Jump to content
ValMihov

Спирачни дискове. Проблем!

Recommended Posts

Здравейте колеги!
Търкалям баба Хонда вече 100 хил.км. и малко след като я купих на времето и смених спирачните дискове с TRW и си бяха екстра около 70-80 хил.км., но поизтъняха та реших че е време да ги сменя и ето ти проблем.
В магазина нямаше друго и сложих Kavo изкараха 3-4хил. км. и се изкривиха.
Втория път реших да потърся специално TRW, взех от вносител, хем чрез приятел, а и те изкараха 5-6хил.км. и сега вече са криви.

Шофьор съм от 30г. и едва ли точно сега съм променил стила си на каране, че да паля спирачките.
 Доста коли съм сменил и подържал, но да сменям дискове два пъти в годината хич не е нормално.

Всичко на пазара ли е ментета? Има ли марка от която сте доволни?
Благодаря!

Редактирано от ValMihov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият собственик на колата ми е сменял два пъти оригинални дискове в Бултрако, защото първия път се изкривили. Искам да кажа, че може би не е проблема в дисковете, а може би в неправилен монтаж или експлоатация. Преди доста години съм сменял предни дискове на Рено с най-евтините Alied Nippon. Тогава хората ми казаха, че първите няколкостотин километра трябва да щадя спирачките и да внимавам да не влизам в локви със загрели дискове. Необходимо било заради първоначалното откаляване на метала. Дали е така, не мога да кажа, но го спазвах и тези дискове се карат и до ден днешен на 80К без проблеми.

За марка дискове - чел съм много положителни отзиви за Blue Print, но нямам лично наблюдение. Разбира се Брембо и Цимерман имат висока репутация.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит мога да дам следните съвети:

1. Провери леглата (втулките) на водачите в супортите, а и самите водачи за износване. Ако има осезаем луфт, занеси супортите на рециклиране и смени водачите. Иначе каквито и дискове да сложиш - ще се кривят.

2. Смазвай водачите със специална грес за спирачни апарати.

3. Не мажи с греста челата на накладките. Остави ги да се движат свободно, сухи по пластините. Ако там има грес, ще се налепи с феродов прах и ще запече.

4. Дисковете сменяй заедно с накладките.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи това обслужи и почисти спирачните апарати нова грес и маншончета ако трябва смяна на водачите

Хубаво почистване на легла и водачи от старата грес и прах ,пластините също.

Евтина но трудуемка процедура не се наемат майсторите,но подобрява спирането в пъти и не криви дискове.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното, което никой не спомена и основна причина за кривенето на дисковете!

Главините(контактната повърхност с диска) се почистват с медна телена четка до идеално гладка повърхност и не се маже с нищо преди поставяне на диска.

Много майстори това не го правят, някои си позволяват да мажат и с грес, резулатът е криво позициониран диск, което води до изкривяване.

Всичко това, при положение, че лагерите на главините на са заминали. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!
Не съм сменял водачи на супортите, но е добра насока предвид че колата е на 270 хил.км. иначе аз си ги сменям тези неща и винаги се чисти с телена четка и слагам нова грес под маншончетата, това са стандартни неща. Ще се разровя из нета за водачи, хубаво е да съм ги купил вече когато тръгна пак да сменям дискове благодаря CARPERA това е добра идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите трябва да движат свободно и да са максимално прибрани, а като ги дръпнеш леко да се прибират обратно, като на пружина, ако при теб е така, то проблемът не е в тях.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И се мажат не само под маншончетата, а изцяло водачите. :D

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
59 minutes ago, ValMihov said:

Благодаря на всички за отговорите!
Не съм сменял водачи на супортите, но е добра насока предвид че колата е на 270 хил.км. иначе аз си ги сменям тези неща и винаги се чисти с телена четка и слагам нова грес под маншончетата, това са стандартни неща. Ще се разровя из нета за водачи, хубаво е да съм ги купил вече когато тръгна пак да сменям дискове благодаря CARPERA това е добра идея.

Само слагане на нова грес под маншончето е нищо,сваляш гледаш водача ако няма износване сменяш ако няма чистиш и леглото му с обезмаслител,и тънка грес и ново маншонче че е по еластично.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те тези теми за спирачките са много, всеки има право но като цяло проблемът накрая е само един а именно - спирачните апарати. Шофьорският стаж е хубаво нещо да го има човек обаче експлоатацията, поддръжката, монтажа и марката на частите са също толкова важни. При запекли апарати, дори дискове като TAROX да се сложат и те ще се изкриват. За всичките 70-80 хил.км. с TRW дисковете, колко пъти са профилактирани апаратите? Въобще сменяни ли са цилиндри, гумички? Редовно ли са смазвани водачите? Колата е на над 20 години, дали е правено това някога въобще? От тук идва проблема, че евтини марки 1 път карат много а скъпи марки не изкарват и 2000км. Относно разработването на дисковете/накладки също е малко спорно но това е друга тема. Според мен проблемът тук е в апаратите а не качеството на дисковете. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като пишеш изкривиха има ли някакви цифри за кривината или просто така го усещаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Като профилактираш водачи и главини ,като идея може да престържеш TRW на  procut (без да се сваля диска) Мисля беше около 30 лв.на диск  При мен се пооправи проблема след това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Vancho написа:

Колега, като пишеш изкривиха има ли някакви цифри за кривината или просто така го усещаш?

