Jump to content
Sign in to follow this  
MAX-1

Смяната на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд 6ген.  от 1999/2001 год

Recommended Posts

Здравейте колеги ! Къде в Пловдив може да се извърши смяната на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд 6ген.  от 1999/2001 год.  и колко / горе-долу/ ще струва ? Колата я имам от 20 год. и е на 200 000 км. Маслото е само 2-3 пъти доливано и не е сменяно та за това питам .... Предварително благодаря !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявай, не мога да препоръчав сервиз в Пловдив, но искам да питам защо ще сменяш цялото масло?

Ако колата е от двадесет години при теб, значи имаш пълна сервизна история и наблюдения над нея, което е истинска рядкост. В тази връзка, след като е опреснявано по книжка, има ли нещо притеснително в превключването - ритане, колебание? Оригинална течност ли е използвана? Какъв е цветът в момента?

Ако няма проблем бих продължил с еднократно доливане и не бих рискувал с пълна смяна - разбирай машинна такава.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, че ми отговаряш. Да точно в това ми е притеснението, че започна да ритане и се колебание. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 12/30/2022 at 5:38 PM, MAX-1 said:

Здравейте колеги ! Къде в Пловдив може да се извърши смяната на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд 6ген.  от 1999/2001 год.  и колко / горе-долу/ ще струва ? Колата я имам от 20 год. и е на 200 000 км. Маслото е само 2-3 пъти доливано и не е сменяно та за това питам .... Предварително благодаря !!!!

За тези километри и повечето ако са градски режим,минимум еди път трябва да е опреснявано,аз бих го опреснил 2.

Изчакал си доста направи го в най скоро време ,дано не е късно.

Маслото се опреснява не се сменя цялото.

Това с доливането не знам откъде ти е хрумнало,или е на някой майстор простотиите.

това е маслото

1027915897_(2).thumb.jpg.d065f73e337cbf85b505ed4e5deb1105.jpg

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доливане и опресняване са 2 различни неща!

Първото е ако нивото намалява, а при ск. кутия това означава теч, който трябва да се отстрани.

Второто е през определени км, предписани в инструкцията.

Предполагам иде реч за опресняване и докато няма сериозни проблеми с автомата е силно препоръчително да се прави именно това - източва се колкото изтече от долната пробка и се налива свежо, докато почне да сълзи от контролната.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много ви благодаря за отговорите !!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, CARPERA написа:

За тези километри и повечето ако са градски режим,минимум еди път трябва да е опреснявано,аз бих го опреснил 2.

Изчакал си доста направи го в най скоро време ,дано не е късно.

Маслото се опреснява не се сменя цялото.

Това с доливането не знам откъде ти е хрумнало,или е на някой майстор простотиите.

това е маслото

1027915897_(2).thumb.jpg.d065f73e337cbf85b505ed4e5deb1105.jpg

Да точно с това го долях, но няма промяна 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не се долива!

Сменя (опреснява)се .

Опреснява обикновено с 2.5 до 3л незнам за твоя модел колко е, защото при отваряне от долната пробка не се източват всичките литри от автомата.

Ти  какво точно направи и с колко литра.

Ако си долял което е корено различно някъкви милилитри нищо не си направил ,ще става по зле.

Извади щеката и на бала салфетка снимай да видим цвета на мяслото.

527971282_viber__2021-01-05_21-45-57.jpg.cf0f761bd0e9939744419bd8f0bb1e8c.thumb.jpg.46a2855dfe83fdf5f19ca4fa58b30cf0.jpg

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MAX-1 ,

Аз да попитам, преди да си почнал с опресняването:

1. Кога рита? Когато местиш лоста от "Р" на "R", или в движение, когато сам си сменява предавките?

2. Дефинирай "колебания". Какво точно се случва?

 

Ако рита при местене на лоста от "Р" на "R", има вероятност ти да си причината, а не маслото. Има си процедура за паркиране на автоматик. Ако не я спазваш, ще рита зверски.

За останалото, когато отговориш на въпросите ми.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

При дълго пътуване на първият светофар при спиране .... рита,  а след това при потегляне трябва по осезателно да се натисне педала, защото има нещо като забавяне. На дълъг светофар я слагам на неутрална. Рита само напред, когато потеглям и когато спирам .

 

Edited by MAX-1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Не се долива!

Сменя (опреснява)се .

Опреснява обикновено с 2.5 до 3л незнам за твоя модел колко е, защото при отваряне от долната пробка не се източват всичките литри от автомата.

Ти  какво точно направи и с колко литра.

Ако си долял което е корено различно някъкви милилитри нищо не си направил ,ще става по зле.

Извади щеката и на бала салфетка снимай да видим цвета на мяслото.

