Jump to content
nikolay.vardolov

Скъсан болт ПОМОЩ!!

Recommended Posts

Здравейте колеги. Днес ходих да си помпя гумите и какво да видя.... единият болт скъсан! Прикачвам снимка да видите. Въпроса ми е дали се сменя лагер главина, защото немога да намеря за отпред, а само задни. Благодаря предварително и хубав ден на всички! 

andibul carrot.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е болт, а шпилка. Не виждам причина да не може да се смени, след като се продават отделно.

 

Например: https://samurai.bg/шпилка-за-джанта-febest-0384002-90113-sd4-902-90113s84901-90113-s84-901-90113sd4902-honda.html

 

На стария акорд сменях лагер главина заради проблем с лагера обаче, и си ги избих от сменения, за да имам. Трябва да може и да се монтира, вярвам...

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързият отговор. Ще опитам. Дали е възможно да се е скъсал от само себе си? До сега гледах камерите от вкъщи и няма вредители. Или на работа някой го е напънал нарочно или просто му е дошло да се скъса...

Редактирано от nikolay.vardolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорд 7 съм сменял, няма никакви проблеми. Щпилки продават навсякъде.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, nikolay.vardolov написа:

Дали е възможно

strahotna-logika.gif

Всичко от изброеното е възможно, няма как да отгатнем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е само че отдавна караш така.

Срезът е ръждив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

Сигурно е само че отдавна караш така.

Срезът е ръждив.

Вторник проверявах налягането в гумите и си беше там. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На главината има оставен отвор за избиване на шпилка. 

  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, goga said:

На Акорд 7 съм сменял, няма никакви проблеми. Щпилки продават навсякъде.

A възможно ли е да се смени пред вкъщи, без преса? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти сменят гумите, как ти затягат болтовете, с гайковерт или с динамометричен ключ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам със скъсана шпилка отпред от 7 години или по-кратко казано от 150К км.. Бъди спокоен.. и на 4 броя се държи достатъчно здраво.. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една време Хондите бяха 4х100.

За кво са ги напрайле 5?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, nikolay.vardolov написа:

Благодаря за бързият отговор. Ще опитам. Дали е възможно да се е скъсал от само себе си? До сега гледах камерите от вкъщи и няма вредители. Или на работа някой го е напънал нарочно или просто му е дошло да се скъса...

Никой няма да дойде пред вас или на работа да ти къса шпилките.

Технолоията е следната:

 - отиваш на гумаджия, който затяга гайките с гайковерта до откат (на моя от лидл, пише че е до 400Нм, тези по гумаджийниците вероятно са в пъти по-мощни.) вероятно вкарвайки над 1000Нм въртящ момент при препоръчани от Хонда 108Нм за затягане. 

- в резултат на горното, дори в покой шпилката е под огромно опънно напрежение, вероятно близо до максималкото

- започваш да се возиш и влизаш малко по-остро в някой завой, което добавя още опън в шпилката и гайката заедно с част от нея отлитат.

 

Ако системно си ходил на некадърни гумаджии, вероятно играе и умората на материала. 

 

Затова никога не се оставя гумаджията да затяга с гайковерта. Аз намерих един, за сега само него знам, който затяга гайките с динамометричен ключ.

Друг проблем с прекомерното натягане с гайковерт е, че ако спукаш гума, вероятно няма да можеш да си отвиеш гайките/болтовете на място за да си сложиш резервната гума. 

 

Преди 18 часа, ceco_accord написа:

Срезът е ръждив.

Шпилките работят на опън, не на срязване. Частта на главината, която влиза в централния отвор поема срязването. 

 

Преди 7 часа, ceco_accord написа:

Една време Хондите бяха 4х100.

За кво са ги напрайле 5?

Петко, с 4 здрави шпилки, ако си стяга сам гайките, има повече запас на усилие в 4 броя от тях, отколкото някой с 5 здрави, но пренатегнати (както  са сигурно над 80% от хората на пътя в България)

Не бих бил бърз да съдя. 

Такива елементи се преоразмеряват многократно, защото просто не струват нищо на фона на риска, който покриват - както въжетата на асансьора са преоразмерени около 10 пъти.  

Редактирано от chavdu
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За липсващ скрепителен елемент има глоба и е доста солена. Също така се спира автомобила от движение, до отстраняване на неизправността.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходя на място, където ги навиват с гайковерт, но стягат с динамометричен ключ. с "камък", на който има навит скоч (за да не драска джантите) - въпрос на отношение.

А "срез" ползвах като тех. термин, (макар и некоректен) относно посоката на усилието. Прясно скъсаното си личи.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, chavdu said:

Никой няма да дойде пред вас или на работа да ти къса шпилките.

