Jump to content
JapCar

Вече и с Акорд 8... впечатления и малко въпроси.

Recommended Posts

След акордите 7, дизелов и бензинов, които съм имал в Англия, реших в БГ да взема 8 генерация..., въпреки безумните цени в момента... (може да съм хванал максимума, може да започнат и да падат :) )

Нямам още много впечатления, минал съм само 160км, да я докарам с временните номера... Все пак сравнението със седмицата е неизбежно- въпреки същата мощност, повече върви, но е по-шумна  откъм гумите, откъм двг не мога да преценя, но май и там... Освен общия шум, при преминаване през дребни неравности/ пукнатини по асфалта на скорост, гумите тропат неестетвено..., може да са стари и втвърдени или такъв вид (Vredestein 205/60/16), но на друга кола не съм забелязвал... Когато сложа зимни гуми, ще си покаже дали е от гумите.

Заради шестата скорост, по-нисък разход, но ненормално нисък- по борд компа 5.7л/100 при скорости до 120км/ч. Може компа да е настроен за друг размер гуми и да лъже. Ще проверя когато засеча пълно/пълно, но ако скоростомера е настроен за друг размер гуми, пак ще излъже. Скоростомерът показваше 4-5 км/ч по-висока скорост от GPS навигацията, но то е нормално за всички коли (май е нормално да е 2-3...)

Забелязани индивидуални кусури:

- Фаровете замъглени, ще трябва да се полират, а може би и вътрешно почистване...

- Няма захранване в запалката... Как/къде се разглобява за достъп отзад, от там ще взема захранване за видео регистратора ( за задния още не се сещам от къде ще взема, може би от бензиновата помпа) Ще ми трябва ел. схема.

- Кожухът на ръчната спирачка се мести нагоре/надолу и за да освободя бутона, трябва с другата ръка да държа кожуха надолу.

Как да стигна до основата ѝ, за да разгледам какъв е проблема?

 

 

 

 

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти е честита и със здраве да си я караш  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, JapCar написа:

След акордите 7, дизелов и бензинов, които съм имал в Англия, реших в БГ да взема 8 генерация..., въпреки безумните цени в момента... (може да съм хванал максимума, може да започнат и да падат :) )

Нямам още много впечатления, минал съм само 160км, да я докарам с временните номера... Все пак сравнението със седмицата е неизбежно- въпреки същата мощност, повече върви, но е по-шумна  откъм гумите, откъм двг не мога да преценя, но май и там... Освен общия шум, при преминаване през дребни неравности/ пукнатини по асфалта на скорост, гумите тропат неестетвено..., може да са стари и втвърдени или такъв вид (Vredestein 205/60/16), но на друга кола не съм забелязвал... Когато сложа зимни гуми, ще си покаже дали е от гумите.

Заради шестата скорост, по-нисък разход, но ненормално нисък- по борд компа 5.7л/100 при скорости до 120км/ч. Може компа да е настроен за друг размер гуми и да лъже. Ще проверя когато засеча пълно/пълно, но ако скоростомера е настроен за друг размер гуми, пак ще излъже. Скоростомерът показваше 4-5 км/ч по-висока скорост от GPS навигацията, но то е нормално за всички коли (май е нормално да е 2-3...)

Забелязани индивидуални кусури:

- Фаровете замъглени, ще трябва да се полират, а може би и вътрешно почистване...

- Няма захранване в запалката... Как/къде се разглобява за достъп отзад, от там ще взема захранване за видео регистратора ( за задния още не се сещам от къде ще взема, може би от бензиновата помпа) Ще ми трябва ел. схема.

- Кожухът на ръчната спирачка се мести нагоре/надолу и за да освободя бутона, трябва с другата ръка да държа кожуха надолу.

Как да стигна до основата ѝ, за да разгледам какъв е проблема?

 

 

 

 

 

Честито, много безаварийни км!

Учуди ме, че е по-пъргава и по-шумна от 7-ма. Тази е доста по-тежка, така и се усеща и би трябвало да е по-добре изолирана. R20 е страхотен двигател и по-принцип не се чува въобще, виж как е нивото на маслото.

Иначе за гумите, 2лт мисля е само със 17ки, но в книжката мисля имаше и твоят размер, има колеги които са с такъв през зимата. Разходът е този, при оптимално каране, така че не се учудвай. А самите гуми нищо чудно да шумят и оттам да идва и по-грубото преминаване през не равности. 

За запалката виж първо предпазителите/бушоните.