527971282_viber__2021-01-05_21-45-57.jpg.cf0f761bd0e9939744419bd8f0bb1e8c.thumb.jpg.46a2855dfe83fdf5f19ca4fa58b30cf0.jpg

 

Нещо средно между розовото и светло кафявото, но повече е розово 

IMG_2985.JPG

Edited by MAX-1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 39 минути, Krasi-mir написа:

@MAX-1 ,

Аз да попитам, преди да си почнал с опресняването:

1. Кога рита? Когато местиш лоста от "Р" на "R", или в движение, когато сам си сменява предавките?

2. Дефинирай "колебания". Какво точно се случва?

 

Ако рита при местене на лоста от "Р" на "R", има вероятност ти да си причината, а не маслото. Има си процедура за паркиране на автоматик. Ако не я спазваш, ще рита зверски.

За останалото, когато отговориш на въпросите ми.

......... все пак я имам от 20 год. а това с ритането се получава при потеглянето и при спирането. Това започна да го прави от това лято. Между временоо съм сменил 2 акорд V , 2,2 VITEC с никакви забележки за 20 год. И няколко сивика. ...... знам как трябва да върви една Хонда   

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Така, както го описваш, най-вероятно е от маслото.

Имах подобни проблеми с първото ми CR-V. Риташе и при потегляне, и по време на движение. Също, при превключване на предавки, между 3-та и 4-та, буксуваше. Особено осезаемо беше, когато "смачкам" газта за да се активира "кикдауна". Двигателя реве, колата стои. Буквално боксуване на съединител.

След цялоста смяна на маслото нещата се пооправиха, станаха едва забележими.

Маслото си го сменявах сам. Четири опреснявания по 3л едно след друго, с каране по 5-6км между всяко опресняване.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чакай сега, че нещо се обърках.

 

Във връзка с коментара на Цецо, моля уточни какво имаш предвид под доливане? Че си източил от пробката и си налял същото количество прясно масло - т.е. така нареченото опресняване. Или просто си преценил, че нивото е ниско и си долял малко?

 

Цветът на снимката ти не е ОК. В момента е най-лесно и направо задължително да извършиш горепосочената процедура с опресняване няколко пъти, докато замениш почти цялата течност по този начин, а не чрез машина.

 

Не си написал каква точно е скоростната кутия, но съм попадал на информация, че кутиите в Акорд от тези години може да са проблемни. Препоръчвам да отидеш до Бултрако в Пловдив или София за диагностика на кутията или както си написал в началото на темата - някой да препоръча специализиран сервиз за автоматици с добър диагностик.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ако се стигне до професионален ремонт:

Ще ти дам на лични контакт за Майстор по автоматици в Пловдив.

По спомен, същият човек май го коментираха като добър майстор в една друга тема тук във форума.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблем в автоматика може да се открие от комп. тест само ако на таблото мига "D"!

Опресняването е най-безболезнено, но в описания случай може да е полезна и проверка / промивка на цедките в соленоидите.

Забавянето в задействането на трансмисията е от ниско налягане - тоест намалена проходимост в каналите на въпросната предавка, но пак се почва от соленоида и, понеже е отвън на кутията. При малшанс, полепите от фрикционен прах са навсякъде, но при престой се отаяват във вътрешния филтър, а при загрято масло в продължително движение се разнасят и е божа работа къде ще заседне нещо.

Описаната от Краси няколкократна процедура с опресняването помага, защото голяма част от тях изтича, а с машина под налягане се набива по теснотиите и после пак се активизира. Но е препоръчително да се прави през стотин, а не хиляди  км. и след продължително каране, за да са в маслото, а не утаени. Но щом лашка само на 1-ва, може просто да е от износен пакет на фрикционите и.

Самото лашкане също е с въпрос! Ако се усеща някъде отпред, а не в седалката - това са тампони ма мотор и кутията. Ако лашва обаче цялата кола, те са наред и наистина сработва по-твърдо. А при спиране лашва, просто защото автомата спира на 3-та и чак на място вкл. 1-ва, тоест спирането не е повод за притеснение. Разбира се, при студен старт лашването е по-осезаемо, защото маслото в кутията е студено, както и моторът е с високи обороти - на смукач.

Всичко това споделям защото имах такава кола и знам поведението и. Карах я 11 години и забавяне в реагирането и боксуване не съм имал, но си лашваше лекичко и това не се промени въпреки процедурите. Така я взех, така я продадох и все още си е така. Това не ме дразнеше, но в началото се афектирах от това че при голям баир на втора, сменяше към първа доста осезаемо. Това само в баир! На равно и по надолнище го нямаше, както и да сритвах газта.

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ,

Krasi-mir

Transporter   и  на всички колеги. Утре съм на майстор, който препоръчах те и ще пиша ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купуваш Honda ATF и сменяш маслото.

Това че си я карал толкова дълго без да обслужиш автомата е твой пропуск.

Маслото по снимката ти е доста зле,трябва поне 2 опреснявания през пробег от 2-3хил км.

Това че си имал други Хонди ако са автоматици и не си обслужил автомата ,е било чист късмет да са без проблемни автоматите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MAX-1 ,

Докъде стигна с ремонта?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...