Jump to content
iazoo

Маслото е над максимум след смяна

Recommended Posts

Здравейте, да започна от там, че преди 20000 км правихме ремонт на колата, моторът е D16W5, гореше масло та ѝ сменихме сегменти и т.н. На работната карта, която ми дадоха след ремонта пише, че е сменен и картера, не знам поради каква причина. Вчера сменихме маслото като ми наляха 3.3 л със смяна и на филтъра, прибрах колата и днес сутринта на студен двигател маслото е доста над максимума, като при предишната смяна пак беше така и източих с една спринцовка, за да слезне нивото до горната точка. Възможно ли е да е кофти този картер и да остава голямо количество от старото масло вътре? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да разбереш преди да го източиш, ако е точно 3.3 л, значи картера е с малко по друга форма и от тук показанията са такива, маслото също така участва и в топлообмена, така че по малкото количество също не е добра идея

Редактирано от Eks

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е проблем малко над макса. 3,3лт не е ли малко? Имах този двигател, но не си спомням..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста над максимум е, източих около 800 мл и сега на горната граница. Чудя се, ако картерът има вероятност да е с различна форма, дали има и по-къса щека да си купя и да си върна маслото обратно 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По сервизна книжка колко го дават да се налива? Моята е 3.7 литра, аз винаги източвам до капка и тъй като знам, че има едни 100-150 мл несливаем остатък, гледам да наливам около 3.6 л. Това твоето 3.3 пък да си източил 800 мл и да го дава на горната не ми се вижда наред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали добре се вижда на снимката, но колкото е от мин до макс, още толкова беше отгоре

IMG_20230218_064105.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите съмнения са за за сменена или повредена щека, и в тази връзка ти предлагам два много лесни и елементарни теста по избор.

1. Намираш някой с двигател като твоя и с неговата щека измерваш маслото на твоя двигател, може и обратно като показанията на всеки един двигател с двете щеки трябва да е еднакво. И в двата случая гледай щеката да влиза добре в гнездото си.

2. Следния тест го правиш ако ти е трудно да намериш кола с двигател като твоя. Снимай твоята щека успоредно до някоя ролетка, като началото на щеката (долния и край) да е на нулата на скалата на ролетката а на снимката да се вижда добре до къде на скалата на ролетката стига края на щеката (за край на измерителната щека се счита горния уплътнителен ръб на пластмасовия ограничител до където влиза щеката в гнездото си) добре е на снимката да се виждат и границите на измерване на самата щека, т.е. min. и max. . След това някой доброжелателен колега от форума тук, със същия двигател може да снима неговата щека при същите условия и ще се разбере дали изобщо измерването на маслото ти е правилно. Необходимо е разбира се двамата да постнете снимките тук за сравнение. 

Успех!

Редактирано от CCord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми се връзват литрите. В крайна сметка картерът сменен ли е? Отдолу нов ли изглежда? Провери пак колко са масло наляли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето го направихме същото. Купих масло 5 литрова туба, а мислех че съм купил 4 литра. Като наливахме гледах, колко да остане в тубата, а не колко наливаме...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добра идея, провери тубата колко е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално при смяна и наливане на 3,3 литра да е толкова на щеката, Д16 двигател на смяна събира 3,7 литра..

Дори и да не източено добре, при наливане на 3,3 литра не може да покаже 1 литър над максимума!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих малко снимки. Възможно ли е да е потънала металната тръбичка в която влиза щеката и да показва грешно? 

IMG_20230219_162213.jpg

IMG_20230219_162226.jpg

IMG_20230219_162932.jpg

IMG_20230219_163018.jpg

IMG_20230219_163455.jpg

Редактирано от iazoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще снимам моята,със същия двигател съм. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подливало е при смяната най - вероятно иначе няма теч на масло. От светкавицата на телефона така изглежда предполагам не е забърсвано и на по-горната снимка изглежда все едно има черна капка на върха на щеката а всъщност си е бистро маслото. Нямам канал под ръка и снимах днес след работа в гаража 

IMG_20230219_163502.jpg

IMG_20230219_163507.jpg

IMG_20230219_163514.jpg

Редактирано от iazoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, iazoo написа:

Направих малко снимки. Възможно ли е да е потънала металната тръбичка в която влиза щеката и да показва грешно? 

Сигурно е възможно, това обаче трябва да го каже човек който е разглобявал този мотор и е запознат с монтажа на тази тръбичка. Ти можеш да го провериш дали е така с друга щека за която си сигурен че е за този мотор, или поне изчакай снимката с ролетката на колегата който обеща да снима неговата, ако и неговата е 36,2мм до ръба на пластмасата и маркерите са разположени на 10 и 17мм от долу нагоре както е твоята, тогава варианта тръбичка става актуален.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, CCord написа:

Сигурно е възможно, това обаче трябва да го каже човек който е разглобявал този мотор и е запознат с монтажа на тази тръбичка. Ти можеш да го провериш дали е така с друга щека за която си сигурен че е за този мотор, или поне изчакай снимката с ролетката на колегата който обеща да снима неговата, ако и неговата е 36,2мм до ръба на пластмасата и маркерите са разположени на 10 и 17мм от долу нагоре както е твоята, тогава варианта тръбичка става актуален.