За ръчната  - да имат го този проблем, по скоро самата пласмаса се движи, пробвай да я бутнеш максимално назад, за да излезе самият бутон. Така ще решиш проблемът за двете ръце.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, galin_k написа:

За ръчната  - да имат го този проблем, по скоро самата пласмаса се движи, пробвай да я бутнеш максимално назад, за да излезе самият бутон. Така ще решиш проблемът за двете ръце.

 

Искам да разглобя, да видя какъв е проблема и да го оправя, за това питам някой ако го е правил...

Не съм фен на нископрофилни гуми, това не е бегачка и 16" са ми ОК...

А това, че е по- голяма и тежка е минус, за градско движение из тесни улички и паркиране...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята вчера и сложих нови летни 245/40 18 (акорд 2.4) и сега около 120 км/ч чувам само вятъра ,който ме дразни ,но със зимните чувах и вятъра и гумите ,така,че мисля ,че са добре обезшумени от към каросерия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, не съм фен относно размера " колкото повече, толкова повече"...

С шумовете ще свикна, но тропането на гумите ми е странно...

Не съм от хората, коити хвалят всяка кола, която притежават..., критичен съм към кусурите и не ги премълчавам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ти честитих, а за другото ще се адаптираш.

В жегите каучукът ще се поразмекне, та вероятно гумите ще утихнат и ще почнат да шляпат.

Моторният отсек е по-обширен, та си е резонатор за малкия в него мотор - не е учудващо че се чува повече.

Усеща се по-динамична вероятно защото са "прекроени" предавателните числа на 6-те предавки. Първите 3 са за динамика (поне така я усетих), а нагоре е икономията.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Вече ти честитих, а за другото ще се адаптираш.

 

Е, то е ясно, че ще и свикна, но за градско не е удобна, по-дълга е с 10см от дъртия Авенсис комби, който ще продавам...

За дълъг път си е ОК...

Иначе, благодаря за съдействието при купуването... :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и от мен!

Относно тропането на гумите, провери все пак налягането дали е в норма. Ако са напомпани повечко - тропат. Ако не е от налягането, или е от гумите, или нещо друго по окачването например. Тампони, амортисьори, лагери макферсон и т.н.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

Кога ще я видим?

Когато се обадиш...Аз съм свободен, сега подготвям Тойотата на сестра ми за продаване и ще  регистрирам Акорда на нейно име...

Ще покараш, да чуеш тропането...

Редактирано от JapCar
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, dandilov написа:

Честита придобивка и от мен!

Относно тропането на гумите, провери все пак налягането дали е в норма. Ако са напомпани повечко - тропат. Ако не е от налягането, или е от гумите, или нещо друго по окачването например. Тампони, амортисьори, лагери макферсон и т.н.

 

Ще го проверя, но изглежда добре...

Не изглежда да е от окачването, но е мое мнение, защото всяка гума ми се струва, че тропа индивидуално. Ще трябват повече изследвания...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне аз не чух нищо неестествено, което да ме наведе на съмнения в окачването, но я карах малко.

Може би "тропане" не е точната дума която ползваш, но се ослушвай. При помпене с въздух по норма (а не с азот) при извънградско, налягането се покачва с 2-3 десети, защото гумите загряват, но това си го знаеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JapCar написа:

Когато се обадиш...

Оправи всички ангажименти и ще се видим на кафе да споделиш.. пък ако мога да помогна с нещо... .

Иначе и аз мисля, че е от пренапомпване. 16ките трябва да са ти на 60 височина и да ти тропа:unsure: трудна работа 2.3 трябва да са 16ките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, ceco_accord написа:

Поне аз не чух нищо неестествено, което да ме наведе на съмнения в окачването, но я карах  малко...

И аз нямам съмнение в окачването, но ще видим като я пидкарам...

Просто по- неестествен е звукът от гумите като преминават през дребни неравности или цепнатини по пътя... Не го броя за неизправност, но е различно от множеството коли, които съм карал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Митко Йотов написа:

Оправи всички ангажименти и ще се видим на кафе ... 

Те ангажиментите не ми пречат за кафета..., само да е през седмицата или следобедите на уикенда, защото в сутрините съм на тенис, открива се сезона... :)

Ти си на работа/ зает, та обаждането ще е от теб... :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилния размер за гуми е 215х60х16. За това може да ти лъже скоростомера. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, Ceco85 написа:

Правилния размер за гуми е 215х60х16. За това може да ти лъже скоростомера. 

