Jump to content
Peko

Труден първи старт на мотора?

Recommended Posts

Здравейте! От около 6м съм собственик на Акорд комби 2.0 бензин 2010г. Като цяло от колата съм много доволен, но изникна следния проблем, който не мога да разреша. При температура на въздуха под 2 градуса и продължително престояване на автомобила /не каран през нощта/ първото му палене е трудно. Мотора върти по 7-8 пъти и тогава пали, като при въртенето на мотора леко примигва и подсветката на таблото и аудио системата. Ако след като запали колата веднага я угася и повторно запаля мотора прави максимум 2 завъртания преди да запали. Сменени са клемите на акумулатора, нов акумулатор /пробвах и с друг по-силен/, но маси на купе-акумулатор и купе-мотор, стартера е ревизира 2 пъти при двама различни майстори, сменен е горивния филтър. При палене на автомобила волтажа пада до 9.8 волта. Карах я на майстор и каза че няма проблем. Според мен не е нормално да върти толкова и да мога подсветката при палене. Вашите акорди така ли са и имате ли идея къде може да е проблема? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещи, клапани, горивна помпа. Газово има ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са нови, клапаните са отрегулирани преди не повече от 1000км. Газова уредба аз сложих, но и преди нея беше така. Като стисна вакума на изпарителя с клещи мотора не променя работа. Пробвал съм да я угася на бензин и сутринта да я запаля на бензин - без промяна. Пробвал съм и преди да я запаля да дам 4-5 пъти на контакт докато върти помпата и тогава да паля, но и след това упражнение няма промяна. 

Редактирано от Peko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо все ме води на мисълта, че проблема е по токовете защото примигва подсветката на таблото и пада много според мен волтаж при палене. Макар че според майстор електричар това не е причината. Каза че да малко по малко било но не е проблем. Според него нямало проблем с токовете. Зареждането е проверено и утечка няма.

Редактирано от Peko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен но 9.8 не е ли нисък волтаж?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да е около 10,5. Пробвах с друг 60aH акумулатор и пак на толкова пада, а нямам идея от какво

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се прегледат качествено силовите кабели, не само болтовите връзки а и кербовките в обувките. Това може и сам да го направиш по следния начин, след като направиш сутринта дългото стартиране веднага след като запали мотора го гасиш и скачаш до мотора и опипваш всички кабелни обувки по силовите кабели, тази която е повредена или където има слаба връзка ще е затоплена или гореща в най-лошия случай.  Добре е предварително да си отвориш капака и да огледаш всички силови кабели, кабелните им обувки  и болтови връзки за да може по най-бързия начин да ги провериш след стартирането.  Това се прави на всичките кабели, отрицателни и положителни, от акумулатора до стартера включително. Преди да започнеш палене сутринта измери напрежението на акумулатора, ако е под 12,3 веднага можеш да го подложиш на заряд, когато измерваш винаги сондите на мултимера се забучват в оловните полюси на акумулатора а не на кабелните им обувки. И повтарям, преди теста огледай добре всяко едно кабелче и кабелна обувка къде се намира защото ще имаш възможност само за един опит, следващия възможен опит е на другата сутрин при първото трудно палене.

Ако всичко по силовите кабели е наред, е наложителна пълна ревизия на стартера. При износени втулки се измества ротора спрямо стартера и от там повишения ток и големия пад на напрежение.  Според мен точно там е проблема.

Редактирано от CCord
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

10 hours ago, Peko said:

Свещите са нови, клапаните са отрегулирани преди не повече от 1000км. Газова уредба аз сложих, но и преди нея беше така. Като стисна вакума на изпарителя с клещи мотора не променя работа. Пробвал съм да я угася на бензин и сутринта да я запаля на бензин - без промяна. Пробвал съм и преди да я запаля да дам 4-5 пъти на контакт докато върти помпата и тогава да паля, но и след това упражнение няма промяна. 