Усещам го на волана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм минавал през тая драма с дисковете. При мен проблема беше от задните спирачки. Колкото и да е странно след реглажа на челюстите колата започна да спира много по-добре и дисковете не се кривяха. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, ValMihov said:

Усещам го на волана

Така беше и при мен,смених водачи грес и маншончета,хубаво почистване на апарата,смяня и промивка на системата с спирачна течност,и всичко е ок.

Не става само едното да се направи ,ефекта полвинчат.

Не на паследно място хубави накладки ,карам с EBC.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах предвид. Темата е за проблем с дискове, а може да има много други причини. Окачване, гуми, сходимост....майсторлък при монтажа

Ползвам по принцип дискове ментата без никакъв проблем откъм тресене от 20 години. 

Премери ли дебелината на старите дискове или на око прецени че са изтънели?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.02.2023 г. at 12:20, CARPERA написа:

Така беше и при мен,смених водачи грес и маншончета,хубаво почистване на апарата,смяня и промивка на системата с спирачна течност,и всичко е ок.

Не става само едното да се направи ,ефекта полвинчат.

Не на паследно място хубави накладки ,карам с EBC.

image.thumb.png.3791ac61dfb6126194d3fe424e4c0b0d.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.02.2023 г. at 11:20, CARPERA написа:

Така беше и при мен,смених водачи грес и маншончета,хубаво почистване на апарата,смяня и промивка на системата с спирачна течност,и всичко е ок.

Не става само едното да се направи ,ефекта повинчат.

Не на последно място хубави накладки ,карам с EBC.

Колега CARPERA мисля, че ти излезе прав!
Днес след работа смених дисковете и накладките, но установих че имам запекъл водач! Едвам го раздвижих за да го извадя. Това ще да е било проблема.
Тъпото е че го открих точно 5мин. след като затварят кварталния магазин, та се наложи да почистя и смажа стария за да си сглобя колата. Но утре ще си купя водачи (още не знам каква марка) и до една седмица ще намеря време да ги сменя. А и високо температурна грес ще взема, че сега нямах и сложих литиева.

Иначе ще е жалко за новите дискове и накладки TRW.
Благодаря за насоките!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само преди да сложиш високо-температурната, изчисти хубаво литиевата от водачите и гнездата им до блясък. Иначе ще ги запечеш пак.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Медна смазка се слага там -такава  дето се маже по резбата на ламбда сондата като се сменя ,ЕВC накладките от англия дойдоха с торбички с медна грес за да се намажат всички подвижни елементи .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

А и високо температурна грес ще взема, че сега нямах и сложих литиева.

@ValMihov

Не карай така,и метър докато не сложиш каквато трябва грес,по добре без нея да беше ги сглобил.

Взимаш обезмаслител и доста парцали и лъскаш до блясък от стари мазнотии и мръсотии,нови водачи ако са нужни,но задължително нови маншончета,изтъркваш с телена четка всяка пластина ,сваляш а почистващ леглото и пак слагаш.

Грес се   слага без да прекаляваш.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, CARPERA написа:

@ValMihov

Не карай така,и метър докато не сложиш каквато трябва грес,по добре без нея да беше ги сглобил.

Взимаш обезмаслител и доста парцали и лъскаш до блясък от стари мазнотии и мръсотии,нови водачи ако са нужни,но задължително нови маншончета,изтъркваш с телена четка всяка пластина ,сваляш а почистващ леглото и пак слагаш.

Грес се   слага без да прекаляваш.

Би ли обяснил какво ще стане ако мръдне колата 1 метър?

  • Хаха 3
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те пастите са много вече. Аз лично за сегашната смяна на спирачки която подготвям си взех това
3418.thumb.jpg.d0100e2cee742df043415f4d796d9aaa.jpg

Керамична паста -40 °C /+1400 °C

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава паста ще върши ли работа?
image.thumb.png.3e0b6be1c8819e91e2f56606bf1e6792.png

Редактирано от KroGh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе-хе! :D Ама ти си реши да дадеш пари в излишък и това си е... :lol:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките са само за илюстрация

 

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@stojkovskimarjan, става и тази, да но за водачите специално има паста на Тойота примерно, даже са 2 вида. Ще снимам тия дни като я взема и ще я кача, че я чакам 1 месец вече. Иначе мазах и с керамиката на Лики Моли, също става. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам гресите на Toyota

a3f39e0fb4ea3e8fc9391366a5eac60c.jpg4bf3409ab607eba3b6443a6b21a57e00.jpg

 

Kолко сте платили за него.....30 euro?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stojkovskimarjan, тези дни дойде :)
IMG_6647.thumb.jpg.48053d918b566a07d500925a2473f7d3.jpg

Цената е 26.00лв, доста е като обем и ще стигне за доста време, поне при мен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е ясно,всяка пролет е нужно обслужване на спирачните апарати.

При мен задно дясно беше заяло и ми изтри накладките за 5000км.

Другите три колела, като нови накладките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото аз започнах темата да обобщя.
След като прешлайфах дисковете и смених водачите на апаратите съм минал 3-4 хил.км. и за момента всичко е на ред.
Наложи се и да прешлайфам на ръка с фина шкурка (1200) гнездото на запеклия водач защото от ръжда, дори и новия влизаше много трудно.
Греста която ползвах си е за тази цел с марка ATE. продава се в ТЕХ-КО за 7-8лв. в синя тубичка. 
Успех!

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се сменат накладки трябва да се проверяват апаратите  да се сменя греста и маншончето ако има нужда.

Греста и ремонтните комплекти апарт не са цифра.

Но никой майстор не го прави всеки иска да вземе повече пари за дискове и накладки.

Не забравяй колега и смяната на спирачната течност цялостно.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...