Jump to content
Volov

Проблем със загряване, D14Z7, англичанка

Recommended Posts

Преди 2-3 месеца моята започна да загрява на дълъг път, забелязах че хвърля антифриз през разширителното казанче. Смених капачката, пак същата работа, купих друга капачка пак така. Смених термостата и промих системата, докато промивах видях че радиатора е най-отгоре има наслоено нещо, като пясък или котлен камък, даже една от тръбичките до която има видимост беше буквално запушена). Поне 10 пъти слагах различни, като калгон и специални за измиване на охладителна система. В крайна сметка след цялата тая работа и новия термостата всичко си дойде на мястото.

Да обаче петък карах магистрала Бургас-Пловдив, прибирам спирам пред нас и гледам че стрелката взе да се качва, вдигам капака, пак връща през разширителното казанче. Изчаках да я изстине и на място пробвах да видя кога хвърля. Подмине ли 4200-4500 и започва да изкарва вода през маркучето което влиза в разширителното казанче. Един комшия ме видя докато се мъча идва и бара маркучите и ми каза "много ти е голяма разликата в температурата между входящия и изходящия маркуч на радиатора, или термостат или запушен радиатор". Вчера един познат идва слага някакви колби с някви течности на радиатора за да видим за изгорели газове, каза че няма.
Вече не знам какво да правя. Пак радиатор ли да сменям, пак термостат ли да сменям. Радиатора съм го сменял преди 3-4 години, чисто нов термотек, термостата е на гейтс на не повече от 2000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да махнеш термостата и тогава, ако загрява, значи е запушен радиатора. До същото мнение води и състоянието и работата му. Наистина 3-4 годишен радиатор не трябва да им проблем с проходимостта. Може от лош антифриз или добавяне на варовита чешмяна вода да се е появил проблема, но по-скоро е от първото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя не загрява докато карам. Започва да грее когато спра на едно място или започна да карам по-бавно под 100, докато я карах по магистралата не качва темепература. Явно когато течността в системата намалее много тогава вече започва да грее и да вдига стрелката. Радиатора сега го пробвах отворих му кранчето отдолу, налях отгоре водата веднага си изтича. Ще пробвам да махна термостата да видя пак ли така ще хвърля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Хрвето има абсолютно същият проблем, след магистрала на сфетофар или задръстване започваше да вдига темп. и преливаше в казанчето. Бях сменил всичко, термостат, капачка, радиатор, преглед на маркучите, триножника към газовия изпарител...гарнитурата беше заминала. В града нямаше проблеми, само на извънградско.

Имай предвид, че тестът за издухана гарнитура не е гаранция, така че не го отхвърляй като възможност. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно същите симптоми. На магистралта карам 150-160 нищо няма, когато влезна в града и на първия светофат започва да вдига температура, и каго спра на паркинга пред нас и тотално вече. Вдигам капака разшерителното пълно до горе и прелива. Щом е било гарнитура някакви други признаци не даваше ли ? Да губи масло, да смесва масло с вода ???????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, друго не съм забелязал.

Сменил си радиатора преди 3-4 години и досега е нямала проблем? Тогава, скоро натоварвал ли си я повече? По агресивно на магистралата, повече тежест? 1.8л /2лт какъв е?

Ако си на газ, виж дали можеш да изолираш системата, за да разбереш дали е заради газта. Не става само да караш на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А перката включва ли се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Volov написа:

Тя не загрява докато карам.

 

Преди 7 часа, Volov написа:

Преди 2-3 месеца моята започна да загрява на дълъг път...

 

?

Проблема може да е и във водната помпа, ако няма някоя и друга лопатка на перката, или е превъртяла оста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката се включва.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятото ми беше направила такъв проблем веднъж отново на магистрала при адска жега и каране на климатик. После отшумя работата. Забелязах че ако карам до 110 няма проблем, но при дълги разстояния и каране 140-150-160 при слизане от магистралта започва да хвърля вода през раширителното и да качва температурата.

Сега един колега ми писа на ЛС да ми даде оригинална изправна капачка от блъсната хонда . Но чета какво е писал колегакта galin_k, сипмтомите са същите. Просто е странно че само на височките обороти и нямам масло в антифриза, нито антифриз в маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, интересно е само при високи обороти , странно е все пак при 100-110 трябва да го прави пак, ако има проблем в гарнитурата де.

Нивото на охладителната течност трябва да е между мин и макс, а радиаторът пълен до капачката.

Между другото какъв е смененият радиатор - не е китайски предполагам? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термотек май беше. Ще пробвам без термостат да видя какво ще стане ако пак изкарва антифриза значи е гарнитура. Определени при нормални каране в града и извън града до 110 няма проблеми. На място при загрял двигател вадя маркучето от разширителния и започвам да подавам газ да видя кога ще започне да изкарва вода - над 4500 но съм наясно че на място няма общо с това когато е в движение.