Днес си припомних една стара случка. Жената има Голф 4 и там гърловината на щеката завършва с една пластмасова оранжева тръбичка, викали ѝ "морков", та при смяната на маслото явно я бяха натиснали и предполагам от стареене на материала, нагряване, изстиване, се беше отчупило ухото което я държи към една планка, беше потънала и започна да дава грешно ниво на маслото. Купих нов "морков" и всичко си дойде на мястото. На Хондата обаче тръбата е метална и ми се вижда доста по-солидно направено, та го пропуснах като предположение

Редактирано от iazoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, ходи при майстора, който ти е смянал маслото да ти го източи(включително с демонтаж на филтъра), за да се премери количеството. 

Така всичко ще лъсне, по най-елементарния начин.

После ще ти го сипе обратно. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@iazoo колега какво излезе в крайна сметка, разбра ли се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още нищо, тази седмица служебната е по сервизи, газовата бутилка скоро става на 10 години и трябваше да се смени с нова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт, картерът не е сменян, а само нова гарнитура. Каза ми, че събирал по-малко масло защото бил алуминиев и да си  карам по ниво на щеката. Какъв друг картер имат тези Хонди, та такава разлика да има в маслото? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Ъпдейт, картерът не е сменян, а само нова гарнитура.

Тогава къде е проблема, майстора ти сериозно те лъже,бягай от него,и накрая купи си една спринцовка и тънко маркуче и изтегли това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност той не ми е казвал, че е сменян, а аз съм се заблудил по работната карта. Иначе маслото го изтеглих през щеката още първия ден да си дойде на горната граница, но сега ме притеснява да не остане малко, реално според остатъка в тубата и това което източих излиза, че вътре трябва да има 2.5 литра. Източих около 800 мл. 

IMG_20230218_183557.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем е на горна граница, хем е малко. Как ще стане това ? Това шише показаното е 1 литър, съмнява ме до там да е 800мл. По-скоро си източил около 500. 

Ако са избухали цялата туба 4литра, значи е тамън, сега ще е някъде по средата :) 

 

 

Винаги можеш да разбереш дали е малко при палене: Поне при мен се усещаше по лампата на маслото. Като запаля първия път и една идея по-бавно изгасваше лампата.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@iazoo Нали маслото е тъкмо сменено? Много черно изглежда на снимката! Така ли е или от снимката?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, galin_k написа:

@iazoo Нали маслото е тъкмо сменено? Много черно изглежда на снимката! Така ли е или от снимката?

Точно това и на мен ми направи впечатление...!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бистро си е маслото, от снимката така изглежда, малко по-нагоре има снимка на щеката, върха ѝ изглежда като с черна капка, а всъщност е сянка

Редактирано от iazoo
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям филм колега 🧐

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси драмата. Просто го източи и го премери, не е трудно. Мериш и виждаш колко литра е. Няма нужда от 25 коментара :) 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерил ли си го 1 минута след гасене, може да изпуска клапана на масления филтър.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една минута след гасене е под минимума. Като цяло си я източих до горно ниво и си я карам така. Иначе теориите ми са две - първо този двигател събира масло под 3.3 литра и второ при смяната трябва доста дълго време да се изчака да се изтече всичкото масло. Замерено 1 час след каране е под минимума, а на сутринта пак си е на горната граница

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, iazoo написа:

Една минута след гасене е под максимума. Като цяло си я източих до горно ниво и си я карам така. Иначе теориите ми са две - първо този двигател събира масло под 3.3 литра и второ при смяната трябва доста дълго време да се изчака да се изтече всичкото масло. Замерено 1 час след каране е под максимума, а на сутринта пак си е на горната граница

Под максимума исках да кажа

Редактирано от iazoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако са ти налели 3.3л то ти изпуска клапана на филтъра. След ремонт маслото се сменя доста бързо например на 2000км и тогава сложи хубав маслен филтър.
Ако съм прав маслото ти реално може да е дори малко под минимума затова за всеки случай проверявай редовно и го дръж на максимума.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонтът беше преди 20 хил. км. споменах за него заради картера, но се оказа, че е сменена само гарнитура на картера. Филтър не помня Filtron ли взех, каза ми само да не е Mahle

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mahle им изпускат клапана но не толкова бързо.
Ако го измериш на топло масло веднага след гасене грешката е минимална можеби под 100-200гр.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...