Технолоията е следната:

 - отиваш на гумаджия, който затяга гайките с гайковерта до откат (на моя от лидл, пише че е до 400Нм, тези по гумаджийниците вероятно са в пъти по-мощни.) вероятно вкарвайки над 1000Нм въртящ момент при препоръчани от Хонда 108Нм за затягане. 

- в резултат на горното, дори в покой шпилката е под огромно опънно напрежение, вероятно близо до максималкото

- започваш да се возиш и влизаш малко по-остро в някой завой, което добавя още опън в шпилката и гайката заедно с част от нея отлитат.

 

Ако системно си ходил на некадърни гумаджии, вероятно играе и умората на материала. 

 

Затова никога не се оставя гумаджията да затяга с гайковерта. Аз намерих един, за сега само него знам, който затяга гайките с динамометричен ключ.

Друг проблем с прекомерното натягане с гайковерт е, че ако спукаш гума, вероятно няма да можеш да си отвиеш гайките/болтовете на място за да си сложиш резервната гума. 

 

Шпилките работят на опън, не на срязване. Частта на главината, която влиза в централния отвор поема срязването. 

 

Петко, с 4 здрави шпилки, ако си стяга сам гайките, има повече запас на усилие в 4 броя от тях, отколкото някой с 5 здрави, но пренатегнати (както  са сигурно над 80% от хората на пътя в България)

Не бих бил бърз да съдя. 

Такива елементи се преоразмеряват многократно, защото просто не струват нищо на фона на риска, който покриват - както въжетата на асансьора са преоразмерени около 10 пъти.  

Благодаря за изчерпателния коментар на ситуацията. Всъщност, от както съм собственик на автомобила, гумаджията ми ползва динамометричен ключ. В момента се чудя дали наистина ще има оставена "дупка" за избиване на шпилка и поставяне на нова както колегата @policeman спомена по - горе в темата. Ако има такава ще е страхотно, защото в противен случай ще трябва да се избие лагера и съответно да се купува нов... ще пиша като отстраня проблема в идните седмици. 

Редактирано от nikolay.vardolov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчваш болт и с пробой + здрав чук и си ти! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно шпилка става от всяка хонда

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10-тина години вече ще стане, за 1 година смених 3 шпилки. Имаше 1 форумен прехвален сервиз та за 1 шпилка на предна ос искаха да свалят целият шенкел, главина и тн.. Като изключим драмите от тогава насам, ползвам само 2 комплекта джанти и сам си ги сменям. Ходя на гумаджии само да слагат нови гуми на джантите или ако спукам някоя и нищо повече. Масова практика беше по гумаджийниците преди да слагат гайката на пистолета и директно с него да навиват. После само достягат с кръстачката. Не правеха дори 1 оборот с гайката "на ръка" преди да навият с пистолета и като влезе крива резбата става красота. Та колега, може да се сменят. Специално при мен и 3-те пъти бяха на предна ос и в сервиз в който знаят какво правят се сменя доста бързо. За задна ос не ми се е налагало до момента и нямам наблюдения там но предполагам, не е по-различно . Ако искаш можеш и сам но ти трябват инструменти и малко сръчност. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на едната кола имам шпилка с прецакана резба в началото и също ме интересува живо, как мога да я сменя, ако не успея да я възстановя с плашка. Но вчера видях няколко видеа и далеч не ми се струва толкова праволинейно. Особено, ако трябва да се пили новата шпилка, за да може да се монтира при само свален диск на главината, както е в първото и второто видео:

 

 

Ето и едно на български. Добре, че поне кучето Гошо видяхме...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата стояха така на старата Хонда с препилване като на 1-вият клип на колегата @Honda_Z


Не съм се вглеждал за момента как е на по-новите, че не ми се е налагало но все ще се измисли начин :)  

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах .. като чета тази тема се сещам за една стара история ... с приятел сменяме накладки с дискове на неговия авенсис T27 и накрая аз слагам едното колело  той другото. Аз затягам с тресчотка 1/2 - той с телескопичен ключ ... симпатягата разпънал ключа /около 50см/ и се набира целия в края му ... по едно време ме поглежда с учудване и споделя "абе тея гайки много лесно почнаха да се въртят нещо" ... съответно 3 от 5-те шпилки си бяха заминали ... а най голямото шоу беше след това когато ходихме до Евро07 да купуваме комплект 5 шилки със затегнати само две гайки на предно ляво колело. Крайно рисковано и глупаво, но заради неволята нямахме друг избор.

Според мен вероятно вулканизатора се е престарал последния път ... щом тази сама се е скъсала верятно и някоя от останалите не е наред ... опитай с ключа от комплекта в колата на ръка да "дозатегнеш" останалите гайки на това колело. Разбира се без да скачаш по него или да слагаш удължители. Ако с обикновен човешки натиск "превърти" още някоя - направо сменяй всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...