Jump to content
KroGh

Всесезонни гуми

Recommended Posts

Привет, не успях да намеря тема специално за всесезонните гуми, затова пускам нова.

Насочил съм се към MICHELIN CROSSCLIMATE+.
В Бургас рядко (да не кажа вече почти не) пада сняг, а гумите ги дават с лятна насоченост.

Не карам повече от 10к километра на година, като 2к са зимата.


Гледах и по-ниския клас, но там нещата са много на кантар.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дълги години не купувах зимни гуми и падне ли сняг ползвам друг транспорт.

Снега го почистваха за ден два и с по-ниска скорост си карам навсякъде.

Само с летни е трудно, особенно ако се пътува много.

С летни обаче може да се кара от март до ноември.

Но всесезонната гума  не е добра колкото лятната.

 

Bridgestone A005 EVO е моят избор за всесезонни гуми.

Много гумаджии, обаче упорито отричат ефективноста им.

И обяснимо, ще продават, два пъти по-малко гуми.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същите причини (климата във Варна), Ноември си купих всесезонни Hankook Kinergy 4S2. До сега една единствена сутрин имаше температура -2 и се държаха добре. При 4 градуса ако тръгна по-рязко и просвирват. Лятото при по-високи температури ако просвирват много не само при потегляне, но и при завой може да си сложа старите летни, които имат още около 2-3 години живот. Избрах ги на база няколкото теста в които се позиционираха на хубави места. Улучих и прилична промоция при един от търговците.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз живея в София и ме е яд, че смених летните гуми тази зима!

Карайте само с летни, според мен по вашите ширини!

За Коледа бях в Бургас, да навестя тъста и тъщата.

Ами Вие нямате зима бе!

До преди да си тръгна времето беше късна пролет!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трета година карам с Vredestein quatrac 5 и в нито един момент не съм усетил някакъв проблем с гумите. Забивам ги и във всякакви калища, камънаци и други рибарски дестинации. Действително, по черноморието вече не е много адекватно да се кара със зимни гуми. Температурите мнооого рядко падат под 5 гр., а сняг вече години не съм виждал. Същевременно на мокър асвалт зимните гуми никак не се държат добре. Виж, ако се пътува целогодишно из цяла България (както го правя със служебен автомобил), тогава най-добре зимни и летни. А гумаджийските експерти ги знаем - тяхната експертиза е изцяло насочена към продажбата на гуми.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишелин ако вземаш, търси CrossClimate 2, не плюс. Плюсът е стария модел. Новият го надгражда сериозно, най-вече в поведението на сняг. Според мен най-добрата всесезонна гума, но последните години другите производители понастигнаха Мишелин.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ноември си взех FALKEN EUROALL SEAZON за задни. На сухо и мокро държат, а сняг .... в Бургас не е падал през последните три зими. Кара се основно градско и няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.01.2023 г. at 9:55, darius написа:

Много гумаджии, обаче упорито отричат ефективноста им.

Винаги съм се чудил, защо гумаджиите се приема, че имат компетентност по въпроса с гумите, извън това, колко лесно/трудно се балансират дадени гуми. 

 

Просто нямат поглед, няма как да имат. Дори и някой да е много "буден" и да събира мнения на клиенти за дадена гума (което много вероятно, че не правят) ще ти кажат, че корморан е топ гума и хората са много доволни.

 

Та има много по надеждни източници за информация относно гумите. 

https://www.youtube.com/@tyrereviews/videos

Този ютюбър например прави тестове на гуми, и поне твърди, че полага доста усилия да е обективен (например, тества на сляпо - не знае към момента да шофирането, коя точно гума е монтирана), бих имал много повече доверие на него, отколкото на една жена в квартала казала или случаен гумаджия

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с колегата, chavdu!

Както и писах по нагоре в темата, Вие нямате Зима вече! Аз спокойно бих карал с летни гуми цяла година!

Ако пък сте толкова притеснени, вземете си качествени всесезонни и толкова!

Аз също гледам и избирам главно по ревютата на човека от Tyrereviews.com. !

Супер обективни са!

