Jump to content
Cyreon

Гният ли ви Хондите?

Recommended Posts

Хондата ми изгни. Силно казано, но все пак доста вярно. Вдигнах днес предния капак и се ужасих като погледнах по надолу - гнилочи и ръжди. При нас на морето влагата е убиец номер едно. Измерих я в гаража - 100% влажност, пичове! 100%. Уредът ми е верен. В Америка, колите които са регистрирани по източното и западното крайбрежие са с по-високи застраховки. Една от причините е влажността. На двора е малко по-ниска, но това не ме спасява дори и да я изкарвам там. Знам, че няма спасение. Всъщност може би има - слагам климатик в гаража да изсушава въздуха и да пада влагата. Много "евтино" ще ми излезе така. Ако някой е намерил поне временно решение на проблема, с цел да се забави процеса, нека сподели. Знам, че в различните райони на България влажността е различна, но при влажен климат, това наистина е проблем.

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е същият модел от Швейцария е внесен и под шофьорската врата на полата най-отпред има есно малко капаче, е ръждяса първата зима 😀Отдолу още бива, но има следички тук там...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм мерил влага тук, но откак Сивика от подписа ми изгни за 1 зима във влажен и непроветрив гараж, мокра кола на завет не вкарвам. Ако е след дъжд и сняг, я оставям пред гаража.

Иначе махнах 1-то стъкло на вратата и ако все пак я прибера мокра, включвах 1 ротиращ вентилатор. За часове изсушаваше голяма част, но го оставях цяла нощ.

Има и разни сюнгер препарати, но са скъпи и консуматив.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е от Словения, скоро ще прави 20г. и купето и ламарините са перфектни, което ме учуди като я взимах. Има повърхностна ръжда по окачването и ламарините под задницата, но нищо фрапиращо. Обработих ги с ръждепреобразувател и боди, мисля скоро няма да има проблеми. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Cyreon написа:

Хондата ми изгни. Силно казано, но все пак доста вярно. Вдигнах днес предния капак и се ужасих като погледнах по надолу - гнилочи и ръжди. При нас на морето влагата е убиец номер едно. Измерих я в гаража - 100% влажност, пичове! 100%. Уредът ми е верен. В Америка, колите които са регистрирани по източното и западното крайбрежие са с по-високи застраховки. Една от причините е влажността. На двора е малко по-ниска, но това не ме спасява дори и да я изкарвам там. Знам, че няма спасение. Всъщност може би има - слагам климатик в гаража да изсушава въздуха и да пада влагата. Много "евтино" ще ми излезе така. Ако някой е намерил поне временно решение на проблема, с цел да се забави процеса, нека сподели. Знам, че в различните райони на България влажността е различна, но при влажен климат, това наистина е проблем.

    Любимата ми тема. За превенция  -мое мнение  ,единствено премахване до чисто и добро покритие с грунд и боя. Преди грунда може с преобразувател ,но не изчакаш ли мин.12 часа преди да положиш грунда е безмислено. 

   Всякакви 3 в 1 или само преобразувател върху ръждата е забавяне на процеса. Силата му е върху повърхностен слой ръжда, като при спирачният диск,ако е стояла колата по дълго без да се кара и се образува ръждив филм. 

 Най добре според мен е човек сам - см по см. да си я ревизира. 

  Виждал съм снимки от  'Център за борба с ръждата ' мисля беше , но 50% е замазване с някакво покритие. 

  По въпроса с влагата, мисля не е проблем Бургаския климат.  Има някаква друга причина. 

  Може би комбинацията влага +гараж. 

 Много повече бих се притеснил да взема кола от София и  северозападна България- заради това ,че в голяма част от времето тези коли се карат по обработени пътища с химикали и сол.  За това може да си сигурен че е добра комбинация за образуване на корозия. Затова и тези от Щвеицария, Австрия  и  Канада са  с голям % симптоми. 

 Колата ми в момента  е купена от шоурум в Бургас  и е карана  основно в.региона и до Турция няколко пъти. На 10 г е и няма точка ръжда. 

    От Хондата ми остана Нидъл гън ( пистолет с игли на въздух) доста е удачен за по здрава ламарина. Мога да услужа  при нужда. Използвах също и шлаиф с диск шкурка  да изчисти до блясък. 

     

   

  

  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Cyreon написа:

Хондата ми изгни. Силно казано, но все пак доста вярно. Вдигнах днес предния капак и се ужасих като погледнах по надолу - гнилочи и ръжди. 

Качи снимка да видим за какво иде реч, че така написано... .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леш! Надолу в труднодостъпните места е още по-зле положението.

2023-02-13_10-11-08_958.jpg

2023-02-13_10-11-10_629.jpg

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти се отвори работа напролет.