Редактирано от Volov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, преди години, проблема се оказа в термостата. Отваряше само 3мм. ход, при около 8-9мм., иначе темп. стрелка не мърдаше. Мръдна над средата, когато качвах Предела пълна кола с хора, и веднъж в 39 градуса и пуснат климатик. Термостата го смених с Тама. Иначе нямах преливане на антифриз в разш.съд.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

99И аз последно време имам същия проблем с антифриза.Изкарва антифриза в разширителни съд и не го връща.Прави го по байр или като е по натоварена.Не съм сменял нищо,само антифриза.няма ефект.В града за сега не го прави, но не се знае лятото.Като изкара повечето,почва да загрява.Леко е  твърд горния маркуч.Според мен и според повечето теми е гарнитура.Не помага нито смяна водна помпа,нито антифриза,нито термостат.Повечето колеги с този  проблем накрая сменят гарнитура.В момента гледа цени на части и пресмятам.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, забрввих да кажа, че и при мен горният маркуч изглеждаше по твърд. Никога не връщаше антифриза обратно в радиатора, затова ме навеждаше на гарнитура или тройника за газовото, като цяло изпускане в системата.

Ако си от София, опитай в Мотобокс Овча Купел да разговориш проблема и евентуални разходи. Сякаш там намерих най-добра цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен винаги връща, просто обаче не малка част прелива през разширителното и трябва да доливам. Тоест ако правя голям преход 200-300 км ще загубя доста антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че е гарнитура,е гарнитура.Сега въпроса е колко ще излезе ремонта и стрували си.Щото като я отворя и сегменти ,и гумички,и лагери,водна помпа,ангренаж,масла,антифриз.Близо 1000  с труд.Е че тя колата струва толкова.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко. Само главата ще ревизираш. Другото защо да го пипаш ако няма проболеми ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и там работа.гори масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dragob написа:

Че е гарнитура,е гарнитура.Сега въпроса е колко ще излезе ремонта и стрували си.Щото като я отворя и сегменти ,и гумички,и лагери,водна помпа,ангренаж,масла,антифриз.Близо 1000  с труд.Е че тя колата струва толкова.

 

Аз не мисля че ще се разминеш с 1000лв. Ако се прави както трябва и качествено ще отидат доста повече, а добре си си задал въпросът за колата. И въобще струва ли си цялата игра, нали знаеш накрая няма гаранция, че няма да го пипа маслото. Преди години си мислех, че да избегнеш целият филм и големи очаквания накрая, е по-добре и лесно да купиш и боднеш друг двигател, да пак няма гаранция, но е по-евтино и колкото изкара. Сега обаче, станаха много дърти кошници и е много трудно да се намери нещо, камо ли читаво.

 

Колко масло ти харчи? Ако е 2лт, можеш да оправиш гарнитурата с ясната мисъл, че ще изкараш още 30К км макс и после пак трябва да се отваря. Ако гарнитурата ти излезе 400-500лв с работата.. не знам направи си сметката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не го мисли, ако ще я караш оправи я и толкова. И напред. Мисленето да или не само ще те поболее. Ако смяташ че за 2000 ще намериш свясна кола се лъжеш. В момента цените са луди. Намери майстор, смени гарнитурата и толкоз. И ако ти гори литър на 10 000 хич не си прави труда да пиша друго освен гумички.

Редактирано от Volov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харчи 2 на 8 км.но като ще се отваря поне да се направи всичко,щото ме дразни.сигменти и гумички задължително.шлайв глава.напасване клапани.питам се дали в бултрако още продават части за толкова стари модели.гарнитура най добре от тях,ако е на добра цена,болтове старите.СВаляне главата и при майстори за шлайф,напасване клапани.Има такива фирми,правят това .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То всичко има ама ти отиваш на ремонт 2500. Това вече бих се замислил дали да го правя на такава стара кола. Главата може да няма нужда от шлайфане. Нека я отворят и направят ревизия на главата - измиване, напасване, гумички, гарнитури....... блока не го пипай, ще стане много скъп ремонт. Без да пипаш блока ще ти излезе над 1000 така или иначе, гарнитури на изпускателните и всмукателните колектори, гарнитура на главата, гарнитура на капака на главата, ремъци, водна помпа, гумички, може да има и нужда от смяна на някой клапан.................

 

 

Между другото вчера взех използвана оригинална капачка, самата капачка не се затяга толкова много колкото тия които купувам за по 15 лева чисто нови. Някак си не стои толкова стегната (лесно се завърта на гърловината на радиатора, без никакво усилие), не знам дали тия за по 10 лева с това силно натягане (трябва да я притисна за да мога да я завъртя) при заключването не притискат леко пружината и капачката да стои полуотворена... Не знам дали го обясних добре.

Редактирано от Volov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има проблем  с капачките ,примерно не отварят ще се пръснат маркучите веднага.Може да е  омекнала пружината и да отваря по рано.Може да не отваря 2 кръг за връщане при изстиване.Аз не съм пробвал с друга капачка.Страх ме че е пръстне маркуча,с друга,като слушам какви са ментата.А нямам резервен,но ще си взима в колата един да стой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с пръсването на маркучите е абсурд. Пробвай с втора употреба оригинална. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като Загрее и почне  да надува и не отвори капачката какво ще стане?Ще цъфне горния маркуч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да. Това не съм чул на някой да му се случва. По-скоро обратното да отваря на по-ниско налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата те кефи и купето не е гнило, направи качествен ремонт на мотора. Аз така постъпих със Сивика който взех за синчето.

Частите само ще поскъпват, както и достойните екземпляри от модела.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...