Както каза и колегата Pavel_Pavlov, CrossClimate 2 е много по добра от Плюса,  да не кажа и най-добрата в момента!

Независимо, че бяха нов модел, си взех две и съм супер доволен! До сега съм ги карал само на сухо и малко мокро и се държат като летни гуми! И най-големия плюс е , че не са шумни, което мен много ме дразни! Имат минимално съпротивление, като са нови и почти съм избил едната гума от спестеното гориво! За сега! Като остареят, нормално да им паднат показателите!

За мен това е най-добрата всесезонна гума за момента!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на всесезонната гума по наще ширини е не зимата а лятото, когато асфалта е доста напечен.

За сегашните зими всесезонките са ОК.

Нямам голям опит с тях, но последната ми кола дойде с такива от Холандия (за където са си добри - видял съм го на място), но никак не ми хареса как "мажат" и скоропостижно ги смених с летни.

Та уравнението е просто: или 9 месеца с летни + 3 с всесезонни, или 7 с тях, а в жегите с летни.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е! То като стане 40+ градуса, а на асфалта над 55-60 и повечето летни гуми мажат, камо ли всесезонните!

Пътувал съм в такива условия с Премиум гуми Conti, и карах като Mis.Daisy, защото още на 5-6 завой ги усетих как не държат хич, на висока скорост и рязко влизане в завоя!

За мен честно, ако не ходех по планините, щях да си карам целогодишно с летни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всесезонните са супер за градска кола (като изключим Смолян, велико Търново и други такива градове), но ако седи колата на слънце и лятото се кара в най-голвемите жеги трябва да се сменят на 2-3 години, лично при мен след второто лято са станали на пластмаса. та с две думи:

1. колата седи на слънце, караш до 6-7к на година взимаш среден клас и сменяш по често

2. колата е на сянка, не се кара в адските жеги, караш по 10-15к взимаш висок клас

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си е кола, не знаеш кога и за къде ще ти потрябва.

За в града сякак става, а ако не става - не се кара някой ден и времето се оправя.

Важното е водачът да има сензитивност и да усеща границата на сцепление!

Една зима ми бяха дали в Белгия рент-а-кар с летни гуми. Викам си, айде - сухо е. Но на връщане към летището сняг 2 пръста по аутобана, а с мен още 4 човека. Карал съм с 2 ръце, щото с 1 волана олеква, а рендето си върви направо. Даже бях вкл. ЕКОНО режима, че тракшъна закъсняваше. Спирачен път не коментирам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Crossclimate 2 не намирам 175/65/14.. 

Crossclimate+ имат такъв размер.

Бях се насочил да слагам 15ки на Джаза, но размера 185/55/15 е с 50-60 лв отгоре на гума... +закупуването на джанти 15ки е поне още 350 лв... 
Май си оставам с железните 14ки и търся 175/65/14.. Crossclimate+.. Освен ако не пуснат CC2..

Сега пътувах Бургас-Созопол.. 18 градуса показваше колата външна температура.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че имаш 2 коли и Джаза вероятно е само за градски и къси разстояния?

Предполагам идеята е да е с 1 сет гуми/джанти? Това по финансови причини, или нямаш място за съхранение на втори сет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично за себе си отдавна съм избрал варианта отделни летни/зимни (комплект 4 броя).

1. Относно финансовата логика - за времето, за което ще изхабя 4 зимни и 4 летни, ще заминат два комплекта по 4 всесезонни.

2. При летните и зимните има голям избор и сред по-бюджетните варианти. При всесезонните или премиум или нищо.

3. Смяната и балансът два пъти годишно не ми пречат - така винаги имам проверени и добре балансирани гуми. Който не иска, купува комплект джанти и не се занимава.

4. В жегите всесезонните гуми не се държат оптимално. Обикновено лятото се кара повече и с висока скорост по магистралата. Там компромис не искам да правя.

5. Колите не се карат само от мен, а няма цена спокойствието, което дават хубавите зимни гуми (примерно на някоя непочистена рампа).

