Jump to content
brohonda

Първоначално обслужване на Акорд 7 2.4

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

От скоро вече съм в клуба с акорд 7 2.4 седан и пиша пост за по опитните от мен да помогнат със съвети за първоначално обслужване на колата.

 

1. Двигателно масло 

  • виждам че предпочитаното масло като вискозитет е 0w30 или 5w30, но каква марка предпочитате и ползвате? 
  • от къде вземате въпросното масло - за българия или доставки от сайтове от чужбина

2. Масло на автоматична скоростната кутия 

  • преки впечатления за обслужване на автоматична скоростна кутия в Бултрако София (най-вече сменят ли се нещата наистина, които са описани и грамотно ли са направени)
  • Източване или опресняване само (със смяна на филтъра на кутията при всяко едно положение)
  • само оригинално масло ли трябва да се ползва?

3. Окачване

  • видях, че доста колеги са останали по корем, заради строшени шарнири, аз го виждам като доста опасен проблем, ако стане в движение. Има ли как да се хванат, понеже някъде бях чел че гният от вътре и не се разбира. Да се сменят ли за всеки случай и оригиналните ли са най добри, като водещото е издръжливост и безопасност, не толкова цена.
  • какво друго по окачването мога да очаквам като проблем? 

4. Диагностика

  • чувам доста добри отзиви за Боби от HPP Garage София, има ли добри отзиви за други съвестни майстори, които наистина да си вършат работата както трябва? 

5. Спирачни апарати

  • някои колеги се оплакват, че спирачните апарати задържат, добра идея ли да минат една профилактика и кой може да ги направи качествено

6. Гуми 

  • По мои търсения стоковия размер е 215/45/17, това ли е най добрия размер гуми за тази кола с джанти 17'
  • впечатления за марка/модел зимни гуми?

7. Смяна на хидравлична течност

  • при смяна има вариант да не се махне въздуха от системата и да има проблеми? гледах клип в който се прави нещо от сорта на опресняване, като се дърпа от казанчето с помпа налива се до макса, въртиш волана 2 три пъти и повтаряш процедурата 2-3 пъти. добра идея ли е ?

8. Проверка по ВИН номер

  • имат ли централна база, където може да се провери повече история, ако се обърна към Бултрако София, колата е внос от Швейцария
  • съдържа ли се цвета на колата във ВИН номера или къде мога да го намеря кода?

 

Благодаря много на отзовалите се, ако имате идеи на какво друго мога да обърна внимание и да я стегна моля пишете, приятен ден!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20210605_164047.jpg

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в клубЪ!:)

Не си уточнил за какъв двигател и купе говориш, ама то ще си излезе по нататък.

 

1. Аз наливам 5w30 Fuchs, като си го купувам от тук. Сменям маслото на 8к и доливам това, което ми остава от тубата на към 5к. Т.е. погорва малко, но колата е на почти 20г, а и аз си я тормозя. Двигателя работи тихо и съм доволен. Има тема във форума, през която можеш да си поръчваш масла директно от Германия - Тук

2. На моя автомат, опресняването си го правих сам на канал. Ползвах оригинално масло и смених филтъра също с оригинален (гледах клипчета на рязане, на някакви филтри и се отказах от афтърмаркет) . Всичко за към час със се кафета, лафове и т.н. Вече съм на 40к километра и се чудя дали да не опресня пак, въпреки че на щеката маслото си е чисто.

3. Като купувах моята, беше август, като тогава смених единия шарнир, защото някой скачал в канафка и беше съсипан. Мина зимата без да пипам нищо и веднага, след като сложих новите летни гуми, се наложи да сменя всичко по окачването, без амортисьорите. Просто не вървеше както трябва в пътя и като не ми се занимаваше да пробвам едно друго - смених всичко. Та съвета ми е - не пипай нищо. Покарай малко и то само ще си покаже. Или всичко на куп:rolleyes:

4. За София не знам. Има тема обаче - тук. Вярвам, ще намериш необходимото.