Според книжката, която е на холандски, това е размерът за дизела.

За 2.0 бензин е 205/60/16, такъв е и моят размер. (даден е и 17" размер)

За 2.4 са17" и 18"...

Обикновено вярвам на книжката на производителя и за гуми, масла и всичко...

Имам купчина фактури от сервизите за всички години до сега какво е сменяно/ремонтирано, но не съм прегледал всичките (трудно с езика)

Във фактурата от 2014, са сменени 2 гуми с изгъзицата 225/45/18, та в сервиза може да са барали настройките...

В Плевен няма къде да проверя с HDS, в Сф няма да ходя в Бултрако...

Едно време имаше тема за диагностика, не знам дали се е развила до нещо приемливо, не съм търсил...Бях инсталирал програмата в Англия, но тук нямам... Не се сещам и с какъв кабел го правих...

Ако някой  е по- в час с диагностиката, да даде линк...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и със здраве да си я караш!

В Плевен нали си имахте сервиз, дето го хвалеха за хондите? Някъде по темите назад виждах коментари, ама не мога да цитирам имена. Само дет не виждам, HDS-а с какво ще помогне за окачване или гуми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, I_Yordanov написа:

Честито и със здраве да си я караш!

В Плевен нали си имахте сервиз, дето го хвалеха за хондите? Някъде по темите назад виждах коментари, ама не мога да цитирам имена. Само дет не виждам, HDS-а с какво ще помогне за окачване или гуми.

Някога може да е имало за Хонда, сега мисля, че няма..., само Бултрако в Сф/Пд.

Не познавам HDS-а добре, но логично предполагам, че би трябвало да има място, където да се въведе размерът на гумите, за да е коректен скоростомера... (колкото и да са изравнени диаметрите за препоръчваните гуми..., заради други нестандартни).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм намирал такива опция в ХДС. Не съм и търсил де, но ровейки за други неща, мисля щеше да ми направи впечатление.

Мисля, че policeman беше писал за сервиз/майстор при вас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за размера си прав - 205/60/16 92V, но аз купих 215/60/16 99V летни за 2.0,  които ще мотирам след три седмици. Разликата за скоростомера е 1.8%, което ще я доближи до реалната, защото сега при моята също има малка разлика. Освен това се надявам, че с подсилените бордове, предните няма да изглеждат винаги с недостатъчно налягане. Зимните ще останат 205/60/16. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, Krasjo написа:

Колега, за размера си прав - 205/60/16 92V, но аз купих 215/60/16 99V летни за 2.0,  които ще мотирам след три седмици. Разликата за скоростомера е 1.8%, което ще я доближи до реалната, защото сега при моята също има малка разлика. Освен това се надявам, че с подсилените бордове, предните няма да изглеждат винаги с недостатъчно налягане. Зимните ще останат 205/60/16. 

При всички коли фабрично се прави за скоростта да показва повече, за да те пази от превишение, но мисля, че трябва да е 2-3км...

За зимата ще търся джанти и зимни гуми, но предпочитам по-тесните...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 225/50/17 летни и зимни и скоростомера ми на 60, на gps ми показва 55. Виж кормилната рейка може да ти тропа от там. Ако е от гумите може би са xl и за това да са по шумни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, cool24 написа:

Аз съм с 225/50/17 летни и зимни и скоростомера ми на 60, на gps ми показва 55. Виж кормилната рейка може да ти тропа от там. Ако е от гумите може би са xl и за това да са по шумни :)

Според калкулатора, трябва почти да нямаш разлика спрямо 205/60/16...

https://primex-bg.com/polezno/kalkulator-za-gumi

Много пъти вече казах, че тропането според мен е от гумите... Ако мина през цепнатина на пътя тропа два пъти, като минат предните и задните гуми...  В последствие може да се окаже, че не съм прав в изводите си, но е само за минати 160км...

Не знам какво значи xl..., но по документи в Холандия единият чифт е сменен 2018 на 133К км, другият 2021 на 160К км... Всички са Vredestein Sportrac 5, 205/60-HR16. Ще проверя дали на колата са такива...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не е разглобявал, за да каже нещо по въпросите:

- Няма захранване в запалката... Как/къде се разглобява за достъп отзад, от там ще взема захранване за видео регистратора ( за задния още не се сещам от къде ще взема, може би от бензиновата помпа) Ще ми трябва ел. схема.

- Кожухът на ръчната спирачка се мести нагоре/надолу и за да освободя бутона, трябва с другата ръка да държа кожуха надолу.

