Jump to content
seisivan

Интервал за смяна на въздушен филтър

Recommended Posts

Здравейте колеги

искам да попитам колко често сменяте въздушен филтър на бензин 2.0? Колата я карам сравнително малко и по книга май пише 60 000км обаче от посещенията ми до тук в сервиз не видях нито един път да е сменян откакто съм я купил- нямам 60 000км но все пак е на 5г и половина....дали да не го сменя извън планово

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушен филтър на 60 хиляди :confused: , ако това наистина го пише в книжката значи тея съвсем са се побъркАли! дори и по чистите пътища на Германия това е супер много, да речем че там може 20 - 25 хиляди да изкара но не и повече, а за тук повече от 15 в никакъв случай. А филтъра на купето на колко го сменяш? 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

филтъра в купето го смених миналата година последно иначе мисля че всяка година е сменян при инспекция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно филтърът на двигателя се сменя на всяка смяна на масло.

Но в общи линии е относително, хубаво е да се преглежда от време на време и ако е видимо замърсен го сменяш, не е голяма философия.

Аз така процедирам, тъй като сменям масло на къси интервали, пък и условията, в които се шофира оказват влияние. 

В градовете е по-замърсено, което означава, че ако се кара предимно градско, се сменя по-често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги сменям всяка есен когато паднат всички листа от дърветата без значение от пробега и мога да кажа, че не е рано. Винаги този на купето е бил с шумки, листа и какво ли не по него а този на мотора е изглеждал чист но когато сложа новият до него и ги сравня се вижда, че и той е за смяна. Само за протокола да спомена, че отупването на филтъра не върши работа защото това което се е набило вътре по него няма никакъв шанс да излезе, пада само повърхностната пепел. Иначе по инспекция наистина така го дават но това е за тези които въртят по 30/40 хиляди на година а там няма пепел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, по книжка го дават на 30 хил, обаче и в моята сервизна история пише, че е сменен чак на 57 хил. Иначе пък на купето са го сменяли на всеки 30 хил. Тъпа история :lol:

Понеже и аз сменям масло на 5-6 хил км аз сменям въздушния на две смени на масло, т.е на 10-12 хил км. Получава се около година и нещо и по състоянието виждам че схемата ми е добра. Вижда се замърсяване, но леко.

Ти ако сменяш на 10+ хил км масло си го сменяй всеки път с маслото. Особено ако си в България е задължително.

Image 001.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслен и въздушен с всяка смян на маслото , при мен на 7-8хил км ,и двата са важни да филтрират.

Филтър купе е пък за вашия въздух който дишате, на 10 хил в града и колата ако стои под дърво,е вече леш.

Въздушния като спре да филтрира финия силикатен прах попада директно в двигателя и скапва що може.

Компромиси за 20 лв,всеки сам преценява дали ще прави с двигателя или своето здраве.

Това на 60 хил направо харакири на колата направете.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как и къде карате колите. Преди със сивика, като карах 90% извънградско,  въздушният филтър на колата за 10ккм(3 месеца) беше като все едно вчера сложен, та взех през 25-30 да го сменям.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В "белите" страни също може да се удължи интервала. Точно онзи ден гледах сравнения на замърсеността на въздуха, при нас е ужас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, CARPERA написа:

 

Въздушния като спре да филтрира финия силикатен прах попада директно в двигателя и скапва що може.

 

И как точно става този номер?

Филтърът има определена заложена пропускливост(пори) измервана в микрони, всяка една частица с размери над тези 'микрони' се улавя и задържа, а всяка под, се пропуска. Колкото повече е 'работил' филтърът, толкова повече големи частици е задържал, респективно повече пори са се запушили или драстично са намалили пропускливоста си(микроните), тоест филтърът е станал по-резистентен към по-малки частици, към които се отнася и 'въздухът'.

Тоест на колкото повече километри е филтърът, толкова по-малко въздух пропуска, което няма нищо общо с никаква прах и замърсявания в двигателя.

Този силикатен прах, тоест финни прахови частици, се 'лекуват' с качествени филтри.

А филтрите се сменят, за да може двигателя да работи с оптимална гориво-въздушна смес.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го сменя тези дни сам, няма да чакам смяната на маслата. Погледнах, че се сменя много лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто решение. Ако не ти е сменян 60 хил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30к се сменя въздушния филтър!

Така пише и в ръководството. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го сменям заедно с маслата на всеки 8-10к. Освен това не струва пари и сигурно е нещото, което се сменя най-лесно в тази кола. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...