5. Да, профилактиката е задължителна. Посочената тема в предната точка важи и за тази:)

6. Да, това е размера за 17-ки (аз съм с 225 и ми е добре). За протокола - стоковия размер за тази кола е 205/55/16

7. Да, може и по описания начин да си я опресниш с HONDA PSF-S . На доста хора, както и на мен,  се е налагало да ремонтират и самата помпа, но това при положение, че почне да "свири".

8. В Бултрако, ако въобще се навият да ровят, ще имат информация само от официални сервизи на марката. Ако след гаранционния срок е обслужвана пак в официален сервиз може да имаш късмет. Има и различни сайтове , където се събира инфо от застрахователи примерно и там срещу заплащане може да се намерят данни за ПТП и реални километри на автомобила, но не съм запознат в конкретика.  

 

Като цяло, модела е непретенциозен и здрав, но годините си оказват влияние. Ако ще влиза в сервиз за обслужване, нека прегледат стартера и генератора. Спирачна течност и антифриз смених още първата седмица, без да ме интересува кога и с какво са подменяни преди това. Пепоръчително е, ако не познаваш предния собственик.

Успех!

 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!

Скъсване на долен щарнир не е често явление.

За начало сложи среден клас масло 5-30, за да видиш има ли разход (за няколко хил. км), а за другото се ослшвай и поетапно.

Няма смисъл да ровиш за история на колата - купуваш не миналото и, а бъдещето си с нея.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз с малко опит основно за маслата. За двигателното - моето мнение е, че ако го сменяш често ( на 7-8к км) няма много значение дали ще е от най-скъпото. Аз поне така процедирам. Когато се сетя навреме се включвам в общите поръчки от Германия, ако не - си взимам от тук. По отношение на маслото за автомата още в началото като си взех хондичката, бях проучил доста за кутията и обслужването, че ме притесняваше... Някъде бях срещнал, че при каране основно градско, смяната на 20к км не е лукс, а необходимост (въпреки предписанията по ръководство). И до ден днешен така процедирам. Не е болка за умиране, защото този пробег за мен означава около 2 години или на всяка 3та смяна на маслото на двигателя. Също така на всяко второ опресняване на маслото на кутията или около 40к км за мен се сменя и филтъра на автомата. Използвал съм само оригинално, защото не си заслужава риска. За това масло се включвам в общите поръчки, защото разликата в цената е значителна. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,искам да запитам колко литра HONDA ATF-DW1 за авт.скоростна кутия масло е необходимо за смяна на Honda Accord VII 2.4i AT? Благодаря,предварително!

Редактирано от georgiev87

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако кутията си работи нормално и маслото на цвят не е тъмно кафяво, 3 литра са достатъчни за опресняване.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и честито за покупката. :)

1. Двигателно масло 
- аз използвам Motul 5w30 като маслото го взимам от общите поръчки, които се правят тук във форума. Това е темата: https://forums.hondabg.com/forum/27-общи-поръчки-от-страната-и-чужбина/

2. Масло на автоматична скоростната кутия 

- Относно маслото, казвали са ми и съм чел тук мнения на по- разбиращите и компетентни от мен и препоръчват само оригинално масло.
Преди месец-два точно направих обслужване в сервиза на Motobox Овча Купел (гр. София) и съм доста доволен от хората и обслужването като цяло.

 

3. Окачване

- тук нищо не съм правил до този момент
 

4. Диагностика

- не съм правил цялостна диагностика, но ако правя бих се обадил в Motobox Овча Купел (гр. София) и да ги попитам дали правят тази услуга. Имай предвид, че понякога трябва да звъниш по- настоятелно докато вдигнат.
 

5. Спирачни апарати

- може да питаш пак дали правят диагностика на спирачните апарати в споменатия сервиз от горната точка
 

6. Гуми 
- моята кола е 2003 производство и гумите, които ползвам са с размер 205/55/R16
- летните ми гуми са: BRIDGESTONE TURANZA ECO, но зимните не помня какви бяха.

 

7. Смяна на хидравлична течност

- не съм го правил

 

8. Проверка по ВИН номер

- не съм правил и не знам къде може

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от личен опит: да се смени спирачната течност!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...