Как да стигна до основата ѝ, за да разгледам какъв е проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, JapCar написа:

Не знам какво значи xl.

Extra Load.

Усилени гуми за тежки, или товарни МПС-та. Имат повече пластове найлон, конци, тел. Каучукът е по-износоустойчив, по-тежки са и са по-твърди. Това последното касае твоя проблем - тропането по цепнатините по пътя. Твърдата гума предава удара (грубо казано) в цепнатината на купето, докато меката се огъва по-лесно и поема удара.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 7 часа, JapCar написа:

Никой ли не е разглобявал, за да каже нещо по въпросите:

Как да стигна до основата ѝ, за да разгледам какъв е проблема?

 

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

Extra Load.

Ще проверя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Митко Йотов написа:

 

Това е полезно, ще опитам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Krasi-mir написа:

Extra Load.

Усилени гуми за тежки, или товарни МПС-та. Имат повече пластове найлон, конци, тел. Каучукът е по-износоустойчив, по-тежки са и са по-твърди. Това последното касае твоя проблем - тропането по цепнатините по пътя. Твърдата гума предава удара (грубо казано) в цепнатината на купето, докато меката се огъва по-лесно и поема удара.

Това по принцип е вярно, но фактически не води до някакво необичайно тропане. Аз карам с XL гуми Vredestein Quatrac и нямам такива проблеми. Дори когато ги сложих, колата стана по тиха в сравнение с предните гуми, които не бяха XL. Друг е въпроса, че когато остареят, всички гуми се втвърдяват и стават по-шумни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, JapCar написа:

Ще проверя...

Не са XL, DOT-а не е много дърт- 2018-2021г...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка на колко бара са гумите?

Моите, примерно, ако ги кача от 2.1(по спецификация) на 2.3, се усеща осезаемо по-твърдо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 14 часа, JapCar написа:

Това е полезно, ще опитам...

Разглобих, но не видях начин за фиксиране на кожуха към ръчката..., мести се доста свободно.

Бобългарих го... При издърпана ръчка, пробих малък отвор отдолу, в основата, до меката кожа, нарязах 3мм резба в метала и фиксирах с хубаво винтче през кожуха. Отдолу въобще не се вижда и сега е ОК...

Разглобяването става с подхващане с плосък инструмент и издърпване нагоре, щипките са вертикални... Оранжевият пластмасов инструмент се вижда на седалката на снимката...

Е, за пробиване трябваше да използвам ъглова глава с патронник, защото няма място за дрелка...

20230324_133506.jpg

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес регистрирах колата и ме боли сърцето колко кинти над покупната цена излезе всичко...

До КАТ са около 5км..., заслушах се и нещо не съм щастлив с шумовете, освен гумите, може и по окачването да има нещо, което усетих на ниска скорост (дворът на КАТ е разбит със ситни неравности)...

 Освен това в движение чувам два вида различен лек шум откъм колелата, нещо като лагер/и...

Откъм двигателя пък чувам леко просвирване , пропорционално на оборотите, нещо като от турбо (фиуу)...

Заради всичко това първоначално ми се е сторила по-шумна от 7-та...

Постепенно ще изследвам къде/какво и ще ги чистя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Rakeem написа:

И в крайна сметка на колко бара са гумите?

Моите, примерно, ако ги кача от 2.1(по спецификация) на 2.3, се усеща осезаемо по-твърдо.

Не остана време да премеря, че днес продадох Тойотата и регистрирах Хондата..., но това не може да е критично, на око са добре... Може да се окаже и съвкупност от причини, това което чувам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За градско ги направи 2 десети под норматива, а извънградско ще се върнат в нормата. Градско се кара бавно и е по-комфортно, а извънградско ще са по спецификация към окачването и нужното сцепление с асфалта. От години практикувам така и няма странични ефекти, особено щом не са нископрофилни.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, JapCar написа:

Разглобяването става с подхващане с плосък инструмент и издърпване нагоре, щипките са вертикални... Оранжевият пластмасов инструмент се вижда на седалката на снимката..

20230324_133506.jpg

 

Емо защо не ми каза, че ти трябват такива инструменти можех да ти дам пълен комплект от тях да си свършиш работа.

332872155_1841504486220963_4498065360620004673_n.thumb.jpg.574bf7b1f4ca297958675e4dec47c9ab.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JapCar ремъкът на климатика също прави проблеми, шумът може да идва оттам и да е в начална фаза. Моят го смених някъде към 180к км. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...