Редактирано от note
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, ceco_accord написа:

Виждам че имаш 2 коли и Джаза вероятно е само за градски и къси разстояния?

Предполагам идеята е да е с 1 сет гуми/джанти? Това по финансови причини, или нямаш място за съхранение на втори сет?

Алфата замина преди година. Уникална кола...

Място за джантите има.. В момента съм с алуминиеви 14ки 175/70/14 дебика, които съм пуснал за продаване. Джантите не стават.

Имам и железни джанти с зимни гуми пак 14ки 175/65/14, които вече са на 5 години.
Сняг в Бургас не пада. Зимата не ходя на Банско, Пампорово или Родопите.
Ако направя 2к километра от ноември до март ще е добре.

От май до септември карам в седмицата по 2-3 пъти Бургас-Приморско. 
Може би навъртам 10-12к годишно.

Идеята ми е да избутам с железните джанти с зимните гуми лятото, и на есен да купя всесезонни, като Мишелина с отстъпка ми идва на 500 лв 175/65/14. 

Ако купя нови зимни и нови летни гуми, Зимните гуми за 4 години ще имат навъртяни макс 10к километра... Просто не е оправдано.

Редактирано от KroGh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, ти си лесен. :)

Като физико механични свойства зимните ти гуми вече са всесезонни и стават за мек зимен климат.

Търсиш си летни 15-ки с джанти и готово.

Гумите (без значение марка / модел / тип) ги съсипва слънцето. Ако си съхраняваш зимните на сянка - ще изкарат още толкова.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима на Пампорово един пич доволно си паркираше шкодата на върха на един мнооого заледен баир и го загледах, а той беше с някакви всесезонни гуми Мишлен. Оттогава съм решил на следващата ми кола да си взема всесезонни и да не се занимавам с гуми, джанти и хамалогия по 2пъти годишно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувъл съм, че всесезонните гуми са като джендъра, стават но ако се наложи няма да свършат работа. Ние видяхме мека Зима и всеки почна да се прави на воевода.

  • Харесвам 3
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В  Бургас вече забравих кога последно съм видял сняг..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в София. Винаги сам бил на отделни зимни/летни джанти със съответните гуми, но... ми просветна :)
Едната кола е със всесезонни от 4-5 год вече, не помня колко. Първо с CrossClimate, сега с Goodyear Vector4S - няма проблеми, ако не се правиш на състезател, нито зиме нито лете.

Другата е от 1 година и нещо с Bridgestone WeatherControl нещо-си, пак никакви проблеми.

Като цяло, лятото са с едни -20% от представянето спрямо аналогични летни, зимата с -10% макс.

Това е, всеки си прави сметката спрямо времето си, стила на каране и т.н.

За мен това беше най-добрият избор който съм правил. Никога вече не бих се върнал на отделни летни и зимни гуми ;)

  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, "задкормилното устройство" ТРЯБВА да усеща границата на сцепление. Вече ако му е ниска - оптимизира!

Днес 18.01 съм карал на климатик. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   При сух или мокър асфалт през зимата лятната гума е по-добра. Зимната гума превъзхожда и то много на сняг и лед. Има достатъчно тестове в нета. А един от Финландия на - 5 градуса ме накара сериозно да се замисля дали има смисъл  от смяната на летните гуми в някои части на България. Там разликите бяха още по-изразени от посочените долу.    Всеки сам трябва да си направи сметката средно колко дни през предходните години наистина са му били необходими зимни гуми. Всесезонните гуми са повече зимни отколкото летни, но отчетливо отстъпват и на двата вида. При всички положения са сериозен компромис!

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Редактирано от pendoc
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Crossclimate + e поръчан от Емаг на добра цена. След като ги монтирам ще кажа как се държат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кое казваш "сериозен компромис" @pendoc ?
Разлики +-10% в дадена категория ?

Да не говорим че има значение и размера, скоростния и товарния индекс и т.н.

-> https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Sport-Auto-All-Season-Tyre-Test.htm


Всяка една гума е добра в 1-2 категории, лоша в 1-2 други и приемлива в повечето (останалите).

За летните и зимните гуми важи същото.

