сваляла кутията на въздушния филтър да се достигне до него ,вярно ли е ?

На 7 ма е отгоре на скоростната кутия. Предполагам, че и на 8 ма ще е тма. Вижда се между филтърната кутия и двигателя. Гледал съм клипове, че ги сменят без да се сваля филтърната кутия. Използват някакви клещи с по - дълги рамена. Едва ли във всеки сервиз ще ги има но някой по - сръчен може и да се справи със смяната без да сваля кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Shuyahoka,

 

Надявам се, че не се включвам твърде късно по темата. Понеже виждам, че караш същия модел като моята хонда, реших да споделя как ги правя при мен нещата.

Изтеглил съм си оригиналното ръководство на Хонда Акорд и винаги чета от него. (То е за Акура ръководството, но освен емблемата на колата и предната решетка, други съществени разлики няма).

Прилагам снимки от него, за да видиш как точно се мери маслото и как се сменя. Има я и смяната на филтъра (ако се наложи, защото пишат, че не е необходимо да го сменяш регулярно заедно с маслото).

Това, което мога да ти кажа е, че колата съм си я купил нова и я карам вече 13та година. Маслото го смених на 104 хил.км. като беше на 8г. колата (както е по книжка) . При смяната се източват точно 3200 мл. (3л. и 200мл.). В ръководството пише, че са 2500мл, но при мен изтекоха 3200мл. Както каза, колегата CARPERA, не изтича цялото масло, а е по-скоро смесване на новото с част от старото (т.е. опресняване). То затова в ръководството пише, че заводското масло се сменя на 8г. или 120 хил.км, а после всяка смяна на всеки 4г. или 80 хил.км.

 

Относно нивото на маслото - Като го проверя точно както е описано в ръководството при мен нивото съм го направил да е точно насредата между мин и макс (както е по ръководство). Като я оставя колата да преспи и го проверя на студен двигател сутринта (т.е. когато маслото се е стекло цялото на дъното), тогава нивото се качва малко над максимума. Това е, което мога да те ориентирам от опит.

Филтъра на кутията не съм го сменял и не съм имал никакви проблеми. Колата сега е на 143 хил.км (13г.) и понеже пак трябва да сменям маслото, ще сменя филтъра (не защото трябва, а защото бях забравил какво съм чел в ръководството и от Бултрако ми казаха като си купувах маслото, че било препоръчително и филтъра да се смени и го купих, както казваш, за 90 лв). Понеже вече го купих, ще го сменя, но иначе бих вярвал на ръководството. Досега съм сменял масла, накладки, филтри, дискове и един носач, като се водя само по ръководството и съм нямал никакви грижи. Като подчертавам, че избягвам да я давам в Бултрако или сервизи. Всичко сам си правя.

 

Успех! И ти препоръчвам да си изтеглиш ръководството ;-)

 

AFT level check.JPG

ATF replacement 1.JPG

ATF replacement 2.JPG

ATF filter replacement.JPG

Редактирано от Dominic
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...