.

С какво максо я караш вискозитет.

Какви свещи сложи ,марка.

Дай да обслужат и профилактират стартера,подобрява се работата му в пъти.

Какво казва еладжията на колко зарежда алтулернатора,,без консумятари и с включени такива,имаш ли стойности

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са Денсо извадени са по номер от книжката на колата. Маслото е Фукс 0w40. Електричар каза че зареждането е супер, но не помня стойности. Стартера е обслужван 2 пъти при различни майстори, като само четките са сменени защото бяха наполовина износени. И на двамата майстори им казах дори нещо само да ги усъмни че не е наред в Стартера да го сменяват с ново. И двамата казаха че Стартера е наред и само го чистят и смазват

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж по схема къде е масата на таблото и провери връзката там приоритетно. Тия точно 2 градуса как си ги отчел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 2 градуса и стояла цяла нощ само на мен ли ми се струва, че е напълно нормално да повърти малко повече?

При мен също е така на 2.4 откакто паднаха температурите. Като е малко по-топло 7-8 градуса си пали от 3-4 оборота.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Стартерът е за профилактика и натоварва акумулатора - от там и 9.8V при стартиране.

2. Горивна помпа. При студено време не качва необходимото налягане в рейката. От там е и трудното първо палене. Намаленото напрежение, поради стартера, също оказва влияние и на горивната помпа, за да не може да вдигне достатъчно налягане.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен това го правеше еднократно след поставяне на добавка за (уж)изчистване :huh: на инжектори. Явно компютъра се бърка първоначално и после се нагажда към добавката. В доброто старо време, когато зареждах почти само А100 (цена 2,30/л , ехх.... ) такива мизерии ми бяха непознати. Със западния бензин палеше съвсем като хала, без да върти въобще. Някой път дори ме хваща параноята, тия смуглеци дето работят по бензиностанциите, дали не хвърлят по някоя хартия в резервоара като видят по-яка кола. Наливайте си бензина сами.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Vancho написа:

Виж по схема къде е масата на таблото и провери връзката там приоритетно. Тия точно 2 градуса как си ги отчел?

На схеми не успях да намеря други маси освен тези дето съм сменил. На една схема не мерих още 1 маса която би трябвало да е под кутията с бушони при мотора, но там не открих такава. Температурата я гледам на арматурното табло. Има преди температура на въздуха под 2 градуса и престола кола цяла нощ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Митко Йотов написа:

Колега оправи си стартера, че ще умреш изведнъж.

2 пъти го ревизираха и казват, че няма проблем. По всички руски форуми пише че е стартер или горивен филтър виновника за този проблем. Аз съм се угледал на стартера заради малкия волтаж при палене. Лошото е 2ма майстори казват че е наред и не е от него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Jenti написа:

Под 2 градуса и стояла цяла нощ само на мен ли ми се струва, че е напълно нормално да повърти малко повече?

При мен също е така на 2.4 откакто паднаха температурите. Като е малко по-топло 7-8 градуса си пали от 3-4 оборота.

Аз за това се допитвам дали е и при вас е така. Все ми се струва че не е нормално. А и волтаж да пада на 9.8V...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

1. Стартерът е за профилактика и натоварва акумулатора - от там и 9.8V при стартиране.

2. Горивна помпа. При студено време не качва необходимото налягане в рейката. От там е и трудното първо палене. Намаленото напрежение, поради стартера, също оказва влияние и на горивната помпа, за да не може да вдигне достатъчно налягане.

 

Много е логично това което казваш колега ама как да дам 500лв за нов при положение че двама майстори казват че нищо му няма. Вариант е да търся друг за проба. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Legend91 написа:

При мен това го правеше еднократно след поставяне на добавка за (уж)изчистване :huh: на инжектори. Явно компютъра се бърка първоначално и после се нагажда към добавката. В доброто старо време, когато зареждах почти само А100 (цена 2,30/л , ехх.... ) такива мизерии ми бяха непознати. Със западния бензин палеше съвсем като хала, без да върти въобще. Някой път дори ме хваща параноята, тия смуглеци дето работят по бензиностанциите, дали не хвърлят по някоя хартия в резервоара като видят по-яка кола. Наливайте си бензина сами.