Сега не ми се рови, но подобно на горното ревю съм гледал/чел, само че с включени референта и зимна и лятна гума. Даже и с видео беше, мисля в ютуб.

Тогава реших че ще мина на всесезонни гуми.

Айде, че им станах адвокат:D :D :D
 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, pendoc написа:

Всесезонните гуми са повече зимни отколкото летни, но отчетливо отстъпват и на двата вида

Това може да е валидно за някоя всесезонна гума, но определено не за всички. Все едно да кажем: всички жени са курви (не, че ще ще бъдем първите), с което дълбоко не съм съгласен.

Има гуми и гуми и някои от тях са повече летни, отколкото зимни и аз избирам такива, поради средата в която шофирам.

Преди 1 час, scyberboy написа:

Всяка една гума е добра в 1-2 категории, лоша в 1-2 други и приемлива в повечето (останалите).

Абсолютно вярно! Благодарение на тези тестове, човек може да избере, това което му е нужно. Все пак не всички шофьори са състезатели (слава богу) и не карат на лимита на възможностите на гумите, т.е. дребните разлики въбще не биха се усетили при нормално шофиране.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е човек да има информиран избор, за което пък се изисква поне някаква компетентност и разбира се техническа информация от производителя. За съжаление последното е все по-апокрифно, но не случайно доста от автомобилите слизат от конвейра със специално "варени" и маркирани за тях гуми, а автър маркета на същия модел прилича на техния само по шарката на протектора.

А по въпросната спецификация се калибрират окачване,  VSA и ABS.

За по-масовите автомобили пък е обратното - стандартни настройки и тестове с различни сетове гуми, за да се докара приличен спирачен път и управляемост.

А тестовете които гледаме не са меродавни, защото дори ползваният за тях автомобил да е от същият тип и маса, като нашият, именно калибровките на различните електронни системи са дяволът.

Но както вече намекнах, няма "смеска" с достатъчно широка температурна амплитуда.

Истинската всесезонна гума ще се появи когато химията обърне наопъки физиката - тоест каучукът + "подобрителите" от жегата да се втвърдява, а от студа да омеква.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих Crossclimate+ преди седмица.. Уникална гума...Возия, комфорт, тишина, сцепление...

На сняг не съм я пробвал още, но и това ще стане. На сухо и мокро е перфектна.
Най-тихита гума, която съм карал..

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако зимата се кара през проходите Шипка Петрохан Кърнаре всезенонните гуми ще те предадът

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях се засилил да купувам всезонни гуми за моята кошница, но ме отказа лятото (жегите) което имаме в БГ, независимо къде си в страната.

Всезонната гума може да върши работа на климат където аплитудата на температурата през цялата година е в рамките на 15-20 градуса през сезоните, лято 30, зима 5-10 градуса.

 

Мой колега си купи чисто нова дачия дъстър и беше оборудвана с всезонни гуми, изкара 5 години (80к километра), но неговото каране е 40 км в града, 90-100 км макс извън града (дори магистрала). Аз лично не мога да карам с такъв стил.

 

Към този момент никога не бих сложил всезонни гуми, от смяна на гуми не пестя.

 

Както го е написал колега по-горе, проблема в БГ е лятото, така че, само летни гуми и  в късна, късна есен зимни за 1-2 месеца.

А летните гуми държат яко и са винаги в + пред зимните/всезонните, но само да няма сняг ;) 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Plevelcho написа:

Ако зимата се кара през проходите Шипка Петрохан Кърнаре всезенонните гуми ще те предадът

Дали ? Crossclimate 2 имат Summit маркер, което значи, че стават и за доста сурови зимни услови :) 

 

@KroGh от октомври CR-Vто е с Crossclimate 2 и наистина возията е по-добра :) 

 

@tenata Ами с един комплект джанти и 2 чифта гуми излизаше по 150лв смяната с хотела. Ако се карат 3 сезона да речем зимни гуми, това са 6 смени, а и летните гуми са си цифра :) 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С китайски всесезонки февруари бях на Боровец. Сняг да искаш. Е, не ме предадоха...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...