Поне видимото и достъпното може да се коригира, но си е занимавка и търпение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шурека когато си докара форда F150 от Канада преди две години и неговият от долу беше така, закара го при някакви хора да го оправят от долу и не можех да го позная. Не знам какви пари даде но не бяха много а той е два пъти по голям от акорда а и сега има такива тежки химикали, че ще и удължат живота поне с 10 години. Иначе колега имаш проблем с гаража а не с колата, днес бях в моя, че имах малко работа с едно ВиК там и погледнах колата, ми мога да кажа, че за сега няма проблем и е както съм я взел от 2017. Направи си на вратата отдушници, има в нета излизат доста модели за врати и стени. Сега се сещам как до нас в подземните гаражи един комшия си изкара колата и го дава под наем именно защото неговата изгни там.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит Трифон Зарезан. Да, ще трябва да се прави. Така не може да се оставя. Аз трябва да направя опис на всичко отдолу, което е ръждиво и ако нещо може да се смени, ще се смени с ново. Останалите железарии, които са част от  части, които не могат да се сменят, ще трябва да се обработват. Само за инфо да кажа, че преди 2 години оградата на портала обработвах с ръждопреобразовател едни метални пръчки (които не са поцинковани, иначе оградата е поцинкована). Минах ги първо с ръждопреобразовател, после с някаква друга течност, после с 3 в 1. Станаха лъскави, боята грейна, абе супер. Оня ден ги гледам, почнали ръждиви точици да избиват. 2 години, трагедия. Просто и да извадя Хондюша пред гаража за по-малко влага, същия ефект ще е. Няма спасение при тоя климат при нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи къде е карана и колко време е била в лугата/солта, морски климат и тн.. Аеродека няма точка ръжда по ламарините, все едно сега излиза от магазина а е кола на 25 години. От Италия е внесена а в БГ е била в гараж. Не знам защо това пазене на Аеродека ама сега е буквално нов та затова и го поддържам качествено а го взех "уж" за работен кон. Кара се зимата в солта, изглежда все така. Ако първите 10 години обаче е бил в Алпите, нямаше да изглежда като на снимките, даже щеше да е вероятно в насипно състояние вече. 
9.thumb.jpg.6bf9b92ced19a10c58ebdfa2ec39796f.jpgIMG_20210916_182226.thumb.jpg.4d8514045f822e87991c15684c75e222.jpgIMG_20210916_182556.thumb.jpg.18dc506dbe82ad880602d6f828fa5a51.jpgIMG_20210916_183345.thumb.jpg.316f3af61291e3ec2b9f8fe87953ce7a.jpgIMG_20210916_185914.thumb.jpg.a63097ab28090cfeb8a018ef9a72cb09.jpgIMG_20210916_185928.thumb.jpg.0788416fc3c71360cf8fc42d83fe17e9.jpg IMG_20210721_120212.thumb.jpg.cb6c0720cf61038df0e89a0d0736932d.jpgIMG_20210721_142418.thumb.jpg.a7ee0d510c557deb7ce4261d80933cd4.jpg

 

 

 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси той наистина като нов изглежда тоз кон. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не или поне не бързо. Имах ръжда само на цвят ама избила малко , суха, повърхностна по вратите тия тръби които са към купето и не е мръднала 3г. Само багажника горе тая пролука, ама я мазах със една черна смазка като асвалт и сега държи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато преди 10 години търсих Харви, гледах да е задължително от Италия. От както я карам досега ламарините не са мръднали. В гараж никога не е влизала от както е при мен. От долу е като нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galin_k, нали? :) Той Type R-a не изглежда така ама е от Швейцария и там има повърхностна ръжда на няколко места където няма протектор и е голо желязо. Ама от там всички са така. Хем не беше стар като го взех ( 7 годишен ) и въпреки всичко пак има наченки. Много разяждат тия луги които ги мятат, сухи са им пътищата ама на колите им се разказва играта. Отделно на по-новите коли не си правят труда в завода да им слагат добро покритие по купето а направо на голо желязо излизат. След 3-4 години са ръждиви вече а да не говорим след 10 и повече.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изображение.png изображение.pngизображение.png

На синковеца Сивика - 6-та, хеч. италианка.

Има тук-таме повърхностна, но е желязо на четвърт век.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 години карах CIVIC 7 произведен 2004г.Докато е била у мен гараж не е виждала.Предишния собственик я държеше пред блока.В Италия как е било не знам.

На 17 години имаше някакви следи от корозия отдолу, но упорити ръжди не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчайте някакво антикоризионно покритие под формата на аерозол, но да бъде БЕЗЦВЕТНО.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете ги гледах, но са на парафинова основа и където пръснеш остава остава следа като от свещ, пък и не са спрей, трябва си пистолет.

Не мога да намеря прозрачни, на някаква синтетична основа, за това питам някой ако знае нещо или е ползвал нещо, което не остава следи(не оцветява).

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за миенето на колата след каране по осолен път? Да или Не? Солта от една страна става активна когато е мокра, от друга страна не е добре да се задържа по колата. При мен гаража е с прозорец, оставям го отворен ако ми се е налагало да карам в солта (гледам да минимизирам това начинание), но през нощта температурите са толкова ниски, че въпроса дали не е по - добре да го затворя, за да стане по - топло и колата да изсъхне по-бързо също има резон. Реално оставям го отворен за няколко часа, след което го затварям. Вчера карах по осолен път, задните калници побеляха, веднага след това за 5 лв изплакнах колата на автомивка, но, нали и по сухия път има останала сол която пак ще се налепи по мократа току-що изплакната кола! :unsure:

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опасявам се че каквото и да правим, ще останат места до които не можем да стигнем с бърза моментна превенция.

Надеждата е производителят да се е погрижил, или периодична и педантична обработка отдолу чрез разглабяване.

По-бърз вариант е пръскане наред с "нещо" и да не се налага да се ремонтира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...