Бензина сам си го сипвам. Ще изчакам да по намалее в резервоара и ще сипя по високооктанов за проба, но ме съмнява да е това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пеко занеси стартера в сервиз за стартери и поискай пълно рециклиране, той гълта тока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Peko said:

Аз за това се допитвам дали е и при вас е така. Все ми се струва че не е нормално. А и волтаж да пада на 9.8V...

При ревизиран стартер като хората трябва да върти все едно ще изхвръкнат буталата. При мен поне така е ефекта след рециклиране и нов акумулатор.

Но въпреки това, сега на големия студ пак върти бързо, но пали по бавно сутрин първия път.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Митко Йотов написа:

Пеко занеси стартера в сервиз за стартери и поискай пълно рециклиране, той гълта тока.

Два пъти правих това на различни места защото и аз намирам логика само той да е причината. Накрая ще поръчам заместител / не Денсо че е 500лв/ който да е чисто нов. Имате ли идея ако не е оригинален Денсо дали ще е проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Jenti написа:

При ревизиран стартер като хората трябва да върти все едно ще изхвръкнат буталата. При мен поне така е ефекта след рециклиране и нов акумулатор.

Но въпреки това, сега на големия студ пак върти бързо, но пали по бавно сутрин първия път.

Колега примигва ли ти подсветката на таблото и аудиосистемата докато върти мотора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, kra4e написа:

Газова има ли колата? 

Да. Има газова уредба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Peko said:

Два пъти правих това на различни места защото и аз намирам логика само той да е причината. Накрая ще поръчам заместител / не Денсо че е 500лв/ който да е чисто нов. Имате ли идея ако не е оригинален Денсо дали ще е проблем

Колега @Peko

Разбери не ти е стартера проблема щом е обслужен.

Проблема е студа.

Сутрин двигателя е замръзна,стартера кара да се върти целия двигател замръзнало масло в картера  липсва при буталата,ако караш с масло 5на30, по лесния старт ще е с 0на 30.

Стартера кара да се върти алтернатора,той не е обслужен,там имаш стара грес замръзнали лагери без грес ,всичко тава товари въртенето.

Стартера не знам при твоя модел имаш ли хидравлика,но и тя се върти,старо не сменено масло вече ставащо на желе при студа е пак зле.

Не се коси всички сме така,имаш ето насоки как да подобриш това.

Затова при второто завъртане пали по добре,ти вече си развъртял двигателя и агрегатите.

Насочи се първо към,алтернатора преглед и обслужване , маслото и хубав маслен филтър за мен това е MANN или оригинален.

 

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да поръчваш и правиш още каквото и да е било, спри от бутилката подаването на газ до край и карай няколко дена само на бензин и пиши дали има промяна

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално си е това палене при k20 при студено време.Не пипай нищо.Какво замръзване на масло и т.н.По големи глупости не бях чувал. Да не сме в Сибир.Зареди си акумулатора само и пробвай преди да въртиш да палиш , пусни фаровете за 10секунди и тогава върти стартера.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека е писал нов акумулатор ,според теб при -5 какво е маслото,загряло ли.

Това с  пускане  на фаровете най,-много да скапе акумулатола повече.

Зареждане на акумулатора е нужно да,късите растояния то скапват дори да е нов.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора го изключих като причина. Със стария при палене падаше на 8V и го смених с нов с който пада до 9.8V, което мисля че е много. И със стария и с новия пали по един и същ начин. Пробвах няколко дни  и с 60A акумулатор зареден, но нямаше промяна в паленето. И с този акумулатор при палене пак падеше до 9.8 V. Ще пробвам варианта с описване то на силовите кабели и връзки, спирането на газта/макар че и преди да я сложа бе така/ и ще се пазаря в по кратък срок да ревизират и алтернатора. Още днес ще гледам да замеря стойностите на зареждане с и без консуматори и ще ги напиша

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се разбира от темата, колата с автомат ли е или ръчна кутия, но ако е ръчна, опитай най-простото - пали с натиснат педал на съединителя, за да не въртиш и първичния вал на кутията, която е с много по-гъсто масло.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Човека е писал нов акумулатор ,според теб при -5 какво е маслото,загряло ли.

Това с  пускане  на фаровете най,-много да скапе акумулатола повече.

Зареждане на акумулатора е нужно да,късите растояния то скапват дори да е нов.

 

Едва ли ще е замръзнало ,както си писал. Тогава при -20 дай да не палим двигателя ,че коляновия вал вземе се разбие като титаник в заледеното масло.

Пък за греста в алтернатора няма да коментирам.

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, много е интересно това с пускането на фаровете за 10-тина секунди, за да се възбудел акумулатора. Истина ли е това или са градски легенди от сервиза на бай Пешо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, z_chakarov said:

 

Едва ли ще е замръзнало ,както си писал. Тогава при -20 дай да не палим двигателя ,че коляновия вал вземе се разбие като титаник в заледеното масло.

Пък за греста в алтернатора няма да коментирам.

Мисля че колегата @Peko ме разбра.

Специални за колегата @z_chakarov пояснение маслото не е течливо,усилието да се задвижи двигателя е в пъти по -голямо при студен старт на  минусови температури.

Това с пускането на фаровете,не е препоръчително на акумулатор който не е в кондиция,а 80% от нашите на са,пояснявам карани на къси разстояния.

Почти пълен заряд акумулатора получава единствено свален от колата и сложен на зарядно.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Специални за колегата @z_chakarov пояснение маслото не е течливо

 

Само това да ми обясни колегата @CARPERA, че нещо не мога да го разбера, ако маслото не е течливо, то какво е  ?

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, без да се обиждаш, но  това е един форум,  не е някоя Facebook  група, в която всеки пише без препинателни знаци  . Ти си един от най пишещите тук и трябва да се постараеш малко. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне да беше малко наясно колегата ,а не чел тука ,чел там.Отговаря навсякъде и е едно и също. Знае само : клапани регулирали ли са?Маслото оригинално ли е ?Смени маслото това е менте.Филтъра? Свещи кога са сменяни? 

 

Маслото какво е като не е течливо? Забравил си да кажеш ,че стартера върти ремъка,който върти водната помпа, която пък ако не си с концентрат антифриз на -40 поне ,вътре е станало на каша и турбината на водната перка също затормозява паленето.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/9/2023 at 9:16 PM, Peko said:

ще сипя по високооктанов за проба,

Еднократно не си заслужава, дори А100 от България не може да се мери с чуждия бензин, трябва постоянно това да се сипва, но при тези цени е същинско безумие

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/10/2023 at 6:40 PM, Peko said:

Колега примигва ли ти подсветката на таблото и аудиосистемата докато върти мотора

При мен също примигва, но пали. Даже, аз съм сложил LED крушки, чиято консумация е колко? Нищо. Мисля че и на предната кола (тя винаги и на топло и на студено въртеше повечко) също примигваше. Би трябвало да е нормално, предвид колко много ток черпи стартера? Колегата Dandilov, същи много правилно те ориентира: налягане на горивото. Но на стара кола как да не и пада налягането? Оня ден сменяха горивния филтър, горивото си тече като побъркано през целите 5 мин докато го сменяха. Което значи че налягането е бая високо, как да не падне при минусови температури през нощта? Той антифриза се свива....на гумите налягането пада от студа, мисля нормално е и на горивото да падне

Редактирано от Legend91
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...